La finalul anului trecut, Porsche ne-a invitat în Dubai, la petrecerea de aniversare a unui dintre cele mai de succes modele ale sale. Este vorba despre Porsche Cayenne, primul SUV din istoria companiei, lansat pentru prima dată în 2002 și responsabil pentru salvarea companiei de la vremuri dificile.
La numai câteva luni de la experiența de off-road pregătită în deșert, Porsche ne-a invitat în mare secret, la Stuttgart. Motivul a fost, din nou, Cayenne. De data aceasta, cel mai mare SUV al germanilor a primit un binemeritat facelift. Au trecut aproape 6 ani de la debutul generației actuale, așa că un aer proaspăt este binevenit. Mai ales la interior, acolo unde am voie să vă arăt modificările operate de germani.
Pentru exterior trebuie să mai așteptăm câteva zile, întrucât avem o altă dată de embargou.
1. SCHIMBĂTOR DE VITEZE PE PLANȘA DE BORD
Până vedem exteriorul, trebuie să vă spun că interiorul s-a schimbat destul de mult și a luat-o pe urmele supercarului electric Taycan. Totul pleacă de la repoziționarea levierului pentru schimbătorul de viteze. Acesta este acum pe planșa de bord, între instrumentarul de bord și ecranul central. Fix ca la Taycan.
Această soluție a eliberat spațiul de pe consola centrală, unde și-a făcut loc o nouă instalație de climatizare. Avem zone tactile, ascunse în spatele unui ecran de sticlă, bineînâeles cu răspuns haptic. Însă, noutatea cea mai importantă este, de fapt, prezența unor butoane fizice pentru ventilație. Ele ajută șoferul, pentru că acesta nu trebuie să-și mai ia ochii de la drum.
Tot din același registru merită să menționez și rotița pentru volum, pe care o să te trezești că o folosești obsesiv, doar pentru modul în care se simte la atingere.
2.
VOLAN NOU, CARE CONCENTREAZĂ COMENZILE ESENȚIALETot în sprijinul concentrării șoferului vine și noul volan pregătit de Porsche, evoluat din cel al lui 911. Păstrează designul pe care eu îl consider drept unul dintre cele mai frumoase, în acest moment. Cele mai importante comenzi au fost grupate pe volan, fix ca la o mașină de Le Mans sau Formula 1. Ai clasica rotiță de pe care poți selecta modurile de rulare: Normal, Off-road, Sport și Sport Plus. Ea este oferită încă din standard.
Tot pe volan apare acum un buton care controlează toate sistemele de siguranță, precum și comenzile pentru a schimba afișajul instrumentarului de bord. Tot de pe volan, șoferul poate controla sistemul head-up display.
În spatele volanului avem acum un nou instrumentar de bord, curbat, care nu mai folosește un „cozoroc” pentru a fi integrat în planșa de bord. Totul capătă astfel un design aerisit și îl ajută pe cel de la volan să citească mai bine informațiile.
Șoferul poate opta între 7 afișaje diferite. Bineînțeles că există aspectul clasic, cu 5 ceasuri de bord, printre care și unul pentru rotațiile motorului. Există însă și posibilitatea de a vedea aici harta, sistemele de siguranță și sistemul de vedere pe timp de noapte.
3. SISTEM MULTIMEDIA CU ECRAN PENTRU PASAGERUL DREAPTA
În centrul planșei de bord avem un ecran generos, de 12.3 inch, care servește sistemului multimedia Porsche Communication Management. De aici pot fi accesate toate funcțiile mașinii și navigația spectaculoasă, care beneficiază chiar și de imagini din satelit. Tehnologia permite chiar și accesarea comenzilor vocale oferite de asistentul Siri. Se subînțelege astfel că suportul Apple CarPlay și Android Auto se poate face fără fir.
Conectarea telefonului a fost și mai mult simplificată, pentru că acum e nevoie doar de scanarea unui cod QR. Și uite așa te bucuri de Spotify sau Apple Music.Noutatea absolută pentru Cayenne este reprezentată de ecranul dedicat pasagerului din dreapta. Acesta are o dimensiune de 10.9 inch și îi permite pasagerului să opereze navigația sau alte servicii media. Poate chiar să afișeze servicii de streaming. Și toate acestea fără ca șoferul să poată trage cu ochiul la ce se întâmplă acolo. Asta pentru că ecranul din dreapta are aplicată o folie de discreție, similară celei pe care o poți aplica pe telefonul mobil. Streaming-ul este valabil și pentru ecranul central, însă numai atunci când mașina staționează.
Pachetul tehnologic îmbunătățit este completat de un suport de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Acesta este răcit și promite să încarce cu până la 15W.
Despre calitatea materialelor și finisajelor ar fi redundant să menționăm. Ele rămân la o calitate demnă de orice client cu pretenții premium. Cam tot habitaclul este căptușit cu piele, scaunele au o tapițerie pe care nu o să te saturi să o mângâi, iar inserțiile din aluminiu te răsfață pe deplin.
În concluzie, interiorul lui Porsche Cayenne își continuă cu succes drumul în era digitalizării și combină materialele bune cu o ergonomie îmbunătățită. Revenim cu informații imediat ce vom avea voie să vă povestim și despre designul exterior. Rămâneți aproape de Automarket.ro.
Sper ca toate display-urile alea vin si cu un buton de off.
Nu are nici o legătura cu avansul tehnologic, nu este elegant, nu are personalitate. Trist, doar foarte trist si tocmai de la Porsche.