Acum 10 ani, Bugatti Veyron reprezenta vârful ingineriei auto, cei 1001 cai dezvoltaţi de motorul său W16 fiind consideraţi de neegalat. Între timp, însă, veyron primeşte provocări interesante. Ultima dintre ele: Hennessey Venom F5.
Esential
1400
de cai putere va dezvolta motorul V8 Biturbo de 7.0 litri de sub capota lui Hennessey Venom F5.
13.5
secunde este timpul de care are nevoie modelul american să ajungă de la 0 la 300 km/h.
900.000
de euro va fi preţul de vânzare al unui exemplar Venom F5.
Pentru unii,
Bugatti Veyron reprezintă vârful absolut la care poate ajunge un supercar. Pentru alţii, vârful este reprezentat de încercările reuşite ale celor de la Koenigsegg de a face istorie cu modelul
One:1. Există însă un rival de temut pentru
Bugatti şi Koenigsegg. Nu este un constructor în adevăratul sens al cuvântului, ci un tuner ceva mai special. Numele său: Hennessey. De origine americană, cei de la Hennessey s-au specializat în ultimii ani în dezvoltarea şi modificarea unor modele cunoscute din gamele constructorilor auto la fel de cunoscuţi.
Peste toate, însă, numele Hennessey este asimilat cu un model special: Venom GT. Dezvoltat pe platforma lui Lotus Elise, Venom GT a devenit în ultimele luni un model de sine stătător a cărui singur scop în viaţă pare să fie acela de a reprezenta un reper al supercar-urilor lumii. Iar încercarea prin care Hennessey Venom GT a reuşit în luna februarie a acestui an să doboare recordul absolut al vitezei de top atinse de o maşină de serie este cel mai bun argument în acest sens.
Cu 435.22 km/h atinşi la Centrul Spaţial Kennedy din Florida, Venom GT a bătut recordul anterior (431.072 km/h), deţinut de Bugatti Veyron Super Sport încă din iulie 2010.
Ei bine, chiar dacă încercarea reuşită de record a suscitat o mulţime de polemici la acea vreme - testul nu a fost omologat pentru că maşina nu a realizat o cursă şi în direcţia opusă, aşa cum spun normele - viitorul model pe care-l pregătesc cei de la Hennessey va avea rolul de a ne pune pe toţi de acord cu privire la cel mai spectaculos supercar al lumii. Numele său va fi Hennessey Venom F5, iar câteva dintre datele sale tehnice au fost anunţate oficial de producător: 1400 de cai putere scoşi dintr-un V8 biturbo de 7.0 litri şi o viteză de top de 466 de kilometri pe oră.
Noul Hennessey Venom F5 este denumit după cel mai înalt cod al tornadelor. F5 înseamnă, pe scara Fujita, vânturi cu viteze între 420 şi 510 km/h.
Vom oferi noul Venom F5 cu opţiunea unei cutii manuale. Pentru purişti.
Don Goldman
Managing Partner Hennessey Performance
La baza noii versiuni a lui Venom va sta acelaşi Lotus Elise, însă
caroseria nu va mai da de înţeles că între cele două modele există vreun grad de rudenie. Hennessey promite mult carbon care înlocuieşte zonele metalice, un coeficient
aerodinamic demn de jocurile video şi mai ales un motor V8 care se află în acest moment în dezvoltare.
Propulsorul va fi cuplat opţional cu o transmisie cu rapoarte special setate pentru performanţă, iar sistemele de tracţiune şi de stabilitate vor fi printre cele mai avansate din întreaga industrie auto. Conform celor de la Hennessey, motorul va depăşi tot ceea ce a fost produs până acum în lume la capitolul putere şi va atinge 1400 CP. Cel puţin până la apariţia urmaşului lui Bugatti Veyron - programat pentru 2016 cu 1500 de
cai putere la purtător scoşi dintr-un sistem
hibrid care combină motorul W16 actual cu unul sau două unităţi
electrice, noul model american va deţine supremaţia la acest capitol la nivel mondial.
Printre celelalte date interesante legate de noul Venom F5 se numără faptul că masa proprie totală a maşinii nu va depăşi 1300 de kilograme, că segmentul 0-300 km/h va fi "rezolvat" în mai puţin de 13.5 secunde şi că producţia totală nu va depăşi 30 de unităţi. Preţul distracţiei: echivalentul în dolari al sumei de 900.000 de euro.
via Hennessey
Daca s-ar reduce si Veyron masa cu aprox 400 kg, prin eliminarea accesoriilor de confort, ar depasi fara probleme performantele Venom-ului.
Probabil ca este o gluma partea de siguranta: toate supercarurile cu tractiune spate si putere foarte mare abia resesc sa ia curbele (vezi testele TOP GEAR).