ANALIZĂ: Cum se va vinde Dacia Lodgy în Europa?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia este deja un nume binecunoscut pe pieţele din Europa. Şi nu numai. Marocul, Rusia, India, Mexicul, Argentina sunt pieţe care cunosc foarte bine produsele Dacia, chiar dacă acestea sunt uneori vândute sub alt nume al grupului Renault. Dacă până acum Dacia a produs modele din gama mică, compactă şi SUV pentru orice piaţă din lume, noul Lodgy va fi un model cu un public ceva mai redus. Dacă Logan, Sandero sau Duster au avut succes atât în Europa de Est cât şi în Germania sau Franţa, Lodgy va fi un produs destinat pieţelor cu adevărat mature.
Monovolumul low-cost care va fi produs de Dacia la uzina din Tanger (Maroc) va fi destinat în special potenţialilor clienţi din vestul Europei. În Europa de Est, acest tip de caroserie nu este extrem de apreciat. La noi în ţară de exemplu, maşina de familie este, tradiţional, un SUV sau o berlină. Sunt extrem de rare cazurile în care clientul român cumpără un monovolum sau un break atunci când familia sa are nevoie de un automobil mai mare şi mai practic.
Aşadar, Dacia Lodgy va ataca pieţele mature din Europa de Vest: Germania, Franţa, Spania, Italia. Chiar şi Marea Britanie, unde Dacia va fi lansată ca marcă de sine stătătoare în toamna acestui an. În ciuda problemelor economice, Europa are încă o piaţă auto relativ decentă. Cifrele de mai jos reprezintă estimări Automarket, analiza fiind realizată separat pe fiecare piaţă importantă în parte.
LODGY ÎN FRANŢA: circa 30.000 de unităţi pe an
Anul trecut, în Franţa s-au vândut peste două milioane de unităţi. Cifrele sunt valabile pentru perioada ianuarie-noiembrie 2011. Statisticile franceze împart acest tip de caroserie în trei segmente: monospace compact, combispace/minispace şi monospace. Cele mai apreciate de francezi sunt monovolumele compacte, adică exact segmentul unde intră şi viitorul Dacia Lodgy. Din cele două milioane de automobile vândute în Franţa, 10% au fost monovolume compacte. Alte 8% sunt reprezentate de combispace şi minispace în timp ce monovolumele full-size au 1% din piaţa franceză.
Dacă ar fi să facem o paralelă ipotetică între cifrele lui Dacia Duster în segmentul său pe piaţa franceză şi eventualele cifre de vânzări ale lui Dacia Lodgy, proporţia ne spune că ne putem aştepta la un Lodgy care va strânge aproximativ 25.000-30.000 unităţi într-un an de zile pe piaţa franceză, cifre care îi vor permite să se instaleze în Top 15 modele vândute pe piaţa din Hexagon.
Ne-am bazat aprecierea măsurând succesul lui Duster în Franţa în 2011. Acesta s-a vândut în 47.845 unităţi în perioada ianuarie noiembrie 2011, adică 15% din piaţa SUV-urilor compacte. De altfel, Dacia Duster a fost în primele zece modele cu cele mai mari cifre de vânzări în Franţa, unde modelul românesc a ocupat locul nouă. Mai jos am selectat principalele monovolume şi modelele Dacia din primele 100 de poziţii ale topului cu cele mai bine vândute modele în Franţa. Gamaele Scenic-Grand Scenic şi Picasso-Grand Picasso sunt incluse de statisticile franceze în vânzările modelelor compacte Megane, respectiv C4.
Top vânzări automobile pasageri ianuarie-noiembrie 2011 Franţa | ||
1 | Renault Clio | 138.493 unităţi |
2 | Peugeot 207/206+ | 136.777 unităţi |
3 | Renault Megane (+ gama Scenic) | 133.629 unităţi |
4 | Citroen C3 (+ gama Picasso) | 103.041 unităţi |
5 | Citroen C4 (+ gama Picasso) | 86.316 unităţi |
8 | Peugeot 3008 | 49.388 unităţi |
9 | Dacia Duster | 47.845 unităţi |
16 | Peugeot 5008 | 26.230 unităţi |
18 | Renault Modus | 25 640 unităţi |
19 | Dacia Sandero | 24.736 unităţi |
31 | Volkswagen Touran | 15.860 unităţi |
32 | Opel Meriva | 15.655 unităţi |
35 | Ford C-Max | 15.341 unităţi |
45 | Opel Zafira | 9.840 unităţi |
51 | Dacia Logan | 8.934 unităţi |
59 | Toyota Verso | 7.874 unităţi |
64 | Renault Espace | 6.009 unităţi |
65 | Mercedes-Benz Clasa-B | 5.936 unităţi |
98 | Chevrolet Orlando | 2.869 unităţi |
LODGY ÎN ITALIA: circa 12.000 de maşini pe an
În Italia, piaţa auto din 2011 a însumat un total de 1.757.649 unităţi. Recesiunea s-a simţit mai puternic aici, piaţa scăzând cu peste 15% faţă de 2010.
Italienii au în statistici patru variante de caroserie pentru monovolume: monovolume compatto, monovolume piccolo, multispazio şi monovolume grande. Anul trecut, toate cele patru categorii de monovolume au avut cifre importante pe piaţa italiană: monovolume compatto 85.970 unităţi, monovolume piccolo 85.828 unităţi, monospazio 29.954 şi monovolume grande 22.518 unităţi. Doar monovolumele compacte au reprezentat aproape 5% din piaţa auto italiană. Pe baza acestei cifre, estimăm că itaienii vor cumpăra aproximativ 12.000 unităţi Dacia Lodgy într-un an de zile.
LODGY ÎN SPANIA: circa 7000 de unităţi pe an
Spania are o piaţă auto ceva mai mică, lovită şi de recesiune în ultimii ani. În 2011 au fost înmatriculate 741.600 de automobile, o scădere de 18.8% faţă de anul 2010. Spaniolii au două categorii pentru segmentul monovolumelor: monovolume pequeño (mic) şi monovolume grande (mare). La categoria monovolume mici, spaniolii au cumpărat anul trecut 76.894 unităţi. Monovolumele mari au fost mai puţin populare, doar 12.802 unităţi găsindu-şi proprietar în Spania. Monovolumele mici, categorie spaniolă în care se încadrează şi Lodgy, au tăiat o felie de 10.4% din piaţa auto spaniolă. Estimăm că spaniolii vor cumpăra aproximativ 6.000-7.000 unităţi Dacia Lodgy într-un an de zile.
LODGY ÎN MAREA BRITANIE: circa 12.000 de exemplare
Dacia nu a intrat încă pe piaţa din Marea Britanie. Dar o face în curând şi Lodgy va fi unul din modelele disponibile. Problema cu Marea Britanie este producţia specializată. Englezii folosesc automobile cu volan pe partea dreaptă şi acest lucru ridică probleme din punctul de vedere al producţiei. Însă piaţa Marii Britanii nu poate fi neglijată. În 2010 s-au vândut peste două milioane de automobile în Regat. Nu există încă cifre pentru 2011, dar, cel mai probabil, totalul este apropiat. Piaţa englezească era la un moment dar la 2.5 milioane de automobile pe an, dar criza şi-a spus cuvântul şi aici. Din acest total, engelzii cumpără cam 6.1% MPV-uri. Aceasta este denumirea dată segementului automobilelor de tip monovolum, iar ei le calculează pe toate la comun. În 2010, în Marea Britanie s-au vândut 124.209 monovolume. Englezii nu au acceptat Dacia ca marcă încă iar publicul are o cultură auto deosebită. Pentru Lodgy va fi greu să se impună în Marea Britanie. Dacă va reuşi să îi convingă pe britanici, estimăm că Dacia va vinde probabil în jur de 10.000-12.000 unităţi într-un an de zile.
LODGY ÎN GERMANIA: circa 30.000 de maşini anual
Însă cel mai mare pariu pe care Dacia Lodgy trebuie să îl câştige este piaţa germană. Germania are încă vânzări şi înmatriculări la un nivel impresionant. În 2011, în Germania s-au înmatriculat aproape trei milioane de automobile. Dintre acestea, peste 300.000 sunt monovolume. Asta înseamnă un procent imens, de 12% din piaţa de automobile germană. Dacia i-a convins pe germani cu modelele Logan şi Sandero, dar acest lucru s-a datorat în mare parte programului de încurajare a vânzărilor de automobile noi pe care guvernul german l-a susţinut.
Teoretic, Dacia ar putea vinde în jur de 30.000 de unităţi Lodgy pe an în Germania, poate chiar ceva mai mult. În 2011, până în luna noiembrie, Dacia a înmatriculat 21.151 de unităţi Dacia Duster în Germania.
LODGY ÎN ROMÂNIA: cifre modeste
Lansarea lui Dacia Lodgy în România va fi un mare pariu pentru Dacia. Aşa cum s-a întâmplat şi în cazul lui Sandero, constructorul de la Mioveni va trebui să încerce să pentereze o piaţă anemică în segmentul noului său model. Dar, dacă segmentul mic - pe care Sandero l-a atacat acum trei ani - lucrurile se mişcă cât de cât, monovolumele sunt practic inexistente în România, cu o cotă de piaţă extrem de scăzută. Motivul este legat de faptul că familiştii preferă să se orienteze înspre SUV-uri compacte sau înspre sedanuri, tipuri de caroserie care reprezintă evident piaţa românească. În aceste condiţii, estimăm cifre modeste pentru Lodgy în România, vânzările noului model românesc urmând să adune circa 500-1000 de unităţi pe an într-o piaţă nesigură din punctul de vedere al performanţelor.
LODGY ÎN EUROPA: peste 100.000 de unităţi pe an
La nivel european, 14% din piaţa auto a anului 2011 a fost reprezentată de vânzările de monovolume. Iar totalul de automobile de pasageri înmatriculate în Europa în anul care tocmai s-a încheiat a fost de peste 9.2 milioane unităţi (conform statisticilor ACEA, sunt incluse şi ţările care nu sunt membre UE din Europa). Asta înseamnă că aproape 1.3 milioane dintre autoturismele vândute în Europa în acest segment sunt monovolume. Dacă Lodgy va reuşi să îşi ridice cota de piaţă până în jur de 10%, fabrica din Tanger - care începe producţia monovolumul românesc în cursul acestei luni - va putea miza pe 120.000-130.000 de comenzi în fiecare an din Europa. La aceste cifre se adaugă şi comenzile din ţările Africane pe care este prezentă Dacia, dar acestea vor fi mai degrabă modeste şi nu schimbă cu mult datele problemei.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
vedem cum se va misca in romania - motivele cifrelor reduse din analiza sunt multe, iar printre ele este pretul peste mcv, consumul peste toate daciile de pana acum (cel putin la drum lung ... care drum lung este si motivul pentru care ai cumpara asa ceva ... iar romanul isi va lua logan si va sta mai inghesuit pentru ca tot acolo ajunge) etc.
interesant cum, in franta, loganul se vinde mai bine ca mercedesul - bravo romania! :)
@unckle
Te arunci aiurea. N-ai de unde sa stii consumul monovolumului. Consumul nu are cum sa fie mai mare decat al unui Duster care utilizeaza tractiunea integrala. Iar MCV este un break, nu un monovolum. Un monovolum il compari cu alte monovolume. In fine, ti-ai dat singur raspunsul: romanii vor compara intotdeauna merele cu perele. Tocmai de aceea, Lodgy n-o sa aiba vanzari spectaculoase in Romania.
In al doilea rand, un monovolum implica alta aerodinamica fata de un SUV prin liniile caroseriei si garda la sol, iar aerodinamica e foarte importanta cand ne referim la consum. Iar consumul la Duster 4x4, nu e declarat in modul 4x2, deci afirmatia ta legata de consumul monovolumului "peste toate daciile" ,se invalideaza.
In al treilea rand consumul are mai multe variabile - trafic, temperatura exterioara (vara, iarna diferente semnificative), stilul de condus, consumatori, gradul de incarcare, etc. Indiferent 1.5 dci 110 si-a demonstrat puterea si consumul mic in nenumarate teste. Un simplu test facut de automarket nu demonstreaza mai nimic in marea de informatii.
nu spune nimeni ca cifrele din cartea tehnica sunt sfinte sau minciuni nerusinate - doar trebuie sa ai in vedere ca baietii de la AM cand merg la cate un test si fac si un consum de autostrada dau o cifra... oarecare.. cat le citeste calculatorul in conditii cat de cat normale ... si mi se pare un pic ciudat cum la un diesel de 3litri BMW consumul este similar cu cel al unui 1.5dci (bine.. nu mi se pare ciudat pentru ca exista o explicatie .. dar vreau sa subliniez treaba asta..)
in primul si al doilea rand Lodgy este un sandel umflat un pic si alungit, are o aerodinamica excelenta subordonata 100% utilitatii .. deci inexistenta.
in al patrulea rand (sper sa nu ajungem prea departe de ecran, ca nu mai vedem nimic) ... lasa.. deviem aiurea ... o sa o vedem prin teste :) si apoi o sa apara toti "posesorii de dacia/renault" sa arunce cu noroi pe forumuri ;)
Ne mai bagi si placa prafuita a amatorior cazuti din intamplare pe site-urile auto cu "un sandel umflat". Aici chiar aveam asteptari de la tine... Dacia Logdy nu numai ca n-are nimic in comun dpdv designului, dar sta si pe platforma diferita de Sandero . Pentru niste panglicari ca tine nu conteaza ca sunt clase diferite... aduce vag forma caroseriei lui Logy cu Sandero? atunci claaar "lodgy e un sandel mai umflat".
a se vedea cifrele de vanzari la monovolumele Renault de exemplu
Estimez maxim 150 pe an
pentru niste panglicari ca mine conteaza ca sunt clase diferite - pentru ca asta are un impact major asupra consumului. Lodgy asta este MULT mai mare decat sandel sau duster, 20cm in plus fata de prafos sunt cel putin semnificativi. Pun pariu, pe cam tot ce ai putea sa iti doresti tu, ca lodgy va avea dimensiuni similare cu un alt reprezentant al clasei din ograda Renault -- in caz ca nu s-a observat pana acum Dacia este pentru Renault ceea ce este Skoda pentru VW (evident pastrand dimensiunile intacte iar pretul scazand cu niste procente in ambele cazuri) si la fel ca ala va manca 8% la drum pe autostrada, indiferent cate injurii o sa arunci tu pe aici.
ciudat sa aduci aminte de faptul ca imi duc traiul "strict pe AM" ... pot spune ca te inseli dar, la fel ca tine, nu pot aduce dovezi :)
Insa in occident conditiile sunt diferite, iar omul se intreaba in primul rand care-i sunt necesitatile...
-are familie numeroasa?
-ii plac concediile lungi si dese?
-agreaza o pozitie de condus inalta pt vizibilitate, dar nu are nevoie neaparat de garda inalta la sol si 4x4
-apreciaza modularitatea interiorului la o masina
-doreste totusi o masina compacta in dimensiuni pentru manevrabilitate in mediul urban si pentru consum
-masina trebuie sa fie ieftin de intretinut pt a proteja bugetul familiei.
Omul a identificat in felul asta monovolumul compact. Un monovolum ca Lodgy. Sunt destule persoane in occident care se incadreaza in tipologia asta. Dovada si articolul de mai sus - "10% au fost monovolume compacte"-Franta. Acolo poti sa fii sigur ca nu compara monovolumul cu o masina de clasa mica. Compara un monovolum cu un alt monovolum.Nu degeaba e considerata o piata matura.
PS: poti sa te pui tu si in cap... afirmatia ta legata lodgy care consuma "peste toate daciile" e fizic imposibila. Lodgy 1.5 nu are cum sa consume mai mult decat un Duster 4x4.
Nu am auzit de masina care sa consume mai putin de atit la viteza asta .
Daca stii tu, lumineaza-ne... daca nu, du-te acasa ...