CarVertical, o companie care verifică istoricul mașinilor prin seria de șasiu în peste 15 țări din întreaga lume, a publicat o analiză cu privire la mașinile second care au kilometrajul modificat atunci când sunt puse la vânzare.
Pentru piața din România, analiza a scos în evidență că 11.5% dintre mașinile verificate au kilometrajul modificat. În plus, acesta este cel mai ridicat procent de fraudă pentru kilometraj dintre cele 15 țări analizate.
Cel mai aproape de România se află Letonia (10.5%) și Cehia (7.74%), în timp ce cotă cea mai redusă a fost întâlnită în mod surprinzător în Bulgaria (2.99%).
La nivelul tuturor țărilor analizate, cele mai multe mașini cu kilometrajul modificat fac parte din segmentul premium și sunt produse în Germania. De altfel, cele mai "fraudate" mașini la acest capitol sunt BMW Seria 7, BMW X5 și BMW Seria 5, în timp ce primul model non-premium apare abia pe locul 8 în dreptul lui Volkswagen Touareg.
Deloc surprinzător, mașinile vechi de 10-15 ani au tendința de a avea mai des kilometrajul dat înapoi decât cele produse mai recent.
O altă statistică interesantă este că cea mai mare parte a mașinilor cu kilometri dați înapoi au motoare diesel. De altfel, în cazul unor modele precum Audi A6, Volkswagen Touareg și Mercedes-Benz Clasa E, aproape toate unitățile cu kilometrajul dat înapoi aveau motoare diesel.
Explicația autorilor analizei este că vest-europenii renunță în special la mașini diesel cu care au parcurs distanțe mari în mediul extra-urban, iar acestea ajung în cele din urmă în țările din partea de est a continentului, inclusiv în România.
Prin urmare, oficialii carVertical menționează că achiziționarea unei mașini pe benzină presupune mai puține riscuri din acest punct de vedere comparativ cu mașinile diesel.
Via carVertical
La ei pe site nu se specifica foarte clar metodologia studiului si nu este clar daca ei au folosit rezultatele interogarii de la clienti, sau au aplicat ei un model statistic si au facut niste interogari. In primul caz rezultatul poate fi afectat de faptul ca cei care cumpara masini ai scumpe tind sa faca astfel de verificari.
Oricum, rezultatele nu mi se par neasteptate, ba asa cum spunea si @cineva mai sus procentul nu pare foarte mare.
Suplimentar, in analiza nu apare cate sunt cu dauna totala si reparate si vandute ca impecabile, sau cate sunt cu carti falsificate, cate sunt cu piese lipsa de pe ele (vezi catalizatoare), etc..
Cel mai probabil, daca s-ar tine cont si de aceste aspecte, procentele ar arata mult mai dramatic pentru piata din Romania.
Niciodată!!!
Câtă invidie, domnule !!!
Cei care nu își permit mașini adevărate crapă de ciudă și inventează știri