Mărcile premium din Germania se luptă pentru prima poziţie a clasamentului de vânzări de mai bine de două decenii, dar analiştii din industrie avertizează că această rivalitate este periculoasă pentru fiecare dintre cele trei branduri implicate. După cum explică analiştii citaţi de Reuters, cum ar Bernd Hoenninghausen, dorinţa producătorilor premium din Germania de a câştiga clienţi noi a dus la discounturi importante la nivel de flote, lucru care deschide drumul pentru jucători care nu ajungeau pe podiumul vânzărilor până de curând, acestea venind cu modele mai pregătite pentru anumite cerinţe ale flotelor. În prezent, mărcile Audi, BMW şi Mercedes-Benz reprezintă 60% din segmentul premium global, deci nu riscă să fie detronate în viitorul apropiat de mărcile competitoare.
BMW conduce după şapte luni clasamentul vânzărilor în segmentul premium
Pentru că mărcile de mai sus au provin din aceeaşi regiune şi au clienţi similari, automobilele realizate de aceştia tind să urmeze acelaşi registru.
Acest lucru este avantajul pe care mizează mărcile premium cu volume mai mici decât tripleta germană, cum ar fi Jaguar şi Infiniti. În cazul diviziei premium de la Nissan, cei de la Infiniti spun că design-ul provocator şi vizibil diferit faţă de modelele premium germane poate să facă diferenţa pentru clienţii care s-au plictisit de veşnicele modele germane ale acestui segment şi de sobrietatea lor. Piaţa din China este un loc în care noua filozofie se derulează ca la carte, deoarece consumatorii din această ţară n-au nicio problemă să schimbe mărcile în funcţie de ceea ce îi atrage mai mult, loialitatea faţă de brand fiind o noţiune străină pentru ei.Cel mai bun exemplu de marcă premium care a reuşit să atragă clienţi noi este Range Rover, divizia superioară de la Land Rover, care a cucerit clienţi de la celelalte branduri prin SUV-ul Evoque. Pe lângă atragerea de clienţi noi, cei de la Land Rover au reuşit şi să îi facă şi loiali, explică Neubauer.
Până atunci, constructorii premium din Germania au avut rezultate bune de vânzări în primele şapte luni ale anului curent, iar lupta dintre Audi, BMW şi Mercedes-Benz este la fel de strânsă ca în anii trecuţi. Fie că vorbim despre Mercedes-Benz, BMW sau Audi, fiecare marcă a anunţat că a obţinut cel mai bun rezultat pentru primele şase luni ale anului din întreaga sa istorie, cu toate că formularea din comunicatele de presă a fost diferită de la o marcă la alta. Atât Audi, cât şi BMW se mândresc cu vânzarea a peste un milion de unităţi în primele şapte luni ale anului, o premieră în istoria ambelor mărci.Via Reuters | Sursă foto
Prin urmare, omiterea de catre specialisti (mai mult sau mai putin avizati) a reprezentantelor premium din familia GM mi se pare o imprudenta...Chiar si Cadillac trebuie luata in seama, chiar daca anul trecut s-a oprit undeva la borna 50.000 in Tara Marelui Zid.
In final, tin sa mentionez ca mi se pare ingrijorator faptul ca factorii de analiza din GM estimeaza o lupta crancena cu VAG, la nivelul anului 2020, pe palierul productiv 33-35 de milioane, din care cea mai mare parte va viza China, evident! Cred ca ambele companii exagereaza cu goana asta dementiala dupa suprematia mondiala. Ar trebui impusa macar o limita legala, daca una morala nici vorba sa se poata...Fiindca nu asa vad eu o piata libera; principiile ei vitale nu trebuie rastalmacite dupa bunul plac corporatist...La urma urmei, sa nu ne pierdem simtul realitatii: asemenea cifre impresionante nu vor fi impuse de mecanismul bine uns al cererii, ci constructorii se vor stradui sa induca in subconstientul colectiv ca ar fi nevoie de atatea trotinete! Plus ca, pentru a asigura calitatea totala si nestirbita a fiecarui exemplar, costurile ar fi enorme, adica de nedorit pentru vanatorii de profit ;)
exagerezi cu fuga asta dupa numere. Cifrele impresionanate au ca sursa o piata impresionant de ...virgina. Daca pietele de traditie (sua, europa si restul asa zis occidentale) isi cunosc maximum de satisfactie (ca numar), zona asiei abia cunoaste "binefacerile" proprietatii unei cutii motorizate. Nu vad deci nimic anormal in obiectivele de zeci de milioane de automobile in urmatorii ani.
Cat despre limita legala...hmmmm. O constrangere legala in a detine un automobil mi se pare aberant. Nu e vorba doar de incalcarea unor drepturi individuale dar si de o implicare artificiala in functionarea pietei libere. Culmea, tocmai libertatea de a cumpara de a vinde de a face afaceri a ridicat lumea occidentala (cu bune si rele). E un non-sens sa ceri "lumii a 3 a" sa fie altfel decat noi. Am mai auzit aceasta conceptie si nu inteleg acest egocentrism occidental. Cu ce drept si ce ne face pe noi mai speciali?
In fine, subconstientul manipulat de care faci vorbire as indrazni sa cred ca e apanajul occidentalului care ajuns la un maximum de satisfactie si care trebuie convins ca ii trebuie mai mult. In schimb chinezul/indianul de rand vede detinerea unui automobil (printre altele) ca pe un mijloc de transport absolut necesar si nu ca pe o forma de afisare a potentei financiare.
parerea mea