Gigantul Amazon își continuă planurile prin care vrea să dețină “cea mai durabilă flotă de transporturi auto din lume”.
Americanii au făcut o comandă de 1.800 de utilitare electrice către Mercedes Benz, iar o bună parte din ele vor intra anul acesta în flota diviziei sale de livrări de pe plan european.
Mai exact, americanii au cumpărat 1.200 de exemplare Sprinter și 600 de unități eVito (foto), aceasta fiind cea mai mare comandă de vehicule electrice pe care Mercedes-Benz a primit-o până acum.
Amintim că, anul trecut, Amazon a făcut o comandă uriașă de 100.000 de utilitare electrice către Rivian, constructorul american unde este și acționar.
La începutul lui 2019, Amazon a anunțat că investește 700 de milioane de dolari în Rivian, iar banii urmau să fie folosiți pentru dezvoltarea unor modele electrice viitoare.
Via Reuters
Acum serios...tu aveai impresia ca nu au facut calcule? 70km? Imi pare rau sa te anunt. Dar la electrice, diferenta nu-i foarte mare intre oras si exterior (in unele situatii, consumul este mai mic in oras...intreba un profesor de fizica de liceu). Stai tu linistit. Alte persoane mai inteligente s-au gandit bine...au socotit...si au testat...nu au scos asa din burta comanda asta...cum scot alte persoane cifre...
https://www.ttnews.com/articles/deutsche-post-scraps-its-electric-delivery-van-built-ford
Oare Amazon cea mai bogată companie din lume, sau top 3 cu afaceri puternice în IT şi logistică - i-au decizii greşite?
Este foarte clar, ca lumina zilei, că maşinile electrice sunt viitorul.
În toate domeniile, mai ales logistică şi taxi.
PS firma de taxi care fac Los Angeles - Las Vegas au Tesla cu 600.000 km și încă sunt în funcţie !
Vorbim de zonă deşertică, unde dacă te-a lăsat maşina poţi să şi mori
P.S. Daca sunt prea multe litere pt tine iti fac eu un sumar: or sa cumpere electrice de la alti producatori. Nu le este retnabil sa dezolvte ei...prea mare concurenta. Si tot electrice or sa cumpere.
Inteleg ca iti plac motoarele cu ardere interna (si mie-mi plac...mai ales alea simplu aspirate pe benzina)...dar sunt deja depasite...iar electrica cam matura cu ele.
@tatraurs: in Romania inapoiata inca nu sunt interzise dieselurile, dar prin alte tari cu mult mai evoluate nu prea mai au ce cauta prin orase. Deci daca vrei sa ajungi sa faci livrari si prin orase, nu doar pe la tara, e bine sa te reorientezi repejor ca sa nu dai faliment.
Deci tu nu prea te prinzi cum sta treaba cu falimentul :)
Romanii precum toti oamenii de pe pamantul asta, isi cunosc situatia proprie sau situatia care ii intereseaza in mod direct.
Nu cred ca trebuie sa fie nimeni think-tank sau firma de consultanta ca sa-si poata da cu parerea pe un subiect atat de comun cum sunt masinile.
Si Romania nu e chiar inapoiata. Parcul auto de la noi e comparabil cu ce se gaseste prin sudul si chiar centrul Europei. Din cate imi amintesc dintr-un articol de pe AM in Germania varsta media a masinilor e 9 ani iar in Romania e de 11 ani.
Iar treaba cu falimentul nu e atat de simpla precum niste cuvinte aruncate pe un site. Daca o decizie administrativa iti baga in faliment niste firme, inseamna ca decizia e proasta. Inchipuie-ti cum ar fi sa se interzica peste noapte livrarile in oras cu altceva decat cu masini electrice? Cate buticuri, brutarii, florarii, aprozare si-ar permite 30-40k euro pe o electrica pentru livrari? Si cate firme de curierat ar mai pastra tarifele neschimbate dupa o investitie intr-o flota de cateva sute sau mii de electrice pentru a putea intra in orase?
Cine crede ca electrificarea este le indemana oricui si ar trebui facuta peste noapte nu cunoaste sau nu vrea sa recunoasca realitatea.