Esential
1967 | este anul infiintarii AMG (Aufrecht Melcher Groaspach) |
Epoca muscle-car-urilor a luat sfarsit. Acest lucru este stiut si de mecanicii de la Chevrolet Corvette care au renuntat cursa inarmarilor in materie de cai putere. Acelasi lucru l-au facut si inginerii de la Chrysler care au anuntat sfarsitul epocii HEMI, unul dintre cele mai emblematice motoare de peste ocean.
Nu doar producatorii din Statele Unite au depus armele la capitolul cai putere. AMG, divizia de performanta de la Mercedes, una dintre cele mai cunoscute si performante in materie de motoare la nivel mondial, a anuntat ca “razboilul cailor putere” a luat sfarsit si ca nu mai reprezinta o chestiune de viitor. Specialistii de la AMG se vor concentra de acum incolo pe imbunatirea interiorului si exteriorului la viitoarele modele.
O lovitura puternica data constructorilor de motoare puternice sunt viitorele norme de poluare, majoritatea producatorilor trebuind sa cedeze cai putere pentru a reusi sa atinga baremul emisiilor CO2. Oficialii AMG au anuntat ca trecerea la motoarele cu puteri mai mici va fi facuta in etape, urmand ca unele versiuni de top sa pastreze sutele de cai din dotare. Daca inginerii AMG se vor axa mai mult pe setarile aerodinamice si pe confortul din cockpit-ul viitoarelor modele, intrebarea pe care ne-o punem este ce vor face alti bijutieri ai mecanicii cum ar fi BMW sau Ferrari?
Sursa: motorauthority
Comentarii (2)