IHS Automotive: "SUV-urile mici vor deveni cea mai populară clasă de automobile în Europa"
Lansările de modele noi au motivat creşterea vânzărilor compactelor în 2014, fiind implicate modele precum Seat Leon, Skoda Octavia şi Peugeot 308. Aceste lansări au adus creşteri importante ale vânzărilor care au compensat scăderile altor modele din segment care aşteptau un înlocuitor şi au avut o scădere subtilă a vânzărilor în decursul anului curent, cum a fost cazul lui Opel Astra, Renault Megane şi Hyundai i30, potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics şi analizate de cei de la IHS Automotive pentru întocmirea raportului care a devenit subiectul acestui material.
Top 10 vânzări modele compacte în Europa |
|||
Poziţie | Marcă şi model | Unităţi vândute în 2014 | Evoluţie faţă de 2013 în % |
1 | Volkswagen Golf | 440.838 | +14 |
2 | Ford Focus | 192.214 | -1 |
3 | Skoda Octavia | 170.176 | +27 |
4 | Opel/Vauxhall Astra | 153.933 | -9 |
5 | Peugeot 308 | 131.035 | +59 |
6 | Seat Leon | 113.537 | +60 |
7 | Renault Megane | 112.858 | -10 |
8 | Toyota Auris | 108.665 | +15 |
9 | Hyundai i30 | 70.945 | -15 |
10 | Skoda Rapid | 66.013 | +114 |
Concernul Volkswagen a fost cel mai câştigat grup auto în 2014 datorită sezonului compact, având un total cumulat de 51% din modelele aflate în top 10 la vânzări în această clasă în 2014. Rezultatul bun al celor de la Volkswagen Group a fost motivat de modelele Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Seat Leon şi Skoda Rapid. În timp ce Golf este cel mai bine vândut model din segmentul compact, Skoda Octavia a reuşit să urce pe locul trei al clasamentului în primele zece luni ale anului 2014. Evoluţia lui Octavia este impresionantă, din moment ce în urmă cu patru ani ocupa locul şase, iar modelul ceh a reuşit să depăşească în 2014 modele precum Astra şi 308.
O altă reuşită pentru Skoda şi concernul Volkswagen a fost modelul Rapid, care a ajuns pe locul zece în clasamentul vânzărilor modelelor compacte în Europa.Via AutomotiveNews (înreg.) | IHS Automotive
Totusi segmentele astea s-au schimbat foarte mult incat ma intreb pana unde au voie sa mearga cu dimensiunile.
O parte din cei care vor o masina cu spatiul unei compacte vor trece la clasa mica, deoarece Noua fabia de exemplu va fi la fel de spatioasa ca un Golf 3.
Cu fiecare generatie tot cresc in dimensiuni, cred ca viitorul Golf 69 va avea dimensiunile unui Touareg. :))