Autorităţile americane au stabilit încă din 2011 un regulament dur pentru emisiile maşinilor pentru anul 2025, cu amendamentul că acestea vor fi analizate în perioada 2017-2018 înainte de o decizie finală. Administraţia fostului preşedinte Barack Obama a decis însă la sfârşitul anului trecut să menţină regulile dure, iar constructorii auto au făcut presiuni pentru ca Donald Trump, noul preşedinte al SUA, să revină asupra acestei decizii.
Cel puţin pentru moment, lobby-ul făcut de producători a avut efect, întrucât Trump a anunţat în această săptămână ca va redeschide dosarul normelor de emisii planificate pentru anul 2025. Informaţia vine la numai câteva zile după ce Scott Pruitt, noul şef al Agenţiei Americane pentru Protecţia Mediului (EPA), a afirmat că oamenii nu sunt în mod neapărat răspunzători pentru schimbările de climă.
Totuşi, Trump a lăsat să se înţeleagă că va relaxa regulile pentru emisii doar dacă producătorii vor genera mai multe locuri de muncă în fabrici. "Vom face o muncă grozavă împreună, dar va trebui să ne ajutaţi cu locuri de muncă. Dacă standardele ameninţă locurile de muncă, atunci ar trebui să facem schimbări de bun-simţ. Ne vom asigura că regulamentul protejează şi apără locurile de muncă", le-a transmis Trump reprezentanţilor constructorilor.Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, este mulţumit de decizia lui Trump şi consideră că producătorii trebuie să aibă un cuvânt de spus în privinţa regulamentului pentru emisii.
"Indiferent de rezultat, mă simt mai bine. Cineva a luat-o pe scurtătură şi nu aceasta a fost intenţia. Am stabilit cu toţii ca anii 2017-2018 să fie folosiţi pentru a revizui emisiile cu participarea integrală a industriei auto", a explicat el.
Via Automotive News
E firesc, dealtfel, ca zapacitilor si ignortantilor sa le placa populismul. Din nefericire, idiotii vocali trag dupa ei oamenii normali.
daca tu, @sandu crezi ca e corect...poate ca ar fi ok sa te muti acolo...randul caciularilor din jurul lui mufarina ala incepe sa se rareasca. Ai o sansa sa ajungi chiar langa posteriorul bosorogului.
@misha...celui mai "mare" producator din lume i s-a oferit sansa sa investeasca in tehnologii nepoluante si servicii alternative. Dar asa cum te-ai prins, noua adminstratie este caracterizata prin IPOCRIZIE, o abordare retarda si invechita de a face politica dar si politica economica. Ca atare Ford a fost inteligent si s-a retras din Mexic fix pe ultima suta de metri.
in fine, propozitia asta e de-a dreptul IMBECILA "Dacă standardele ameninţă locurile de muncă"...si denota o incredibila lipsa de viziune si o incapcaciate de a intelege ca societatea trebuie sa se adapteze si sa caute solutiile optime. Dar e mai usor plavanului sa NU gandeasca.
USA este o piață imensa, cam toți constructorii americani suferă pe piața europeana și nici în Asia nu o duc bine, deci pot refula decât acolo. Impresia mea este ca șeful USA este o marioneta a unui grup de interese. Grupul a decis asta, nu poți sa-i cuantifici ce poate, ce știe, pentru ca discursul este deja scris.
Din fericire USA are un sistem care nu depinde de o singura persoana, dar anomalii periodice pot apărea.
Sau este doar discriminare impotriva Mexicanilor?