Americanii dau semne de nerăbdare faţă de Volkswagen cu privire la scandalul Dieselgate care a izbucnit în luna septembrie a anului trecut.
Constructorul german a amânat în repetate rânduri oferirea unor soluţii tehnice pentru cele 600.000 de maşini care folosesc un software pentru păcălirea normelor de poluare, după ce o primă soluţie pentru 500.000 de maşini cu motoare de 2.0 litri a fost respinsă de autorităţi.
În acest context, judecătorul federal Charles Breyer din San Francisco a impus celor de la Volkswagen să prezinte o soluţie cel târziu în 24 martie. "Şase luni este un interval de timp suficient de lung. Este o problemă care continuă la nesfârşit", explică el.
În luna ianuarie, Departamentul de Justiţie al Statelor Unite a dat în judecată Volkswagen pentru nerespectarea legislaţiei americane şi a solicitat despăgubiri de până la 46 de miliarde de dolari. Oficialii Volkswagen spun în continuare că se apropie de găsirea unei soluţii tehnice. "Vrem să rezolvăm această problemă cât mai curând posibil", spune avocatul Volkswagen, Robert Giuffra.Până în prezent, Voilkswagen nu a reuşit încă să calculeze costurile totale pe care le va avea de suportat de pe urma scandalului. De altfel, acesta este şi motivul pentru care compania a amânat publicarea rezultatelor financiare pentru anul 2015.
Via Automotive News
nimeni nu poate pune piedici unui asemenea brand ca Vw nici macar statul american nici bancile mondiale......nimeni.....
e un brand prea mare ca sal tragi in jos asa dintr-un scandal......
si pt. ce????pt. poluare......uite ca cei de la Takata au scapat basma curata chiar daca au murit vreo 10 oameni(din pacate)
aici vreau io sa ajuns.......da au muntit au fentat sistemu.....au poluat atmosfera si alte chesti.....insa nu cred ca se ridica la infractiunea celor de la Takata.......
Hai sa calculam prejudiciu asa in mare.......milioane de tone de noxe transpormate in banii......nu cred ca sar ajunge la 50 de miliarde......
E drept......au mintit sa plateasca.....insa hai sa nu facem din tantar armasar......
In concluzie, niste nenorociti !
Una e sa se întâmple ceva neintenționat și cu totul alta să minți.
Dar germanii sunt obișnuiți cu reclame mincinoase. Așa și-au construit imperiul. Cam așa a ieșit și golful mașina anului prin Germania si alte părți. Niște mincinoși. Să plătească cu vârf și îndesat. Poate la făcut cârnați se pricep mai bine. Să lase mașinile în seama altora.
Hai sa fim seriosi si takata sau GM sau alte cazuri de acest gen, toti stiau ca compromit calitatea folosind piese mai ieftine sau daca nu se fac destule teste care costa se poate ajunge la diverse accidente.
Asta cu neintentionat nu tine, toti au procedat la fel cu intentia de asi mari profitul, inclusiv vw.
Toti s-au bazat pe un nume ca sa faca reduceri si sa faca bani.
Naiv sa crezi ca ceilalti nu stiau ce fac sau ca sunt sfinti si au facut-o neintentionat.
E vorba de verdicte in instante de judecata.
E vorba de lucruri dovedite. Oricine are prezumptia de nevinovatie. Dar la Volkswagen s-a dovedit in instantele de judecata americane si europene ca sunt vinovati de incalcarea legii scrise. Intentia a fost dovedita in instanta.
Cuantumul acestor uriașe penalizări a fost stabilit de americani, despre asta e vorba, pot cere cât vor ei, dar cum se stabilește exact o despăgubire obiectivă? Despăgubiri materiale și morale? Se vor crea precedente foarte periculoase, Doamne ferește să fie prinși americanii cu minciuni, va fi un tăvălug, exponențial. Multe miliarde se vor plăti, dar este nerealist să creadă unii că se va ajunge la 50 de milidarde, o să vedeți.
Totuși, adevăratul clasament al vânzărilor mondiale de autovehicule va arăta așa (fără să sufere modificări substanțiale de acum ȋncolo) :
1) A.I.
2) High-tech
3) Infotainment systems