Americanii ocupă din nou Germania: Ford Mustang este cel mai vândut model sportiv, depășind Porsche 911 și Audi TT

de Bogdan Mirică
Marti, 06.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a tras lozul câștigător atunci când a decis să facă din Mustang un model global. Sportiva americanilor a devenit mai populară decât Porsche 911 și Audi TT.

La 70 de ani de la terminarea celui de-al doilea Război Mondial, americanii invadează din nou Germania. De data aceasta pe patru roți. Ford Mustang este cea mai vândută mașină sportivă pe piața din Germania, cea mai mare piață auto din Europa.

Decizia Ford de a face din Mustang o mașină globală a dat rezultate și chiar a depășit așteptările. Ford Mustang a fost mai popular decât eroii locali Audi TT și Porsche 911, reușind să vândă 6000 de unități în ultimele 12 luni. Nici măcar propunerile ceva mai accesibile Porsche, adică 718 Cayman și Boxster nu s-au dovedit mai populare.

Din cele 6000 de unități, o treime au fost comandate alături de motorul V8 de 5.0 litri, adică cea mai puternică versiune disponibilă.

În prezent, Ford Mustang se vinde pe 81 de piețe mondiale, iar printre cele mai populare destinații ale mașinilor sunt țări precum Arabia Saudită, Africa de Sud, Emiratele Arabe, Australia și China.

Comentarii (8)

  • Pai...arata mai bine chiar si decat un 911...de tt nici nu poate fi vorba.
    10 1
  • inexorabil
    Bravo! Extraordinar!! Noi suntem “The Board of Directors of General Motors Company” și admirăm reușita rivalilor. Aplaudăm și…atât :D
    6 1
  • inexorabil
    Trăiesc ȋn Europa, dar și din Europa (satelitul planetei Jupiter) aș vedea că nu-i materie cenușie ȋn RC…Asta e, ȋnțeleg, vrei doar să-ți vinzi marfa, dar măcar te pricepi s-o faci??? Ford nu figurează ȋn Top 3 Mondial, dar știe să se pună ȋn valoare! Nu trebuie să fii specialist auto ca să realizezi că Mustang este un musclecar superior lui Camaro. Trist este și faptul că partea frontală a lui Chevy pare să fi pierdut din agresivitatea remarcată la generația anterioară. Iar planșa de bord…clar mai atractivă la Ford. Platforma dedicată este ȋncă un atu de partea lui Mustang. Bașca V8-uri mai performante ȋn curtea Ovalului Albastru.
    Bah, mă doare capul…Alții sunt scutiți de problema asta, fiindcă…nu-l au.
    5 9
  • Pai ce pret are 911 si ce pret are mustang???
    1 2
  • Cineva
    ienxorabil

    Pana la ultima generatie, Mustang era peste Camaro la performante,
    acum in 2016.....´s-a schimbat treaba :))))
    Informeaza-te
    3 0
  • gogore
    Chiar nu ma mira,este o masina sport foarte atractiva si cu un pret decent.
    2 0
  • Pai ce pret are 911 si ce pret are mustang???

    Astept raspuns, nu minusuri anonime.
    Sau e mai greu cu argumentatia :DDD
    1 0
  • inexorabil
    @Cineva, ador să fiu combătut, chiar ȋn sistem Mafia (“N-ai cultură automobilitică, stai jos, hai să-ți zic eu ce și cum”), dar, dacă tot invoci anul de grație 2016, hai să ne jucăm puțin cu cifrele astea nărăvașe, care (nu-i așa?) descriu mașinile ȋn cel mai elocvent mod cu putință și pe noi ne zugrăvesc drept maaari experți auto. De exemplu, să luăm ȋn considerare cele trei modele-etalon de musclecar și anume variante cu transmisie manuală cu 6 trepte:

    Shelby Mustang GT350 / 5.2 V8, NA, 526 CP, 0-100 km/h ȋn 3.9 sec.
    Dodge Challenger SRT Hellcat / 6.2 V8, SC, 707 CP, 0-100 km/h ȋn 4.0 sec.
    Chevrolet Camaro SS / 6.2 V8, NA, 455 CP, 0-100 km/h ȋn 4.4 sec.

    Ceilalți parametri nu i-am trecut. Alegerea mea nu comportă discuții; mie, sfertodoctului (conștient de acest adevăr) ȋntr-ale mașinilor, mi se pare cel mai bun Mustang-ul. Doar știi că toate părerile din lume sunt, ȋn fond, subiective, chiar și ale celor care demonstrează că se pricep ȋn domeniu!!! Până la urmă, calitatea cum poate fi definită? Dacă, de pildă, pe mine m-ar ȋncânta / orbi o “petardă” (imposibil de interpretat altfel, ȋn orice limbă și dialect de pe pământ) și doar pe aceea aș vedea-o / considera-o excepțională sau chiar inegalabilă, atunci cum m-ar putea convinge normele și recomandările calității?...

    Aaa, dacă ne referim la surprizele viitorului, una pare a veni dinspre…2017 Camaro ZL1. Dar mai degrabă l-aș numi…Corvaro, fiindcă pur și simplu va fi adoptat motorul lui Corvette Z06. De fapt, vizată pentru confruntare este…”pisica iadului”, căreia ȋi va fi aruncată mănușa: se preconizează că ZL1 va atinge viteza de 340 km/h! Probabil că alți fani ar exulta, dar nu și eu…Păi, goana nebună trebuie să constituie cartea de vizită a unui musclecar?...
    “Plaja”, evident, nu poate fi estimată acum, dar, una peste alta, cred că tot Mustang va rămâne principala opțiune pentru selectul (și istețul) public…german; doar pe aici, ȋn terna și fascinanta rromanika, primează frenezia lui “dă-i blană”…cumva și prin lumea arabă. Oricum, minunatul NGMCO ne propune un concept interesant: supermusclecar, pardon, musclesupercar.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru