Cel mai puternic Chevrolet Camaro al momentului, modelul ZL1, devine și mai puternic cu ocazia cursei Daytona 500. Americanii s-au gândit să le facă o surpriză fanilor și să expună cu ocazia evenimentului noul Camaro ZL1 1LE. Un nume complicat, despre care trebuie să reținem că poate atinge o viteză maximă de aproape 320 de km/h.
Sub capotă se ascunde un motor V8 asemănător celui găsit pe Camaro SS, capabil să dezvolte 650 de cai putere. El este exploatat cu ajutorul unei cutii manuale cu șase trepte și ținut în frâu de un set de frâne Brembo cu etrieri roșii.
Noutatea nu vine însă de aici, pentru că modificările substanțiale vizează ținuta de drum. ZL1 1LE a preluat o suspensie pentru circuit și o serie de noi elemente aerodinamice. Nu lipsesc nici anvelopele create special pentru astfel de performanțe de către Goodyear și denumite Eagle F1 Supercar 3R. Acestea vor asigura suportul pentru o accelerație laterală de 1.1 g.
Suspensia Multimatic DSSV este ajustabilă, iar bara stabilizatoare are trei setări care pot fi configurate foarte repede, tocmai pentru a fi pe placul celor care utilizează mașina pe circuit.La nivel exterior poate fi observat un eleron din fibră de carbon, deflectoare noi de aer și noi elemente care asigură apăsarea aerodinamică în viraje. La capitolul confort, chiar dacă este mai ușor cu 27 de kilograme, ZL1 1LE nu face compromisuri. Vine echipat cu o climatizare pe două zone, sistem audio Bose, scaune față ventilate și încălzite, precum și volan încălzit.
ZL1 e supercharged, si are 659CP
Viteza maxima nu e totul insa. Partea buna e ca incepand cu generatia trecuta Camaro stie sa si ia curbe si in variantele de top bat orice japoneza pe circuit si destul germane si italiene. Si ca o paranteza, exista si Corvette care depaseste la performante Camaro.
Bine aveau Corvette-ul dar din pacate era mai tot timpul in umbra competitorilor....
Insa in ultimi 6-8 ani se pare ca americani chiar stiu sa faca masini nu gluma....Cadillac care era mai pe nicaeri....a ajuns sa bata M5 cu al lor CTS-V si iarasi M3 cu ATS-V
Din nou Camaro e la limita M3-ului.........Mustang-ul e pe val....
Si atunci ma intreb......cum de au avansat asa de mult aceste marci americane in (aproape) 2 generati???????
Sau !!!!!!!!aceasta find doar o ipoteza dea mea.....masinile sport europene BMW M3, M5, Mercedes c-AMG, e-AMG au stagnat intentionat.....pt. ca acum 10 ani era imposibil sa pui la olalta nume precum Cadillac si Chevrolet cu marci ca BMW si Mercedes...
Apropo de ciclicitatea asta, sunt curios daca PSA va ajunge la gloria anilor '30, cand apropo, Citroen era al 4-lea producator mondial doar in urma celor 3 giganti americani... Era o vreme cand producatorii germani ori nu existau ori erau neimportanti ca vanzari.
A, sa va uitati pe Motor Trend pe site sau pe canalul youtube. Au testat de curand sedanurile sport si castigatorul e...Alfa Giulia QUADRIFOGLIO!!! A batut M3, AMG C63 S si ATS-V.
http://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-bmw-m3-mercedes-amg-c63-cadillac-ats-v-comparison/
Asta apropo de chestii care acum 5 ani erau de neconceput.
intrebarea mea e alta: camaro impreuna cu mustang-ul nu intrau cumva in categoria pony-cars? muscle cars fiind carger, challenger, ford grand torino, chevrolet chevelle ss . etc