Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Organismul american de protecție a mediului, EPA, împreună cu comisia de resurse pentru protecția aerului curat din California au făcut o cercetare care a relevat faptul că anumite variante ale motorizării V6 TDI vândută de concernul Volkswagen în SUA prezintă un sistem de păcălire a testelor de emisii. Cele două organisme americane au publicat un comunicat de presă pe portalul oficial al EPA prin care notifică atât publicul, cât și compania germană de noua lor descoperire. Potrivit estimărilor, este vorba despre 10.000 de unități vândute în Statele Unite ale Americii care au fost echipate cu motorizarea în cauză, iar acestea emiteau cu până la nouă ori mai multe NOx-uri peste limita maximă permisă de normele EPA.
La fel ca în cazul motoarelor diesel din seria EA189, propulsoarele V6 TDI la care fac referire cele două organisme americane puteau să sesizeze că sunt testate pentru emisii și comutau într-un mod de funcționare mai puțin poluant, spun realizatorii cercetării. Pe șosea, în modul de rulare normal, motorizările aveau emisii de NOx mai mari cu până la nouă ori față de rezultatele testelor de pe bancurile de probă. Trebuie să menționăm că reprezentanții Volkswagen au declarat la momentul izbucnirii scandalului Dieselgate că unitățile V6 TDI nu sunt afectate de această situație.Potrivit EPA și California Air Resources Board, motoarele V6 TDI care au fost echipate cu sistemul de păcălire a testelor de emisii sunt în echiparea modelelor Volkswagen Touareg de generație 2014, Porsche Cayenne de generație 2015, Audi A6 quattro generație 2016, Audi A7 quattro generație 2016, Audi A8/A8L de generație 2016 și Audi Q5 de generație 2016. Reprezentanții celor două organisme americane au estimat că sunt afectate aproximativ 10.000 de vehicule vândute în Statele Unite ale Americii, fără să aibă informații dacă sistemul este prezent și pe variantele acestor motorizări care au fost vândute și pe celelalte piețe pe care activează concernul Volkswagen.
Reprezentanții Audi au negat acuzațiile aduse de EPA, la fel cum au făcut și oficialii Volkswagen, titrează Automotive News. Reprezentanții Volkswagen au declarat că vor coopera cu EPA în toate privințele ce țin de lămurirea acestei situații. Oficialii mărcii Porsche s-au declarat surprinși de aceste acuzații și afirmă că motoarele V6 TDI din dotarea modelelor lor respectă normele de poluare. Mai mult decât atât, reprezentanții concernului german țin să sublinieze faptul că motorizările V6 TDI ale modelelor din portofoliul lor nu prezintă niciun sistem sau dispozitiv care să altereze în vreun fel emisiile de CO2 într-o manieră nepermisă de reglementările țărilor în care sunt comercializate.Via Jalopnik | EPA | AutomotiveNews
Oricum, haudi a seis va fi clar la promotie la segunda mano.....pe el coloratilor !
Au "das-o" cam nasol cu "hautorile" lor. cam toate si cam pe linie.
Un lucru e de observat totusi. Toata nebunia cu mintit la consumuri si emisii a inceput cam in ultimii 10 ani.
Au crescut miraculos performantele motoarelor in timp ce emisiile scadeau cu zeci de procente intre modele fara ca masele si aerodinamicile sa se imbunatateasca deloc.
Ai putea zice ca masinile din ziua de azi sunt dezvoltate de magicieni nu de ingineri.
@Automarket Dumnezeo mai baieti! Tot scandalul cu emisii in America este despre emisiile NOx. Repet NOx. Nu inteleg ce tot o ardeti cu CO2 in articole. Pe Americani ii doare in *** de CO2. Nu exista standarde stricte cu privire la CO2. Standardele stricte care e foarte grav cand sunt incalcate sunt alea de NOx, pentru ca alea afecteaza grav sanatatea oamenilor.
Unii de aici vor să-l “demoleze” pe (unchiul) Sam (ȋn primul rând pentru “tupeul” de a afișa la avatar un model al unei mărci de care 70 % dintre conaționalii lui nici n-au auzit, dar și mai mulți, dacă i-ai ȋntreba pe stradă ce este Oldsmobile, ar fi tentați să creadă că ar fi vreun nou tip de telefon mobil), dar, deocamdată, trebuie să calce pe cadavrul ăstuia de la periferia societății, nearmonizat cu acquis-ul comunitar și, totodată, unul dintre cei mai ȋmpurpurați de pe AM: subsemnatul.
Nu, dragul meu Lorinczi, nu o voi face. A ȋnjurat sau a acuzat stupida “teorie a conspirației” care propune, de fiecare dată, implicare americană? Iar @Bethurbazal mă dezamăgește ȋn ultima vreme, nemaifiind acel tip placid care intervenea rar; acum o “arde” cu antiamericanismul. Chiar nu-i ȋnțeleg pe unii! Ar trebui să fim solidari ȋmpotriva matrapazlâcurilor “mastodonților”, indiferent cum se numesc ei: VAG sau “GM” (aiurea, eu ȋi voi spune “ngmcoinc” – de la NGMCO Inc.). Deocamdată, nu s-a demonstrat că Toyota, HaKa și restul ar umbla cu cioara vopsită, dar ar fi riscant să-i bănuim de imaculare.
Lorinczi, până la urmă, cel care se observă ȋn foto ești chiar tu? Scuză-mă, poate sunt eu obtuz sau malițios, dar parcă odată apăruse la avatarul tău…Saab 9-3X XWD, deci ȋmi vine greu să cred că ai “evoluat” astfel de atunci…
Eu o dau cu antiamericanismul? N-ai înțeles nimic din ultimele postări. E cazul să le recitești.
Să presupunem prin absurd că ăsta ar fi adevărul pur. Că EPA ar fi fost montată de Guvernul SUA ca să-i pună ȋn dificultate pe nemți cu “nasoale” ȋnscenate. Dar ei ce-au descoperit? O hoție reală!!! Cu alte cuvinte, niște șmecheri caută să scape de alți șmecheri. Simplu ca vaca. Asta ai vrut să ne dai de ȋnțeles?
Dar oare cum să scapi de VAG, dacă nu te duce tărtăcuța să concepi o strategie eficientă și viabilă de a contracara gigantul german chiar acolo unde acesta nu discută cu nimeni: Europa! Adică habar n-am cum să le trezesc clienților europeni interesul pentru Chevrolet (US), Buick și Cadillac și, de fapt, nici nu mă interesează, fiindcă mizez doar pe Opel, dar ia să vezi cum ȋi vin de hac VAG-ului la mine acasă! Chestia cu marmota…
As dori sa am asa un tabel cu doua coloane astfel:
1. motorul x , motorul y, cu urmatoarele linii, turatia relanti 900 RPM+/-10%, temperatura in baia de ulei xx , yy, temperatura gaze de ardere xx,yy , noxe masurate xxx si yyy.
2. motorul x , motorul y, cu urmatoarele linii, turatia 1900 RPM+/-10%, durata de mentinere in platou 3min, temperatura in baia de ulei xx , yy, temperatura gaze de ardere xx,yy , noxe masurate xxx si yyy.
3. motorul x , motorul y, cu urmatoarele linii, turatia peack idle de la 900 RPM+/-10% la 3000 RPM/ rampa de crestere in 1min, temperatura in baia de ulei xx , yy, temperatura gaze de ardere xx,yy , noxe masurate xxx si yyy.
Motorul poate fi pe masina, transmisia decuplata, motorul poate fi in sarcina, masina fiind pe role.
Astfel pot sa-mi dau seama in ce plaja motorul meu este poluant. Hai sa discutam concret, si nu bazaconii de marcketing...!
editie 2016
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html