Analiștii auto: "Piața de modele decapotabile își va reveni în 2015"

de Sebastian Toma
Miercuri, 10.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Segmentul modelelor decapotabile va înregistra prima creștere a vânzărilor după opt ani de scăderi, anunță analiștii IHS Automotive.

Esential 36 la sută dintre proprietarii de modele decapotabile conduc frecvent cu plafonul coborât, arată un studiu derulat de Audi în 2012 în Regatul Unit.
Decapotabilele vor avea o revenire a vânzărilor în 2015, estimează analiștii de la IHS Automotive. Vestea vine după opt ani de scăderi și atingerea celui mai scăzut nivel al vânzărilor din acest deceniu. Explicația experților din domeniu cu privire la creșterile din 2015 este strâns legată de lansarea de modele noi în această nișă, de la mărci care au clienți fideli pe segment, cum ar fi BMW, Audi, Mercedes-Benz și Mazda. Cu toate acestea, IHS Automotive estimează că piața de decapotabile din Europa nu va mai atinge niciodată nivelul record din 2003, când au fost cumpărate 356.555 de mașini decapotabile.

BMW Seria 2 Cabriolet, urmaşul lui Seria 1 Cabriolet, prezentat oficial

Anul 2014 a adus vânzarea a 195.572 de modele decapotabile în Eiuropa de Vest, o scădere puternică de la rezultatul de 257.660 din 2010.

În aceeași regiune, vânzările atingeau peste 355.000 de unități în 2003, arată datele ACEA. Potrivit analiștilor de la IHS Automotive, piața de decapotabile din Europa de Vest va atinge aproximativ 250.000 de unități pe an până în 2020. Piețele din Europa de Est nu au fost incluse în studiu deoarece rezultatele de vânzări din aceste țări nu erau luate în considerare la începutul decadei, ele nefiind integrate în Uniunea Europeană și având o supraveghere mai puțin atentă a analiștilor din industrie.

STUDIU: Doar 36% dintre posesorii de decapotabile merg constant cu plafonul coborât

Declinul puternic al vânzărilor de decapotabile înregistrat în 2014 este cauzat de schimbarea de generație a unor modele populare și de ieșirea din fabricație a unor decapotabile, unele rămase fără înlocuitor. Printre acestea enumerăm Peugeot 207CC și 308CC, Ford Focus CC și Volkswagen Eos. În gama Mazda, japonezii au scos vechea generație MX-5 din ofertă în așteptarea următorului model, în timp ce MINI a renunțat la decapotabila sa cu două locuri, iar Smart a schimbat complet modelul ForTwo.

Pe de altă parte, Fiat și-a păstrat gama 500C aproape neschimbată, ceea ce i-a adus vânzări duble în zona de volum față de cel mai apropiat rival. Liderul de vânzări în 2014 între decapotabilele premium a fost BMW Seria 4, cu 13.449 de unități în Europa de Vest, potrivit datelor Jato Dynamics. Între timp, Fiat 500C a vândut 30.054 unități, mai mult decât dublu față de MINI Cabriolet, ocupantul celui de-al doilea loc în clasamentul mărcilor de volum.

Comentarii (12)

  • Ce ti-e si cu lumea asta. Pana acum eram demodat, acum sunt in pas cu vremurile. Ha-ha ...
    De-aia e bine ca lucrurile mari in viata sa le faci cu inima. Nevasta, casa, masina, locul in care traiesti, biserica la care te duci, profesia etc. Te intrebi ce-ti place cu adevarat si pe drumul ala mergi. Pentru ca toate se schimba in jurul tau dupa cum bate vantul prin capul unora sau altora, dar deciziile tale ti se potrivesc doar tie 100% si cu alea traiesti. Cred ca asta e unul din micile secrete ale fericirii.

    Hai ca deja ma aberez si nu e decat miercuri dimineata.
    15 1
  • daca masina o alegi cu inima, vezi sa nu stai prin service-uri
    6 9
  • inexorabil
    Dimpotrivă, Lori: s-ar putea s-o vezi călărită de mecanici dacă o alegi pe baza raţionamentelor “la ordinea zilei” :D Dacă ai şti câte cunoştinţe cu “ghermane”, de pildă, mi se plâng de calitatea fabricaţiilor post-2004/2005. Am întâlnit şi pătimaşi ai lui Golf 3, dar pe bună dreptate.

    Apropo de decapotabile: nu cred să existe ceva mai aberant decât Range Rover Evoque Convertible şi Nissan Murano Cross Cabriolet. Sper să nu mai comită nimeni, vreodată, asemenea orori…
    10 2
  • @lorincsi
    Eu am ales un Fiat Bravo cu inima. Are 5 ani si nu am deschis capota decat la revizii la service. Eu zic ca in conditiile globalizarii de azi, in care Bosch vinde ABS si la Merceds si la Logan, conceptul tau e cam depasit. ....."pentru ca automobile......"
    8 2
  • O sa fie seceta la sfarsit de an sau ce ? Cum prevad ei astea ? S-au uitat la busu la meteo ?
    2 1
  • d-aia exista Google si tone de review-uri si forumuri pe net, ca sa te poti informa, ca daca te bazezi pe ochi frumosi, poti sa iei o panarama de masina. N-am zis ca Fiat e masina proasta.
    4 0
  • @lorincsi
    nu am zis ca ai zis ca Fiat e masina proasta, dar daca faci un studiu in Romania posesorilor de "Reno" cu "care e cea mai proasta masina", ai sa vezi ca sigur iti intra in top 3.
    5 0
  • @@lorincsi, as putea sa bat campii despre fiabilitatea Fiat, insa nu prea ma simt in masura: personal, nu am avut Fiat si nici nu cred ca am urcat in vreunul. Insa, stiu un director, amic bun cu tata, care avea Fiat Brava si a ramas cu clanta de la portiera in mana intr-o dimineata. Si mai stiu comentarii pe AM despre patanii cu Fiat-uri.
    Dar deocamdata ne aflam la un articol despre un clarvazator care vorbeste de niste cabriolete.
    0 0
  • intotdeauna mi-am dorit sa traiesc aici, departe de casa, la atatea ore diferenta de fus orar, pt ca iubesc acest loc din toata inima, nu am venit ptr bani, sincer va spun, fara falsitate, nu-mi este dor de tara mea, deloc, iar biserica de aici este cea la care mi-am dorit intatdeauna sa spun o rugaciune, sa fiu mai aproape de El, nu se compara cu cea de acasa, in care nu simteam nimic in sufletul meu candid de mare logician ce ma simt
    0 4
  • ...si din cand in cand spre foarte rar, mai scriu un comentariu in romana ... lucruri marunte din viata, cam fara tragere de inima, ptr voi baieti amarasteni din tara parasita
    ...al vostru Hamerican Dream! :)
    0 4
  • @@

    si noi astia amarstenii nici nu stii cum iti asteptam scrierile. Iti sugerez un jurnal personal care sa ramana...personal

    Personal (sic!) nici gandurile nici trairile si nici laudaroseniile tale nu ma intereseaza...
    0 0
  • @lorinczi.thomas, daca te-ai referit la mine ca si "clarvazator" ai dat-o-n bara rau de tot. Sper ca e doar o ironie. Copilareasca si gratuita.

    Pentru anonimul "@" sincer, nu ma regasesc in ceea ce spui. Da, imi place foarte mult locul in care traiesc si ma consider un norocos (si) din punctul asta de vedere. Uneori mi-e dor de Romania, poate inconstient de-aia si intru pe Automarket.ro aproape zilnic. E cam ultima legatura pe care o mai am cu tara. Dar biserica n-am desconsiderat-o niciodata. Pentru cultura ta generala, am fost in consiliile a doua biserici ortodoxe si am cantat cu placere, ani de zile, la strana sau in cor. Fara patima, fara fanatism si fara sa fac mare caz de asta. Si nu dispretuiesc si nu judec pe nimeni pentru credinta lui. Nici aici, nici in Romania.

    Se pare ca ivanuov a evoluat. Sau admiratorii lui. Sau .. whatever.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru