În ultimii 10 ani, prețurile de achiziție pentru un vehicul electric au scăzut cu aproape 50% în China, potrivit analiștilor, pe fondul subvențiilor și al investițiilor guvernamentale masive în această industrie.
În ciuda unui lobby puternic privind tranziția către mobilitatea electrică în Europa și SUA, specialiștii au ajuns la concluzia că eforturile făcute până acum au fost insuficiente pentru ca mașinile electrice să devină accesibile pe scară largă.
În timp ce prețurile mașinilor electrice au scăzut în China, așa cum aminteam mai sus, ele au crescut în Europa și Statele Unite cu 28%, respectiv 38%.
Potrivit Jato Dynamics, un chinez poate să-și cumpere o mașină electrică nouă pentru doar 3.700 de euro. În schimb, prețul mediu în SUA a crescut de la 26.200 de dolari în 2011 la 36.200 de dolari în prezent.
Aceeași analiză arată că Europa are cele mai mari prețuri la achiziția mașinilor electrice. În mai 2021, o mașină electrică era, în medie, cu 52% mai scumpă decât una termică în Marea Britanie, respectiv cu 54% mai scumpă în Olanda.
În Germania, prețul mediu pentru o mașină electrică este de 39.755 de euro, față de media de 36.979 de euro pentru o mașină diesel sau pe benzină.
Norvegia este singura țară europeană în care electricele sunt mai ieftine, în medie, decât termicele (44.500 euro vs.
53.000 euro).Analiștii avertizează că Europa și SUA riscă să piardă competiția cu China, în cazul în care autoritățile decidente nu reușesc să găsească formule prin care să promoveze cu adevărat tranziția către mașinile cu emisii zero.
Via Jato Dynamics
Explicatia e simpla, constructorii fac orice sa fie pe profit cu electricele si ignora volumele, care de altfel ar creea problene cu infrasuructura.
Trebuie investit in centrale eoliene, solare daca tot vor verde...si apoi reteaua de transport al curentului apoi statii de incarcare care tre sa fie la tot pasul, nu merge sa stai la coada ca la benzina...
Pentru Europa ne explică Edikk și alții cum vor scădea prețurile, până una alta, așa cum era normal, au crescut și vor mai crește, într-o lume în care se scumpesc toate, nu avea cum să apară ceva împotriva curentului și să se ieftinească electricele.
Pe lângă costurile iniţiale R&D ale unei noi tehnologii.
Ce nu este de înţeles absolut deloc, că înafară de tehnologia bateriilor toată exista deja!!
2) subvenţiile care se acordă şi pentru PHEV s-au întors ca un bumerang împotriva unor producători auto care se limitează la electrifica puţin fără să inoveze.
3) China va câştiga în toată această debandadă.
Are cea mai mare evoluţie şi deja multe firme chinezeşti au devenit nr 1 în lume, în domeniul electrificării, CATL, BYD şi alţii.
Deja se întâmplă ca la AC, cea mai mare companie din lume - chinezească. Restul produc tot în China tot, doar emblema este de mărci vestice.
Vesticii vor coborî preţul la maşinile electrice când vor veni chinezii.
Dacă nu le vor pune piedici legale cum se întâmplă astăzi.
Dacă nu vor fi lăsaţi să vină.... vom plăti preţuri foarte mari pentru produse oricum chinezeşti.... dar cu taxa de prost (sigla lipită de capotă) (vezi BMW ix3 şi Dacia Spring).
De aceea dinozaurii auto vestici sunt foarte ipocriţi.
Mai puţin Tesla, care tot în goana după profit, dar fiind în concurenţă directă cu constructorii chinezi, se luptă foarte mult cu eficienţa, productivitatea, tehnologia, ca să ajungă măcar în viitor să aibe preţuri, în continuare, bune.
Tesla rămâne, ca preţ / km autonomie (reală) !!! cea mai ieftină maşină electrică din lume.
De aceea, cu părere de rău, nu mi-aş cumpăra de la dinozauri, maşină electrică, pentru că nu merită, din toate punctele de vedere, şi Tesla ar merita.
https://insideevs.com/news/527874/volkswagen-id3-netherlands-fire-charging/
Daca era o Tesla in locul acestui VW...
De fapt, nu oricând ţi se oferă prilejul de a dialoga cu “serviciile” (apud KWI). Numai să nu insiste să impună punctul de vedere al stăpânilor suprapolitici (ai lor şi, totodată, ai noştri), că atunci stricăm prietenia…
Si ce-mi place de johny care ne spune ca nu vrea sa stea la coada ca la benzina. Ha ha ha. ce mesaje subliminale pentru prosti. Pai ia-ti Diesel frate. Uite, eu am mers pe litoral de la Brasov si am facut drumul dus-intors fara sa alimentez. Convenabil nu? Intradevar, pe A2 era coada la vreo 2 benzinarii la intors. Inchipuiti-va ce ar fi la statiile de incarcare in sezonul estival. Ai sta cu zilele. Deci nu, mersi, masina electrica nu e acum o solutie pentru drumuri medii lungi. Si nu e o solutie nici pentru oras datorita pretului.
https://insideevs.com/news/528025/expands-battery-recall-bolt-ev/
Ia-ți diesel şi fă pişu în sticla de plastic.
Oare soţia dvs ce face? Copii?
Apoi de ce ai vrea să pleci de la munte, ajungi la mare şi te întorci brusc înapoi ???!?!?
E total idiotic !
Amice, rămâi la dieselul tău, că ai IQ mic, pentru că o maşină electrică este mult mai eficientă decât cea termică, iar când este trafic foarte aglomerat, o maşină electrică consumă pentru mişcare EXACT cât este necesar, nu ca vechiul motor termic dinozaur care merge ca... încontinuu, irosind pur şi simplu de airea energie.
Urăsc cei care, în momentul când nu îşi permit ceva, brusc nu e bun, sigur e ceva ascuns naşpa şi alte vânători de vrăjitoare.
Apropo anul viitor Tesla va produce în China pentru piaţa globală maşina electrică de 20.000 $
Da, 20, nu 25. Binenţeles fără TVA, taxe export...
Şi deja BYD produce la 15.000 $.
Ce vor face ceilalţi ?
Înțelegi?
Desigur, un gargaragiu (şi atât!) ca tine nici măcar o asemenea glumă pe roţi nu va putea să-şi procure. Dar va continua, cu seninătate consternantă, să-şi verse lapţii otrăviţi, mitocănia, frivolitatea şi incultura pe aici.
Meai vitezomanule, de-alde ăştia când e ceaţă, omoară oameni nevinovaţi.
Dacă ai stat 4 zile, în astea PATRU ZILE chiar ar fi fost o problemă dacă o lăsai la încarcat peste noapte la hotelul unde te-ai cazat ?
Sau când o să fie în viitor ?
Cu oameni proşti cu idei preconcepute, nu am ce discuta. Stai la dieselul tău, fii mândru că nu te-ai atins de nicio benzinărie, în timp cu mândrie faci PRAF MEDIUL în care trăim şi laşi un viitor imposibil pentru copii tăi, asta şi lăudându-te.
Tesla model S ce range real are?? Tot te lauzi degeaba şi de pomană că ai testat-o...
Cam peste 500 km reali.
Mult peste ăia 400 km până la mare.
Bleah, mi-e greaţă deja. Ţie lene să bagi o maşină în priză, care îţi ia 10 secunde. Dar te lauzi vitezoman de aiurea şi mai şi minţi cu neruşinare.
https://www.motor1.com/news/527700/volkswagen-touareg-autobahn-speed-run/?fbclid=IwAR1eyqTaaFT-Fc7a_Np6Gte12fkfT2rZPoa4QFg4i94UhCifkxPm6is4WlQ
Cine face praf mediul? ......De ăia care taie pădurile de 30 de ani ai auzit....și nimeni nu le face nimic....se chelesc munții și dealurile unul câte unul. Ăia protejează mediul? Da de aia care fac milioane de euro din gunoi importat pe care îl ard sau îl îngroapă nu zici nimic?
De politicile aiurea consumeriste, de marile concerne, de marile companii nu sufli o vorbă.... ăștia nu poluează nu?.....
Tu vrei taxă pe centrală de apartament și dispariția fosilelor de pe șosele (a celor cu ITP luat pe bune, nu făcut la mișto cu șpagă).
Fără supărare dar uneori am impresia că ești cu retard, de unde vii măi nene?
PS: vezi că e nevoie de lemn (care oricum s-a scumpit) pentru refacerea caselor afectate de inundații din Germania, Austria, Olanda etc. Să-ți dai singur un ciocan în ouă dacă casele alea vor avea o bucată de lemn din pădurile României. Ipocrizie la greu .......
Sigur că o râvnesc în continuare, ba încă şi mai abitir…Însă, financiar vorbind, nu este floare la ureche. Trebuie să muncesc asiduu, nu glumă. Şi să probez răbdare de călugăr, cotată în ani…
Sculat mai mereu în zori (evident, nu voluntar şi nu cu plăcere, că doar atunci este somnul mai delicios), chiar şi în unele weekend-uri. Nu sunt vreun evazionist sau vreun contrabandist şi nici vreun peşte care să atace coana Europa cu câteva metrese şi gata banu’ grup.
Asta-i beleaua! Nu-mi (ne) pică din cer ca la emolari.
Pana una alta ce mai face Polo-ul? L-ai scos din service?