Americanii au creat conceptul unui motor cu cinci timpi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
O echipa de ingineri americani a creat un motor pe benzina care functioneaza in cinci timpi, dar care este doar in stadiul de concept. Americanii promit o crestere a eficientei de la 5 pana la 20%. Inginerii americani implicati in acest proiect lucreaza pentru compania Ilmor, cunoscuta pentru proiectarea motoarelor pentru numeroase echipe de Indy Car si pentru echipa de Formula 1 a Mercedes-Benz. Noul motor cu cinci timpi creat de americani promite sa ofere consumul scazut de carburant al motoarelor diesel fara problemele tipice ale acestora.
Spre deosebire de majoritatea motoarelor pe care le proiecteaza americanii de la Ilmor, motorul cu cinci timpi este creat pentru automobile de strada. Conceptul acestui motor are o capacitate cilindrica de numai 700 centimetri cubi, care sunt impartiti in trei cilindri. Unitatea este aspirata natural si dezvolta 130 CP si 151 Nm, valori duble fata de unitatile comparabile care functioneaza in patru timpi. Motorul cu cinci timpi al celor de la Ilmor are doi cilindri de inalta presiune si un cilindru de presiune scazuta.
Cei doi cilindri care functioneaza in mod conventional evacueaza gazele arse in cilindrul central, care desparte procesele de expansiune si compresiune si realizeaza raportul optim de expansiune in mod independent fata de raportul de compresie al motorului.Raportul de expansiune al acestui motor este de 14.5:1, o valoare similara cu cea a motoarelor diesel. Pe langa asta, motorul este mai compact decat unitatile conventionale si nu necesita tehnologii noi de productie pentru a il realiza. Desi momentan este doar in stadiul de concept, motorul va fi dezvoltat ulterior pentru a oferi 150 de CP per litru in conditii de fiabilitate.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Dar lasa-l sa mai creada ca americanii sunt inaintea europenilor. si a asiaticilor .Cine stie...poate intr-o zi se va trezi la realitate.
PS: Stealian...lasa-ma sa ghicesc....visul tau e sa ajungi in State , nu?
Americani au echivalentul la Euro 6 de cativa ani de zile cand europeni inca viseaza la acea ceva.
Marea majoritate a masinilor europene nu se califica pt piata din US.
Daca americanele sunt atat de tari de ce nu sunt mai prezente in Eu? Sa nu-mi zici ca europenii "e" prosti ca si reciproca e valabila, probabil cu un plus de 25% in favoarea yankeilor. De care se bucura nevoie mare.
Keep in mind ca , in continuare , in industria auto cele mai competitive masini NU sunt facute in State , ci mai degraba in Europa si Japonia.
Deci mai lasati-o pe asta cu "americanii sunt cei mai tari" pentru ca nu prea tine.
Piata americana are meritul de a fi un ciolan foarte mare de ros , din care constructorii europeni incearca sa muste ceva si cam atat.
Daca vor reusi sa scoata puterea asta litrica (mai ales dintr-un motor aspirat) si sa mai si faca motorul fiabil, atunci jos palaria.
Totusi am rezervele mele in privinta asta.
NORMELE DIN USA AU FOST IMPUSE DUPA CE ANI DE ZILE AMERICANII POLUAU IMENS CU MASINUTELE LOR. EUROPENII UTILIZAU MODELE MAI ECONOMICE SI MAI PUTIN POLUANTE DE ASTA IN EUROPA NICI NU S-A PUS PROBLEMA UNOR ASTFEL DE STANDARDE.
CA S-AU TREZIT MAI TARZIU STATELE EUROPENE, ASTA E ALTA TREABA...
IN PLUS DOMNU ANDREI RN, AR FI BINE SA STII CA TOTUSI PRIMELE MODELE CAT DE CAT ECOLOGICE NU AU FOST NICI AMERICANE NICI EUROPENE CI JAPONEZE.
Si ce importanta are faptul ca americanii au intrat tare pe linie ecologica daca majoritatea nu-s capabili sa ofere motoare eficiente nici macar acum. Zi si mie un motor conventional made in America, care sa emita sub 120 g de co2 pe km.
te rog nu-mi spune de Volt.....
pune mana si mai studiaza, pustiule!
Vorbim de prezent nu despre trecut. Nu ma intereseaza cine a facut primul SUV, nici ce capacitate cilindrica au masinile americane, nici ce faceau japii acu' 'nspe ani. Cat depsre ceea ce scrie in articol, REALITATEA prezenta spune altceva in legatura cu masinile japoneze/europene versus cele americane.
Si inca ceva, ce ti se pare atat de incredibil ca un motor de 7000cm3 merge fara probleme zeci de ani? Nu este dovada tehnologiei extraterestre sa stii. Si numai face trimitere la carti scrise pe vremea cand nici unul dintre noi nu exista. Lumea se schimba doar ca unii dintre noi raman blocati in trecut
inspira adanc....
Tu chiar crezi ca Rotile din 1971 sunt "carte de capatai"? De la aceasta NUVELA ai ajuns la Einstein, primii pasi pe luna, natiunea cea mai mandra, formatia profesionala a unui forumist, diagrama dipozitivelor si Petre Cristea.
Sorry man, dar ai cam divagat. Dar probabil ca primul meu comment la acest articol este dovada clara a lipsei de cunostinte in domeniu.
Standardul lor poarta indicativul "6", dar nu corespunde la Euro 6, ci la Euro 4.
De altfel este evident: majoritatea masinilor americane sunt mai poluante decat cele europene (consum/litru, consum/CP etc.). Asta nu inseamna ca americanii sunt prosti, pur si simplu nu prea le-a pasat pana de curand. Dar viata ne ajunge din urma pe toti...
Vreti nu vreti in general ora exacta o dau americanii uitati-va de unde a pornit criza actuala si va asigur ca tot de la ei va vor veni si primele semne de incheiere a crizei. Si te asigur Roland ca nu sunt un fan al americanilor dar dupa ce ai sa vizitezi Statele Unite poate ai sa vezi si tu lucrurile mai clar.
tata...americanii aia ai tai au plecat din...europa! genetic, nu sunt americani...ca aia saracii au murit de mult exterminati...genetic sunt italieni, spanioli, germani, jidani, francezi, o multime de hispanici si africani...
sunt obisnuiti cu spatii largi si comfort pentru ca e tara mareeee...si mari sunt si ei, ca baga de la mac in ei! si de la kkfc si burgershit...
ca 50% sunt obezi, nu usor supraponderali, ci obezi! 99% sunt spalati pe creier...dar de fapt spalati pe creier sunt aproape toti, in toata lumea, nu numai in sua...
aia care fac progresul tehnic in sua sunt elitele! varfurile! 1-2 la suta! asa e si in europa!
mai las-o cu america, ca nu prea avem ce sa vedem mai clar...e destul de clar zic eu...
la masini sunt aproape varza...cand o sa aiba o masina DE SERIE cu un comportament sportiv asemanator cu ferrari/lambo/etc, sau o masina care sa castige curse de 24 de ore la nürburgring sau le mans, atunci intra din nou si povesteste-ne de progresul americanilor...
referitor la criza, esti destul de pe langa, si chiar indoctrinat as spune eu...scuze daca gresesc...solutia la criza nu va veni de la americani, pentru ca ei sunt destul de varza...vezi cazul GM...
de fapt, solutia la criza nu va veni de nicaieri...pentru ca nu se vrea...se vrea recesiune...daca nu crezi intreabal pe rockefeller...alt american get-beget, nu?...
numai bine
ora exacta o dau americanii...inca. Posibil ca aceasta criza sa fie inceputul sfarsitului acestei natiuni. Orice imperiu cunoaste nastere, expansiune, cadere. E in firescul lucrurilor. Urmeaza, ne place ori nu, China, India, etc...
dar divaghez...numai bine!
Te rog abtine-te de la comentarii!
dar eu am auzit si de "city"-ul londonez...asa, toate marile banci au expunere pe wall street in sua...dar au si in city, in londra...mai e bursa si la frankfurt prietene...mai e si la tokio! in toate marile centre financiare gasesti citibank, jpmorgan chase manhattan, abn amro, etc etc etc...care-i treaba cu wallstreet?! oricum bancile sunt toate ale evreilor...familiile rothschild, rockefeller, morgenthau, morgan, etc...sunt vreo 13...
prietene, evreii au inventat camata, daca e sa o luam asa...deci comentariul tau cu wall street e inutil...
la fel si cel despre leaganul civilizatiei...da, corect, africa e leaganul civilizatiei, mai precis palestina de astazi, pe acolo pe undeva...eu doar spuneam de unde au venit imigrantii in america si de faptul ca "americanii" de azi sunt urmarii europenilor, ai latinilor sud-americani, si ai africanilor...si ca ei ca natie, nu exista...america nu exista ca natie, e un amalgam...de fapt, "america" e o denumire gresita...stii si tu unde vroia columb sa ajunga si ca a dar eronat numele tarii...
si acum, sa ne intoarcem la masini...suburban e cumva chevy suburban?! daca da, ma faci sa rad prietene...
si referitor la chevy corvette, daca lambo nu trece de 100.000 de km, corvette nu trece de 50.000 probabil...las-o mai moale...ca nu se pot compara sub nici o forma...mai are mult corvette-ul, chiar si in varianta de super-varf, pana sa ajunga la valoarea unui Enzo sau a unui Murci SV, a unui Zonda sau Apollo...chiar e un exemplu nereusit cu chevy corvette...mai bun era poate viper...dar iti pot numi multe masini europene care bat corvetteul si viper-ul la toate capitolele legate de sportivitate, motor, tinuta de drum, ca sa nu mai vorbesc de calitate a materialelor...
daca vrei exemple de masini americane emblematice, orienteaza-te mai bine catre un mustang chelby, un camaro ss, un challenger sau o cuda decapotabila...toate din anii 60-70, nu astea noi...dar emblematice, si atat! a, si suna bine, da! da in prima curba esti in sant...
cam atat...in rest, numai de bine...a, si inca ceva...pe rockefeller nu il cunosc nici eu, nici nu imi doresc...pe nici unul din ei...dar macar sa stii cine e si ce planuri are cred ca merita...pentru binele tau...de fapt, al nostru, al tuturor...
Probabil nu ai auzit nici de Chevrolet Corvette sau Suburban mai cauta linkuri chiar pe acest site si updateaza-ti cunostintele
eu unul nu doresc sfarsitul nimanui, poate domnul rockefeller...doreste sa ramanem asa, vreo 500 de milioane de indivizi pe terra...nu sunt americanii marea mea pasiune, dar nu le doresc nici un sfarsit...problema e ca si-l cam provoaca singuri...ca si restul lumii, ca sa fim sinceri...
si nu, nu am studiat la spiru haret, si nici nu stiu cine-i roland...
si da, stiu ca se pune liniuta, crede-ma, am avut in gimnaziu un profesor de gramatica foarte strict si sever, Dumnezeu sa-l odihneasca! tu stii forma corecta a persoanei I de la "a continua", ca idee? sau unde se pune accentul in cuvantul trafic?
poate unii scriu repede sau pe intuneric...poate altii, ca si mine, pur si simplu nu au chef sa scrie corect...sincer, pe net nu prea mai scriu de mult timp cu cratima, pentru ca e o pierdere de timp...scriu prea repede, pentru a mai pierde timpul cu cratimi...dar si asa, sunt unii care scriu corect, dar au o scapare, se grabesc, etc...nu trebuie sa le dai in cap pentru ca au uitat o cratima! cand voi scrie vreo scrisoare oficiala te asigur ca nu voi uita sa pun cratimele!
nu mai fiti asa politically correct...mai bine sa comentam pe subiect decat greselile gramaticale ale celorlalti, ca nu e aici comentariu pe text...
am facut atatea reveniri nu pentru ca ma streseaza, dar pur si simplu "mam" saturat de unii care comenteaza greselile gramaticale...inclusiv din articole...daca mai mananca redactorii vreo litera, sau gresesc ceva, sunt unii care imediat simt nevoia sa comenteze asa ceva...mi se pare aberant, din motivele expuse mai sus...
in primul rand ar trebui sa ne vedem de noi si de paiul din ochiul nostru...ca nu e nimeni fara greseala...si ti-am atras atentia ca si tu scrii aiurea, fara virgule...ceea ce poate e mai grav, ca nu se intelege mai nimic fara semne de punctuatie...
referitor la chevy suburban, ddd a zis-o foarte bine...nu are nici legatura cu masinile sport, si e si o matahala fara rost, ca de altfel toate suvurile...
iar, comentariul tau, cu referirea la renault, e pe langa, nu are sens...ca si ala cu roland si spiru haret...
referitor la chinezi, daca cumpara companiile europene prietene, vor cumpara probabil si fiat, si deci si gm ;)
dar stai linistit, ca in spatele chinezilor sunt tot niste banci..ca si shanghai are un "city" ;) si in spatele bancilor nu sunt chinezii, ci tot un rothschild, un di montezemolo...;) daca tu crezi ca a ajuns familia di montezemolo, din vechea nobilime veneziana asa de saraca, sa o cumpere chinezii, ce sa mai zic...
din partea mea, sa cumpere chinezii ce si cat vor...
hai ca mam lungit fara rost cred...in rest, numai de bine si tie, si americanilor si tuturor...
Legat de motoarele americane, singurul motiv pentru care sunt mai inapoiate tehnologic este costul. Faptul ca au o axa cu came si 50cp/L nu este ca nu stiu sa faca motoare mai smechere ci pentru ca asa ies ieftine. Nu stiu ce e asa smecherie sa ai 5 supape/cilnidru si o cilindree de coca-cola cand la fel de bine poti avea motorul dublu la pret mai mic si cu aceeasi performanta :)