Analiştii din industrie: "Un succesor al lui Volkswagen Phaeton este un proiect iraţional"

de Sebastian Toma
Miercuri, 28.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai mulţi analişti din industria auto sunt surprinşi de intenţia concernului Volkswagen de a lansa un nou Phaeton, deşi generaţia precedentă a fost un eşec din punct de vedere financiar.

Din punct de vedere economic, este un proiect iraţional. Piech şi Winterkorn nu pot renunţa la afinitatea lor pentru produsele de lux.

Arndt Ellinghorst
Analist Evercore ISI, Londra
Volkswagen pregăteşte un succesor al lui Phaeton, care va debuta în termen de doi ani şi va beneficia de platforma MLB a viitorului Audi A8. Analiştii din industria auto nu prevăd un viitor fericit pentru următoarea generaţie a navei amiral de la Volkswagen, afirmând că proiectul de aproape 650 de milioane de euro este iraţional din punct de vedere economic şi nu are nicio logică din punct de vedere strategic. Michael Horn, şeful diviziei Volkswagen din SUA, afirmă că noua generaţie a lui Phaeton este un model creat pentru imaginea mărcii şi volumele realizate de acesta nu au nicio relevanţă în raport cu vânzările totale ale producătorului. Acelaşi oficial Volkswagen a anunţat că vrea să dubleze vânzările Volkswagen pe acea piaţă până în 2018, ţinta sa fiind de 800.000 de unităţi pe an.

Volkswagen îşi propune ca viitorul Phaeton să fie mai confortabil decât Mercedes S-Klasse

Vechiul Phaeton a avut costuri de dezvoltare de aproape un miliard de euro şi a fost lansat în urmă cu 13 ani, dar nu a reuşit niciodată să-şi atingă ţintele de vânzări stabilite, de 20.000 de unităţi pe an.

O analiză a relevat faptul că Volkswagen a pierdut aproximativ 28.000 de euro pentru fiecare Phaeton vândut între 2002 şi 2012, reaminteşte analistul Max Warburton de la Bernstein Research, dar nemţii încă nu renunţă la succesorul navei lor amiral. Costurile dezvoltării lui Phaeton 2 ar putea să atingă 650 de milioane de euro de data aceasta, potrivit unor estimări, chiar dacă va fi folosită platforma MLB a viitorului A8. După cum a explicat un fost oficial Volkswagen într-un interviu acordat celor de la Reuters, problema lui Phaeton este preţul în raport cu raportarea la marca de volum căreia îi poartă sigla, de unde şi riscul pe care şi-l asumă compania germană în privinţa posibilităţii de a nu obţine niciodată profit nici cu a doua generaţie a lui Phaeton, a completat oficialul care a preferat să-şi păstreze anonimitatea.

Volkswagen reconfirmă lansarea celei de a doua generaţii Phaeton

Urmareste Automarket
Reprezentanţii Volkswagen au confirmat că lucrează la un succesor al lui Phaeton, dar au refuzat să comenteze costurile sau detaliile acestuia.
Mai mult decât atât, reprezentanţii concernului german au refuzat să comenteze analizele privind pierderile înregistrate de Phaeton şi de costurile şi de aşteptările de vânzări ale noii generaţii. La vremea respectivă, reprezentanţii Volkswagen afirmau că modelul a avut rolul de a demonstra capacităţile de proiectare şi dezvoltare ale companiei din Wolfsburg. Anul trecut, Volkswagen a construti 5.812 unităţi Phaeton, de patru ori mai puţine decât ar fi fost necesare pentru ca modeul să fie profitabil în 2014.

Volkswagen XL1, un alt model creat de marca germană pentru a-şi demonstra abilităţile tehnice

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (12)

  • Analistii din industrie stiu si ca VAG este foarte profitabil, reusind sa scoata maxim din majoritatea modelelor, deci isi permit sa dezvolte si modele irationale din punct de vedere economic, in afara de Phaeton mai este Veyron si cam atat cred, in rest cu toate cele 1798 de modele ale grupului fac bani.
    31 8
  • Azazel
    Atata timp cat VW isi va atinge obiectivul de a fi cel mai mare constructor auto din lume cu cativa ani mai devreme decat preconizasera initial, analistii sa mai taca din gura.
    In alta ordine de idei Phaeton NU va fi gandit ca un concurent pentru Clasa S sau Seria 7. Pentru asta exista Audi A8. Viitorul Phaeton este gandit ca o versiune de limuzina la nivelul lui Tuareg. Adica dpdv calitativ sa fie la fel ca Tuaregul, doar ca nu va fi vorba de un SUV. Asta va face ca si diferenta de pret fata de Seria 7, Clasa S sau A8 sa fie de cel putin 10000 de euro. Deci viitorul Phaeton va fi pe un teritori cam fara concurenta, sau oricum una mai mica. Asta nu o stiu sau nu o spun analistii si de-asta VW inca mai crede ca Phaeton poate avea potential.
    23 9
  • Mitica
    Uitam ca Phaeton exista doar fiindca un fost sef VW a vrut sa faca o masina incredibila inainte de pensionare? Este, in esenta, o demonstratie de putere si ar putea avea un succes rezonabil daca isi vor juca bine cartile si vor rezolva problema de design. Inteleg ca VAG refuza de ani de zile sa-si angajeze un designer, dar poate e timpul pentru o linie curba, poate e timpul ca cele 10 modele VW sa nu mai arate exact la fel...
    14 11
  • Mai degraba cei de la VW ne-ar impresiona coborand preturile modelelor la nivelul real raportat la calitatea oferita... :)
    26 16
  • @Mitica
    Ai drepate,VW refuza sa angajeze un designer "serios". Dar sti de ce? Pentru ca VW detine o intreaga casa de design auto. Ia ghici cum se numeste. ;)
    15 8
  • Suleyman Cunoscatoru
    Si eu as face acelasi lucru. Cand as avea un brand puternic, as face ceva premium sa ma diferentiez fata de majoritatea celorlalti sa le arat de ce sunt capabil.

    La fel cum au facut AUDI cand au lansat in anii 90" modelul V8, au pus pe el tot ce aveau mai bun (motor, tractiune, dotari, calitate, etc).
    13 2
  • Treaba lor ce fac cu banii. Daca te gandesti ca Phaeton e un Bentley Continental mai ieftin brusc face un pic mai mult sens (au si acelasi motor W12). Si cu XL1 pierd bani din ce stiu, asta nu i-a oprit sa il puna in productie.
    10 1
  • Cand iti permiti luxul de a lasa in productie masini care nu aduc profit si in acelasi timp esti pe punctul de a deveni cel mai mare producator auto din lume, inseamna ca esti cineva. Invidiosii in sinea lor stiu lucrul asta si nu ramane decat sa-si roada unghiile in continuare.
    Va salut din al meu Audi A4 TDI, cu 230000 de km, mancator de ulei, pe care il am de 7 ani cumparat la mana a doua si nu am de gand sa-l vand. De prost ce e. Sau de prost ce sunt eu ca masina e un jaf si defapt nu inteleg eu care e treaba. Mi-au "explicat" utilizatorii acestui site.
    24 15
  • Iti respect opinia, dar da-mi voie sa nu fiu de acord. In termeni de dotari, tipuri de caroserie, motoare, ergonomie, retea de service, servicii post-vanzare Vw sunt imbatabili. Altii incearca de ani de zile sa-i copieze dar inca nu reusesc.
    13 6
  • gigi_frana
    era obligatoriu sa apara unu p-aci sa ne dea fum (la propriu si la figurat) cu sh-ul lui...
    16 15
  • Ai dreptate. Mai bine dai fum cu un Logan nou.
    11 10
  • @gigi_frana:
    Nu neaparat ca sa-i iau apararea lui @Pana, dar cel care se semneaza sub acest nick si care in ultima vreme n-a mai aparut pe aici, a avut o contributie de apreciat si bine documentata la acest forum, pe cand tu doar arunci bobite-glumite, incerci sa te dai smecher si pui doar frane discutiilor.

    Inteleg ca esti hater VAG (nici mie nu-mi plac o gramada de modele de la VAG) dar daca tot esti hater, macar fa-o cu stil, nu ca la coltu' blocului la hora in jurul berii.
    19 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru