FILMUL DIESELGATE: CAZUL Volkswagen
18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
22 septembrie: Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie: Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
23 septembrie: Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an.
23 septembrie: Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, își anunță oficial demisia din funcția de conducere.
24 septembrie: Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen. Trei state europene importante au cerut relaxarea normelor de emisii.
24 septembrie: Consiliul de conducere Volkswagen apreciază demisia lui Winterkorn și susține că acesta nu știa despre manipularea testelor.
24 septembrie: Ministrul german al transporturilor anunță că motoarele Volswagen cu probleme există și în Europa.
24 septembrie: AutoBild Germania acuză BMW că foloseşte aceleaşi metode precum VW. BMW neagă, AutoBild îşi retrage afirmaţiile. Acţiunile BMW scad cu 10%.
OPINIE: Când o minciună a jurnaliştilor costă 6 miliarde de euro
25 septembrie: Elon Musk acuză Germania că se bazează prea mult pe diesel şi benzină. Rupert Stadler, CEO Audi: Industria auto are nevoie de diesel.
***
diesel vor avea de suferit şi vor scădea serios în Europa în următorii 7 ani.
Chiar dacă nu se va dovedi că nu au apelat niciodată la aceleaşi metode pe care le-a utilizat Volkswagen pentru a manipula testele de emisii din State, constructorii auto europeni vor fi afectaţi direct de scandalul Dieselgate. Aceasta este opinia lui Sascha Gommel, analist auto al Commerzbank, care susţine că vânzările modelelor"Vânzările diesel din Europa vor scădea mai ales în segmentele mici. Nu poţi să-i pui pe clienţi să plătească în plus pentru sisteme care trebuie montate pe maşini cu scopul ca acestea să corespundă normelor în vigoare", susţine Gommel, care consideră că un cient european nu va accepta creşteri de preţ în zona maşinilor de segmente A şi B.
Conform previziunilor analiştilor germani, piaţa diesel va scădea în Europa de la 53% în 2014 la 35% în 2022, fapt care va afecta toţi constructorii care vând motoare de acest tip, de la Peugeot-Citroen la Fiat şi de la Opel la Renault, trecând bineînţeles prin Volkswagen.
De la diesel spre hibride?
"O reacţie negativă a clienţilor la motoarele diesel şi reguli mult mai stringente ale autorităţilor europene vor transforma încercarea constructorilor de a limita emisiile de CO2 şi consumul într-o sarcină foarte dificilă. Acest lucru ar putea însemna o mutare a atenţiei spre maşinile hibride, care sunt însă mai scumpe, pentru că sistemele de propulsie sunt formate din două motoare, unul termic şi unul electric", notează Bloomberg, citat de Automotive News.
Maşinile diesel au însemnat în 2014 68% din vânzările grupului PSA Peugeot-Citroen şi 60% dintre vânzările Renault. În cazul în care piaţa va suferi modificări substanţiale care va grpbi trecerea la tehnologii alternative, Renault susţine, prin vocea unui purtător de cuvânt, că are capacitatea de a se adapta foarte repede. "Dispunem de capacitatea industrială de a ne adaăta la noile cerinţe în cazul în care acest lucru este necesar. În plus, suntem lideri în zona maşinilor electrice alături de partenerii noştri de la Nissan".
via Automotive News (înreg.)
Eu as vrea sa traiesc ziua in care se inventeaza anti-gravitatia iar propulsiile alternative devin la fel de commune ca si motoarele cu ardere interna. Eu sper ca macar piata de electrice sa ia amploare pentru ca de cand cu scandalul asta am ajuns sa pun aerul pe circuit inchis cand ajung in spatele unui VW diesel. Noroc ca nu sunt asa de dese prin Zarnesti :)