Esential
480 | de secunde este timpul mediu de dezghetare a unui parbriz in conditii normale |
4 | secunde este timpul maxim de care are nevoie IceController pentru a curata de gheata parbrizul si suprafetele vitrate. |
480 | de secunde este timpul mediu de dezghetare a unui parbriz in conditii normale |
4 | secunde este timpul maxim de care are nevoie IceController pentru a curata de gheata parbrizul si suprafetele vitrate. |
Una dintre marile probleme ale zilelor friguroase de iarna, gheata care se lipeste de parbriz, este pe cale sa devina o simpla bagatela gratie unor cercetatori americani. Acestia au dezvoltat o tehnologie denumita "dezghetare prin pulsatii electro-termale", aceasta folosind un strat subtire si transparent aplicat pe sticla. Stratul se numeste IceController si elimina efectiv gheata de pe suprafetele vitrate ale masinii in cateva secunde.
Spre deosebire de sistemele clasice de dezghetare, care functioneaza pe baza de conductori foarte subtiri, IceController primeste,pentru mai putin de o secunda, un implus electric puternic. Acesta topeste gheata, aceasta alunecand imediat de pe suprafata vitrata.
Tehnologia americanilor este deja utilizata cu succes la nivel macro in Suedia si Rusia. Este vorba de podul pe cabluri Uddevalla si de plafonul imens din sticla al unui mall de cumparaturi din Moscova (10.000 de metri patrati). Podul suedez dispune de doi piloni de 149 de metri si de 120 de cabluri care au, fiecare, 25 de centimetri in diametru si peste 200 de metri lungime.
Fiecare dintre acestea este invelit intr-un tub din polimeri si apoi intr-o folie din otel inoxidabil. "Aplicam pentru o secunda un impuls electric la unul dintre capetele cablului si toata gheata atasata de acesta cade pur si simplu", spune Viktor Petrenko, profesorul care a inventat tehnologia din spatele IceController.Evident, frecventa, intenisitatea si durata impulsului variaza de la o situatie la alta, in functie de obiectul care trebuie dezghetat. "Obiectivul este incalzirea unei interfete care este asezata intre gheata si suprafata expusa. Temperatura acestui strat subtire trece imediat de la cea a cea ambientala la cea de topire a ghetii utilizandu-se foarte multa putere", spune Petrenko.
Marele avantaj al sistemului dezvoltat de americani este reprezentat de timpul de topire. Astfel, daca un sistem clasic de dezghetare a geamurilor utilizeaza 700 de Wati pe metru si are nevoie de circa 8 minute pentru a inlatura gheata, IceController aplica 20.000 de kilowati pe metru pentru maxim patru secunde, dezghetarea avand loc instantaneu.
"Acesta topeste efectiv gheata imediat, aceasta alunecand imediat de pe suprafata vitrata."
Una e o greseala de scriere din cauza vitezei, in care iti lipseste o litera, e una in plus, sau e cea de langa butonul pe care ai vrut sa apesi si alta e sa faci greseli grave de exprimare si de continut informational. Dar nu e vina lor, e vina cui a acceptat sa ii angajeze.
Stii ce ma surprinde? Toate celelalte portaluri auto, bloguri sau site-uri de afara fac erori de scriere, de gramatica, contextuale, de informatie chiar. Si nu le sare nimeni in cap, pentru ca toti stiu ca oamenii aia nu fac altceva decat sa se agite pentru ca userii sa aiba informatii. Ma rog, natura noastra e alta.
"Cenzura" e mult spus. Insa, asa cum scrie deasupra formularului de comentariu, ne rezervam dreptul de a selecta comentariile lasandu-le pe site pe cele relevante si la subiect. "Ii cenzuram pe cei care aduc critici"? Gresit. Criticile constructive, ca cea din primul comentariu, sunt primite cu bratele deschise. Comentarii ca al tau, dimpotriva.
Foarte multe critici nu au nicio legatura cu subiectul sau cu orice altceva relevant pentru cititori. Nu vad motivul pentru care am umple site-ul cu idiotenii debitate de retardati.
Aoleu, i-am jignit pe cei care scriu aiurea? Ghinion. Au destule site-uri pe care sa isi verse oful agramat.
On topic: eroarea de mai sus a avut loc din cauza unei reformulari urmate de omisiunea de stergere a propozitiei vechi. Atat si nimic mai mult. Dar, evident, ne aprindem inutil, ca petardele de Revelion. Puscam si asta a fost viata noastra.
Despre "idioteniile debitate de retardati" nu comentez nimic ca ar trebui sa iti comentezi singur si daca ai impresia ca ma simt te inseli.
Dreptul la opinie e constitutional si adoptat prin lege, nu e la latitudinea vostra, imi pare rau ca trebuie sa iti spun asta si ca nu o stii deja. Evident asta nu inseamna sa lasati injuraturi pe site sau limbaj care nu are ce cauta aici. O opinie e o opinie fie ca iti convine sau nu.
Daca nu am aprecia munca pe care o depuneti toti acolo poti sa iti inchipui ca nu am mai intra pe site. Asta insa nu inseamna ca totul se reduce la asta. Este obligatoriu ca textele sa iasa perfecte dintr-o redactie ca a voastra. Nu exista scuze cand esti in top. Greselile au legatura cu subiectul, oricat nu ai vrea sa admiti.
Eu zic ca ar trebui sa primesti si aceste critici cu bratele deschise, asa cum ar trebui sa te bucuri ca apreciez atunci cand e cazul si ca ma intorc zilnic pe site.
Va doresc calitate si nu cantitate!
PS. ati vazut cum arata un generator de 100 Kilowati macar?
http://www.peakpowertools.com/Standby-Generator-Guardian-100-kW-Electric-Gen-Set-p/ggnqt100.htm
... asta ca sa va faceti o idee ;)
"A high-power windshield defroster heats the glass with up to 700 watts of power per meter, taking about eight minutes to bring the glass and ice interface to the melting point, Petrenko notes. Ice Engineering, he says, places an electrically conductive yet optically transparent film on the glass and then applies up to 20,000 kilowatts per meter to the film for up to four seconds, allowing the driver to clear the ice almost immediately".
On topic: Daca motorul cu totul scoate ~100-200 W, nu vad cum s-ar putea ajunge la 20KW, dar poate ca se va gasi o solutie de mijloc ca nu cred ca merge careva cu centrala nucleara in portbagaj.
Pacat. Chiar ca e pacat. Singuri va alungati cititorii.
refuz sa cred asemenea baliverne.
Numi spune ca te grabeai cand ai scris comentariul?