ANALIZA: Ce material alegi la interior - piele sau textil?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Numerosi clienti de automobile noi se afla in fata dilemei de a alege intre interiorul imbracat in piele si un interior imbracat in material textil. Fiecare alegere are avantajele si dezavantajele ei, iar decizia trebuie luata in functie de preferintele si nevoile clientului. Ulterior, clientul poate schimba un interior din material textil cu un interior imbracat in piele in cadrul unui atelier specializat, iar aceasta operatiune va mari valoarea masinii respective.
Tapiteria din material textil este mai ieftina, nu are nevoie de intretinere regulata si nu incomodeaza pasagerii atunci cand este foarte frig sau foarte cald. De asemenea, scaunele incalzite se incalzesc mai usor daca sunt imbracate in textil. Dezavantajul alegerii unei tapiterii din material textil este ca poate fi patata extrem de usor si este dificil de curatat. De asemenea, aceasta tapiterie pastreaza mirosurile neplacute, culorile se vor sterge de pe ea in timp si poate fi avariata mult mai usor de catre tigari aprinse sau elemente ascutite.
Alegerea tapiteriei din piele este costisitoare in momentul achizitiei, dar aceasta poate fi considerata o investitie.
O masina cu un interior imbracat in piele va avea o valoare mai mare in timp daca va fi intretinuta corect. De aceea, numeroase modele de lux sunt echipate in standard cu un interior imbracat in piele. Pielea naturala are un miros placut, care nu este perturbat de fumul de tigara sau alte elemente. Din pacate, pielea este incomoda cand este foarte frig afara sau extrem de cald, deoarece aceasta se raceste sau se incalzeste ceva mai greu decat tapiteria din material textil si are anumite momente in care este inconfortabila.In cazul in care aveti o masina cu interior imbracat in material textil si doriti sa imbracati acest interior in piele, este indicat sa apelati la un atelier specializat. Inainte de a face aceasta alegere, este de recomandat sa aplicati folie protectoare pe geamurile laterale si pe luneta, tot in cadrul unui atelier specializat. Aplicarea foliei de protectie solara ajuta la protejarea interiorului din piele si mareste durabilitatea si gradul de confort al acestuia. Crapaturile aparute la suprafata pielii pot fi cauzate de expunerea indelungata la razele UV, iar solutia este tratamentul specific si aplicarea unei folii de protectie solara pe geamuri.Costul imbracarii unui interior din material textil in piele variaza in functie de materialul utilizat si de culorile alese.
Adesea, imbracarea unui interior in piele costa in jur de 1.000 euro, pe cand aplicarea foliei solare protectoare costa in jur de 200 de euro.Doar folia de protectie solara de calitate poate proteja in mod corespunzator un interior din piele, iar aceasta trebuie sa fie aplicata intr-un atelier specializat, care ofera garantie pentru lucrarea efectuata. Legislatia din tara noastra obliga conducatorii auto sa utilizeze doar folie solara autorizata, aplicata intr-un atelier autorizat de RAR. In cazul incalcarii acestor norme, Politia Rutiera are dreptul de a aplica amenzi si de a retine certificatul de inmatriculare pana in momentul in care folia de protectie solara ilegala a fost inlaturata.
Via | Articlesbase
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Incomoda, vara tine cald, iarna tine rece, intretinere scumpa, se deterioreaza foarte tare in contact cu unele tipuri de textil (jeans).
Singura piele pe care am vazut-o in int. si care mi s-a parut f. buna a fost pe un Mondeo nou. Era ca si suprafata ca pielea intoarsa.
Deci clar - nu piele
Preferatele manelistilor nu sunt motoarele de maxim 2 litri ci cele mari (din cate stiu, pe Q7 si X5 nici nu poti pune astfel de motor). Ca nu-si permit toti asa ceva e alta ciorba...
cat despre manelari si ale lor Audi A5 2.0 tdi ... ofofofoffff dusmanii meiii ...
trebuia sa fac si un comentariu "on topic" deci ..
Ar fi trbuit sa fie un pic mai amplu discutat acest subiect de catre autor, aspectele sunt un pic mai complicate decat acea folie auto - tot articolul pare a fi o reclama a foliei auto, sincer. Ar trebui mentionat ca pielea de buna calitate a fost, este si va fi mereu cea mai buna alegere iar variantele de piele "aftermarket" inca sunt prohibitive la pret in romania ( pe langa calitatea indoielnica a multor ateliere ) .
Mi s-ar parea aiurea sa pun piele in masina mea... sau in orice masina de 10-20 mii de euro care este folosita pentru "transport" de acasa la servici si inapoi. Este, dupa parerea mea inutila investitia , pentru ca o materialele textile au o durata de viata suficienta si intretinerea nu este o asa mare problema ( cred ca oricine isi poate permite sa faca o spalare d'aia jmechera la intervale de cam un an ) . Problemele cu textilele apar intr-adevar cand ai probleme cu mirosurile - fumatul, cainii, caratul de salam ( chiar si doar in boxe :P ) . Daca se fumeaza in masina mea o tigara miroase o saptamana ... noroc ca nu am caine :P
Pielea - pilea este de multe feluri , mai ieftina... mai scumpa, mai buna... mai ptin buna , etc. Am stat pe piele de S "d'aia scumpa" .. am stat pe piele de E "d'aia standard" ... este o diferenta, chiar daca amandoua masinile sunt Mercedes. Mi s-ar parea OK sa vad pe cineva cumparand un BMW 320i cu piele si cinestie ce alte "navi pro" -- va rezulta o masina confortabila la un pret sub 40k ... nu-i tocmai ieftin, dar nu sespre ieftin era vorba. In schimb , sa pui piele "aftermarket" in Dacia 1310 a lu tata ... ( sau orice masina d'asta mai 'low cost" )
Parerea mea - piele intr-o masina premium / textil in masinile
Daca nbe uitam bine cu cativa ani in urma[10ani] o sa vedem ca piele in standard se regasea numa pe masinile de top Merc,Audi,Bmw,Alfa,Saab,Volvo si muuuuuulte altele dar in ziua de azi avem si in renault[Megane] si Fiat[Croma/Bravo]si asa mai departe.
Pana va iesi bmw isseta in 2013-2015 si aceasta va avea interior de lux si piele si altele.
Deabea il astept.
- vara se incinge si la drumuri lungi ajungi fleasca la destinatie daca nu ai ventilatie la ele
- iarna sunt reci, iti ingheta...
- aluneci pe ele, sunt bune cand urci masina si atat.
O combinatie buna este piele pe lateralele scaunelor iar pe mijloc piele intoarsa perforata. Am vazut asa la un Zafira si e misto. Oricum era un inlocuitor de piele dar era ok.
daca ai piele in masina foarte probabil ai si incalzire in scaun, cel putin la cele cu piele din fabrica. daca e foarte frig pornesti motorul, incalzirea in scaune, razi gheata de pe parbriz si cind pleci scaunul e cald.
daca iti pui piele, cu 50 de lei se poate pune incalzire in scaun pe sub piele. 100 de lei - fata+spate.
vara intr-adevar e cam nasol, mai ales la piele neagra, dar presupunind ca ai clima se poate merge fara probleme.
Asa, eu as alege pielea pentru ca interiorul arata mai elegant, se pastreaza bine in timp (uitati-va la un interior din piele de la un Mercedes de 20 de ani si unul cu textila tot de 20 de ani, de exemplu) si este usor de intretinut (se curata mai usor si mai repede daca se pateaza). Faptul ca vara se incinge cam naspa si iarna e f incomoda cand e rece, asta e ... avantaje si dezavantaje. In plus valoarea la revanzare a masinii este mai mare. :)
Daca nu umblati des cu masina sa nu alegeti piele sau daca da macar partial adica pe margini
Nu ii chestia ca ai sau nu folie solara asta ii fix pix...folositi crema pentru intretinere piele odata la saptamana vara si de 2 ori iarna. Produsul e MR. LEATHER cutiuta galbena se gaseste prin OMV sau magazine e facut in USA si e foarte bun.De ce zic iarna de 2 ori...pentru ca e foarte rece si se contracta...pielea adevarata lucreaza...si se taie pe la cusaturi...
Iar faza cu 1000 de euro..hai mai nici chiar asa..depinde de masina..poate fi si 400 de euro sau 500...1000 sau 2000 euro.Depinde de masina, de piele, GUBAN TIMISOARA cea mai buna ...sau partial piele si mijloc ecologica si iesi in 500 de euro..
luati textil si puneti huse e mai bine daca umbalti mult...si grija la caini si jeansi ca unii au fermuar..si imi dau mie de lucru si abia astept :))
hai drum bun si grija mare
Ideal e textil (cu incalzire in scaune pentru iernile romanesti traditionale).
Pielea te incinge vara (la caeva ore de mers esti "murat") si chiar daca exista scune din piele ventilate nu mi s-a parut sanatos ca pe corpul incins sa impingi niste aer rece; lumbago scrie pe tine.... Iarna cu piele daca ai putina rabdare sa se incalzeasca nu vad nici un impediment (piele fara incalzire nu stiu daca ofera vreo firma dar mi se pare irational sa oferi una fara alta).
Am un amic care are piele in masina si intr-o zi a luat pe cineva si a doua zi numai, a observat ca e zgarieta pielea patrunsa destul de adanc, nu stia de la ce ....ce credeti...?? tipul care a stat in locul cu pricina avea niste blugi plin de fermoare (tinte)la spate! poate pare cam sf, dar sincer e cat se poate de reala intamplarea.
Deci eu aleg textila, din mai multe motive.....desi eram fan piele odata, cine are s-au a avut stie! piele integrala nu insertii.Toate cele bune tuturor.