NTHSA a amendat General Motors cu 35 de milioane de dolari pentru evitarea unei rechemări în service cu bună ştiinţă. În urma anunţării sancţunii, CEO-ul GM, Mary Barra, a declarat că îşi propune să transforme compania într-un lider al industriei în materie de siguranţă.
Am învăţat foarte multe din acest recall. Ne vom concentra să devenim lideri ai industriei în materie de siguranţă. Vom fi o companie mai puternică datorită acestei situaţii
Mary Barra
CEO General Motors
General Motors a primit amenda maximă permisă conform legii din SUA pentru amânarea cu bună ştiinţă a rechemării în service care a afectat 2.6 milioane de unităţi.
Cuantumul amenzii emise de Ministerul Transporturilor din SUA şi de NHTSA este de 35 de milioane de dolari şi vine ca un mesaj pentru producătorii de automobile transmis de Administraţia Obama, menit să sublinieze că siguranţa consumatorilor este un subiect care trebuie tratat cu maximă seriozitate de constructorii care operează pe această piaţă. Cei de la GM au fost penalizaţi deoarece ancheta autorităţilor a descoperit faptul că inginerii companiei ştiau că sunt folosite contacte cu specificaţii inferioare pentru a
economisi 90 de cenţi pentru fiecare maşină vândută, iar conducerea a solicitat păstrarea măsurii de reducere a costurilor pentru a prelungii economiile potenţiale în defavoarea siguranţei consumatorilor. Toyota, un alt producător care a avut un recall major din probleme de siguranţă,
a primit amenzi din partea NHTSA, acestea atingând o valoare cumulată de 66 milioane de dolari.
General Motors anunţă un recall de 2.7 milioane de unităţi
"Ştim că nimeni nu este perfect, dar nu putem tolera şi nu putem accepta ca o companie sau o persoană cunoaşte despre existenţa unui defect care poate să pună în pericol pe altcineva şi nu spune nimic.
Într-o situaţie ca asta, tăcerea poate să ucidă. GM nu a acţionat şi nu ne-a alertat la timp, încălcând legea pentru că nu şi-au îndeplinit obligaţiile de siguranţă publice", explică Anthony Foxx, secretarul departamentului de transporturi din SUA.
Scandal la GM: recall-ul de 2.6 milioane de unităţi, cauzat de o piesă pentru care compania a economisit un dolar pe maşină
Rechemarea în service operată de GM la începutul acestui an a vizat înlocuirea contactelor pentru 2.6 milioane de maşini. Acestea foloseau componente cu specificaţii tehnice inferioare pentru a reduce costurile, dar puteau să ducă la accidente rutiere grave prin mişcarea accidentală a poziţiei cheii în contact în mers.
Recall-ul operat de GM a redus venitul net al companiei din primul sfert al anului cu 86%
Amenda de 35 de milioane de dolari a venit după ce organismele guvernamentale din SUA au derulat o anchetă, în cadrul căreia a fost descoperită discuţia internă a celor de la General Motors care menţiona existenţa problemei şi evitarea unor soluţii pentru a spori siguranţa consumatorilor. Schimbul de mesaje dintre inginerii şi directorii companiei a relevat motivaţia legată de reducerea costurilor, confirmată şi de cei de la Delphi – furnizorul care a produs componenta respectivă pentru GM, că piesa era sub specificaţiile cerute de compania americană, detaliu pe care furnizorul l-a sesizat încă din 2002.
Din cauza dorinţei de a economisi 90 de cenţi pentru fiecare maşină vândută, GM a ajuns să cheltuie 1.3 miliarde de dolari în primul sfert al anului curent pentru a repara unităţile cu probleme, pe lângă amenda de 35 de milioane de dolari primită de la Guvernul SUA.
Via GM | TIME | NBC | Euronews
cat despre articol, pt economie de cateva milioane de dolari, acum platest de 6-7 ori mai mult. sa fie invatatura de minte pt toti producatorii...
http://www.voanews.com/content/toyota-agrees-to-12-billion-us-fine-for-hiding-car-malfunctions/1874623.html
probabil ca bugetul guvernamental a inregistrat o gaura la venituri si trebuia acoperita de undeva :)
SI apoi trebuie redusa cresterea unei companii ce nu se dovedeste a fi "din partea locului". Iar Detroit-ul deja e in buda.....oricum cei 35.000.000 de verzisori ii plateste muncitoru' american in nici un caz stockholders-ii.
Nu-i bai, impactul asupra imaginii e mult mai mare, vor pierde multi clienti cu faza asta si foarte bine, primesc ceea ce merita.
PS: Recent, Mary Barra a fost chemata in Congres, unde a fost bombardata cu intrebari taioase despre "gunoiul varat sub pres" in RC, dar roboţica Mărioara, dinainte intoarsa cu cheita la spate, a guitat acelasi sablon insusit pe de rost, ca pe o poezie, cum ca "GM actual este cu totul alta companie decat in urma cu 10 ani si isi face treaba ca la carte, deci nu vrem sa raspundem pentru greselile conducerilor precedente". La care senatoarea de Missouri, Claire McCaskill, i-a retezat-o scurt: "Lupul si-a schimbat parul"...Cand se paruiesc femeile intre ele...niciuna n-are dreptate! In realitate, GM a decedat mortal odata cu decizia fabulos de neinspirata si de nepopulara, justificata in mod schizofrenic (cica ar fi umbrit performantele etalonului sportiv numit Corvette), de a opri productia unei bestii pe roti, extrem de iubita si astazi printre amatorii de dragstere: Buick Grand National. Adica in urma cu 26 de ani...
Asadar, stimata Mărie, logica firii ne releva, fara drept de apel, ca mortu-i mort toata ziua sau --- cum zici dumneata --- ca la carte.