Popularitatea mașinilor electrice este în continuă expansiune. O arată majoritatea analizelor și estimărilor de piață, iar trendul este unul ascendent.
Un nou studiu, realizat de Deloitte, estimează că vânzările de mașini electrice noi vor ajunge la 4 milioane de unități în 2020, 12 milioane în 2025, iar anul 2030 va înregistra 21 de milioane la nivel global.
În prezent, aproape 5 milioane de mașini electrice se află în circulație în toată lumea, aici fiind incluse și autobuzele și vehiculele comerciale.
Specialiștii Deloitte susțin că mașinile electrice pe baterii (BEV) vor reprezenta 70% din vânzările totale de electrice, până în 2030. În plus, aceștia spun că, până în 2024, mașinile electrice vor avea costuri similare cu cele diesel și pe benzină.
În actualele condiții de piață și luând în considerare planurile producătorilor, analiștii estimează că producția globală de mașini electrice va depăși cererea clienților în următorul deceniu.
Astfel, vom avea o “supraofertă” de 14 milioane de electrice până în 2030.Via Deloitte
Deci costurile de intretinere si functionare?
Asa da poate.
Costurile de achizitie? nu cred.
Acum faptul ca ceva se schimba, tehnologic vorbind (cu exceptia modelelor tv si telefoanelor mai "destepte" decat utilizatorul), avem o asa mare opozitie, indarjire in a nu lasa altceva in mintea si in curtile noastre, aici fac referire la o masina electrica cu autonomie mai mica sau mai mare.
Dupa cum am reiterat si in alte posturi, consider ca orice tehnologie noua ce ne poate imbunatati viata (prin lipsa poluarii in zonele urbane, zgomotului redus, lipsa necesitatii de a conduce masina pana la munca si inapoi si altele).
Iar faptul ca avem o competitie care pana acum nu exista, era doar o competitie aparenta intre otto si diesel in care marii producatori erau tot ei, marii producatori, acum efectiv "rasar" alte firme si micro firme, care le "ia" painea de la gura celor cu burta mare si nesatui de profituri indestulatorare, de parca firmele mici nu angajeaza oameni sa lucreze, piata nu are voie sa se schimbe, nu are voie! de ce sa faca asta? se pierd milioane de locuri de munca! se pierd profiturile "investitorilor", care au pus osul greu la munca pentru a da de mancare saracilor ce se intampla sa aibe contract de minim 8 ore/zi cu fabricile producatoare.
Exact domnule draga, concetatene, cititorule de drept liberal si neingradit (deocamdata), competitia inseamna dezvoltare, inteligenta folosita in scopuri creative, culmea chiar aducatoare de profit, tuturor, intr-un fel sau altul, noi, prin urmare, asta trebue sa urmarim, "profitul" imaterial, moral, tehnologic datorat generatiilor urmatoare, nu putem sa ne lamentam in a face "descoperiri" sterpe fara continut, fara valoare, fara substanta, sa "redescoperim" roata care se invarte... iara si iar in acelasi fel, in acelasi mod toxic si "legitim".
Haideti sa schimbam ceva in viata noastra! Vreti? Aveti o inima ce bate? Sau una inerta?! Tresare cand vedeti ceva nou, inedit? Sau dorim sa se schimbe totul, insa a nu se modifica nimic in viata noastra?!
Eu aleg sa schimb ceva, aleg competitia! Aleg tresarirea, "trezirea" din amorteala, din inertie! Vreau sa fiu uimit de viata, de ceea ce vad pe strada, de oameni fericiti si curiosi, de oameni multumiti ca au facut mai mult decat inaintasii lor, care au pus osul la constructia unei civilizatii, si nu au lasat-o sa se scalde in propria-i "nepasare" ...
Unde ne situam? Ce vedem in oglinda dimineata? Un om fericit?
O zi buna colegi!
PS: Rasturnare de situatie in Germania. Ruleaza pe toate posturile de stiri! Gazele eliminate de diesel nu sunt deloc periculoase pentru sanatate!
Se pare ca ignorati cativa factori. Dupa aproximativ 8 ani bateriile isi pierd drastic din autonomie. Cine o sa mai schimbe bateriile la o masina pentru mii de euro cand masina in sine abia mai valoareaza atat. Nu o sa vedeti in vecii vecilor masina electrica de 23 de ani ca a mea pe benzina.
In al doilea rand, cel mai important factor legat de intretinerea unei masini este costul intretinerii. De asta se vand masinile de lux SH la preturi de nimic, pentru ca intretinerea costa mult. Ei bine, la masinile electrice intretinerea va fii astronomic de scumpa, deoarece reparatiile se vor putea efectua doar la reprezentante.
Credeti ca mergeti cu o masina electrica SH la un service de cartier? Nu, marci ca Tesla chiar iti interzic sa repari masina oriunde altundeva. Eu prefer oricand sa am de schimbat zeci de componente la o masina clasica pentru le pot schimba eu, pe cand la o electrica nu te poti baga.
In ultimul rand, masinile electrice vor fii strans legate de software si hardware si au multe dotari care functioneaza doar electric deci aproape imposibil de reparat de un om de rand. Asa ca va rog nu mai perpetuati mitul asta nonsensic. Cum sa fie mai usor de intretinut niste masini care nu le poti repara numai la reprezenta si odata la 8 ani trebuie sa schimbi bateriile, la un pret similar cu schimbarea motorului la o masina clasica.
cate probleme ati intalnit la Frunza, de exemplu? Problemele de fiabilitate sunt una iar problemele de fabricatie alta. E prea subtil? nashpa...
Tesla e o companie care a incercat marea cu degetul fiind pe langa un promotor dar si un deschizator de drumuri, practic sarind peste etape intregi si OBLIGATORII de ani de zile de teste, teste si iarasi teste si aruncand in piata un produs (o data) neverificat si (a doilea) cu grave carente de calitate a productiei.
Sa nu confundam ratele cu gastele, zic
Problema bateriilor este iarasi o sperietoare, o galusca nemestecata. Acei 8 ani privesc GARANTIA oferita si nu faptul ca se vor duce dracului pe apa sambetei in momentul in care ai implinit 8 ani. Si nu va suparati ca va intreb...la clasice nu ai probleme din momentul in care iesi pe poarta delalerului? Mai este nevoie sa scoatem la iveala cutii de viteze duse, pompe de apa, directii, furtune, o-ringuri, lichide pierdute , etc cu care se confrunta ORICE cumparator de masina NOUA???
Si de unde stim "domnilor" care sunt costurile cu intretinerea? Avem electrica in curte si am facut calculul pe caietel, sau discutam varati pana la gat intr-un SH amarat si emitem judecati? Intreb
si mai intreb...cine te pune sa-ti repari singur masina? MAJORIATEA clientilor din vest (cei care conteaza) isi repara masinile in service. Ca asa e si normal. Daca vrei sa o faci tu, gica-sculeru', la tine in sufragerie o faci pe propria barba dar nu ridici piatra ca n-ai cu ce, ba! N-ai cu ce!
si-apoi lumea invata...asa cum ai invatat sa schimbi uleiul , un bec, sau o planetara si un kit de distributie asa vei sti si tu (daca te duce capul) la electronica. E o schimbare de macaz practic. Cei care schimbau potcoavele la cai au fost obligati sa invete sa foloseasca cheia de 13. Acum vom fi obligati sa atarnam in cui tubulara si sa punem mana pe un curs de electronica. Pentru ca viata e ca roata....
Adica vor ajunge electricele cu autonomie de 500 km sa coste 10k euro cat un Logan? Sau 13k cat o Corolla? Sau 15k cat un golf?
Gata, ma apuc sa strang bani.
Momentan o Kona EV cu autonomie ~500 km costa undeva la 35k euro si e cam cel mai bun raport pret/autonomie.
Analistii zic cumva ca in 5 ani preturile se vor injumatati? Pai mai cumparam Kona sau asteptam 5 ani sa le luam tot noi la juma de pret? Oricum daca vrei o Kona EV acum, dureaza vreo 2 ani s-o primesti. Ce ti-e sa mai astepti inca 3.
Ca fapt divers productia proiectata e de vreo 5000 bucati electrice pe luna in conditiile in care Konele pe benzina si hibride nu prea au limitare de productie si toate 3 modelele impart aceiasi caroserie/platforma/linie de productie/fabrica. Deci productia e limitata ori de cerere (nu e cazul), ori de aprovizionarea cu unele componente (bateria poate), ori de marjele de profit foarte mici sau chiar negative desi n-ar trebui sa fie cazul la 35 de mii bucata.
personal eu cred ca se vand la limita profitului (astea de sub 50.000). Chiar daca la prima vedere pare simpla (ce e o masina electrica: baterie, cabluri, motor electric? cand eram in primara imi faceam up-grade-uri zilnice la masinutele electrice) cred ca exista si niste costuri cu R&D. Si mai depinde si cate parale ca si cost de productie dai pe baterie.
acum mai este o chestie...studiul ia in considerare si piata chineza? ca asta duce greul vanzarilor.
in china se vand masini de 400 km autonomie cu 26.000 euro !
deci este loc de mai bine!
alea sunt masini? acu' sa-mi spui daca tu chiar crezi ca alea se numesc masini. Mai punem la socoteala costurile cu forta de munca, pretul a la botu' calului in ceea ce priveste bateriile.
da'o'ncolo, piata, preturile din China nu sunt chiar un reper cand vrei sa faci o comparatie intre ciaina si uest
sa lasam deci
Pe subiect: mulți pești din apă (apă = mulțime) – cu excepția, pare-se, unora precum @Marius-Alexander – ȋncă nu s-au edificat că “electricele” constituie doar râma; cârligul care li se va ȋnfige ȋn cerul gurii se cheamă “autonomele”.
Cumva este cineva robit impresiei că lumea traversează o nesfârșită, dulce și obositoare monotonie, inclusiv d.p.d.v. automobilistic? Că viața ia forma unui pistol, dar care trage doar cu apă (chioară) ? Parcă așa ne explică “melancolicul” Demin2609.
Da, ȋn jurul nostru huruie, zi de zi și ore ȋntregi, elementele unei civilizații ajunse cu “super-dezvoltarea” la faza de…platou. Doar pe cei care valorează SEMNIFICATIVUL ȋi ucide…așteptarea ȋntru ȋncremenire (“proces” care admite și reciproca).
Din nefericire pentru ele și idolatrii lor, “electricele” deja și-au ratat șansa unui 11 septembrie, adică a restartului pe aripile revelației, mai ales că geneza automobilului le-a acordat statut de alternativă – metresa călărită de toți pe gratis, recte Wikipedia, precizează: “Electric vehicles first appeared in the mid-19th century”. Adică ȋn plină revoluție industrială…Câte dintre personalitățile acelor vremuri ȋși băteau capetele cu “problema” predominantă acum pe agenda politică “de bonton” : poluarea? Tot tanti Wiki arată din ce cauze “electricele” nu aveau, totuși, sorți de izbândă: “The high cost, low top speed and short range of battery”. Iată ȋnsă că “miraculoasa” recrudescență a zilelor noastre a “remediat” ultimele două dintre aceste trei hibe; gunoiul ȋnsă nu-l poate ascunde sub preș. Și măcar dacă ar fi vorba doar despre bani…
“Marea reanimare”, dragă Demin (ohooo, crezi că eu nu visez la ea?), ne scapă ca o fâță printre degete, ȋn apa puțin adâncă a minții; ȋntâmplător sau nu, o indicaseră anii trecuți chiar unii dintre producători: MOTOARE MARI PE BENZINĂ (eu, unul, sunt absolut de acord ca Diesel-ul să fie destinat exclusiv vehiculelor grele). And…no fucking turbo (sau ba da, dar tot pentru “mastodonți”). Senzație cică incomparabilă…Nu-i așa, Corocsenie Adrian? Sau poate ne relatează ceva ȋn acest sens…Zărneșteanu (nota bene, un fan al “electricelor”).
PS. “Codoiului” ȋi punem veni de hac doar printr-o…reȋmpădurire masivă (mă văd nevoit să te citez din nou, Demin: “Haideți să schimbăm ceva ȋn viața noastră!”). Cu condiția să nu ne mai lăsăm “integrați ȋn valorile democrației” de “prietenii” copacilor, dotați cu drujbe și gatere. Și nici să nu le mai votăm cozile de topor.