La mijlocul anilor '60, Renault a decis să schimbe percepția asupra mașinilor de familie, versatile, odată cu lansarea modelului Renault 16. Propunea o caroserie complet nouă pentru acele vremuri, hatchback, dar și un interior spațios, croit special pentru nevoile unei familii.
Au urmat apoi și alte modele asemănătoare, chiar dacă au crescut în dimensiuni și au adoptat alte stiluri de caroserie. Ne referim aici la Espace și la Scenic.
Având experiență bogată în acest domeniu, Renault lansează acum un nou model de familie, care conține o doză mare din ADN-ul modelelor menționate mai sus. Numele său este Symbioz și promite să ajute marca franceză să recucerească segmentul C, alături de frații săi Arkana, Megane E-Tech Electric, Austral și Scenic E-Tech Electric.
Noi am zburat la Paris pentru a face cunoștință cu noul Renault Symbioz și pentru a-l studia, pe viu, în cele mai mici detalii. Acum că a expirat embargoul de comunicare ți-l putem arăta și ție. Mai mult, ți-am pregătit 5 lucruri esențiale despre noul SUV al francezilor, dar și un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI RENAULT SYMBIOZ
1. CEL MAI NOU LIMBAJ DE DESIGN RENAULT
Până să vorbim despre designul noului Renault Symbioz, trebuie mai întâi să vedem unde îl poziționăm. Iar pentru asta trebuie să ne oprim puțin asupra dimensiunilor sale.
Noul Symbioz are o lungime de 4.41 metri, așadar îl regăsim chiar la limita inferioară a segmentului C. Lățimea este de 1.797 milimetri, înălțimea măsoară 1.575 milimetri, iar ampatamentul este de 2.638 de milimetri. Garda la sol măsoară 169 milimetri, iar masa proprie a mașinii ajunge la 1.500 de kilograme.
Potrivit francezilor, Symbioz este poziționat între Captur și Austral. Sub caroserie se află o versiune extinsă a platformei CMF-B, aceeași pe care o regăsim și la modele ca și Clio, Captur sau Arkana.
Din punct de vedere al designului exterior, Renault Symbioz respectă cel mai nou limbaj de design al mărcii franceze. Modern și sofisticat, după cum îl descriu reprezentanții companiei, acesta propune o capotă înaltă, orizontală, faruri LED unite de un element decorativ negru și o grilă închisă în partea superioară.
Logo-ul Renault îl regăsim peste tot, în diferite variante. De pildă, în centrul grilei regăsim emblema completă, dar în cazul luminilor de zi aceasta a fost împărțită în două, pe verticală. Totodată, logo-ul este integrat și în modelul grafic din grila radiatorului.
Mai departe, avem jante de 18 și 19 inch, cu design nou. Partea din spate este sculptată și este scoasă în evidență de stopurile LED, unite și ele de o bandă neagră. Deasupra hayonului regăsim un eleron discret.
Pentru că vorbim, totuși, despre un SUV, nu puteau lipsi elementele de protecție din plastic, de la nivelul spoilerelor și de la nivelul aripilor.
Paleta de culori exterioare include 7 nuanțe, inclusiv una nouă, denumită Albastru Mercury. Lista mai conține nume ca Roșu Flame, Alb Pearl, Gri Oyster, Negru Starry, Gri Gunmetal și Albastru Iron.
Clienții au la dispoziție 4 niveluri de echipare: Evolution, Techno, Iconic și ultimul, dar cu siguranță nu cel din urmă, Esprit Alpine.
Pentru un plus de sportivitate.2. INTERIOR SPAȚIOS ȘI PÂNĂ LA 1.582 DE LITRI PENTRU BAGAJE
Fiind gândită ca o mașină de familie, noul Renault Symbioz mizează pe un habitaclu spațios și versatil. Dar imediat ce deschizi portiera vezi o asemnănare izbitoare cu noul Captur facelift, mai ales în ceea ce privește planșa de bord.
Avem aceeași dispunere a butoanelor fizice prin intermediul cărora interacționezi cu funcțiile sistemului de climatizare, același volan și aceeași consolă centrală flotantă. Aceasta integrează bine cunoscutul selector al transmisiei multimodale, zona de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (standard) și un spațiu de depozitare generos.
Că tot veni vorba, spațiile de depozitare din interiorul noului Symbioz însumează 24.7 litri. Numai torpedoul are o capacitate de 7 litri.
În funcție de nivelul de echipare ales, materialele din habitaclu se schimbă. Spre exemplu, dacă optezi pentru nivelul de echipare Techno primești o tapițerie din material textil, cusături de culoare galbenă și logo-ul Renault brodat discret pe scaune.
Versiunea Esprit Alpine aduce cusături albastre, iar scaunele, bordul și fețele portierelor sunt îmbrăcate în material textil.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 492 de litri. Bancheta poate culisa pe o distanță de 16 centimetri, ceea ce înseamnă că pasagerii din spate au cu 221 de milimetri mai mult spațiu la genunchi, iar volumul de încărcare al portbagajului crește la 624 de litri. În funcție, desigur, de poziția banchetei.
Dacă rabatăm bancheta (în raport 60:40), obținem 1.582 de litri pentru bagaje. Pentru a le încărca mai ușor, hayonul este cu acționare electrică și poate fi acționat în mai multe moduri: din cheie, de la buton (interior/exterior) sau pur și simplu mișcând piciorul prin fața senzorului integrat în spoiler.
Fără îndoială, una dintre piesele de rezistență ale habitaclului este plafonul panoramic Solarbay. Preluat de la Scenic E-Tech și de la Rafale, acest plafon nu are nevoie de parasolar pentru că poate deveni opac prin simpla apăsare a unui buton (sau cu ajutorul comenzilor vocale). Dar nu oricum, ci pe secțiuni.
Pe scurt, tehnologia integrează așa numiții PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), iar structura lor moleculară reacționează la trecerea unui curent electric.
Pentru că nu este necesară instalarea unui parasolar, spațiul la cap crește cu 30 de milimetri.
3. DISPLAY CENTRAL DE 10.4 INCH ȘI SISTEM MULTIMEDIA CU GOOGLE INTEGRAT
Indiferent de nivelul de echipare bifat primești un instrumentar de bord digital, cu ecran de 10.3 inch și grafică nouă. Este personalizabil, iar grafica se modifică prin intermediul unui buton montat pe volan.
Apoi, ecranul central al sistemului multimedia măsoară 10.4 inch, dar începând cu nivelul de echipare Techno vine cu sistemul OpenR Link, bazat pe Android Automotive 12. Cu alte cuvinte, este un sistem cu Google integrat, ceea ce înseamnă că ai toate aplicațiile deja cunoscute, cum ar fi Google Maps, Google Assistant, Waze sau Amazon Music.
Nu lipsește conexiunea Apple CarPlay și Android Auto wireless sau porturile de încărcare USB-C în față și în spate.
Opțional, noul Renault Symbioz poate fi echipat cu un sistem audio Harman Kardon, cu 9 incinte.
Experiența imersivă a fost dezvoltată chiar de cunoscutul artist Jean-Michel Jarre și oferă 5 moduri de ascultare: Studio, Podcast, Concert, Immersion și Club.Că tot veni vorba de moduri, tehnologia Multi-Sense îți permite să personalizezi atmosfera din habitaclu. Printre altele, aceasta modifică nuanța instrumentarului de bord (8 culori), dar și lumina ambientală. Aceasta din urmă are 48 de culori, care se schimbă automat la un interval de 30 de minute, în funcție de momentul din zi și de ritmul circadian.
4. MOTORIZARE FULL HYBRID CU 145 CP
Inițial, noul Renault Symbioz va fi disponibil cu o singură motorizare. Este vorba despre sistemul full-hybrid al francezilor, care este compus dintr-un motor de 1.6 litri, pe benzină, două unități electrice (dintre care una are rol de starter/generator) și o baterie de 1.2 kWh.
În total, ansamblul dezvoltă 145 de cai putere pe care îi livrează punții față prin intermediul unei transmisii multimodale (4 trepte pentru motorul termic și 2 pentru unitatea electrică principală).
Potrivit fișei cu specificații tehnice, mașina pornește întotdeauna în modul pur electric. Mai mult, în 80% din timpul petrecut în mediul urban, funcționează cu motorul termic oprit. Astfel, consumul de carburant este mai mic cu 40%, comparativ cu un motor pe benzină convențional.
De fapt, Renault declară un consum de 4.6 litri/100 de kilometri, în ciclul WLTP, pentru această motorizare.
Reprezentanții mărcii franceze ne-au spus că, ulterior, Symbioz va primi și o motorizare mild-hybrid, dar nu au precizat exact despre care este vorba și nici când va completa gama SUV-ului de segment C.
5. 29 DE SISTEME DE SIGURANȚĂ
Noul Renault Symbioz integrează nu mai puțin de 29 de sisteme de asistență.
Unul dintre cele mai sofisticate este Active Driver Assist, adică un sistem de condus autonom de nivel 2. Pe autostradă sau în condiții de trafic bară la bară, sistemul combină tehnologii ca Intelligent Adaptive Cruise Control, Stop&Go, Lane Centering Asssit și Traffic Sign Recognition pentru a "conduce" singur mașina.
Desigur, tu trebuie să rămâi în continuare atent la ce se întâmplă și, mai mult, trebuie să ții mâinile pe volan.
Pe lista cu sisteme de asistență mai regăsim, printre altele, Rear Automatic Emergency Braking, Active Emergency Braking System in Intersections, Blind Spot Warning, Lane Keeping Assist, Lane Departure Warning, Driver Attention Alert, Speed Limiter, Distance Warning, Hill Start Assist, cameră video cu vedere la 360 de grade și Rear Cross Traffic Alert.
De la butonul My Safety Switch, montat pe volan, șoferul poate activa sau dezactiva până la 6 sisteme de siguranță deodată.
De asta am şi intervenit.
Nu-i deloc discret ca design, nu cred să-și mai propună careva in ziua de azi să treacă neobservat, doar că reuşeşte să dobândească imediat anvergură si dezirabilitate prin oferirea in doze apreciabile a unui element definitoriu: confortul olfactiv.
Bravo Renault !
Leapădă-te de carenţe, mai ales ca ne aflăm în Săptămâna Mare.
Nu este SUV niciodată, ci trebuie înregimentat exclusiv la categoria Crossover.
Pentru drumuri lungi si/sau pe al munte as prefera in continuare in diesel, sau char un hybrid dar cu motor termic ceva mai rasarit ( ce le pe Austral de ex).
La toate rândurile de vot.
Dar dupa nume, te inteleg, ca esti un comunist. :-))
Si despre Chevrolet Nova se faceau glume, din cauza numelui neinspirat (Nova = No Va = Nu merge)