Americanii iau în vizor sistemele de încălzit scaunele
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Organismul american NHTSA a primit o serie de scrisori din partea unor doctori specializaţi în arsuri şi din partea avocaţilor specializaţi în cazuri de siguranţă pentru a verifica şi reglementa sistemele de încălzire în scaune. Potrivit celor de la USA Today, zeci de pacienţi cu paralizie sau altă dizabilitate au suferit arsuri la nivelul pielii în urma utilizării sistemelor de încălzire în scaune. Problema apare din două motive – scaunele se pot încălzi prea tare, fără să fie reglementate de vreun termostat, iar respectivii pasageri nu au putut sesiza căldura din cauza paraliziei, lucru care a dus la arsuri destul de grave la nivelul pielii.
În timp ce unii producător limitează temperatura maximă la care pot ajunge scaunele la un nivel de 40.5 grade Celsius, există scaune pe piaţă care pot atinge 72 de grade Celsius. Limita de 40.5 grade Celsius este bazată pe recomandările medicilor, care spun că acesta este "pragul" de la care începe riscul de arsură a pielii.
Până în prezent, au existat nouă recall-uri în Statele Unite ale Americii pentru a înlocui sistemele de încălzire a scaunelor, din moment ce acestea prezentau un risc de incendiu. Chiar şi aşa, unii producători oferă scaune care se pot încălzi până la 49 de grade Celsius.Situaţia este destul de complicată, din moment ce organismul NHTSA nu consideră că temperatura ceva mai ridicată a scaunelor încălzite este în mod neapărat un defect dacă aceasta depăşeşte toleranţele umane. Cinci investigaţii au fost închise fără niciun recall deoarece nu exista un risc propriu-zis de incendiu, iar singurele riscuri erau de răni minore. În plus, în unele cazuri au existat prea puţine plângeri. Cu toate acestea, Grupul de Avocatură "Safety Research and Strategies" aminteşte faptul că au existat zeci de cazuri de persoane cu dizabilităţi care au suferit arsuri din cauza acestor sisteme.
Victimele doresc reglementarea temperaturii maxime pe care o pot atinge sistemele de încălzire în scaun şi montarea unui sistem de siguranţă care să le oprească automat dacă sunt folosite la capacitate maximă pentru o perioadă îndelungată, care ar putea să producă rănirea pasagerilor.
Unii constructori oferă deja ambele sisteme menţionate mai sus, acestea fiind experimentate atât de echipa Automarket, cât şi de numeroşi clienţi din Europa.Via | USAToday
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (09.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Dar tolomaci sunt pretutindeni.