Esential
10.500 | de euro este pretul de la care pleaca noul dacia Duster in Romania. |
85 | de cai putere dezvolta versiunea diesel de baza a modelului Duster. |
10.500 | de euro este pretul de la care pleaca noul dacia Duster in Romania. |
85 | de cai putere dezvolta versiunea diesel de baza a modelului Duster. |
Debutul noului Dacia Duster pe piata din Romania a lansat o multime de critici sau de aprecieri, multe dintre ele chiar fondate. Publicul autohton a fost rasfatat vreme de patru zile cu un eveniment, care a oferit ocazia tuturor pasionatilor brandului Dacia de a vedea cum se comporta cel mai nou membru al familiei de la Mioveni.
Evenimentul "porti deschise" care s-a desfasurat weekendul acesta a adus in showroom-urile constructorului roman o multime de oameni curiosi de performantele lui Duster. Testul publicat de noi pe 15 aprilie, care a pus la treaba versiunea de 85 de cai putere pe taramurile marocane, a servit ca un punct de plecare si prima impresie pentru toti cei care urmau sa testeze SUV-ul romanesc.
Cei care au apucat insa sa vada cum se comporta Duster inca de pe 15 aprilie, si-au exprimat parerile in cadrul rubricii de comentarii, blamand sau dimpotriva laudand modelul romanesc. Judecand dupa afirmatiile facute de majoritatea celor care si-au exprimat parerea in scris, putem spune ca primul SUV din istoria Dacia a primit referinte foarte bune.
Spre surprinderea multor carcotasi, Duster a fost apreciat chiar si pentru aspectul sau exterior: "are un look ok", "daca ar fi sa aleg intre Duster si orice alt SUV enumerat (Skoda Yeti, Kia Sportage, Hyundai ix35) as alege Dusterul", "arata binisor", "destul de atractiva", "o evolutie romaneasca", "o masina inchegata", "mult mai frumoasa in realitate decat in poze", "design frumos", "asamblari exterioare facute cu multa grija", "exterior destul de reusit". S-au gasit insa si persoane care sa critice designul si sa afirme ca "mai bine imprumutau anumite elemente de la Logan, asa cum face Volkswagen cu toate modelele sale".
Majoritatea celor care au testat modelul au avut ocazia sa simta motorul de 85 de cai putere si 1.5 litri, care in aproape toate cazurile a raspuns bine atunci cand pedala de acceleratie a fost "impulsionata".
Au fost insa si voci care au sustinut ca propulsorul pare "fara suflu" si ca este recomandat cu precadere pentru cei care folosesc masina in oras, la drum lung capacitatile sale fiind destul de limitate.Aceleasi impresii contradictorii s-au regasit si la capitolul suspensie, unde o parte a publicului a apreciat faptul ca aceasta "filtreaza gropile si obstacolele excelent" si ca "absoarbe socurile". De cealalta parte, unii au considerat ca ele sunt "blegi si desalate" si ca "ideea de confort la Dacia este doar o poveste".
Tot la capitolul tinuta de drum, cei care au testat Duster s-au plans de precizia directiei, dar au apreciat "feedback-ul pedalei de frana si cursa mai lunga. Fata de Sandero, cursa pedalei de frana este ceva mai lunga, lucru util cand vrem sa dozam forta de franare. Masina franeaza bine, chiar daca este dotata cu tamburi pe rotile din spate."
Majoritatea celor care au comentat la testul publicat de noi au recunoscut insa capacitatile masinii in off-road si dimensiunile potrivite pentru abordarea unor trasee dificile. Duster a fost catalogat drept "aur curat pentru cei din statiunile montane si pentru cei care muncesc la intretinerea sistemelor din teren" si o "adevarat masina destinata off-road-ului".
Unul dintre useri povesteste chiar si un episod in teren accidentat, unde "prin niste noroaie si ceva denivelari s-a comportat excelent". Unii chiar merg mai departe si sustin ca Duster 4x4 "a fost de neoprit pe un camp unde abia plouase si noroiul ajunsese pana la jumatatea portierei."
SUV-ul romanesc a fost apreciat insa de toti cei care l-au testat pentru pozitia inalta la volan, care "ajuta in trafic" si ofera o "vizibilitate buna", "mai buna decat la Logan si Sandero", unde ai o senzatie de "cocotare artificiala".
In ceea ce priveste spatiul interior, pentru unii s-a dovedit a fi o mare dezamagire pentru ca "pare mai mic decat la Logan berlina", in timp ce altii l-au apreciat pentru portbagajul generos, insa nu suficient de mare pentru un SUV.
Au fost si vreo cateva voci care s-au plans si de lista de optionale, care desi s-a imbogatit cu ESP, tapiterie din piele si pachet de design nu ii satisface pe cei care isi doreau o cotiera anterioara, discuri de frana pe spate sau pe cei care vroiau o echipare standard cu aer conditionat si computer de bord.
Dupa un weekend atat de incarcat pentru modelul romanesc putem trage linie si afirma ca Duster are parte de o lansare pe masura importantei sale in istoria brandului romanesc.
Publicul a avut ocazia de a vedea si partile bune si partile rele, de a analiza performantele pe strada sau in teren accidentat, de a critica sau lauda consumul de carburant. Cert este ca Duster se contureaza tot mai mult ca un model cinstit, care isi merita banii, afirmatie pe care o sustin majoritatea celor care l-au testat.
,,Masina nu e dotata cu discuri de frana pe rotile din spate, aceasta optiune fiind disponibila, se pare, doar pentru modelele de export,,
Bravo Renault !
Daca ar fi asa cum ziceti, Duster nu ar mai fi vandut ca painea calda in occident (in care, domnule Maimuta23 aproape fiecare isi poate permite sa-si achizitioneze ceva mult mai scump)...
Probabil nu e o masina de vis, dar multi vor fi multumiti de ce ofera, iar volumul in care se va vinde va demonstra daca am sau nu dreptate...
Pentru voi, cei de mai sus... continuati sa va roadeti unghiile uitandu-va la poze cu X5, Q7 si...cautati pe net ce manele noi au mai aparut|!
Am dat o fuga pana in ţară şi erau radare din 20 in 20 de kilometri, şi din cele noi dar şi cele vechi, plus tablagii pe la colţuri.
Am uitat de porţi deschise pentru Duster, sper ca am timp sa ma sui şi eu intr-unul până la urmă.
Surprinzător: nu are discuri pe spate, eu chiar ma aşteptam să fie pe diesel!!
O chestie care nu imi place :puteau sa puna in dotare macar ca optinal climatizare automata cu nu e cine stie ce efort.
Am testat Duster versiunea diesel de 85 de cai 4x2 si mi s-a parut ca acclereaza destul de bine si stiu sa compar pentru ca am passat de 130 de cai.
Oricum iti da o senzatie de SUV cand mergi cu ea.
E doar o masina. Una banala. Opriti-va!!!
Mai putin vanzarile concurentilor directi ai acestui SUV romanesc.
Recomand cu caldura acest Duster chiar daca este la fel de simplu la interior, dar din prisma faptului ca e sigur si confortabil..restul nu mai conteaza.
Si ca sa ramanem fideli "Renoului" de 17000 iti iei Megane Sport Tourer "super" full-options, dar masina aia e bomboana si incanta altfel ochiul.
Ca e proasta, ca nu e proasta vom trai si vom vedea. Un lucru e cert: Vineri 16.04.2010 ora 09:00 din masina am vazut la showroom eurocar bv 1 duster care pleca in test drive. la 9:20 intrare in ghimbav dinspre brasov alt duster. la ora 18:30 am fost si eu la asv bv sa`mi incerc cheia :). acolo mai erau inca alte 2 masini care plecau in test drive. la asv era full atat de dustere cat si de oameni. imi pare rau ca eram pe fuga si nu m-am inscris si eu la un testdrive dar am timp.
Pana in momentul de fata sunt sigur in proportie de 70% ca in urmatoarele 4 - 5 luni imi voi achizitiona un Duster 4x4 dci (ori la 85cp ori la 110).
Pana sa apara Duster va zic sincer ca ma gandeam la un Outlander (si acum ma gandesc) dar uitati care sunt motivele pentru care prima varianta e Duster:
1./ 110CP la 1294 Kg (un megane 2 are 1190 Kg la 100 cp si stim cu totii ca atunci cand infigi piciorul in aceleratie la megane te infige destul de bine in scaun)
2./ Masina arata bine. arata surprinzator de bine (duceti-va sa o vedeti live daca nu ma credeti)
3./ Din ce am vazut-o fugitiv in showroom e ditamai spatiul in ea
4./ 4 x 4 + garda la sol 200mm + ungiuri de atac. Nu stiu cum sunteti voi dar inafara de E60 (doar Brasov - Targu Mures) toate drumurile de la noi au toate neamurile de gropi: Gropite, Gropulete, Gropi, Cratere, "Denivelari", Decopertari, drum in lucre etc. Se ce ma leg de 4x4? ma leg de 4 x 4 din simplul motiv ca tocmai a trecut iarna. Bucurestenilor (si nu numai) cum a fost iarna asta pe la voi ? Nasol nu? Stateati si va chinuiati sa iesit dintre blocuri .... Si eu eram la fel ca voi :)
5./ Taza de poloare 0 (doar la euro 5 ce`i adevarat da conteaza si ala). Consumul 4,9 cel mai mic si cel mai mare 10,4 cred ca media reala v-a fi undeva pe la 6 (ma gandesc la faptul ca deja s-a scumpit cam mult gazu si cred ca se v-a scumpi si mai mult)
6./ Eu nu`mi iau masina de fite ca sa`i dau blana din groapa in groapa, daca o sa ies de 2 ori pe an din tara cu ea ... oho mult, eu imi iau masina pentru strictul necesar: sa ma duc la munca, sa am unde sa bag claparii si 2 saci de cartofi, si ca tot romanu daca nu bag cartofi sigur gasesc niste rude mai "plinute" care vor sa mearga cu mine in masina :))
Eu chiar nu am nevoie de mai mult. Momentatn Dacia Duster pentru mine e perfecta. :)
O seara cat mai placuta
Ce Duster?... Poi de 17 mii isi ia trei beemvee, le inmatriculeaza (in bulgaria, ca e mai ieftin) si traieste si un an numai in saormi si bere...
N-ai cu cine, bre...
cotiera este pe lista de optionale
la "Ce ar mai putea fi de folos" > Interior (alaturi de plasa orizontala/verticala portbagaj, ornamen portbagaj, etc)
De ce sa nu fim corecti?
Putine sunt publicatiile care "sustin Romania " - si asta ar trebui sa faca toti romanii!!!
iar la treaba cu "iarna e foarte bun un 4x4" sau "imi iau Duster pentru drumurile din romania" lasati-o mai moale, ca te descurci si cu o masina cu garda la sol mai mica (iarna iti mai trebuie si anvelope); bine daca vrei sa treci cu 50-70 prin gropi atunci da, trebuie neaparat cumparat un Duster
http://www.youtube.com/watch?v=fAg4DdXAp7Y
http://www.youtube.com/watch?v=snkI3buhGNA
( nu urmeaza un comentariu agresiv la citatul de mai sus )
Daca faci asta cu orice masina de 15000E.. chiar si JiP ... orice marca ar fi el ... parerea mea este ca nu apuci 50000km cu masina aia :)
Realitatea cruda este ca cei de la Renault au gandit o masina care sa dea ce-i trebuie omului la un pret care sa fie un pic sub concurenta - 15-16 mii de euro. Dusterul de 10500-14000E nu este si nu a fi vre-o data "suficient" pentru majoritatea cumparatorilor - romani sau nu. Faptul ca majoritatea comenzilor de Duster sunt pentru modele "full" este o dovada clara asupra "gandirii" din spatele masinii -- Duster este construit pentru a costa putin si a aduce profituri enorme. Niste optionale de ... kko ... ca nu pot spune altfel, sunt vandute la un scor fenomenal - dar care este inca sub concurenta ---- NOTA 10 pentru Renault :)
si sa nu uitam -- mai subtire cu " hai romania " " bravo dacia " si tot asa --- daca nu ati auzit inca Dacia este un Brand al Renault , este o masina Renault, proiectata de Renault, fabricata de Renault .. si tot asa -- noi, romanii, nu suntem decat "istorie", istoria brandului.
pararea mea este ca sau folosit materiale de toata jena... miroase a plastic ieftin in interior , aspectul exterior e destul de dragutza dar nu este mai ok decat la kia .hyundai si altele... pe dedespt no comm... dar daca teai uitat putzi pe langa roata merge pe aceelasi sistem ca si dacia 1310...modificat doar la suspensie :) ma opresc aici ca incep sa spu lucruri nu tocmai ok si mai bn nu...
am citit mai sus ceva si m-a luat capul :)) vizavi de teren accidentat...sa fim seriosi...intre dacia duster si porshe cayenne nu este nici o diferenta,ambele pot sa urce/coboare o bordura.parerea mea,nu vad rostul unu-i SUV ;mari,scumpe,consum,nici de teren sau viteza.stateam intr-o si si ma uitam la ce i cu SUV -uri si incercam un profil: costum D&G (dan si gabi),trabuc sau dupe preferinte pipa;blonda,pitzipoanca.eu stiam ca rostul unui SUV era sa poti ara un cimp sau sa ajungi inaintea telecabinei :)) adica daca locuiesc la unirii,romana,victoriei sau primaverii de ce mi-as lua un SUV !?iti trebuie ceva puternic sa o scoti din garajul subteran sau ceva cit un dulap sa urci bordura din fata casei!?ahhh,am uitat iti trb ceva mare care sa compenseze cu "aia mica" din nadragi :))
app:sunt tipul care se axeaza pe confort/siguranta si nu ma intereseaza cit scoatede la 0-100 ci in cit timp frineaza de la 100-0 !!!
bafta tuturor, mai uitati-va si in oglinda din dreapta :P
O singura mare observatie am: nu am vazut nici in lista de optionale (pe site - nu am fost la dealer) scuturi metalice. Punandu-se atat accent pe tema off-roadului la Duster (si din ce am vazut in filmulete e un SUV destul de capabil in teren acidentat) sunt foarte surprins ca nu exista ca optiune scuturi metalice. Sau poate ca sunt si nu am vazut eu.
In rest numai de bine si nu va mai certati atata asa, aiurea. Ca de asta suntem unde suntem ca popor. Ca nu facem altceva decat sa ne certam, sa ne furam unii pe altii si sa ne uitam la capra vecinului.
Ceea ce uitati ca voi sunteti romanii prosti, inculti si nespalati...care fac pe ei de emotie daca au un Tuareg pe care sa-l etaleze in fata vecinilor si prietenilor, asta asa ca sa le creasca cota sociala. Cota sociala (mai amaratilor!) se castiga orin educatie, profesionalism, responsabilitate si modestie!
V-am mai spus sa nu mai jigniti tastele calculatorului cu degetele voastre! AMIN!
intradevar candva erau masini, pe vremea raposatului cand nu exista altceva in afara de dacie, moschwici (daca am scris bine) lada scoda aia veche si altele, apropo unde a juns scoda si unde era.
parerea mea ca 99% dintre romani care isi ia, vrea sa arate ca are un SUV si va lua un duster, ca de altu nu are bani.
La siguranta lasa de dorit, apropo stie careva cate * are? ca eu nu gasesc nicaria sa se laude nici un SUV-ist cu asa ceva,
asa ca poa sa fie si din argint ca nu mi-as lua daca nu are un bun simt de 5 stele, (nu de alta da e la moda acuma cu 5 * :) ).
pe de alta parte kia Sportage e mult mai bun atat la dotari cat si siguranta, nemaivorbind de garantie cre e garantie nu gluma.
Despre Duster, numai de bine, o masina potrivita pt. groapa de gunoi numita RO!
Oricum, daca eu vreau sa-mi cumpar Logan/Sandero/Duster de ce nu pot unii dormi?!
P.S. Nu conduc/am masina Dacia!
eu zic un bravo pentru aceea mana de oameni si pentru restul sokeres mo avelo baftalone....piranda cu puradei....guta si parizer in duet...
Sper ca peste cativa ani topurile care se realizeaza de catre institutiile autorizate sa confirme si fiabilitatea lui Duster, asa cum au facut-o pentru MCV.
Mda,hartia suporta multe...
Cat despre faptul ca are tamburi pe rotile din spate, nu mi s-a parut la drive test ca ar fi o problema la franare. Masina opreste bine si nu cred ca are un sistem de franare mai putin eficient avand tamburi. Mai curand cei de la Dacia au cautat sa adapteze masina la situatia economica de la noi si s-au gandit ca tamburii se inlocuiesc mai rar decat placutele de frana spate.
Cat despre cum se inchid portierele, eu cred ca s-a progresat si la acest capitol, nu se produce un sunet gol de fier pe fier. Designul este reusit si masculin, o declaratie de capacitati bune in teren accidentat. Faptul ca plasticele din interior nu sunt foarte bune nu cred ca reprezinta un criteriu de a depuncta acest model, fata de celelalte lucruri bune pe care le aduce. In fond, nu am auzit pe nimeni sa aiba vreo alergie de la plasticele din celelalte modele Dacia ... :-)
Duster reprezinta un mare pas inainte, pas care va deveni mai bun odata cu trecerea timpului. Spun asta pentru ca cei de la Dacia transmit prin Duster faptul ca in viitor este loc de mai bine si ca vor aduce imbunatatiri modelului.
dar sa nu uitam...nu e o evolutie romaneasca si nici macar dacia, daca nu era cumparata acum in intregime de Renault nu se ajungea aici. si pana la urma nu exista nici un model dacia 100% original (toate au un corespondent in gama Renault sau facut cu ajutorul Renault, cred ca supernova e 100% dacia desi e dupa nova sau nova ,da nu mai stiu sigur) asa ca nu e neparat un produs romanesc sau o evolutie romaneasca (doar facute aici si na...)
eu am facut drive test cu 15 dci 85 cp si am fost foarte multumit de cum mers masina.eu am facut comanda la 15 dci 110 cp full. pret 17300 euro
Nu vreau sa duceti mitocania mai sus (drumuri forestiere, munte etc unde nu ajungeti deocamdata cu Loganu' sau cu SH-ul full option) .
Oare chiar nu si-o fi pus nimeni problema asta? Un pret mic va face mai accesibil multor categorii de oameni cu diferite grade de dezvoltare un mijloc de a-si transporta nesimtirea cat mai adanc in natura