În aceste vremuri dificile, economia Rusiei este lovită din toate părțile, în încercarea de a sili Kremlinul să oprească atacurile din Ucraina. Era inevitabil ca sancțiunile economice să nu se resimtă și în industria auto. Asta după ce 2021 a fost și în Rusia un an dificil, din cauza crizei de semiconductori.
O analiză publicată zilele acestea de LifeNews și bine documentată de jurnalistul Robert Stan, ne arată situația vânzărilor de mașini noi din Rusia. Sancțiunile impuse de Occident au făcut ca prețurile automobilelor să crească substanțial. Asta după ce ele se majoraseră deja cu o medie de 15% în 2021, pe fondul crizei de semiconductori, un trend resimțit și la noi și în toată Europa.
Acum, în Rusia, comercianții de mașini majorează prețurile constant de la 1 martie încoace. Rușii încearcă să își investească economiile în ruble în orice fel de bunuri, inclusiv în mașini, pentru a evita deprecierea lor. Creșterea prețurilor se aplică atât mașinilor importate din Europa (din ce în ce mai rare după oprirea livrărilor de către toți marii producători), cât și celor produse local.
Kia Rio PORNEȘTE DE LA 14.000 DE EURO
Potrivit agenției rusești Ria Novosti, citată de Lifenews, vehicule considerate de buget au ajuns să aibă prețuri care depășesc cu mult 10.000 de euro.
Asta în condițiile în care mașinile vândute în Rusia aveau prețuri mai mici decât în restul Europei. Faptul că stocurile scad de la o zi la alta, duce la oscilații ale prețurilor de la o oră la alta. Unii dealeri nici nu mai afișează prețul mașinilor.Micul Kia Rio, modelul entry-level al sud coreenilor, avea un preț de pornire de 8000 de euro pe piața din Rusia la final de 2021. De la începutul lui martie, prețul a mai crescut cu 6000 de euro. Același lucru se întâmplă și la Hyundai, unde cel mai accesibil model, Hyundai Solaris, costă echivalentul a 14.000 de euro. Însă, pentru puținele mașini rămase, clienții trebuie să plătească cash.
SUV-ul urban Hyundai Creta a ajuns la 17.100 de euro, deși, la finalul anului trecut, o configurație similară costa puțin peste 10.000 de euro. Iar un model mult mai familiar europenilor, adică Peugeot 2008, are un preț de pornire de 2.2 milioane de ruble, adică 18.000 de euro.
LADA NIVA, SINGURA MAȘINĂ PRODUSĂ FĂRĂ SINCOPE
Nici mașinile locale nu sunt mai accesibile și nici disponibile. Asta pentru că nimeni nu mai livrează semiconductori sau alte piese importante în Rusia.
Potrivit AuvtoVAZ, constructorul național, singura mașină care poate fi produsă fără sincope este Lada Niva, fiind vorba despre o mașină foarte simplă.De această situație vor profita constructorii chinezi, care au încă acces pe piața rusă. De asemenea, indienii de la Mahindra ar putea profita și ei de pe urma lipsei producătorilor europeni. Chiar și fabricile construite de producătorii europeni ar putea fi preluate de nume chinezești precum Foton, BYD și Saic.
Majoritatea tranzacțiilor se fac cu bani cash, pentru că numărul creditelor auto s-a prăbușit dramatic după ce dobânda a fost majorată de la 9 la 20%, în urma sancțiunilor impuse de toată lumea.
Mai multe informații despre subiect și completarea acestei analize poate fi citită pe Lifenews.ro.
De la " facem ceva pe sancțiuni ", acum sunt acțiuni de război, tovarășe Putin, nu sunt sancțiuni, ci " operațiuni economice speciale ".
Pacat ca acest individ va trage dupa el sute de mii de tragedii umane, atat in Ucraina cat si in tara lui - mai devreme sau mai tarziu...
Aceasta sa fie adevarata fata a celei mai intinse tari de pe Terra inghenunchiata de un iresponsabil?!
Foaie verde de dudău, o să fie și mai bine.
Închidere centralizată
Suport pahare fata
Carlige pentru bagaje
Buzunare pe spatarul scaunului fata pasager
Radio + RDS + DAB
Parasolar sofer si pasager cu oglinda
Lampa iluminare habitaclu si portbagaj
Boxe fata spate
Multe dintre ele le avea tata pe Dacia 1300
sau doar @Kiro si-a dat demisia? iar @cifre & Co. merg mai departe ?
Ce comedie :)))
1. "taicatu" se scrie "taica-tu", știi, vorba cântecului "mă-ta are cratimă".
2. Ai pus numai puncte de suspensie aiurea și de-a valma, ești bâlbâit, cumva?
3. Învață să pui virgule! Găsești modul lor de folosire în manualul gramatică de clasa a patra.
4. Opțiunile sau, mai bine zis, așa zisele opțiuni pe care le-am enumerat nu sunt impuse de UE.
5. O să rămâi surprins, dar modelele de Dacia 1300 produse până în 1973-74, cele care aveau maneta de la frâna de mână sub bord aveau cotieră între scaunele din față. Dar nu ai de unde să știi lucrul acesta, probabil ai văzut prima mașină la 25 de ani când ai venit de la stână la oraș
In sfarsit i-au taiat macaroana lui inexo, dar papirusuri vad ca tot scrie. Cand vad zid de text inchid ochii si dau scroll.
Ontopic: chiar si in momente de criza, nu as cataloga Lada Niva drept o investitie.
Sa le fie de bine rusilor. Bunicii mei sper ca zambesc de-acolo de sus, macar putin. Ca la cat am suferit ca popor din cauza lor, numai noi si altii din zona stim.
@inexopix: mai schimba si tu de pe romania tv (asta o fi "ceva-ul" ala local extrem de bine informat sau cuvantul ortodops?) ca ti-a intrat si in sange strategia lor si iti pierzi credibilitatea pe aici (nu ca ai fi avut vreodata 1 gram): doar reclama e de tine pixule, "exploziv" "destainuiri" "secrete bine pazite" "dovezi irefutabile" cand produci ceva concret mestere? ca am adormit pe canapea la reclame.
PS: stai linistit, era doar o gluma cu concretul, nu te ambala sa fabrici acum alte romane cu ineptii. toata viata ta de visator n-ai facut nimic concret, greu de crezut ca o sa mai poti acum...nici n-ai sti de unde si cu ce sa incepi.
PPS:
dezertarea
viaţa fără de sfârşit
tranşee
baricade
frate întru credinţă
într-un final
datori
luptăm
până la capăt
---------
fa un bine tuturor (si tie si noua) si consulta un medic. chiar de n-o fi leac, ameliorari tot trebuie sa fie.
Cam asa are si Focusul meu, ma rog... nu chiar atat de mari, dar clar vizibile si inegale intre stanga si dreapta. Asa a fost din fabrica, n-am avut nici un accident si nici o buseala. Nici capota nu se inchide simetric, e mai cracanata de-o parte. Deci, iata ca este posibil si la case mai mari. Bine, la Ford se stie ca e slaba calitatea si asamblarea, dar nu e exclus sa mai fie si la alte marci, cu pretentii mult mai mari, la Tesla de exemplu, acolo e mai greu de digerat, la ce preturi si tehnologie au Teslele.