Americanii iau în vizor sistemele de încălzit scaunele
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Organismul american NHTSA a primit o serie de scrisori din partea unor doctori specializaţi în arsuri şi din partea avocaţilor specializaţi în cazuri de siguranţă pentru a verifica şi reglementa sistemele de încălzire în scaune. Potrivit celor de la USA Today, zeci de pacienţi cu paralizie sau altă dizabilitate au suferit arsuri la nivelul pielii în urma utilizării sistemelor de încălzire în scaune. Problema apare din două motive – scaunele se pot încălzi prea tare, fără să fie reglementate de vreun termostat, iar respectivii pasageri nu au putut sesiza căldura din cauza paraliziei, lucru care a dus la arsuri destul de grave la nivelul pielii.
În timp ce unii producător limitează temperatura maximă la care pot ajunge scaunele la un nivel de 40.5 grade Celsius, există scaune pe piaţă care pot atinge 72 de grade Celsius. Limita de 40.5 grade Celsius este bazată pe recomandările medicilor, care spun că acesta este "pragul" de la care începe riscul de arsură a pielii.
Până în prezent, au existat nouă recall-uri în Statele Unite ale Americii pentru a înlocui sistemele de încălzire a scaunelor, din moment ce acestea prezentau un risc de incendiu. Chiar şi aşa, unii producători oferă scaune care se pot încălzi până la 49 de grade Celsius.Situaţia este destul de complicată, din moment ce organismul NHTSA nu consideră că temperatura ceva mai ridicată a scaunelor încălzite este în mod neapărat un defect dacă aceasta depăşeşte toleranţele umane. Cinci investigaţii au fost închise fără niciun recall deoarece nu exista un risc propriu-zis de incendiu, iar singurele riscuri erau de răni minore. În plus, în unele cazuri au existat prea puţine plângeri. Cu toate acestea, Grupul de Avocatură "Safety Research and Strategies" aminteşte faptul că au existat zeci de cazuri de persoane cu dizabilităţi care au suferit arsuri din cauza acestor sisteme.
Victimele doresc reglementarea temperaturii maxime pe care o pot atinge sistemele de încălzire în scaun şi montarea unui sistem de siguranţă care să le oprească automat dacă sunt folosite la capacitate maximă pentru o perioadă îndelungată, care ar putea să producă rănirea pasagerilor.
Unii constructori oferă deja ambele sisteme menţionate mai sus, acestea fiind experimentate atât de echipa Automarket, cât şi de numeroşi clienţi din Europa.Via | USAToday
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Renault a anunțat că pune la dispoziție propria sa tehnologie de stingere a incendiilor bateriilor de mașini electrice pentru toți producătorii. Noua tehnologie Fireman Access este prezentă la toate modelele electrice și hibride plug-in actuale ale mărcii. (18.02)
-
Un studiu realizat de mai mulți cercetători din Țările de Jos arată că pilotul automat adaptiv poate să producă mai multe accidente. Utilizarea sistemului sporește mai multă neatenție din partea șoferilor. (11.02)
-
Mercedes-Benz este brand-ul cu cele mai multe rechemări în service din Europa, în 2024, potrivit unei noi statisticilor dezvăluite de site-ul car-recalls.eu. Pe primele 3 locuri sunt două mărci germane și una franceză. (28.01)
-
Noua Dacia Duster Redust Sport: versiune tunată cu preț de peste 50.000 euro
-
Noul Volvo XC60 facelift: sistem multimedia mai rapid și materiale noi la interior
-
Primele imagini cu noul Mitsubishi Grandis, fratele geamăn al lui Renault Symbioz
-
BYD va produce mașini electrice în Europa din octombrie
-
Aceasta este noua Kia EV4: debutează în 27 februarie, în variantă hatchback și sedan
Dar tolomaci sunt pretutindeni.