ANALIZĂ: Accidentul lui Şerban Huidu - ce lecţii rămân după o tragedie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Şerban Huidu a provocat duminică un accident grav în Timişul de Sus, judeţul Braşov, în urmă căruia au decedat trei persoane. Trecând peste aspectele informative ale ştirii, Automarket vă invită la o analiză a cauzelor ce au dus la acest accident, de altfel foarte intens mediatizat.
1. Avea voie Şerban Huidu să conducă?
În decembrie 2010, Şerban Huidu a suferit un accident la schi, în urma căruia a fost internat în spital în stare gravă. Accidentul de schi i-a provocat o fractură la cap, în zona frontală, care nu a necesitat o intervenţie chirurgicală. Cu toate acestea, Huidu a petrecut mai multe zile în comă indusă, iar pacientul a avut nevoie de câteva săptămâni de recuperare. În mod normal, victima unui asemenea accident are nevoie de o perioadă lungă de acomodare cu operaţiunile de zi cu zi, recuperarea completă fiind incertă la începutul procesului.
În cazul în care un şofer are un accident în urma căruia ajunge în comă, acesta trebuie să treacă printr-o evaluare psihologică înainte de a urca din nou la volan. Primele informaţii nu relevă faptul că Şerban Huidu ar fi fost consultat de un psiholog înainte de a reveni la volan, iar acesta nu urma niciun tratament medicamentos care să nu-i permită să conducă. Dacă se dovedeşte faptul că Huidu nu era apt să conducă în urma unei expertize psihologice, medicul care i-a permis să conducă ar putea avea şi el o parte din vină.
2. Centura de siguranţă, obligatorie pe orice loc
Centurile de siguranţă sunt printre puţinele elemente de siguranţă care sunt standard pe toate automobilele produse în ultimii ani. O maşină cu cinci stele EuroNCAP, burduşită cu airbag-uri şi sisteme de siguranţă, poate fi "imună" la accidente doar dacă pasagerii acesteia poartă centurile de siguranţă. Motivul: toate sistemele de siguranţă de la bord sunt proiectate pentru a funcţiona optim dacă toţi pasagerii poartă centura. În unele cazuri, ocupanţii locurilor din faţă au fost răniţi grav de airbag-uri din cauza faptului că nu purtau centura de siguranţă. Dacă un ocupant al locurilor din spate nu poartă centura, acesta este un pericol atât pentru sine, cât şi pentru cei din faţă, aceştia putând fi răniţi grav de pasagerul din spate în caz de accident, în timp ce acesta poate suferi fracturi grave sau chiar să fie aruncat din maşină de dinamica impactului.
Orice pasager fără centură şi orice bagaj neasigurat devine o ghiulea scăpată de sub control în caz de accident. Toate acestea au loc din cauza inerţiei, iar masa fiecărui obiect creşte dramatic în momentul în care un vehicul se opreşte pe o distanţă de câţiva metri de la o viteză ridicată. Indiferent cât de experimentat este şoferul unui vehicul şi cât de atent conduce acesta, nu aveţi niciun motiv să nu purtaţi centura de siguranţă, chiar şi pe distanţe scurte.
Potrivit informaţiilor furnizate de Poliţia Rutieră, ocupanţii ML-ului condus de Şerban Huidu purtau centurile de siguranţă. Nu există informaţii despre pasagerii din modelul Logan accidentat de omul de televiziune.3. Nivel de siguranţă Dacia Logan versus Mercedes ML
Accidentul lui Huidu a adus în prim plan riscurile la care îi supun proprietarii de SUV-uri pe cei din jur. Odată urcat la volanul unui vehicul puternic, care are şi o masă ridicată şi un centru de greutate ridicat, şoferul acestui automobil trebuie să se deplaseze într-un mod responsabil faţă de ceilalţi participanţi la trafic. În caz contrar, acesta atinge premisele unui accident. Evident, fizica spune că în cazul impactului dintre un autovehicul cu centrul de greutate ridicat şi un autovehicul cu centrul de greutate mai puţin ridicat, cel din urmă va suferi întotdeauna pagube mai mari.
În cazul de faţă, Dacia Logan a obţinut trei stele EuroNCAP la testele din 2005. Cele trei stele au fost acordate pentru protecţia adulţilor, iar dotările de siguranţă luate în considerare au fost airbag-urile frontale pentru şofer şi pasager. Între timp, Mercedes-Benz ML a primit cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP din 2008. Modelul are centuri faţă cu pretensionare şi limitator de sarcină, airbag-uri faţă şofer şi pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri laterale pentru cap şi airbag pentru genunchii şoferului. Modelul german a avut un avantaj pe mai multe planuri, pe lângă protecţia oferită la impact: viteza mai mare de deplasare, masa la gol dublă faţă de cea a lui Logan şi centrul de greutate mai ridicat.
4. Importanţa anvelopelor de sezon
Toţi şoferii sunt la curent cu importanţa anvelopelor de sezon. Sau cel puţin aşa sperăm noi. Din păcate, nu toţi şi-au echipat automobilele cu anvelope corespunzătoare, sau nu conştientizează riscurile la care se supun prin rularea cu anvelope necorespunzătoare în sezonul rece. La temperaturi sub şapte grade Celsius, anvelopele de vară se întăresc şi nu mai oferă un nivel corespunzător de aderenţă. Chiar şi pe asfalt uscat, şoferul riscă un derapaj, iar distanţele de frânare vor creşte simţitor.
Din imaginile de la faţa locului, publicate de Libertatea şi Gândul, putem observa că modelul Dacia Logan este echipat cu anvelope de vară, nepotrivite pentru condiţiile meteo întâmpinate în perioada 14-16 octombrie în zona montană din jurul Braşovului. Maşina condusă de Şerban Huidu era echipată cu anvelope Pirelli Scorpion Zero. Acestea sunt construite special pentru modele SUV sau de teren, poartă denumirea comercială "all-season", şi - conform specificaţiilor producătorului - ar trebui să fie potrivite atât pe zăpadă, cât şi ploaie sau vreme bună. Potrivit informaţiilor furnizate de poliţişti, şoseaua era acoperită de lapoviţă, ceea ce pune în dificultate ambele automobile.
Conform poliţiştilor prezenţi la eveniment citaţi de Gândul, Şerban Huidu ar fi declarat că a simţit că maşina sa a alunecat pe carosabil şi că s-a trezit în faţa Loganului roşu de pe contrasens.
Tot în declaraţia sa, Huidu spunea că are anvelope de vară (deşi imaginile contrazic asta) şi că nu a putut face nimic pentru a contacara derapajul. Anchetatorii vor decide care variantă este corectă.5. Viteza excesivă, adevărata cauză a accidentului?
Zona în care a avut loc accidentul cu pricina avea o limită de viteză de 30 km/h (în condiţii specifice de trafic). În mod evident, deformarea suferită de cele două vehicule trădează o viteză mult mai mare, dar anchetatorii nu au anunţat încă concluziile cercetărilor. Indiferent de viteza maximă permisă pe un anumit segment de drum, adaptarea vitezei la condiţiile meteo rămâne în continuare răspunderea şoferului. Din moment ce Şerban Huidu ştia că automobilul său este echipat cu anvelope de vară (chiar dacă Pirelli susţine altceva), abordarea virajului respectiv cu viteză excesivă nu a fost cea mai fericită soluţie.
Anchetatorii cercetează mai multe ipoteze, printre care se numără: un derapaj în virajul respectiv, o depăşire neregulamentară, o "tăiere" a liniei continue în viraj sau o defecţiune tehnică. Oficialii Poliţiei Rutiere au declarat că sectorul de drum dintre Timişul de Sus şi Dârte are toate elementele de periculozitate ale unui tronson de drum de risc şi că accidentele de acest gen sunt comune.
6. Depăşirea neregulamentară, o cauză potenţială
Una dintre ipotezele cercetate de anchetatori vizează o depăşire în loc nepermis. În urmă cu doi ani, Şerban Huidu a efectuat o depăşire neregulamentară a unei coloane de vehicule aflate în mişcare la doar doi kilometri de locul în care a avut loc accidentul de duminică. La vremea aceea, Huidu declara că poliţiştii care l-au oprit au fost grobiani, infatuaţi şi "pândari". Acesta s-a plâns pe blogul său de lipsa de etică de care au dat dovadă aceştia, prin faptul că au pus în funcţiune un radar mobil într-o zonă unde nu există marcaje de avertizare de acest gen.
7. Teribilismul, o altă cauză potenţială
Deşi asociat cu tinerii, teribilismul poate afecta şi adulţii la fel de uşor. În cazul lui Huidu, acesta avea antecedente în materie chiar în zona în care a avut loc accidentul de duminică, iar pasiunea sa pentru sporturile extreme era cunoscută. Rămâne de văzut dacă ancheta va clarifica care au fost cauzele reale ale accidentului.
Via | Gândul
Foto | Libertatea, Gândul
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
In rest ce pot sa zic, pacat de oamenii care mor nevinovati, pentru ca unii sunt zmeii zmeilor si au impresia ca doar ei sunt destepti si restul prosti.
Desi accidentul produs de Huidu este in foarte mare parte din vina lui, nu putem decat sa spunem: NUMAI IN LOCUL LUI SA NU FII!!
Daomne fereste!!
In privinta stirilor legate de acest caz, daca nu era Huidu stirile sunau asa:" Un smecher/cocalar cu Mercedes a curmat 3 vieti nevinovate", dar in acest caz sunt circumstante atenuante, sa vedem cum a fost, a alunecat, etc...pacat de cei morti, dar astfel de accidente se intampla aproape zilnic, ce sa mai zic, daca am avea si noi niste autostrazi prin munti, cum au si ALBANEZII chiar, ar fi ceva, s-ar evita multe tragedii, sunt sigur
2. De 2 zile pe toate canalele TV, toti analistii si expertii si pilotii de raliu si mai stiu eu cine, se da cu presupusu despre de ce s-a intamplat, ca a fost viteza, ca a derapat, ca nu avea cauciucuri de iarna, ca BLA BLA BLA....ce dracu mai conteaza ?! 3 oameni sunt morti....pe aia nu ii mai aduce nimeni inapoi....orice pedeapsa, orice despagubire, orice altceva s-ar face de acum inainte.....oamenii aia sunt MORTI !!! Iar vinovatul, fie ca e Huidu sau oricare alta persoana....traieste cu constiinta ca a omorat 1, 2, 3, X persoane. Nu mai conteaza ce pedeapsa este aplicata unui vinovat, fie din culpa fie nu.
Zilnic sunt accidente...unii mor...si ceilalti raman cu constiinta incarcata.....si nu cred ca e placut deloc.
3. Strict la acest accident: ca avea viteza, ca a iesit din coloana, ca a derapat, ca nu mergea cu 30 la ora ca atata era limita acolo....e vinovat din culpa...asa e legea in tara asta si nu numai. Din culpa, stie mare parte a populatiei ca inseamna un gest, o fapta savarsita pe care autorul nu doreste sa o fi savarsit, insa trebuia sa tina cont ca se poate intampla.
Prin urmare, ar trebui fiecare dintre noi sa nu mai spunem "noua nu ni se poate intampla" FALS !!!
Per total, in tara asta, cata vreme nu va exista o infrastructura normala pentru anul 2011, atata vreme cat permisele de conducere se vor da cum se dau, atata vreme cat fiecare individ in parte nu va invata sa aibe simt civic si sa se gandeasca si la cei din jur, si sa ia in calcul faptul ca o parte din faptele lui pot influenta categoric si soarta si viata altora, asemenea evenimente se vor intampla zi de zi, luna de luna, ani la randul.
Educatie rutiera ZERO in RRomania, lipsa de respect pt ceilalti inexistenta, infrastructura moderna un vis pentru urmatoarele 10 generatii, lipsa autoritatilor si a legislatiei, toate asta sunt ingredientele pt ce se intampla pe strazile noastre ! Huidu nu este nici primul si nici ultimul "smecher" care omoara si care va omori ! Din nefericire nu avem ce face, intrucat noi "ceilalti" nu putem forma masa critica necesara actiunii hotaratoare...
.. nu mai copiati si voi debitarile unor fetite de 21 de ani proaspat absolvente de "facultate" de limbi ...
Nu masa este cea care creste ci forta necesara pentru a imprima o acceleratie unei mase date. In cazul unui impact, acceleratia este "negativa" si forta pe care o simt pasagerii este forta necesara pentru a modifica viteza de la X la 0 .. sau in cazul pasagerilor din Logan la -Y . Aceasta forta este intr-adevar cu atat mai mare cu cat distanta pe care are loc variatia de viteza este mai mica.
Pneurile alea sunt All-Season nu? ... si pentru ca vorbim de all-season, un domn, de la AM din redactie, a promis un articol despre experienta personala cu ele ;)
1. Refuz sa cred ca Huidu era intr-atat de cretin incat sa se suie la volan riscand sa puna in perciol viata familiei lui fara sa aiba, macar verbal, vreun acord al doctorului.
2. Eu suspectez ca bietii oameni din Logan nu prea aveau centurile puse. Am vazut masini facute mai zob de atat si cu pasagerii in viata, chiar daca seriosi zdruncinati sau cu oase rupte.
3. Asta cu ML vs Logan nu va face decat sa dea apa la moara frustratilor care merg ca dementii cu "autobuzele" astea pe sosea. Eu nu zic, luati-va fratilor SUV-uri daca va tine portofelul, foarte frumos, dar mergeti dracului linistiti cu toata lumea in trafic ca doar nu v-ati luat SUV sa-i insirati pe cei mai maruntei prin santuri ca va grabiti voi mai tare si aveti masina mare.
4. Scorpion Zero de pe masina lui Huidu sunt anvelope de vara, nu all-season. Sunt si all-season in seria asta, dar nu cele de pe ML-ul lui.
5. 30 km/h nu numai ca este o viteza aproape imposibil de mentinut in conditiile de trafic normale si penibila din punct de vedere al anului de gratie 2011, ci si foarte periculoasa daca e sa te chinui s-o respecti, pt ca toata concentrarea ta de la volan se duce in a spre te forta sa mentii o asemenea viteza avand in vedere gabaritul si puterea masinii in cauza. 60 este o viteza cat se poate de decenta.
6. Am vazut multi descreierati depasind in curba pe linie continua pe portiunea aia de drum insa repet, refuz sa cred ca Huidu este unul dintre ei. Daca, insa, se dovedeste ca asa a fost, atunci e foarte grav.
Afirmatia este gresita. Daca o masina care circula cu 100km/h se loveste de una care circula cu 50km/h ambele sufera un accident echivalent 75km/h.
O alta greseala frecventa este ideea ca: ciocnirea cu alt automobil este mai dura decat ciocnirea cu un zid. FALS. De multe ori accidentul nu este chiar frontal si masinile se rasucesc deccelerarea fiind mai mica.
Pentru masini cu apx aceeasi masa:
- poate fi mai dura daca automobilul cu care te ciocnesti circula cu viteza mai mare ca tine
- este mai usoara daca autovehiculul cu care te ciocnesti circula cu aceeasi viteaza sau mai mica
Ca idee daca doua masini se lovesc frontal la 30km/h fiecare, vitezele nu se aduna.
Think.
@automarket - "Totodată, vehiculul care circulă cu o viteză mai mare va suferi mai puţine pagube decât un automobil care circulă cu o viteză mai redusă." aste de unde ati scos-o?
Cu parere de rau pentru Huidu, dar cu o mai mare parere de rau pentru oamenii a caror viata a curmat-o, sper sa plateasca pentru actiunile lui iresponsabile.
si nu sunt all-season sunt de vara
Chiar duceti dorul dupa audienta si click-uri pe site...
Sunteti penibili...daca si voi comentati cum comenteaza jumatate de tara ca prostii...despre un tampit....zero sofer...tipic jmekeresc...
Sunteti jos tareeeee..serios.....
Apropo de dilemele vis a vis de tamponarile frontale. Aceeasi masa, aceeasi viteza, e ca si cum te-ai busi de zid. Daca ai masa mai mare decat celalalt la aceeasi viteza scapi mai usor decat daca te buseai cu zidul. Daca ai masa mai mica e de rau ca te arunca inapoi si nu mai conteaza asa mult centura si airbagurile ca organele tale interne vor suferi niste traumatisme de obicei iremediabile.
Daca vitezele sunt diferite si masa e aceeasi, scapa mai usor ala cu viteza mai mare. In cazul de fata Huidu a avut masa dubla la auto si probabil si viteza mai mare. Consecinta se vede.
P.S. Pentru poze ati platit?
2. hclaudiuh arata-mi si mie fizic cum vitezele nu se aduna? :)) Tu spui ca daca eu dau cu masina intr-un tractor care merge cu 1 km la ora si eu am 100 ca de fapt dau cu 50? :)) Lasa-ma sa ma amuz.
3. Sincer cred ca Huidu va fi ajutat sa scape. Oricum ai face este vinovat. Din culpa este clar pentru ca nu e totusi psihopat sa vrea sa omoare oameni intentionat. Daca facea oricare dintre noi accidentul aveam catuse de la locul accidentului, va garantez.
4. Cei din Logan nu aveau centuri. Este vina lor ca nu le-au purtat si poate ca ar fi supravietuit, cel putin pasagerul din spate. Nu e vina lor ca au fost turtiti de Huidu.
IPOCRITILOR !!! oricine ai fi, orice ai face, vedete tv, presedinte .. nu ai dreptul sa faci asa ceva !!!
RUSINICA .. celor care incurajeaza acest lucru.
"Totodată, vehiculul care circulă cu o viteză mai mare va suferi mai puţine pagube decât un automobil care circulă cu o viteză mai redusă."
Total fals. Daca un vehicul are 100, iar celalalt 0, impactul e exact ca atunci cand ambele au 50.
Accidentul nu are nimic cu antecedentele chiar si medicale ale lui Huidu .
Zona accidentului este stiuta ca fiind periculoasa si nimeni nu a facut nimic , iar acum au sarit toti pe Serban .
Sunt vinovati cei de la Rutiera si drumuri , mai degraba .
Accidentul nu are nimic comun cu istoria lui Huidu . Dupa accident , el s-a purtat ca un om vinovat nu a prezentat afectiuni de nicionatura .
Accidentul a fost cumplit ,si huidu trebuie privit ca un cetatean care a avut ghinion .
Politia sa-si faca treaba si cam atat .
Va aduce-ti aminte de accidentul sotiei lui Adian Paunescu ? A scapat si nu i s-a facut analiza si istoricul bolilor pshifice .
Asa ca lasati boala . afectiunile , medicul , etc.
Sa dispara nemernicii din sistem care abia asteapta sa terorizeze o persoana aflata in dificultate .
Tehnic vorbinc,cred ca majoritatea dintre noi care citim acest site stiu ce inseamna ESP si Controlul tractiunii. Mai putini dintre noi totusi probabil stiu cum si actioneaza aceste sisteme in viata reala. Mie unul mi s-a intamplat sa-mi derapeze spatele masinii si pana sa-mi dau eu seama ce se intampla masina era deja redresata. Si am doar ESP nu am si Controlul tractiunii. Din punctul meu de vedere invocarea deraparii unei astfel de masini de 2,5 tone, cu atatea sisteme de siguranta pe ea, mi se pare pur si simplu puerila si batjocoritoare. De ce a fost SINGURA masina din coloana care a derapat. se spune ca in spatele lui era un taximetrist cu logan daca nu ma insel, sarmanul ala de ce nu a derapat ca nici ESP nu are. 3 Daca totusi luam in calcul varianta derapajuli, cred ca nu e nevoie de prea multe argumente ca sa spunem ca derapajul intervine totusi la viteze mai ridicate. 4 si cel mai important: CE PARINTE TREBUIE SA FI SI CE CONSTIINTA TREBUIE SA AI CA SA CONDUCI TOTUSI ASA DE IRESPONSABIL INCAT SA DERAPEZI SAU SA DEPASESTI SAU SA TAI CURBA CAND AI COPIII IN MASINA CU TINE, cat de inconstient si iresponsabil trebuie sa fi sa pui viata a 4 oameni in pericol. Vina este a intregii familii care s-a urcat cu el in masina si care i-a permis sa sofeze in acest stil nu e degaba exista proverbul romanesc "cum iti asterni asa dormi". Insa lasand analiza accdidentului in seama celor responsabil sa o faca si prividnd strict ca spectator lucrurile sunt simple, soferul ML-ului a gresit, indiferent cum, era intr-un loc in care nu trebuia sa fie si alti oameni care mergeau pe unde trebuiau sa mearga, indiferent cum, s-au izibit de ML pierzandu-si viata . Sa fim seriosi nu se poate vorbi de viteze foarte mari. Testele NCAP se fac la 60 -70 KM/H ati vazut cu totii cum arata masinile dupa aceea, cam la fel ca in cazul de fata. Fizica simpla poate demonstra acest lucrul.
O intrebare pe care mi-o pun: Compania MERCEDES se va implica in analizarea starii tehnice a acestei masini? Multe dintre ipoteze invoca contributia majoritara a autovehiculului in producerea acestui accident.
Acum facand o scurta analiza psihologica a faptelor ma gandesc la reactia soferului vionavt: "Regret enorm. Daca as putea sa dau timpul inapoi..." Practic s-a inculpat singur, un om care stie ca a gresit care site ca este vinovat nu putea sa spuna ceva mai pertinet de atat pentru a-si sustine vina si a o regreta. Un om cu caracter cu coloana vertebrala, cu bun simt si educatie si fara probleme psihologice nu ar fi ar fi trebuit sa ajunga intr-un asemnea moment si mai ales sa aiba asemena regrete.Cand omori pe cineva indiferent de statutul pe care il ai te numesti simplu: CRIMINAL
Pacat de cei care s-au stins. Sa le fie tarana usoara.
Educatia, simtul civic, valorile morale, responsabilitatea si bunul simt degradate de o societate imperfecta intotdeauna vor avea astfel de consecinte. Iar in cazul in care institutiile statului si mass media promoveaza prin decizii, emisiuni, ziare sentinte etc aceasta degradare intotdeauna vor exista astfel de subiecte in discutie.
Toate cele bune.
Oricum, pacat de pesoanele care au murit.... pacat de copiii lui care probabil vor ramane cu sechele. Daca era singur in masina si sarea-n rapa, nu era asa grava problema. FIECARE ISI ARE DESTINUL IN MANA, asa ca faza care se tot rumega la Tv, cu ''asa i-a fost destinul'', cred ca e pentru aia cu probleme la cap.
Am si eu o intrebare pt tine, asta daca binevoiesti sa-mi raspunzi: Politia Rutiera trebuie sa fie peste tot, ca poate asa un cretin se va stapanii sa conduca gen F1?(pentru ca sunt multi a dracu genul asta )
Problema nu ar fii daca ar murii ei, problema e ca ranesc (fizic si psihic alte persoane nevinovate)sau chiar omoara oamenii pe drumuri.
Pe mine unul, accidentul asta ma lasa rece, la fel cum ma lasa rece si alte accidente (pacat de nevinovati, iar in caz ca a murit si vinovatul- cu atat mai bine, e mai putin cu un bou pe drumuri)
@Petriot, astept uun raspuns.
O zi buna si drumuri bune tuturor.
Ce vina are politia rutiera acolo? Este linie continua ( daca stii ce inseamna asta si ce obligatie ai ), limitare de viteza, radar mereu pe acel tronson, indicatoare de avertizare de drum periculos. ( un tanc k ML-u nu are cum sa derapeze la 60km/h in acea curba, mai ales care are atatea sisteme de siguranta activa si mergea in coloana)
A doua peripetie s-a consumat chiar in anul curent, cand un culturist roman promitator (la fel, nu-i dezvalui identitatea) s-a aventurat in America (inca "taramul tuturor posibilitatilor"), dornic de faima totala, dar si de inerentele castiguri fabuloase supramuritoare fata de nivelul mioritic de trai; ajuns acolo, in loc sa se concentreze serios pe pregatirea fizica necesara si sa-si focuseze mintea pe detaliile concursului la care urma sa participe, dansul, un novice intr-ale profesionismului, a si inceput sa se dea in stamba pozand cu muschii incordati a la Schwarzenegger si cu ochelarii de soare postati smechereste pe nas, pe fundalul unor masini superscumpe si al unor gagici in bikini incolacite de trupu-i de ciumegman. Insa, ce fatalitate, in preajma concursului a fost gasit teapan in camera lui de hotel...posibil sa-si fi fortat norocul "pe sestache" si cu niste substante dopante.
Ce vreau eu sa subliniez prin pomenirea acestor doua cazuri funeste? Ideea de baza este ca, OK, poti in mod constitutional, maximum permis de catre toate legiuirile sociale, sa urmaresti sa te imbogatesti cat vrei de mult prin orice ai presta, fie ca realizezi emisiuni TV ca Huidu, fie ca-ti rupi spatele in arenele sportive, este exclusiv treaba ta, deci nu-ti ingradeste nimeni nici un drept, prin urmare logica materializeaza absolut orice iti casuna mintea in folosul si spre confortul tau propriu, dar sa nu uiti niciodata ca Patronul nevazut din Ceruri nu-ti va ingadui sub nici o forma, niciunde si nicicand, sa maimutaresti creatia Lui, viata din jur, semenii tai, in ultima instanta spiritul nepervertibil al sportului, iar in caz contrar, de capsomanie acuta (adica atunci cand preferi sa faci numai dupa cum te taie debla ta pretioasa), nu-ti va rezerva, intr-un viitor nu foarte indepartat, exact cand te-ai astepta cel mai putin sau deloc, decat cea mai cuvenita, cea mai inevitabila si cea mai invariabila surpriza: moartea! Sau, in cea mai buna situatie, puscaria, daca ai avea atata bafta...
Ajunge, nu vreau sa va plictisesc sau sa va irit cu atata accentuare si supralicitare a "cazului Huidu", n-are sens sa despicam firul Ariadnei in n-spe mii de felii deoarece fapta s-a comis, iar timpul a incremenit doar pe pozitia sens unic, din nefericire unii vor intra in racoarea pamantului, din fericire altii numai in cea a carcerei, si, ca sa uzez si eu de cel mai batatorit cliseu humanoid, viata isi va urma netulburata cursul firesc (asisderea si televiziunile, la panda de noi surse naive de "paine calda" si indestulatoare pentru dansele si pentru generosii sponsori din tenebre), asa ca, ce ceapa ma-sii, haideti s-o ispravim cu totii si sa ne intoarcem degraba la autovehiculele cele de toate zilele si sperantele :)
orice greseala se plateste !!!
Bafta si mergi la medic !
Parerea mea e ca asta era stilul lui de condus.
Uite, iti dau un exemplu: Daca masina mea are Ec mai mare ca Ec la a ta si ne ciocnim frontal, si energia consumata in urma impactului nu este mai mare decat diferenta, atunci a mea isi mentine sensul de deplasare si a ta o ia invers. Intelegi ceva ?
Stii ceva dar nu stii bine. In exemplul pe care l-ai dat viteza relativa a fiecarui automobil fata de celalalt este de 150 km/h.
Think again!
Chiar daca am inceput sarcastic pledoaria mea de acum la adresa ta, ateuuuule, nu te repudiez in sinea-mi, stai linistit, fiindca nu vei reusi niciodata sa manifesti talentul de a comite pacatele pe care le-am facut eu si care ma individualizeaza, punct.
1. Anvelopele de vara - VARA si cele de iarna - IARNA fac fata le conditile specifice METEO cu o nota de 8- 9 ( dintrun total de 10 posibile ). Durata medie de utilizare a acestora este: 6 ANI
2. Cele all-seasons iau doar nota 7. Durata de utilizare a acestora este: cca 4 ANI.
De unde se vede treaba ca, din orice punct ai privi lucrurile, trebuie cumparate anvelopele specifice sezonului ( si dpdv al sigurantei si costuriloe cu exploatarea etc..)
VIATA UNUI OM CONTEAZA, DE FIECARE DATA !
In ceea ce-l priveste pe Huidu acesta a fost complet iresponsabil, mai ales ca isi avea si propria familie in masina ...
1. Sa respect cu strictete regulile de circulatie.
2. Sa conduc preventiv.
3. Sa-mi echipez masina corespunzator anotimpului.
2. nu te costa nimic daca ai farurile aprinse- esti vazut de cel din fata. nu am auzit sa ia cineva o amenda pentru asta.
3. loganul nu este decat un tico mai mare si atat.
4. ce bine ar fi daca am conduce defensiv, adica sa nu fim zmei ca poate sunt altii si mai zmei decat noi. si la randul lui fiecare cu alt zmeu.
5. cauciucuri adaptate fiecarui sezon. vorba unui chior : iarna nu-i ca vara.
Cauza: nu am adaptat viteza la conditiile de mediu (ploaie + ceva gheata) si intr-o curba masina nu a mai putut fi controlata. Cred ca a intrat in acvaplanare.
Desi intotdeauna am crezut ca sunt un sofer prudent, am invatat inca o data lectia prudentei.
ar trebui sa ia cel putin 15 ani !
Si nu mai zice-ti daca avea sau nu voie sa conduca atata timp cat el conduce si inainte ca un pui de ZORO (avea o gramada de amenzi) !
Pacat de familia lui si de ce a facut in TV !
Pentru cei care ii iau apararea (in mod iresponsabil) lui Huidu: legea nu se tocmeste ca la piata! Daca asa aveati impresia, va inselati! Daca ar fi murit vreo cunostiinta de-a vostra nu mai gandeatia asa!!!
Chiar asa s-a ajuns? Sa-ti fie frica sa pleci la drum cu masina ca da peste tine unu ca Huidu si te omoara pe loc ???
Familiile mortilor vor sa se respecte legea! Sa se faca dreptate!
Aaaa, si, pretine, eu sa nu-i judec pe altii, de acord cu tine, dar "oamenii legii" (perfectibila, saraca, oricat s-ar zbate sa tinda spre absolut; spre deosebire de Lege, perfecta si...nu prea dibuibila pentru orisicine, ntz, ntz), ce fac de fapt (si cica si "de drept") de la facerea lumii incoace ? Judeca, nu? Ei au cumva mai multe perechi de boase de isi permit acest privilegiu menit numai Unicului Judecator?! ...Desigur, institutia judecatorului a fost instituita chiar de Dumnezeu prin ungerea in vechime a lui Samson, Ghideon si Samuel, de aceea o respect in esenta, insa nu putem disocia in conditiile bicisnice moralmente de astazi omul pacatos din fire de cerintele exigente ale functiei ocupate de acesta, clar? Mai pe sleau, nenorocitul de "factor uman" ar trebui anihilat din exercitul de stat si investit in loc cu cyborgi, fara exagerare, fiindca prefer sa fiu tratat exclusiv dupa litera legii, nu ma intereseaza "spiritul" ei, nici nu admit existenta lui prin vreo forma de manifestare inteligibila, palpabila si prolifica, fiind vorba de acelasi "spirit" care ingaduie public si "legal" anomaliile contra firii ca avortul, homosexualitatea, mondenitatea, maimutareala TV, specula economica cu poleiala de "comert" si muuulte alte faradelegi (in numele prea abuzatei "libertati de expresie" si totodata in numele unor imaginare, ridicole si colcainde de anticrestinism "valori europene"...), care L-ar putea aduce in pragul exasperarii pe Cel atot-prea rabdator... Deci, pardon, cei ce se autointituleaza facatori de dreptate oficiala "judeca" exclusiv dupa proceduri organice, de regula nu si cu mintea lor personala, ca, daca ar fi asa, atunci neindoielnic "oamenii legii" ar sabota sistematic, prin voia lor proprie, "derogandu-se" riscant profesional de la "fisa postului", instaurarea viitoarei domnii planetare si tiranice a lui Antihrist, numai ca nici dracu' dintre ei nu va misca un deget in acest sens prea "extremist" din simplul si elocventul motiv ca nu concepe nici picat cu smoala clocotita sa ramana fara...surse de venit, sic! Iubirea de sine este, my friend, radacina tuturor relelor si, ca si slava desarta si frica de a nu muri de foame sau de a suferi anatemizarea societatii, nu cruta pe nimeni, fiind cam inrudite axiologic toate aceste patru stari enumerate recent, nu-i asa?
Asadar, conceptul de "justitie platita" suna "misto", ha? Eu insumi sunt fiu de magistrat si subliniez ingrosat ca, daca toti cei implicati in justitia omeneasca ar dovedi acelasi temperament inflexibil, dar judicios, ca al parintelui meu, atunci sigur n-as mai fi inserat niciodata aici aceste randuri... Din pacate insa, sunt mai familiarizat decat tine cu fenomenul intotdeauna "minat" al relatiei aparte dintre natura psihica umana si atitudinea specifica de justitiabil. Si inca ceva, Danut, baiete: care este procentul real al celor condamnati aiurea de dansii (factorii justitiabili umani...sau humanoizi, ca sa fie mai adecvat), carora, aidoma celor trazniti in Loganul de pe DN1, nu le mai poate da nimeni viata inapoi (nu la propriu, ca n-au murit, dar sa infunzi carcera ani in sir pentru pricini imputate eronat sau cu rea-credinta nu inseamna altceva decat un fel de moarte latenta...). Sper sa-ti fi taiat cheful rasbelit de "dat peste bot"...
Revoltator este faptul ca a devenit un caz atat de mediatizat datorita implicarii unei persoane din showbizz-ul romanesc, nu datorita gravitatii si a consecintelor. ESTE USOR SA JUDECI, doar pentru ca ai dreptul la opinie, dar nimeni nu isi doreste asa ceva si nimeni nu schimba ceva.
In Romania numarul persoanelor care MOR anual in ACCIDENTE RUTIERE este de PESTE 5
ORI MAI MARE decat media Uniunii Europene, dar aceste persoane reprezinta doar niste cifre in statistica anuala a Politiei Rutiere. TU CE FACI IN ACEASTA PRIVINTA?
Asociatia Auto Art incearca sa faca ceva de aproape un an de zile, prin implementarea unui program de “CONDUCERE DEFENSIVA”. Invata sa fii responsabil pentru viata ta si a celor din jur!
http://www.facebook.com/pages/Conducere-Defensiva/245765252133379
Sa nu uiti ca ai "scapat" mai sus o blasfemie ce duhneste cumva a hula impotriva Duhului (care, spre deosebire de pacatele obisnuite, nu se iarta acolo Sus, atentie!), potrivit careia Dumnezeu ar fi capabil sa omoare oameni...Vai, am auzit de cand ma stiu o gramada de semeni imbratisand candizi o neghobie atat de nescuzabila...Omule, stii cum te simti ori de cate ori, de exemplu, persoanele pe care, teoretic, ar trebui (hm, chiar ar trebui?) sa le crezi cele mai dragi din viata ta sustin raspicat, sistematic si zbatandu-se cu argumente naroade ca nu exista viata vesnica si ca totul se "rupe" odata cu sfarsitul trupesc? Ai fi vrut sa nu te nasti decat sa te vezi silit sa le ripostezi "Si tu, Brutus?"...Sau sa le intrebi, dupa ce declara "sincer" cat de mult Il iubesc si cata nevoie au de Dumnezeu, "Crezi ca-ti va ajuta Sfanta Treime?", iar ele sa sara ca arse: "Nu, ce aberezi acolo, eu nu ma inchin la trei dumnezei!" (ce sa le faci daca asa talmacesc oamenii, in majoritatea lor zdrobitoare de crestini de forma, expresia mai mult decat clara "trei Ipostasuri, dar o singura Fiinta"...). Revenind la cele trei "crime" din Logan pe care nu numai tu, ci sunt destui care le pun in carca Datatorului de viata (pe principiul "erau nevinovati, nu trebuiau sa moara, de ce a permis Dumnezeu asa ceva?"), te asigur ca eu, oricat de intens as fi socotit de catre toata lumea ca nebun irecuperabil, n-as cuteza vreodata sa exprim o napasta de fraza ca aceea a ta - fiind Izvorul nesecat de viata, Creatorul are tot dreptul sa trateze oamenii oricum ar crede de cuviinta ("faca-se voia Ta"...). Cand vom avea si noi puterea suprareala de a crea viata si materie din neant, cum a facut El la inceputul lumii, doar atunci sa-L supunem la un tir de intrebari acuzatoare si sa ne tragem de sireturi cu Dansul, insa, pana la implinirea unei ultra-minuni de genul, ciocu' mic si joc de glezne (in ML sau in Logan, dupa preferinte), aha! La urma urmei, de unde stii tu ca decedatii din Logan n-au ajuns "in loc luminat, in loc cu verdeata, de unde a fugit toata durerea si intristarea"? Oi fi eu tolomac, dus cu pluta, damblagit de soarta etc (spre incantarea inamicilor mei de toata vremea), dar pot sa conchid, folosind macar a mia parte din capacitatea mintii mele incapabile, ca, odata patruns in nemurirea cea de-o fiinta cu Dumnezeu, cine ar mai regreta viata anterioara de pe pamant sau, mai corect, cine si-ar mai aduce aminte in vreun fel de ea? Eu, unul, de-ar fi sa pier fizic din cauza altuia sau a altora (recte un accident auto in care sa intre un "VIP" in mine cu un Humvee- iar eu sa ma aflu in Trabant - terciuindu-ma pe nepregatite, poftim asa!) si de-as apuca aceasta fericire fara seaman zisa viata vesnica, as zice fara sa preget in sanul lu Avraam: "Multumescu-Ti, Doamne, ca m-ai ucis in trup, caci simteam ca-mi pierd mintile printre detestabilii de oameni si pe acel pamant ingrozitor"...
Sa-l faca pieton pe viata si aia e ..
Apelul sau mai bine spus apelurile pe care doresc sa le transmit pe aceasta cale se refera la mai multe aspecte.
In primul rand, este de avut in vedere ca impactul frontal intre masini din clase foarte diferite, are mai mereu consecinte grave asupra ocupantilor din masina de clasa inferioara. Fiecare participant la trafic, posesor al unei masini mari, ar trebui sa nu uite acest aspect. Poate ei se simt mai protejati, dar in caz de accident, au de suferit mult mai mult ocupantii din masina de clasa mai mica. Pentru ca lonjeroanele celor doua masini de clase diferite nu au cum sa se situeze in acelasi plan, masina din clasa mica sau medie sufera deformari serioase. Acest aspect este demonstrat de numeroase teste, cu foarte mici exceptii. As vrea doar sa amintesc de testele de impact frontal dintre Audi Q7 si Fiat 500, dintre Volvo XC90 si Golf 5, sau dintre Kia Sorento si Golf 5.
Poate in al doilea rand, ar fi sa se circule mai mult pe banda 1, in special in afara localitatilor. Chiar daca drumul are doua sau mai multe benzi pe sens, dupa efectuarea unei depasiri, este bine sa cautam sa revenim pe banda 1. Cand drumul este ingust si cu o singura banda de circulatie pe sens, mai bine sa circulam mai aproape de partea din dreapta a drumului. Si eventual sa reducem viteza cand ne apropiem de un viraj lipsit de vizibilitate, pentru a avea timp sa evitam posibile lucruri neplacute.
Alt apel este legat de purtarea centurii de siguranta. Am vazut teste de impact frontal la ''numai'' 30 km/h, iar soferul care nu poarta centura se poate lovi cu capul de parbriz si gatul de volan. De asemenea, la un impact frontal la aceasta viteza, si pasagerii de pe bancheta spate care nu poarta centura, pot suferi accidentari serioase.
Cum bine spunea cineva, folositi faza scurta cand va deplasati in afara localitatilor, chiar si in timpul zilei. Si chiar si in localitati in timpul zilei, daca este necesar sa circulati cu farurile aprinse. Mai bine sa fiti vazuti la timp. Pentru ca este mai usor de prevenit, decat de tratat...
Nu in ultimul rand, ar trebui sa cautam sa ne apropiem mai mult de civilizatie. Masina nu este o prelungire a propriilor impulsivitati sau orgolii. Respectul reciproc in trafic ar trebui sa fie obligatoriu prin lege. Indiferent cine si ce conduce. O minte limpede, neafectata de impresii de superioritate in trafic, este o minte care poate sa ia decizii ceva mai bune. Nu caut sa judec pe nimeni, dar este un aspect important si care tine tot de civilizatie.
Omul nu este perfect, dar poate sa invete. De exemplu, testele arata ca la vederea unui obstacol pe sosea sau in caz de accident iminent, multi apasa excesiv frana si merg direct spre obstacolul respectiv. Adica uita sa apese moderat frana, sa o elibereze destul de repede si sa faca manevre de evitare. Nu se pot lua parca niciodata suficiente masuri de precautie, dar daca ne gandim la niste aspecte din timp, poate creierul va avea macar o scanteie din aceste ganduri, in situatii limita. Iar acest fapt poate sa faca uneori diferenta dintre un accident usor sau unul deosebit de grav.
"Mergi si roaga-te lui Dumnezeu, ca sa-ti dea plans si smerenie in inima ta. Fii mereu atent la pacatele tale si nu-i judeca pe altii, ci socoteste-te mai prejos decat toti. Nu tine prietesug cu vreun copil si nu cunoaste nici o femeie, nu te imprieteni cu vreun eretic, rupe indrazneala din tine, stapaneste-ti limba si pantecele si gusta doar putin vin. Daca cineva iti vorbeste despre vreun lucru oarecare, nu te lua la harta cu el, ci, daca vorbeste bine, spune-i: «Da», iar de vorbeste rau, spune-i: «Tu stii ce vorbesti». Nu te certa cu el despre cele spuse. Aceasta e smerenia".
Apoi, revenind la concret, iti spun doar ca hula despre care povestesti e doar in mintea ta... Omul nu a facut decat sa raspunda la asta :
"sa nu uiti niciodata ca Patronul nevazut din Ceruri nu-ti va ingadui sub nici o forma, niciunde si nicicand, sa maimutaresti creatia Lui, viata din jur, semenii tai, in ultima instanta spiritul nepervertibil al sportului, iar in caz contrar, de capsomanie acuta (adica atunci cand preferi sa faci numai dupa cum te taie debla ta pretioasa), nu-ti va rezerva, intr-un viitor nu foarte indepartat, exact cand te-ai astepta cel mai putin sau deloc, decat cea mai cuvenita, cea mai inevitabila si cea mai invariabila surpriza: moartea! Sau, in cea mai buna situatie, puscaria, daca ai avea atata bafta..."
....cu asta :
"ca si crestin, imi repugna sa vad atata habotnicie. Prientene, ar fi o tragedie pentru mine sa stiu ca pentru a-l pedepsi pe Hudiu, Dumnezeu a luat viata altor 3 oameni. Pur si simplu refuz sa cred asa ceva.".
Acum, nu exista decat trei variante, una mai nasola decat cealalta - ori ai citit dar nu ai priceput, ori nu ai citit , ori ai citit, ai inteles, dar ai ignorat pentru a enunta teoria care iti conferea avantaj. Este minunat ca esti credincios, este insa pacat ca folosesti religia ca o arma impotriva tuturor ce nu iti impartasesc parerile. Poate ma insel in ceea ce te priveste, insa dupa inversunarea cu care iti sustii parerile, si lipsa de toleranta fata de parerile tuturor celorlalti, nu pot sa spun decat ca nu esti tocmai pe drumul cel bun.
Primul pe raboj: ateuuu (bravos, neicusorule, ateu ca ateu, dar atunci de ce te inversunezi sa abordezi o tematica straina de inclinatia cugetului tau?!). Spre stupoarea ta, de obicei am nevoie de foarte putin timp ca sa scriu, fiindca pot sa improvizez instantaneu, inspiratia imi vine spontan, nu dorm in front si ma dedic netulburat si vietii cotidiene. Ce inseamna pentru tine “viziune larga asupra lumii”, pe care te falesti in substrat ca tu o exersezi in mod obisnuit? Fie ca tine, dar sunt foarte curios cum ar interactiona pe taram psihologic conceptia ta “labartata” despre viata si semeni cu urmatoarele trei lovituri de barda, care sigur se vor dovedi nimicitoare pentru fragilitatea ta ideologica: 1) “Intrati pe poarta cea stramta, caci larga este poarta si lata este calea care duce la pieire si multi sunt cei care o afla”…2) “Cine iubeste lumea si lucrurile din ea, nu este de la Tatal” (ha ha, intuiesc precis ce-mi vei imputa in acest sens: “Dar SAAB, care iti place tie, nu este tot din lume? De ce il pretuiesti? Nu esti oare fatarnic?”…trebuie sa mentionez amendamentul ca SAAB nu “apartine” lumii, fiindca aceasta, in marea ei majoritate, dintotdeauna l-a respins cu sila sau cu nepasare; simplu: nu-i nimic de rastalmacit aici!); 3) “Ce folos omului ca va cuceri lumea daca sufletul si-l va pierde?”…Hai, fa-ma tendentios, indrazneste, fiule!
Catre celalalt “cavaler teuton” : Mihaita, tata, te-a poftit cineva sa ne arati cum pendulezi tu cu “gratie” intre mistica, asceza si morala? De ce avansezi supozitia absurda ca eu formulez teorii pur personale pe banda rulanta si apoi ca pretind a fi repere dogmatice ale Bisericii?! Esti nostim! Si mai esti ferm convins ca ma vei discredita in ochii user-imii. Numai dupa ce vei lua contact cu cateva sute de lucrari patristice alcatuite in dreapta credinta si prevalate pe eshatologie, sa vii inapoi ca sa ne “batem” pe-acilisea sau pe unde vei dori…Altfel, sa stii ca nu ma simt mai presus sau mai prejos de nimeni din moment ce toti suntem madulare unii altora si vom da socoteala de pe aceleasi pozitii de constiinta…De ce aduci cuvantul “religie” in prim-plan? Oare sa nu fi realizat domnia ta pana acum ca doar Ortodoxia stramosilor nostri dreptslavitori este dreapta credinta, iar restul credintelor de pe intreg Globul pot fi incadrate la capitolul religii, culte, confesiuni, denominatiuni sau cum mai vrei sa le denumesti? Din pacate, viermele globalisto-ecumenist s-a infiltrat pe neprevazute si in biserica noastra nationala si isi face simtita crunt vatamatoarea-i prezenta prin inserarea perfida in uzul frecvent al limbajului cleric a sintagmei inepte, rau-intentionate si pleonastice “crestin-ortodox” (chipurile, ca sa ne induca “strategic” ca si celelalte biserici de pe arcul euroatlantic ar fi crestine, in speta “crestin-catolica”, “crestin-adventista”, “crestin-baptista” etc.), inradacinandu-se cumplita eroare dogmatica si canonica mai ales in calendare (desi ar trebui sa circule in popor numai varianta justa – “Calendarul Crestin”, eventual “Calendarul Ortodox”, dar in nici un caz sa fie juxtapuse in mod derutant doi termeni sinonimi pentru a se garanta un efect maxim de amagire in masa asupra “imperativului” uniunii ecumenice cu celelalte asa-zise “biserici-surori”!), si, mai nou, prin bagatelizarea fatisa, blasfemiatoare, a Sfintei Duminici, stabilind-o in mod samavolnic ca prima zi a saptamanii regulate (adica prima zi de munca?!), repunand in schimb, la loc de mare cinste, vechiul si actualul Sabat al evreilor (sambata), cu aprobarea stupefiant de rapida a enoriasilor de pe tot cuprinsul tarii! In atare conditii, tovarase Mihaita, ia zi-mi cine se foloseste de “religie” pentru a-si reduce la tacere adversarii: eu sau Satan?!
Citatul respectiv, pe care l-ai introdus in textul tau iluzionandu-te ca ma vei “scoate din joc”, se vrea la prima vedere ca fiind specific unui pustnic nespus de cucernic, care “de regula” fuge de mandrie sau de trufie ca dracu’ de tamaie, dar eu il consider cam sentimentalist, egocentrist si napadit, totusi, de mandrie cu duiumul…De ce? Pai oare n-ati auzit si tu, si dumnealui, ca n-ai cum sa intelegi, sa posezi si sa manifesti smerenia atata timp cat ai cunostinta cum se defineste si ce anume iti cere, nici daca crezi cumva ca o ai, nici daca iti spune cineva ca “sigur” o ai si nici daca doar isi imagineaza ca o ai, fara sa-ti dezvaluie acest lucru! “Sa nu stie stanga ce face dreapta ta!” – te-ai incumetat vreodata sa te dumiresti in ce-ar consta semnificatia frazei cu pricina? Smerenia merge mana in mana cu mila, ca niste surori siameze, de aceea acelor useri mai indrazneti va indemn, daca vreti sa acceptati sfatul meu amical, sa faceti milostenie ori de cate ori ati dori si v-ati permite, insa sa va straduiti de fiecare data sa daruiti pomana voastra celor napastuiti prin intermediul mai multor persoane, astfel incat sa nu fiti depistati niciodata ca autorii originari ai milostivirii…De fapt, eu cred ca smerenia nu poate fi conceputa pe pamant, niciodata! Dar sunt destui care ii invoca si ii evoca necesitatea “morala” si cauta musai sa se indreptateasca “civic”cum ca ei o “aplica” trup si suflet , ba inca chiar si mantuiti se inchipuie, desi toate starile noastre adevarate de spirit numai dupa moarte le vom putea auto-constientiza, in esenta Altcineva certificandu-ni-le, oricat ne-am zbate noi pe pamant sa “anticipam cu exactitate” unde ne va fi patria vesnica! (de natura imateriala, desigur). Asa ca nu-mi recomanda tu, Mihaita, cu gravitate de salon, “Fii smerit!”, caci eu stiu ca numai vanitatea deschide calea virtutii, dar si fata de aceasta tot ca “saraci cu duhul” se cade sa ne purtam! Aaa, da, trebuie sa ne rezemam launtric si de certitudini fundamentale in timpul vietii telurice, chiar am fi pierduti in caz contrar, iar una dintre ele – cea mai ponderata rational si cea mai primejdioasa spiritual, o incercare strasnica pentru sufletele tuturor oamenilor in viitorul apropiat – subliniaza ca, la sfarsitul lumii, diavolul insusi va ridica semet stindardul luptei generalizate impotriva…diavolului, insa toti cei care il vor urma “fascinati” in inselaciunea inselaciunilor, nefortificati duhovniceste si platind tribut unei imprudente fatale, vor cadea ireversibil in capcana (standard de stat, sic!) osandei vesnice, laolalta cu amagitorul cel mare, mai dramatic fiind ca acesta, nemultumit doar cu “racolarea” sufletelor slabe in credinta si a celor pseudo-reverentioase (ca de pilda neo-idolatrii “ortodocsi”, cu tente de-a dreptul fetisiste, ai moastelor sfintilor si adulatorii de impresie “pravoslavnica” ai obiectelor ecleziastice si ai actelor de cult in masa, asupra carora se arunca insa ca vitele dezlantuite, care se calca in picioare unele pe altele numai sa se insinueze “stralucitor” fiecare in miezul procesiunilor desfasurate, pe care le vad ca “evenimente sociale de prim rang” care se iluzioneaza ca stanteaza pe retina celorlalti “credinciosi” o identitate de sine vrednica de elogiat pretutindeni si de catre toti, avand oroare nativa sa puna accentul mai degraba pe lucrurile nevazute menite sa initieze desavarsirea de sine…), se va munci sa-i corupa “daca este cu putinta, si pe cei alesi” (crestinii in duh si in adevar, mai rari astazi ca floarea de colt!), conform cap. 24 al Evangheliei dupa Matei.
Vedeti voi, intr-o perioada in care unii erau absorbiti de cele mai noi cuceriri ale tehnologiei (in general, tehnologia il ajuta pe om sa depaseasca doua praguri: neputinta trupului si frica de Dumnezeu), iar altii erau preocupati doar sa evolueze pe scara ierarhica a carierei profesionale (ma rog, “din sudoarea fetei tale iti vei manca painea” – baza Vechiului Testament, insa “nu numai cu paine se va hrani omul, ci cu tot Cuvantul care iese din gura lui Dumnezeu” – baza Noului Testament, necesitand “corolarul” indispensabil “Nu oricine Imi zice va intra in Imparatia Cerurilor, ci numai acela care face voia Tatalui Meu”, iar vointa Providentei nu prea se bucura de conexiuni fructuoase cu…tehnologia si cariera, deoarece “ce au de impartit Hristos cu Veliar?” – iata quintesenta care ne “scapa” de atatea ori, vai!), eu studiam asiduu etiologia, fenomenologia si simptomatologia profetiilor biblice, prin analiza comparata, deliberata si consistenta, punand in balanta “Adevarului relevat in istorie” literatura ortodoxa cu fituicile sectante, astfel incat am dedus relativ usor gaunosenia, recunosc, geniala! a acestora din urma…Insa, in principal, am pornit de la o premisa care, teoretic, ar trebui sa ne cutremure intrinsec pana la cota de avarie: "Taina faradelegii deja se lucreaza"...consemnata ca prioritate absoluta a diavolului inca de la scrierea Evangheliei, acum 2000 de ani, si al carei punctus terminus de “dezvoltare, evolutie si manifestare” se refera neindoios la sfarsitul lumii, pre-momentul sau momentul de acum !!!
Acestea fiind transate, cine mi-ar garanta ca potrivnicul din adancurile umane nu s-ar intruchipa sub identitatea lui ateuuu sau a lui Zdranganescu, pardon, Draganescu? Va confirm eu, dragii mei “luptatori K1 online” constituiti in cuplul de comicarii involuntare A & D, ce anume v-a iritat in cel mai inalt grad in legatura cu mine – faptul “prohibitiv” ca am pomenit intr-un post de mai sus urmatorul nume alergic pentru mai toata lumea, habar n-am de ce: Antihrist. Las’ ca stiti voi doi de ce…Apropo, celor care va simtiti in stare, va sugerez sa incercati urmatorul experiment: duceti-va la un bairam in grup si, in toiul distractiei, apucati-va din senin sa le propuneti celorlalti participanti sa vorbeasca cu voi despre Dumnezeu. Unii vor fi surprinsi de incident, altii va vor reprosa ca n-ar fi momentul “potrivit”, insa aceia mai invatati vor accepta, chiar cu mare placere. Dupa un timp, aduceti in discutie subiectul Hristos – vi se va atrage atentia ca deja intindeti coarda, iar rumoarea va predomina in incinta, asociata de minune cu o tacere grea, ca de plumb, cheful tuturora fiind taiat in mod garantat. Daca insa veti pronunta cuvantul Antihrist, sa nu va mirati daca veti fi poftiti imediat afara, eventual veti recepta si niste scuipati bine plasati. Care ar fi talcul?
Va jur in mod solemn ca nu voi mai depasi niciodata “linia de demarcatie” a sectorului SAAB de pe Automarket (decat spre celelalte marci suedeze, cel mult), caci constat limpede ca imi franjurez zadarnic rabdarea-mi caracteristica si ca mi s-au turnat gratuit in cap galeti cu laturi pentru “vina impardonabila” de a va propune, mai direct sau mai voalat, sa-l iertam crestineste pe omul Serban Huidu, indiferent cu ce a gresit fata de societatea aceasta “total neprihanita” si zguduita din temelii de crime morale mult mai reprobabile decat uciderea celor trei cetateni din Logan care aveau mintea-n ceata (adica o ipotetica ceata s-a asternut in habitaclu, impiedicandu-i sa gaseasca centurile de siguranta sau sa nimereasca clemele de prindere), si sa fim alaturi in corpore de sufletul lui greu incercat, pe care mi-e mila sa-l vad cum se chinuie sa-l autoflageleze excesiv ca sa satisfaca prin “sticla” orgoliul miop, teatral si stupid, dornic de “justitie” (cum sa nu!), al prostimii cuibarite confortabil in fotoliile de acasa…Ceea ce ma bucura insa este ca omul a inceput deja, fara indoiala, sa se caiasca cu durere profunda, dincolo de kitch-ul cretinoid al televiziunilor (cu care, nota bene, si el se ocupa deunazi in stil barbar, dar cel putin eu l-am mustruluit sever pentru aceasta urata decadenta, ceea ce a fost necesar, dar acum gata, situatia s-a transfigurat total), care, din interes sau din pura ticalosie, blufeaza intr-un mod absolut grotesc normele scrise si nescrise ale dreptatii, si astfel devine o prioritate obligatorie si perpetua pentru dansul sa se inscrie pe fagasul spinos, dar unic nadajduitor de mantuire personala, incumbat de o viata complet noua, daruita in toate Fiului Omului, chiar si de-ar ajunge dupa gratii (socialmente, pedeapsa cu inchisoarea este cuvenita, sunt de acord, dar totul se impune a se rezolva sub auspicii cat mai discrete…), fiindca numai asa se va putea muta la viata cea fara de sfarsit, adevarata viata sau Viata! Acesta este crestinismul autentic, nu cunosc altul si nici nu ma intereseaza!
Aaa, si va promit ca, daca va fi incarcerat, il voi vizita la un moment dat in penitenciar! De ce? Uite asa mi-a casunat mie pe chelie! Eu nu-s facut “sa-mi vad de treburile mele si atata tot”! N-am cum, sunt zbirul naibii si asa ma voi intepeni, intratabil pe viata, Singurii oamenii pe care ii busesc verbal fara sa ezit se identifica sub pielea acelora care imi adreseaza “binevoitori” un avertisment de “bun simt” si “feritor de rele sau de complicatii” precum “Stai in banca ta!”…Ntz, nu exista asa ceva la mine! Ador orgasmic sa escaladez intotdeauna granitele “etic-conventionale” si “statornicite de lege” ale respiratiei existentiale practicate rituos de lume…Si imi place nebuneste sa-mi atrag belele din senin, nu conteaza daca obiective sau subiective – veniti cu toate la mosu' , ca sa ne cunoastem mai pe indelete…
IN CONCLUZIE, si cu asta basta: pe de alta parte, m-am nascut cu darul confesiunii, adica imi place sa ascult oamenii cu atentie maxima pana la capat, indiferent ce mi-ar marturisi, orice ar crede despre mine (macar sa fie sinceri!) si chiar de s-ar gasi si ignoranti printre ei. Ascult cu luare aminte pe oricine de buna credinta, cu vocatia firescului in sange, chiar si de-ar fi dinamitat de pacate obstesti, pe care il pot iubi asa cum Hristos iubeste pacatosii, pentru izbavirea lor definitiva de sub tirania mortii spirituale jertfindu-Se fara zabava (adica pentru noi, toti cei botezati cu apa si Duh!), dar cu ereticii, impostorii, fatarnicii si grobienii n-am ce discuta vreodata deoarece ei raman atat prin definitie, cat si prin excelenta, doar “Untermenschen” si atata tot. Nu ma pricep mai bine la nimic altceva decat la tipologia umana.
E clar ca tu esti praf. Inteleg tot, sunt absolvent de Politehnica. Eu nu am zis nimic de energie cinetica ...
@Adi
Ce conteza viteza relativa?
@audist
NU. Daca tractorul are 7 tone il poti considera zid de beton, deci o sa ai un accident la 100km/h. Daca e vorba tot de o masina care merge cu 1km/h atunci DA o sa ai un accident echivalentul a 50km/h. Daca e vorba de o motocicleta care merge cu 1km/h o sa ai un accident echivalent 20-30km/h (zis asa). Intelegi?
Ce e distractiv e ca aveti voturi pozitive la comentarii, deci mai sunt si altii care cred va voi :) lol
Pentru cine nu a facut fizica niciodata o explicatie mai simpla:
- Cand intri in zid de beton cu 75km/h te opresti de la 75 la 0 in 0.1 secunde
- Cand intri frontal intr-o masina ca a ta care circula cu aceeasi viteza de 75km/h te opresit de la 75 la 0 in 0.1 secunde
Adica la fel in ambele cazuri.
Si ca o gluma:
Daca alergi legat la ochi pe strada ce ai prefera.
1. Sa te lovesti de un zid
2. Sa te lovesti de altul care alearga ca tine legat la ochi
Ha ?
dupa 30000km, trebuie sa le schimbi, nu rezista mai mult
am trecut pe bridgestone si par mai bune...
Este mai bine de o luna de cand ai postat questiile alea de mai sus dar, vechi fiind, tot denota o mare, o foarte mare alunecare catre infinitul aberatiilor filozofice fara rost. Incearca,"si asta este valabil si pentru cei care sunt , hai sa zicem de-o ramura, gindire si fel, sa va rezumati strict si la obiectul topicului. E aiuristic sa citesti "exercitiile" filozofice ''abisal'' de profunde ale unora ca voi fara sa pierdem din vedere esenta rahatului asta care l-a facut Huidu. Adica faptul ca a omorat oameni prin atitudinea lui(cunoscuta), indiferenta, superioara.
Daca tot va place astora asemeni lui SaabQ, s-o dati pe drifturi filozofico-agresive, dati-o-n bloguri deschise special. E mai sanatos, zic eu. Si ne scutiti de flick-flack-urile astea dintre voi. In consecinta, fiti simpli pe aici si obiectivi, iar pe terenul blogurilor dedicat aptitudinilor lingvistice + meta-filozofice, fiti ce si cat vreti voi, OK ?!
Poate ca este mai sanatos si constructiv asa.