Decapotabilele vor avea o revenire a vânzărilor în 2015, estimează analiștii de la IHS Automotive. Vestea vine după opt ani de scăderi și atingerea celui mai scăzut nivel al vânzărilor din acest deceniu. Explicația experților din domeniu cu privire la creșterile din 2015 este strâns legată de lansarea de modele noi în această nișă, de la mărci care au clienți fideli pe segment, cum ar fi BMW, Audi, Mercedes-Benz și Mazda. Cu toate acestea, IHS Automotive estimează că piața de decapotabile din Europa nu va mai atinge niciodată nivelul record din 2003, când au fost cumpărate 356.555 de mașini decapotabile.
BMW Seria 2 Cabriolet, urmaşul lui Seria 1 Cabriolet, prezentat oficial
Anul 2014 a adus vânzarea a 195.572 de modele decapotabile în Eiuropa de Vest, o scădere puternică de la rezultatul de 257.660 din 2010.
În aceeași regiune, vânzările atingeau peste 355.000 de unități în 2003, arată datele ACEA. Potrivit analiștilor de la IHS Automotive, piața de decapotabile din Europa de Vest va atinge aproximativ 250.000 de unități pe an până în 2020. Piețele din Europa de Est nu au fost incluse în studiu deoarece rezultatele de vânzări din aceste țări nu erau luate în considerare la începutul decadei, ele nefiind integrate în Uniunea Europeană și având o supraveghere mai puțin atentă a analiștilor din industrie.STUDIU: Doar 36% dintre posesorii de decapotabile merg constant cu plafonul coborât
Declinul puternic al vânzărilor de decapotabile înregistrat în 2014 este cauzat de schimbarea de generație a unor modele populare și de ieșirea din fabricație a unor decapotabile, unele rămase fără înlocuitor. Printre acestea enumerăm Peugeot 207CC și 308CC, Ford Focus CC și Volkswagen Eos. În gama Mazda, japonezii au scos vechea generație MX-5 din ofertă în așteptarea următorului model, în timp ce MINI a renunțat la decapotabila sa cu două locuri, iar Smart a schimbat complet modelul ForTwo.
Pe de altă parte, Fiat și-a păstrat gama 500C aproape neschimbată, ceea ce i-a adus vânzări duble în zona de volum față de cel mai apropiat rival. Liderul de vânzări în 2014 între decapotabilele premium a fost BMW Seria 4, cu 13.449 de unități în Europa de Vest, potrivit datelor Jato Dynamics. Între timp, Fiat 500C a vândut 30.054 unități, mai mult decât dublu față de MINI Cabriolet, ocupantul celui de-al doilea loc în clasamentul mărcilor de volum.
De-aia e bine ca lucrurile mari in viata sa le faci cu inima. Nevasta, casa, masina, locul in care traiesti, biserica la care te duci, profesia etc. Te intrebi ce-ti place cu adevarat si pe drumul ala mergi. Pentru ca toate se schimba in jurul tau dupa cum bate vantul prin capul unora sau altora, dar deciziile tale ti se potrivesc doar tie 100% si cu alea traiesti. Cred ca asta e unul din micile secrete ale fericirii.
Hai ca deja ma aberez si nu e decat miercuri dimineata.
Apropo de decapotabile: nu cred să existe ceva mai aberant decât Range Rover Evoque Convertible şi Nissan Murano Cross Cabriolet. Sper să nu mai comită nimeni, vreodată, asemenea orori…
Dar deocamdata ne aflam la un articol despre un clarvazator care vorbeste de niste cabriolete.
...al vostru Hamerican Dream! :)
si noi astia amarstenii nici nu stii cum iti asteptam scrierile. Iti sugerez un jurnal personal care sa ramana...personal
Personal (sic!) nici gandurile nici trairile si nici laudaroseniile tale nu ma intereseaza...
Pentru anonimul "@" sincer, nu ma regasesc in ceea ce spui. Da, imi place foarte mult locul in care traiesc si ma consider un norocos (si) din punctul asta de vedere. Uneori mi-e dor de Romania, poate inconstient de-aia si intru pe Automarket.ro aproape zilnic. E cam ultima legatura pe care o mai am cu tara. Dar biserica n-am desconsiderat-o niciodata. Pentru cultura ta generala, am fost in consiliile a doua biserici ortodoxe si am cantat cu placere, ani de zile, la strana sau in cor. Fara patima, fara fanatism si fara sa fac mare caz de asta. Si nu dispretuiesc si nu judec pe nimeni pentru credinta lui. Nici aici, nici in Romania.
Se pare ca ivanuov a evoluat. Sau admiratorii lui. Sau .. whatever.