America pune piedici proiectului Focus RS500: dealerii Ford spun că un Focus radical s-ar canibaliza cu Mustang GT și GT350

de Mircea Meşter
Marti, 25.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șansele ca Focus RS să aibă o versiune radicală care să sară de 400 de cai putere scad din cauza faptului că dealerii Ford din SUA nu consideră oportună această idee. Dezvoltarea strict europeană a mașinii ar costa prea mult.

Chiar dacă în vara acestui an am început să visăm frumos cu gândul la o versiune radicală a lui Focus RS, compactă sport care a reușit oricum să impună standarde noi în zona Hot Hatch-urilor în momentul lansării oficiale de piață, există șanse mari ca viitorul RS500 să rămână un proiect nefinalizat.

Deși cei de la Ford au testat mașina implicit pe Nurburgring, acolo unde a fost suprinsă sub camuflaj, versiunea de 400+ de cai putere a lui Focus RS, despre care se spunea că se poate lupta de la egal la egal la nivel de performanțe cu modele premium precum A45 AMG sau M2, a intrat în impas la nivel de dezvoltare. Nu e vorba însă de vreun motiv tehnic, ci de o potențială problemă de canibalizare a versiunilor de performanță RS500 și Mustang GT și GT350, chestiune pe care biroul american al celor de la Ford vrea să o evite. 

Conform publicației britanice Autocar, soluția rămasă pentru biroul european al celor de la Ford ar fi aceea de a prelua integral dezvoltarea mașinii în condițiile în care Mustang GT350 nu se află în oferta dealerilor Ford de pe Bătrânul Continent.

Această abordare ar afecta însă timpul și bugetul de care este nevoie pentru ca mașina să iasă pe piață. Conform jurnaliștilor din Albion, care citează surse interne Ford, Focus RS500 are "30% șanse de realizare" în acest moment. 

via Autocar

Comentarii (1)

  • inexorabil
    Șchioapă explicație…Ȋn minunata și irepetabila epocă a musclecarurilor (anii ’60), fiecare dintre “The Big Three” de peste Ocean deținea destule modele care – ce să vezi? – nu s-au “canibalizat” ȋntre ele. Păi, numai ȋn perimetrul lui GM câte erau…

    Dacă nu ți se vinde (ȋn ritmul așteptat sau dorit) ȋn showroom nu știu care model, a te teme că producătorul ȋți va vârȋ pe gât ceva care va “răpi” din puterea de a convinge (oricum, anemică sau inexistentă) a modelului curent mi se pare o enormitate. Datoria ta, conform contractului sau oricărui document care te leagă juridic de producător, este să faci dezirabile TOATE mașinile care ți se ȋncredințează, potrivit cu viziunea și politica proprietarului de drept! Normal că acesta urmărește cu atenție evoluția ta comercială; de fapt, pe tine, personal, ce te interesează, ȋn sinea ta (precizez) și ȋncă ȋn mod prioritar? Invariabil: să câștigi tu și doar tu!!! Poate că nici nu ești un iubitor al companiei / mărcii / modelelor respective, ceea ce probabil că intuiește și furnizorul tău, dar, ȋn pofida acestei realități, ȋți acordă credit ȋn continuare, numai că, dacă ajungi să-i impui tu condiții…ȋnseamnă că meseria asta nu-ți este hărăzită, indiferent pe ce meridian și pe ce paralelă a Globului ai practica-o. Din contră, solicită-i autorității superioare să ȋncercați piața și cu alte modele, neținând seama de riscul unor costuri interne suplimentare și necesare, dar, mă rog, nu mă ocup cu “dilăreala”, deci nu știu eu cum trebuie abordate toate aspectele inerente; doar mi-am dat cu părerea “emoțională”, de nespecialist.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru