ANALIZĂ: Bătaie în clasa compactă premium - Audi A3 vs. BMW Seria 1 vs. Volvo V40 vs. Mercedes A-Klasse
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ediţia din acest an a Salonului Auto de la Geneva a adus multe premiere şi noutăţi. Însă toată lumea a remarcat trei premiere în clasa compactă premium, un segment extrem de disputat de constructorii europeni. Audi a adus la Geneva noua generaţie a modelului A3. Volvo a uimit pe toată lumea cu un model absolut nou în clasa compactă, hatch-ul cu cinci uşi V40, iar Mercedes-Benz a lăsat multe guri căscate prezentând un A-Klasse total reinventat. Aceste trei noi modele se alătură BMW-ului seria 1 lansat doar cu câteva luni de Salonul Auto de la Geneva. Bătălia din zona premium a clasei compacte se anunţă dură. Toate aceste patru modele se bat pentru acelaşi tip de client şi va trebui să aşteptăm câteva luni pentru a vedea ce au preferat amatorii de automobile compacte premium.
BMW Seria 1
BMW a fost primul dintre cei patru constructori europeni care a adus pe piaţă noul model. A doua generaţie a Seriei 1 (articol complet de prezentare) şi-a dezvăluit secretele undeva în a doua jumătate a anului trecut. Era un model aşteptat cu interes de fanii mărcii, pentru mulţi fiind biletul de intrare către modele mărcii bavareze. Este cel mai mic şi mai abordabil BMW din puncte de vedere al preţului. BMW a derivat acest model în patru variante de caroserie, pe lângă hatchback-ul cu trei şi cinci portiere, există şi sedan şi cabriolet.
DESIGN
Din punctul de vedere al designului, BMW nu a îndrăznit foarte mult cu a doua generaţie. A păstrat silueta generală şi a căutat să mărească spaţiul interior, un capitol unde precedenta generaţie a fost foarte criticată. La exterior, partea frontală vine acum cu faruri mai mari şi cu o formă specifică acestui model. Dacă în fotografii,BMW Seria 1 nu pare cel mai arătos model, în realitate lucrurile stau ceva mai bine. BMW este fidel stilului clasic, fără prea multe înflorituri de design, şi acest stil este apreciat de fanii mărcii. Se poate alege între două teme de design la exterior: Urban Line şi Sport Line. La interior, lucrurile sunt cumva asemănătoare, deşi noul seria 1 permite ceva mai multă personalizare. Consola centrală este dominată de un display imens, iar lângă schimbător apare acum blocul de comenzi pentru sistemul iDrive.
TEHNOLOGIE
În standard, BMW Seria 1 va fi echipat cu un comutator care schimbă "experienţa la volan", iar compacta de la BMW va avea şi un mod de rulare ecologic, numit ECO PRO. Cei de la BMW promit îmbunătăţirea confortului şi a manevrabilităţii graţie distribuţiei maselor între punţi, motoarelor amplasate longitudinal şi a geometriei suspensiei. BMW le oferă clienţilor de Seria 1 posibilitatea de a echipa acest model cu sistemul iDrive. Respectivul sistem vine în compania unui afişaj LCD integrat în bord şi beneficiază şi de tehnologiile BMW ConnectedDrive. Astfel, Seria 1 poate beneficia de asistent pentru faza de drum, faruri adaptive, asistenţă la parcare, cameră video pentru marşarier, sistem de avertizare la părăsirea de mers cu averitizare la coliziune, cruise control cu funcţie de frânare, limitator de viteză electronic, integrarea unui player de muzic, conectitivitate internet, informaţii in timp real despre trafic (doar pe unele pieţe), radio pe internet şi aplicaţii pentru Facebook şi Twitter.
MOTOARE
În ceea ce priveşte gama de motorizări, noul BMW seria 1 mizează pe propulsoarele cu patru cilindri. Transmisia este pe puntea spate, aşa cum este tradiţional la marca bavarează. Este singurul model dintre cele patru pe care le prezentăm aici ce fololoseşte transmisia spate. Cutiile de viteze manuale au şase trepte, air cele automate steptronic au opt trepte.
BMW Seria 1 MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | |||
116i | 118i | 120d | 118d | 116d | |
Cilindree | 1.598 | 1.598 | 1.995 | 1.995 | 1.995 |
Putere maximă/rpm | 136/4.400 | 170/4.800 | 184/4.000 | 143/4.000 | 116/4.000 |
Cuplu maxim/rpm | 220/1.350-4.300 | 250/1.500-4.500 | 380/1.750-2.750 | 320/1.750-2.500 | 260/1.750-2.500 |
Consum mediu | 5.5 | 5.8 | 4.5 | 4.4 | 4.3 |
0-100 km/h | 8.5 | 7.4 | 7.2 | 8.9 | 10.3 |
Viteză maximă | 210 | 225 | 228 | 212 | 200 |
Mercedes-Benz A-Klasse
Noul Mercedes-Benz A-Klasse (articol complet de prezentare) a uimit la Salonul Auto de la Geneva. Mercedes a reuşit să ţină aproape secretă forma finală a acestui model previzualizat doar de un concept şi un teaser cu un automobil acoperit de un QR-code imens. Pozele oficiale au ajuns pe internet doar cu câteva ore înaitne de prezentarea oficială de la Geneva, aşa că impactul a fost major.
DESIGN
Noua generaţie A-Klasse este un automobil total diferit de predecesorii săi direcţi.
Mercedes a renunţat într-un final la silueta înălţată de mini-monovolum pe care o folosea pentru modelul A-Klasse. Acest model a avut parte de câţiva adepţi, dar nu a făcut niciodată cifre de volum în clasa sa. Aşa că Mercedes a întors foaia şi vrea ca noul A-Klasse să atragă o clientelă nouă şi tânără. Vor ca acest nou model compact să fie cumpărat de oameni care nu au mai deţinut până acum modele fabricate la Stuttgart şi care eventual să migreze de la BMW, Audi sau Volvo. Şi dacă privim noul A-Klasse, sunt şanse mari ca acest lucru să se întâmple. Noul A-Klasse este unul dintre cele mai îndrăzneţe modele din punct de vedere al designului lansate de Mercedes în ultima vreme. Un model compact care abordează un design fluid şi spectaculos. Liniile sunt tinereşti şi proaspete, inspirând dinamism.TEHNOLOGIE
La capitolul gadgeturi şi sisteme electronice, Mercedes nu se lasă mai prejos decât concurenţa. Germanii se laudă cu un sistem avansat de evitare a coliziunilor frontale numit Collision Prevention Assist. Sistemul Pre-Safe îşi face şi el debutul pe A-Klasse, fiind un important element de siguranţă. Acest sistem închide geamurile şi trapa şi pretensionează centurile atunci când detectează un impact iminent. Sistemul a apărut pentru prima dată în 2002 pe S-Klasse şi este pentru prima dată când a fost instalat şi pe cel mai mic model al gamei Mercedes. Lista de sisteme importate de la modelele mai mai mari mai conţine: ATTENTION ASSIST (standard), Brake HOLD function (standard), Hill-Start Assist (standard), DISTRONIC PLUS, Adaptive Highbeam Assist (fază lungă automată), Blind Spot Assist (avertizare unghi mort) şi Lane Keeping Assist (aventizare menţinere bandă de rulare) , Speed Limit Assist (recunoaştere semne de circulaţie), Active Parking Assist şi LINGUATRONIC.
MOTOARE
Gama de motoare care va fi disponibilă pe noul Mercedes-Benz A-Klasse începe cu motoare de 1.6 şi 2.0 pe benzină. Modelul A180 va avea 122 CP, iar A200 156 CP. Cea mai puternică variantă pe benzină va fi A250, cu 211 CP. Toate motoarele folosesc injecţia directă de carburant şi turbocompresor. Versiunile diesel încep cu A180 CDI ce livrează 109 CP, urmat apoi de A200 CDI cu 136 CP, în timp ce A220 CDI foloseşte un motor de 2.2 litri care dezvoltă 170 CP. Toate variantele de motorizare au funcţia Eco Start-Stop în dotare standard. Motoarele de pe noul A-Klasse pot fi asociate cu o cutie de viteze nouă cu şase trepte sau ca opţiune cu cutia automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj şi şapte trepte. Avem şi sistem de parcare automată, de menţinere a benzii şi avertizare pentru unghi mort. Aceste sisteme devin aproape un standard în clasa compactă premium.
Mercedes-Benz A-Klasse MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | ||||
A180 | A200 | A250 | A180CDI | A200CDI | A220CDI | |
Cilindree | 1.6 | 2.0 | 2.0 | 1.8 | 1.8 | 2.2 |
Putere maximă | 122 CP | 156 CP | 211 CP | 109 CP | 136 CP | 170 CP |
Cuplu maxim | NC | NC | NC | 250 Nm | 300 Nm | 350 Nm |
Audi A3
În 1996, Audi lansa modelul A3 şi marca intrarea mărcii premium în clasa compactă. În 2012, Audi a adus la Geneva cea mai nouă generaţie a modelului A3 (articol complet de prezentare). Este a treia generaţie a compactei din Ingolstadt şi rămâne fidelă liniilor de design specifice gamei actuale Audi.
DESIGN
Imaginea Audi a devenit destul de comună, toate modelele mărci din Ingolstadt având cam aceleaşi forme în proporţii diferite. Noul A3 nu face excepţie, venind cu un design simplu, curat şi tăios. Este poate cea mai clasică apariţie dintre toate cele patru modele premium concurente.
TEHNOLOGIE
În schimb, inginerii de la Audi au decis să atace pe frontul tehnologiei, caroseria noului A3 făcând uz de aluminiu. Aripile și capota sunt create din acest material. Audi A3 ajunge astfel la o masă proprie de doar 1175 de kilograme pentru cel mai mic motor din gamă (1.4 TFSI), o cifră imbatabilă în segmentul compact. La capitolul jucării electronice, Audi A3 vine cu un sistem MMI nou al cărui display de top are şapte inch în diagonală şi doar 11 mm grosime. Ecranul din capătul consolei centrale se retrage automat când nu este folosit. Datorită faptului că frâna de parcare este acum electronică, între cele două scaune este acum loc pentru comanda rotativă a sistemului MMI. În varianta de top MMI touch, acesta este şi o suprafaţă tactilă pe care cel de la volan poate scrie litere cu ajutorul degetului, exact ca sistemul folosit pe modelele mai mari.
În ceea ce priveşte siguranţa, Audi A3 are sistemul ACC, similar cu City Safety-ul de la Volvo.
În cazul detectării unui impact iminent, sistemul îl avertizează pe cel de la volan şi poate chiar iniţia frânarea.MOTOARE
Audi A3 vine cu o ofertă destul de săracă la capitolul motorizări la momentul sebutului de la Geneva. Doar două motoare pe benzină 1.4 TFSI şi 1.8 TFSI, plus un TDI de doi litri vor fi disponibile pentru primii clienţi. Gama de propulsoare va fi ulterior mărită. Vor fi disponibile şi sistemul de tracţiune integrală quattro şi tehnologia Cylinder on demand pentru propulsorul 1.4 TFSI.
Audi A3 MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | |
1.4 TFSI | 1.8 TFSI | 2.0 TDI | |
Cilindree | 1.395 cmc | 1.798 cmc | 1.968 cmc |
Putere maximă/rpm | 122 CP | 180 CP | 150 CP |
Cuplu maxim/rpm | 200 Nm /1.400 rpm | 250 Nm / 1.250-5.000 rpm | 320 Nm |
Consum mediu | 5.2 l/100 km | 5.6 l/100 km | 4.1 l/100 km |
0-100 km/h | 9.3 sec | 7.2 sec | 8.6 sec |
Viteză maximă | 203 km/h | 232 km/h | 216 km/h |
Volvo V40
Volvo V40 (articol complet de prezentare) este cel mai nou model lansat de constructorul suedez, prezentat în premieră mondială la Geneva. Este primul automobil dezvoltat de Volvo complet independent de Ford, fostul proprietar al mărcii şi primul model total nou lansat de când Volvo este în proprietatea grupului chinez Zhejiang Geely. Producţia modelului V40 începe în luna mai, şi Volvo vrea să vândă 90.000 unităţi anual. În Europa, acest model vrea să fure din clienţi de BMW Seria 1, Audi A3 şi Mercedes A-Klasse. Pentru a face asta, Volvo a lucrat pe două planuri.
TEHNOLOGIE
În primul rând, suedezii au accentuat şi mai mult faptul că Volvo construieşte cele mai sigure automobile din lume. Pe lângă lunga listă de sisteme ce detectează pietoni, locuri de parcare şi trafic în unghiul mort, Volvo a mai adus o premieră absolută în domeniul siguranţei. De data aceasta, constructorul suedez s-a gândit la pietoni şi nu la cei din habitaclul maşinii. Volvo introduce împreună cu noul V40 primul airbag pentru pietoni. Acesta este ascuns sub capota maşinii şi în cazul unui impact cu un pieton, airbagul se umflă la baza parbrizului într-o formă de U. Acoperă cam o treime din parbriz şi protejează capul pietonului de un impact direct cu parbrizul. Sistemul este numit Pedestrian Airbag şi se alătură lui Pedestrian Detection şi City Safety. Acestea detectează pietonii sau alt automobil aflat pe traiectoria maşinii şi pot frâna automat până la oprire în cazul unui impact iminent atunci când cel de la volan este distras. Volvo mai are apoi sistemul de parcare automată Park Assis Pilot şi Cross Trafic Warning ce detectează maşinile din unghiul mort la manevrele cu spatele în parcare. Volvo continuă să inoveze în domeniul siguranţei active şi pasiveşi acest lucru este extrem de important pentru toţi potenţialii clienţi.
Al doilea plan prin care Volvo vrea să atragă noi clienţi este cel al designului. Noul S60 a dat tonul unui limbaj de design fluid şi atrăgător, iar noul V40 îi calcă pe urme. Noul model este extrem de atrăgător, indiferent din ce unghi îl priveşti. Interiorul este îngrijit şi simetric, aşa cum le place designerilor suedezi. Indicatoarele de bord sunt digitale, dar imită un ceas analogic ce poate fi vitezometru sau turometru, în funcţie de modul de rulare selectat.
MOTOARE
Gama de motorizări anunţată de Volvo la Salonul Auto de la Geneva este completă. Sunte prezente trei motoare pe benzină ce poartă indicativul T cu puteri de la 150 la 254 CP. Pentru anumite pieţe va exista şi o variantă T4 cu motor pe benzină de doi litri tot de 180 CP. Volvo rămâne fidel şi motoarelor cu cinci cilindri. Propulsoarele de 2.0 sau 2.5 litri au cinci cilindri. La capitolul diesel, D2 este cel mai economic şi mai puţin poluant motor din gamă cu cei 115 CP şi 94 g/km CO2. Cel mai puternic diesel are 177 CP şi 400 Nm.
Volvo V40 MOTORIZĂRI |
BENZINĂ | DIESEL | |||||
T3 | T4 | T5 | T5 | D2 DRIVEe | D3 | D4 | |
Cilindree | 1.6 | 1.6 | 2.0 | 2.5 | 1.6 | 2.0 | 2.0 |
Putere maximă/rpm | 150 CP | 180 CP | 213 CP | 254 CP | 115 CP | 150 CP | 177 CP |
Cuplu maxim/rpm | 240 Nm | 240 Nm+30 Nm overboost | 300 Nm | 360 Nm+40 Nm overboost | 270 Nm+15 Nm overboost | 350 Nm | 400 Nm |
Consum mediu | 5.8 l/100 km | NC | NC | 7.9 l/100 km | 3.6 l/100 km | NC | 4,5 l/100 km |
0-100 km/h | NC | NC | NC | 6.7 sec | NC | NC | 8.3 sec |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Dar sunt sigur ca TEHNIC si faptul ca BMW a decis sa produca acest model in continuare cu puntea SPATE ma face sa cred ca masina asta are masele 50%50.
Deci cine va tine volanul BMW-ului in mana va simti cu adevarat o masina foarte DINAMICA si SIGURA .
MASELE 50%50 e unul din secretele din MUNCHEN care fac ca BMW-urile sa faca diferenta la condus.
Deci Dupa design as alege VOLVO arata poate cel mai bine , dar dupa condus si TEHNIC sunt sigur ca BMW-ul e mai bun ca toata concurenta.
Si cu siguranata ca toate vor avea vanzari bune, asta in primul rand ca nu toata lumea isi doreste acelasi lucru de la o masina.
1. Audi A3- design simplu, frumos, destul de agresiv.
2. Mercedes Benz A classe- nu ma dau in vant dupa designul ei, dar pur si simplu celelalte sunt mai urat. Nu imi place lipsa coerentei designului intre partea din fata si cea posterioara.
3. Volvo V40- design tipic Volvo, dar spatele arata a masina chinezeasca
4. Bmw seria 1- pur si simplu este o caricatura de masina (estetic vorbind, nu tehnic). Am vazut si ieri in Bucuresti unul si nu mi-a trezit nici o emotie, desi era varianta superioara de echipare.
A, si cred ca fanii renault mai si citesc articolele, nu doar pun comentarii de dragul de a scrie. :)
v40 1.6 180 cp
a3 1.8 tfsi 180 cp
seria 1 1.6 170 cp
Si chiar asa e... de citiva ani incoace KIA primeste tot felul de distinctii si castiga tot felul de premii :)
Cel mai probabil motorul 1.6 dci de 130 cp. Care nu e un motor rau de loc ;). Plus ca va fi facut dupa exigentele MB si cu niste modificari de soft. Rautati gratuite din partea ta.
On topic: toate cele 4 modele mi se par demne de statutul lor si cred ca fiecare este foarte buna in feleul ei. Personal as opta spre V40 sau A.
va dati seama ca toate cele 4 masini au ceva bun in ele ba prim prisma motoarelor, a designului sau a modului de condus. nu de aia costa atat.
si acuma parerea personala: din cele 4 as alege audi. de ce? pentru ca probabil e cea mai ieftina(cu restul de bani plec in concediu) si pt ca arata cel mai bine. volvo si bmw au dat-o in bara cu designul exterior si mercedes cu cel interior. oricum pentru Romania la cate gropi sunt si la cati soferi indisciplinati sunt, nu merita nici una.
Ma mira cum de AutoMarket nu a bagat si noul Hyundai i30 in aceeasi oala, considerand argumentul ca pretul mare face o masina sa fie premium.
Oricum, dintre cele 4 prezentate eu merg pe Seria 1 - in realitate are un design foarte "stilat", o imbinare foarte buna intre clasic si modern, un design care va rezista mult in timp (cum e de altfel la aproape toate masinile germane); si in plus ca la capitolul tehnic e o masina foarte-foarte-foarte dificil de egalat.
Posibil si noul A-Klasse sa fie fain, insa pana cand nu apare pe sosele...greu de spus.
Desi cred ca Audi A3 si V40 vor domina vanzarile, Mercedes merita un + pentru initiativa la design iar Seria1 este pentru cunoscatori, simplu!
1. Volvo de departe il pun pe primul loc. E o masina cu un design pur si simplu expresiv. mai ales forma farurilor este demential de reusita...
2. Mercedes A-Klasse... mult mai reusit decat generatiile precedente. Cum arata A-Klasse in 99.2000 si cum arata in 2012...no comment!
3. BMW seria 1. Foarte aproape de Mercedes A la design! Cine l-a vazut in realitate, stie. Plus de asta, BMW urile de ultima generatie au fost gandite in asa fel incat sa arate mult mai cool si mai frumos cand sunt in miscare, mai ales in viteza!
4. Audi A3...nu arata de speriat, dar pana si VW Golf a surprins mai mult la design :))
ce naiba, e optimus prime, se transforma ?
CUM SA ARATE ALTFEL IN MISCARE ?!
poate de la atata viteza n-o mai vezi, si atunci e altfel.
Ce mai urmeaza?
Devoreaza r...t in continuare.
- consum mic: 116d EfficientDynamics Edition (99g CO2 per km)
- motorizari mai puternice: 125d si 125i (ambele 2 litri, turbo, 218 CP)
mai baiatule tu ori nu esti cu toti boii acasa ori iti place sa iti dai cu parerea in necunostinta de cauza ( chestie comuna in zilele noastre in tarisoara noastra )
cand o marca este premium atunci toate modelele ei sunt premium ( fiecare pe segmentul ei.
renault de exemplu nu este marca premium, desi face si cateva modele mai scumpe , la fel si toyota, ford, peugeot, volkwagen, etc
mercedes, bmw, volvo si audi SUNT marci premium
in lumea cunoscatorilor se spune ca bmw si mercedes sunt cam la egalitate, urmati de VOLVO si pe ultimul loc din cei 4 este audi.