Studiile de piață desfășurate de Consumer Reports sunt referințe extrem de importante, atât pentru clienți, cât și pentru constructori. Raportul anual, publicat zilele trecute, nu a fost unul foarte favorabil pentru Alianța Fiat-Chrysler.
Cele patru branduri, Dodge, Chrysler, Fiat și RAM s-au regăsit la fundul clasamentului, ocupând ultimele patru poziții în topul celor mai satisfăcătoare mărci auto pentru clienții din Statele Unite.
Un rezultat dezastruos, în ciuda eforturilor de reformare depuse de FCA în 2015, când majoritatea directorilor care se ocupau de calitate au fost înlocuiți. Nici oamenii care le-au luat locul nu au reușit să schimbe foarte mult imaginea companiilor, chiar dacă erau extrem de calificați pentru aceste poziții.
În raportul anual, FCA a primit un punctaj slab și pentru că furnizorii s-au plâns de nenumărate nereguli: alianța face modificări costisitoare pe ultima sută de metri, schimbă anumite produse în ultima clipă, amână deciziile privind designul final și caută să taie costurile dealerilor.Aceste practici nu au fost pe placul furnizorilor, care au început să facă rabat în anumite situații.
Această anomalie, combinată cu tendința Fiat-Chrysler de a arunca pe piață produse care nu au fost perfecționate, a dus la eșecuri comerciale precum Dodge Dart și Chrysler 200, mașini care nu s-au vândut, fiind taxate aspru de clienți.
Sa le fie de bine (zic eu).