Am văzut și pipăit interiorul noului Porsche Cayenne facelift: 3 modificări importante

de Bogdan Mirică
Joi, 30.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche ne-a invitat să facem cunoștință în avans cu noul Cayenne facelift. momentan, avem voie să vă arătăm doar interiorul, așa că am pregătit trei elemente importante care s-au schimbat în habitaclu.

La finalul anului trecut, Porsche ne-a invitat în Dubai, la petrecerea de aniversare a unui dintre cele mai de succes modele ale sale. Este vorba despre Porsche Cayenne, primul SUV din istoria companiei, lansat pentru prima dată în 2002 și responsabil pentru salvarea companiei de la vremuri dificile.

La numai câteva luni de la experiența de off-road pregătită în deșert, Porsche ne-a invitat în mare secret, la Stuttgart. Motivul a fost, din nou, Cayenne. De data aceasta, cel mai mare SUV al germanilor a primit un binemeritat facelift. Au trecut aproape 6 ani de la debutul generației actuale, așa că un aer proaspăt este binevenit. Mai ales la interior, acolo unde am voie să vă arăt modificările operate de germani.

Pentru exterior trebuie să mai așteptăm câteva zile, întrucât avem o altă dată de embargou.

1. SCHIMBĂTOR DE VITEZE PE PLANȘA DE BORD

Până vedem exteriorul, trebuie să vă spun că interiorul s-a schimbat destul de mult și a luat-o pe urmele supercarului electric Taycan. Totul pleacă de la repoziționarea levierului pentru schimbătorul de viteze. Acesta este acum pe planșa de bord, între instrumentarul de bord și ecranul central. Fix ca la Taycan.

Această soluție a eliberat spațiul de pe consola centrală, unde și-a făcut loc o nouă instalație de climatizare. Avem zone tactile, ascunse în spatele unui ecran de sticlă, bineînâeles cu răspuns haptic. Însă, noutatea cea mai importantă este, de fapt, prezența unor butoane fizice pentru ventilație. Ele ajută șoferul, pentru că acesta nu trebuie să-și mai ia ochii de la drum.

Tot din același registru merită să menționez și rotița pentru volum, pe care o să te trezești că o folosești obsesiv, doar pentru modul în care se simte la atingere.

2.

VOLAN NOU, CARE CONCENTREAZĂ COMENZILE ESENȚIALE

Tot în sprijinul concentrării șoferului vine și noul volan pregătit de Porsche, evoluat din cel al lui 911. Păstrează designul pe care eu îl consider drept unul dintre cele mai frumoase, în acest moment. Cele mai importante comenzi au fost grupate pe volan, fix ca la o mașină de Le Mans sau Formula 1. Ai clasica rotiță de pe care poți selecta modurile de rulare: Normal, Off-road, Sport și Sport Plus. Ea este oferită încă din standard.

Tot pe volan apare acum un buton care controlează toate sistemele de siguranță, precum și comenzile pentru a schimba afișajul instrumentarului de bord. Tot de pe volan, șoferul poate controla sistemul head-up display.

În spatele volanului avem acum un nou instrumentar de bord, curbat, care nu mai folosește un „cozoroc” pentru a fi integrat în planșa de bord. Totul capătă astfel un design aerisit și îl ajută pe cel de la volan să citească mai bine informațiile.

Șoferul poate opta între 7 afișaje diferite. Bineînțeles că există aspectul clasic, cu 5 ceasuri de bord, printre care și unul pentru rotațiile motorului. Există însă și posibilitatea de a vedea aici harta, sistemele de siguranță și sistemul de vedere pe timp de noapte.

3. SISTEM MULTIMEDIA CU ECRAN PENTRU PASAGERUL DREAPTA

În centrul planșei de bord avem un ecran generos, de 12.3 inch, care servește sistemului multimedia Porsche Communication Management. De aici pot fi accesate toate funcțiile mașinii și navigația spectaculoasă, care beneficiază chiar și de imagini din satelit. Tehnologia permite chiar și accesarea comenzilor vocale oferite de asistentul Siri. Se subînțelege astfel că suportul Apple CarPlay și Android Auto se poate face fără fir.

Conectarea telefonului a fost și mai mult simplificată, pentru că acum e nevoie doar de scanarea unui cod QR. Și uite așa te bucuri de Spotify sau Apple Music.

Noutatea absolută pentru Cayenne este reprezentată de ecranul dedicat pasagerului din dreapta. Acesta are o dimensiune de 10.9 inch și îi permite pasagerului să opereze navigația sau alte servicii media. Poate chiar să afișeze servicii de streaming. Și toate acestea fără ca șoferul să poată trage cu ochiul la ce se întâmplă acolo. Asta pentru că ecranul din dreapta are aplicată o folie de discreție, similară celei pe care o poți aplica pe telefonul mobil. Streaming-ul este valabil și pentru ecranul central, însă numai atunci când mașina staționează.

Pachetul tehnologic îmbunătățit este completat de un suport de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Acesta este răcit și promite să încarce cu până la 15W.

Despre calitatea materialelor și finisajelor ar fi redundant să menționăm. Ele rămân la o calitate demnă de orice client cu pretenții premium. Cam tot habitaclul este căptușit cu piele, scaunele au o tapițerie pe care nu o să te saturi să o mângâi, iar inserțiile din aluminiu te răsfață pe deplin.

În concluzie, interiorul lui Porsche Cayenne își continuă cu succes drumul în era digitalizării și combină materialele bune cu o ergonomie îmbunătățită. Revenim cu informații imediat ce vom avea voie să vă povestim și despre designul exterior. Rămâneți aproape de Automarket.ro.

Comentarii (14)

  • Andrei
    Au luat-o razna cu ecranele digitale in masini. Mai mari, mai multe, sa rupa ochii, ca sa poata cere zeci de mii de euro in plus. Jumate din masinile din ziua de azi sunt tehnologie inutila implementata doar sa impresioneze. Nimicuri scumpe, frumoase vizual, dar fara utilitate practica.
    20 3
  • Ciuciu? Haha! Ce porcărie! Lipsește Lancia ! Haha
    0 8
  • Mie imi place super mult interiorul, probabil printre cele mai frumoase din gama aceasta. Nici nu ma asteptam la altceva, totusi vorbim de un Porsche
    6 4
  • Mircea Badea
    de ce ai vrea sa conduci un suv?! nu mai bine iei autobuzul/rata?
    2 9
  • Doamne ...chiar nu inteleg cum de s-a ajuns aici ! Zeci si zeci de pictograme pe toata latimea bordului ! Este incredibil ca se permite asa ceva ! Nu mai vorbesc de felul cum arata , mie unul imi pare horor de-a dreptul . Cum sa iti placa asa ceva in locul unor butoane si ornamente de calitate, asa cum eram obisnuiti la acest producator. Cum sa dau sute de mii de euro si sa vad o mare de urme de degete pe bordul masinii !? Dar oricum, revenind, nu ar trebui permis asa ceva , este periculos , sunt studii clare care arata ca acestea distrag foarte mult atentia si vad si eu de multe ori asta pe un amarat de display de 10 inch , d-apai sa am pe tot bordul. Nu am nimic impotriva noilor tehnologii , dar ce sens au acestea la volan , chiar avem nevoie de toate aceste aplicatii in masina , nu mai putem trai daca nu apasam pe un touch ? Nu mai spun ca acestea intotdeauna vor avea diverse bug-uri si te vor bombarda cu tot felul de informatii si intrebari idioate care nu fac altceva decat sa te distraga . Este criminala directia pe care au luat-o producatorii si lipsa totala de reactie a autoritatilor competente. De la afisarea unei harti si a catorva informatii de care chiar ai nevoie la volan , au ajuns la un amalgam monstruos de meniuri si aplicatii multimedia si sociale. E gresit si mai e si urat pe deasupra, nimic din acest interior nu ma duce cu gandul la o masina premium-lux sportiva, ci doar la un computer pe roti , iar Porsche in nici-un caz nu ar trebui sa fie despre asta . Mie unul imi pare o gluma proasta acest interior , dar ma rog , e doar parerea mea si da, recunosc, nu sunt si probabil nici nu voi fi oricum un client Porsche(din motive de constrangere financiara) ! Asa ca de fapt , daca ma gandesc mai bine , ma bucur, ca nu voi mai visa ca prostul la una !
    21 0
  • Daca butonezi un telefon in timpul condusului e infractiune,daca dai cu degetul pe ecranele din bord cautand functii,,e legal!
    16 1
  • De acord cu Pipo, cu Andrei, si cu toti cei care vad inutilitatea acestor ecrane in interiorul automobilelor. Si nu, nu trebuie sa am bani de-un Porsche ca sa pot avea o parere. Cand eram copil, ma uitam in reviste auto si visam cu ochii deschisi la ceea ce vedeam acolo. Aveai la ce visa! Si visul inseamna speranta, dorinta, incredere ca poti reusi. Acum cati copii viseaza la un Porsche? Iei telefonul si-l butonezi si gata, ai Porsche. Pai nu asta faci si in masina? Cati oameni folosesc, cu adevarat, telefonul la macar 40% din capabilitatile lui? Asa si cu ecranele astea multe si inutile in masini. Da, e bun pentru navigatie si pentru cateva informatii. In rest...nu-ti trebuie. Pur si simplu, nu-ti trebuie.
    9 0
  • Macar au lasat butoane pentru clima, e totusi ceva :-)

    Sper ca toate display-urile alea vin si cu un buton de off.
    7 0
  • oricum vor fi autonome in curand. gutza va fi pe toate bordurile romanilor..
    0 3
  • Cine distruge in așa hal un Porsche, of, of…
    Nu are nici o legătura cu avansul tehnologic, nu este elegant, nu are personalitate. Trist, doar foarte trist si tocmai de la Porsche.
    5 1
  • Bravo Joe, ai pus punctul pe "i".
    2 0
  • unuldinmultime
    Ecrane multe si inutile... dar daca asta cere, probabil, clientul, asta se ofera... Pacat...
    1 0
  • Într-adevăr, prea multe ecrane. În același timp, să nu uităm, că majoritatea funcțiilor acestora se pot accesa cu ajutorul comenzilor vocale. Eu unul, mă tot antrenez (pentru că nu sunt încă și în limba română) și e destul de ok. Cu climatizarea chiar e foarte simplu, deși duc dorul unui buton, măcar ca la Dacia actuală (care în treacăt fie spus, e pe foarte multe modele cu pretenții).
    0 0
  • Mie mi se pare inteligent că se combină butoanele cu afișaje pentru toată lumea. Cui nu-i place să nu își ia, dar e în trendul modernismului. Nu îmi dau seama dacă au renunțat la cutia foarte utilă numită torpedou ceea ce mi se pare un minus.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru