Bateriile litiu-ion reprezintă principala soluţie de înmagazinare a energiei în cazul modelelor cu propulsie alternativă. Fie că vorbim despre hibride sau despre modele electrice pure, ambele au nevoie în acest moment de o autonomie mai mare, de costuri de producţie mai mici şi de un timp de încărcare diminuat.
Aceste provocări ar putea fi depăşite în următorii ani graţie unor progrese făcute de profesorul Miroslav Krstic şi doctorandul Scott Moura, ambii de la Universitatea din California. Cei doi susţin că au definit noi algoritmi ce le permit să înţeleagă mai bine ce se petrece în interiorul unei baterii litiu-ion.
Krstic susţine că, în prezent, inginerii suplinesc lipsa de cunoştinţe în domeniu cu baterii mai mari ce cresc automat costurile şi masa totală. Omul de ştiinţă susţine că ”dacă am avea o mai bună cunoaştere sau o mai bună estimare a ceea ce se întâmplă în interiorul unei baterii, am putea opera în siguranţă la limita performanţei.
În astfel de condiţii, supradimensionarea nu ar mai fi necesară şi am putea obţine o reducere a masei totale şi a costurilor.” Krstic şi Moura vor folosi 415.000 de dolari pentru a cerceta împreună cu Robert Bosch GmbH noi tehnologii de dezvoltare a bateriilor litiu-ion. Premizele sunt bune, cercetările celor doi anunţând deja baterii mai mici. Asta ar duce la o încărcare de două ori mai rapidă şi la o reducere a costului cu 25 de procente.Pe viitor, cercetătorii vor să afle câtă energie poate înmagazina o baterie şi cum poate creşte durata de viaţă. ”Scopul nostru este să dezvoltăm o serie de algoritmi pe care să îi oferim celor de la Bosch, care să-i testeze pentru noi în următorii trei ani. Termenele sunt foarte stricte”, a declarat Krstic.
Honda si Toyota au de 20 de ani masini 100% electrice pe care eu le vad pe strada dar nu sunt pt public din motive politice protectioniste.
Aparitia hibridelor a fost doar o portita deschisa suficient de mare sa atraga investitie si inginerie noua.
Acum avem hibride incarcate la priza si asta a fost al doilea pas dar ingineria masinilor 100% electrice este facuta si isi asteapta timpul potrivit.
Politica petrolului controleaza ingineria.
Stiu, toate previziunile conduc catre anul 2050 ca presupusa borna-limita a resurselor globale de titei, dar pungile imense neexploatate (intentionat) de rusi ar putea fi cheia perpetuarii carburantilor fosili ! La naiba, nu-mi imaginez ca eu si urmasii mei sa conectam masinile la priza......Si sa nu-mi impute nimeni ca refuz sa "evoluez" !