Piața pieselor de schimb pentru mașini este descrisă de specialiști ca fiind un cvasi-monopol. Asta pentru că marii furnizori nu au nici cea mai mică intenție să scadă prețurile, în contextul în care nu există prea multă competiție între ei.
Tocmai de aceea, prețurile pieselor de schimb au continuat să crească. De fapt, potrivit unei analize de piață realizată de Asociația Asiguratorilor din Germania, prețul pieselor de schimb, din această țară, au crescut cu 44% în perioada 2013 - 2021 (inflație de 13%).
Mai concret, prețurile au crescut, în medie, cu 6% în fiecare an. Dacă o grilă frontală costa x euro în urmă cu opt ani, în prezent aceeași piesă este cu 9% mai scumpă. Creșterea este și mai mare la piese precum stopurile unei mașini (+ 67%).
Aceeași sursă mai arată că și prețul mediu de reparație a unei mașini a crescut pentru companiile de asigurări. În 2020, acesta a fost 3.100 de euro, cu 700 de euro mai mult decât în urmă cu opt ani.
via Automobilwoche
cine, dacă are banii, ar mai vrea să îşi cumpere maşină cu motor pe combustie, termică ??
Să fii nebun....
Cea electrică, la service ajungi mult mai greu sau deloc, iar combustibilul... soarele să trăiască
1. Tesla tried to charge $22,500 for new battery pack when a $5,000 repair did the trick
2. Tesla’s $16,000 Quote for a $700 Fix Is Why Right to Repair Matters
3. Etc....
Da, era cool când o văzusem prima dată pe Porsche 911, acum când toți abuzează de acest artificiu de design, nu prea mai e.