Având în vedere popularitatea de care se bucură în rândul clienților, segmentul C este unul pe care fiecare producător de automobile își dorește să îl cucerească.
Renault vrea să se impună din nou în acest segment, iar ofensiva a început odată cu lansarea noului Arkana. A urmat apoi Megane E-Tech Electric, iar acum un nou SUV compact. Este vorba despre Austral, "întruchiparea perfectă a ceea ce trebuie să fie un SUV de segment C și ceea ce este capabil Renault să livreze," după cum îl descrie chiar șeful mărcii franceze, Luca de Meo.
Noi am zburat până la Paris pentru a-i afla toate secretele și, mai ales, pentru a-l cunoaște "în carne și oase". Mai jos am adunat 5 lucruri pe care trebuie să le știi despre Renault Austral, un SUV compact care va fi construit la uzina Palencia din Spania.
Dar înainte de a trece în revistă cele mai importante 5 lucruri, am pregătit pentru voi un clip filmat în cadrul lansării statice de la Paris.
1. PRIMUL MODEL RENAULT ASAMBLAT PE PLATFORMA CMF-CD
Noul Austral este primul model al producătorului din Hexagon construit pe arhitectura CMF-CD. Acest lucru influențează atât partea de design, dar mai ales partea tehnică. Să le luăm pe rând.
Din punct de vedere estetic, noul SUV compact al francezilor respectă limbajul de design Sensual Tech. Propune o capotă sculptată, faruri LED cu semnătură luminoasă în forma literei C (farurile Matrix LED sunt opționale), grilă specifică acestui model, noul logo Renault este și el prezent, iar jantele pot avea diametrul cuprins între 17 și 20 de inch.
În partea din spate, noul logo Renault apare din nou, de această dată alături de numele modelului. Pentru stopuri, francezii au folosit tehnologia micro-optic, care a debutat odată cu noul Megane electric.
Înainte de toate, noul Austral este un SUV, așa că nu lipsesc elementele specifice, care îi subliniază robustețea. Ne referim aici la scuturile de protecție din față și din spate, la protecțiile din plastic (vopsite în negru cu finisaj lucios) și, ultima dar cu siguranță nu cea din urmă, garda la sol care măsoară 170 de milimetri.
Dacă tot am atins acest subiect, noul Renault Austral măsoară 4.51 metri în lungime, 1.83 metri sunt trecuți în dreptul lățimii, iar înălțimea măsoară 1.62 metri. Ampatamentul este de 2.67 metri. În funcție de motorizarea aleasă, masa proprie este de la 1.373 de kilograme în sus.
Clienții au la dispoziție șapte nuanțe exterioare: Alb Glacier, Alb Pearl, Roșu Flame, Albastru Iron, Negru Diamond și Gri Shale.
Și acum să vă țineți bine și să vă luați notițe. Pentru că s-au schimbat câteva denumiri: Equilibre, Evolution, Techno, Techno Esprit Alpine, Iconic, Iconic Esprit Alpine sunt nivelurile de echipare disponibile la lansare.
2. INTERIOR SPAȚIOS, DESENAT ÎN JURUL ȘOFERULUI
Noul Renault Austral poate găzdui până la 5 pasageri într-un habitaclu confortabil, proiectat cu o mare atenție la detalii.
De îndată ce deschizi portiera și iei loc pe scaunul șoferului observi volanul compact, îmbrăcat în piele Nappa, care îmbunătățește vizibilitatea și îți permite să citești mai ușor informațiile de pe instrumentarul de bord digital. Bordul a fost proiectat pe mai multe niveluri, iar locurile din față sunt despărțite de un tunel median înalt.
Austral propune un interior aerisit și luminos, dar dacă vrei mai mult poți să optezi pentru plafonul panoramic, din sticlă. Noaptea sau în condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de benzile de lumină cu LED. Ai la dispoziție 48 de culori diferite din care să alegi.
La fel ca în cazul lui Megane Electric, selectorul transmisiei (în cazul versiunilor echipate cu o cutie automată) a fost mutat în spatele volanului, o idee împrumutată de la producători ca Mercedes-Benz.
Scaunele față sunt destul de confortabile, iar poziția de condus înaltă este, până la urmă, specifică unui SUV.
O atenție sporită a fost acordată materialelor folosite în habitaclu, majoritatea fiind moi la atingere. Dacă optezi pentru un nivel de echipare superior, primești, printre altele, ornamente din lemn tratat după metoda japoneză "maki-e".Clienții pot alege din mai multe tipuri de tapițerii, confecționate din materiale ca plastic reciclat, piele ecologică sau piele naturală cu micro-perforații.
Cotiera centrală este una dintre atracțiile principale ale habitaclului. Aceasta a fost inspirată din lumea aeronautică, integrează o zonă cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, iar atunci când culisează face un zgomot metalic, ce inspiră calitate.
Pasagerii din spate sunt răsfățați cu suficient spațiu, atât pentru genunchi (27.4 cm), cât și pentru cap (90 cm). Asta înseamnă că până și cei cu o înălțime peste medie, în cazul meu 1.92 metri, nu se vor plânge de lipsa de spațiu atunci când vor ocupa locurile din spate. Poate la nivelul capului să fiți mângâiați discret, după cum vă demonstrez în această imagine.
Dacă tot suntem la capitolul spațiu, interiorul noului Austral oferă spații de depozitare generoase, volumul total fiind de până la 35 de litri. Numai torpedoul are 6.4 litri.
Și portbagajul poate "înghiți" până la 1.455 litri de bagaje, cu bancheta rabatată (de asemenea, ea culisează pe o distanță de 16 centimetri). Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 500 litri. Sau 430 de litri, dacă ne referim la un Austral cu sistem de propulsie full-hybrid.
3. SISTEM MULTIMEDIA CU ANDROID, PRELUAT DE LA MEGANE ELECTRIC
Atunci când a debutat, Megane Electric a impresionat cu tehnologia de la bord, în special cu cele două ecrane uriașe pentru un model compact. Cele două display-uri (instrumentarul de bord și ecranul central), fiecare de 12 inch, alături de sistemul multimedia cu Android, au fost preluate și de Austral. Standard, ecranul central are diagonala de 9 inch.
Pasagerii pot interacționa cu sistemul OpenR Link asemeni telefonului lor inteligent: fie tactil, fie cu ajutorul comenzilor vocale. Să nu uităm de asistentul virtual Google și de celelalte aplicații ale gigantului american, inclusiv Google Maps.
Sistemul este, desigur, compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, fie wireless, fie prin fir. Mulțumită unui procesor foarte rapid, Qualcomm Snapdragon, harta navigației se mișcă natural, iar sistemul răspunde foarte rapid la comenzi.
Pentru a nu-și lua ochii de la drum, șoferul poate avea toate informațiile necesare pentru condus (viteza de deplasare, indicațiile pentru navigație și așa mai departe) afișate pe un Head-up Display de 9.3 inch.
Melomanii se vor bucura să audă că pe lângă sistemul audio Arkamys, noul Renault Austral poate fi comandat și cu un sistem Harman Kardon, cu 12 incinte și o capacitate de 485W.
4. MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE, PÂNĂ LA 200 CP ȘI SISTEM 4CONTROL DE GENERAȚIA A TREIA
Noul Austral este disponibil numai cu motorizări pe benzină, electrificate. Fiecare dintre cele trei propulsoare vine cu un sistem de recuperare a energiei pierdute la frânare, pentru un plus de eficiență.
Intrarea în gamă se face cu deja cunoscută unitate de 1.3 litri, cu sistem micro hibrid la 12 V. Agregatul cu patru cilindri, dezvoltat în colaborare cu Daimler, este disponibil în versiuni de 140 și 160 de cai putere. Clienții pot opta pentru o transmisie manuală sau pentru una automată, X-Tronic.
Pentru versiunea de 160 CP și 270 Nm, Renault declară un consum mediu de 6.2 litri/100 de km.
Avem apoi un motor nou, de 1.2 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 130 de cai putere și vine alături de un sistem micro hibrid la 48V și o cutie de viteze manuală.
Noul Renault Austral poate fi comandat și alături de un sistem de propulsie full-hybrid.
Acesta este compus dintr-un motor termic, de 1.2 litri, o unitate electrică, starter generator, baterie cu capacitatea de 1.7 kWh și arhitectură de 400 V, și o transmisie automată, multi-modală.Această motorizare, denumită oficial E-Tech Hybrid, este oferită cu 160 și 200 de cai putere.
Pe lângă modurile de condus obișnuite, oferite prin intermediul sistemului Multi-Sense Advanced, cel de la volan are la dispoziție și noua funcție "Predictive". Aceasta îl informează, spre exemplu, când este momentul oportun pentru a ridica piciorul de pe accelerație atunci când urmează un sens giratoriu sau o intersecție.
Potrivit celor de la Renault, aceste sfaturi duc la o scădere a consumului de combustibil, dar și la o uzură mai mică a frânelor și anvelopelor.
În toți acești ani, inginerii mărcii franceze au perfecționat sistemul de direcție integrală 4Control. Ajuns la a treia generație, sistemul 4Control Advanced poate fi regăsit pe noul Austral. La viteze mici, roțile spate virează în direcția opusă celor din față (la unghi de maxim 5 grade) și astfel rezultă o rază de virare de numai 10.1 metri.
În traducere liberă, acest lucru înseamnă că vei manevra mai ușor mașina prin parcări sau în trafic. Aproape la fel ca un Clio. La viteze de peste 50 km/h, roțile spate virează în aceeași direcție cu cele din față (unghi de maxim 1 grad) pentru a îmbunătăți stabilitatea.
Ca orice mașină de ultimă generație care se respectă, noul Austral poate fi echipat cu 32 de sisteme ADAS. Lista include, printre altele, Active Driver Assist, Adaptive Cruise Control, funcție Stop & Go, Lane Centering, Traffic Sign Recognition, vedere la 360 de grade, Full Automated Park Assist și Lane Departure Warning.
5. ESPRIT ALPINE, UN NOU NIVEL DE ECHIPARE DE TOP
Odată cu Austral, francezii de la Renault lansează și noul nivel de echipare Esprit Alpine. Actualul RS Line va fi eliminat gradual, potrivit reprezentanților companiei, iar acest Esprit Alpine îi va lua locul.
În cazul SUV-ului de segment C, nivelul de echipare Esprit Alpine aduce o grilă frontală modificată, nuanța exterioară Gri Shale Satin, ornamente negre cu finisaj lucios, emblema Alpine pe aripile din față, jante Daytona cu diametrul de 20 de inch și semnalizări dinamice.
Tema sportivă continuă și la interior cu o tapițerie din Alcantara și material textil care imită textura fibrei de carbon, cusături albastre, logo-ul Alpine brodat pe tetierele scaunelor, pedalele din aluminiu și centuri de siguranță albastre.
Fiind un nivel de echipare de top, lista cu dotări standard include sistemul audio Harman Kardon, volan încălzit, scaune față reglabile electric, încălzite și cu funcție de masaj lombar, dar și pilotul automat adaptiv Active Driver Assist.
CONCLUZII
Așa cum menționam la începutul acestui material, noul Renault Austral va fi asamblat la uzina din Palencia, Spania. Lista de comenzi va fi deschisă la mijlocul anului 2022, iar modelul va fi comercializat începând cu toamna anului curent.
In rest, Doamne Dumnezeule! Atata complicaciune, baterii, sisteme, recuperare energie, cutii automate, moduri de conducere, pentru ce? Preturi absurde din cauza sofisticarii complet inutile. Pentru 20 de grame minus de gaz pe care fiecare dintre noi il expiram, ajungem la niste constructii imposibile. Pentru un gaz care are o concentratie de 0.04% in atmosfera, concentratie care nu a putut fi influentata de rasa umana in niciun fel de experiment, nici in sus, nici in jos. Oare pana unde o sa continue ineptia asta climatica? Cat o sa ne mai lasam batjocoriti de cohortele de "experti" care prezic de zeci de ani disparitia vietii din cauza climei??? Pana cand o sa isi bata joc de noi istericii aia cu gargauni verzi in cap si noi o sa tacem si o sa inghitim isteria lor panicarda?? E pur si simplu revoltator ce se intampla. Iar cei care nu sunt revoltati sufera de o crasa ignoranta.
2. Decât astfel de struțo-cămile(cică suv-uri care nici nu cară mai mult, nici gardă la sol n-au și nici tracțiune capabilă)mai bine niște monovolume decente ca preț și design. Iar Renault chiar au stat bine la capitolul monovolume.
pe langa faptul ca s-au vandut foarte bine, sunt si reusite dpdv tehnic. de fapt, sub blana de renault e curat nissan qashqai, best-sellerul segmentului.
Renault, spre de deosebire de Peugeot si Citroen, are o criza de identitate. Nu e suficient sa copiezi silueta laterala a lui Tiguan si sa-i plesnesti o sigla Renault ca sa ai succes. Trebuie niste elemente originale, ceva care sa-l diferentieze de restul concurentilor, ca ecrane si iluminare ambientala fac acum toti.
Acest "spirit Alpine" - ma depaseste utilitatea unui SUV sport - ce rost are cand deja ai un pedigree stabilit cu Renault Sport (RS)? Scaunele nu sunt profilate, sunt doar imbracate intr-o imitatie textila de fibra de carbon. Negru lucios la exterior si jante de 20", asta e sport? O suspensie adapiva macar?
Incearca sa fie prea multe lucruri deodata si se dilueaza identitatea marcii. Pentru asta dispare Talisman?
Un sfat pentru Dl. Monenciu: lucrati nitel la prezentare. O camasa, un tricou cu guler macar si barba aranjata. Reprezentati Automarket nu un chiosc cu integrame. Ati alergat pe scari inainte de filmare?
In primul rând abureala climatică esre susținută de cei fără job si împinși in fata de unii care-si fac pr la spate făcutele. Totul este despre distragerea atenției. Cu ce poți sa ții lumea ocupată mai bine. Da o ploaie mai serioasă, bate un vânt mai țăricel… gata încălzirea bla, bla…
Cum poate fi mai ușor de ținut lumea in stres decât arătând cu degetul si blamând tot. Se cheamă , dacă ploua, dacă e seceta, dacă este frig, dacă este cald totul este de la efectele climatice cauzate de om si de CO2. Nu trebuie sa facă nimic, doar sa asocieze chestiile normale din natura ca inepția asta si sa le împingă pe toate canalele media. Pana nu oprim televizoarele nici o șansa sa scăpăm din vraja… deșii pentru mulți este prea târziu, sunt spălați iremediabil pe creier. Nu au fost niciodată capabili sa-si formeze propria lor părere, sa înțeleagă prim observare directa chestii esențiale si de baza, pentru ei natura este unde te mânca ursul, faci alergie si cancer de piele. Ei sunt demult “produse” incapabile sa funcționeze autonom, dacă-i scoți din mediul lor, mor sufocați de frică. Ăștia sunt cei care conduc spre mizeria si inepția in care suntem… s-au cheltui trilioane pe nimic… când este mult msi simplu sa oprească producția de materiale care poluează: pet-URI, pungi, pahare plastic, ambalaje peste ambalaje etc. Plasele reutilizabile sa fie pe bănuți (ceva mai scumpe si mai de calitate) si sa vezi cum se obișnuiește lumea cu refolosirea. Ieri era sa fac o scena la magazin… o persoana își ia 2 pet-uri de cola (treaba ei), si le pune in câte o punga separată (ca-s încă gratis la unele magazine, incredibil…), dar punem industria auto pe butuci, totul logic, nu?
Pe parte de identitate este la fel o varza la Renault ca si la Stellantis. Dacă nu se hotărăsc repede ce vor, o sa fie măturați de Kia, Toyota, Hyundai chiar si Skoda dacă nu se strica de “cap”.
La fel este ușor de remarcat ca și la Renault apar motoare noi…. pai nu era cu electrificare? Chiar nu aveai ce motor sa folosească sau sa cumpere ieftin de la alții? Trebuia dezvoltat altul nou când in 3 ani dispar toate? Sau nu am fost eu pe faza când au spus ca era doar o minciunica de marketing faza cu electrificarea?
Altfel spus, încă nu se întrezăreau Electricele pana in 20.000 euro si azi mâine suna clopoțelul… a înmormântare pentru miliardele aruncate pe apa sâmbetei… mai devreme sau mai târziu unii vor da cu subsemnatul pentru abureala, inevitabil!
Frumos exteriorul, interiorul putea fi mai reusit. Consider neinspirata incadrarea ecranelor, as fi preferat sa fie integrate cumva in plansa de bord.
Pe total e o masina reusita, sa vedem cu cat sare pretul fata de Kadjar.
Nici eu nu înțeleg de ce amesteca Alpine cu Renault. Cred ca brandul Alpine va avea de suferit, pentru ca creează confuzie!
Mașina nu este urata, dar nici nu mă da pe spate.
În 2022 nu ne mai interesează ergonomia, ne repezim să stăm cu nasu-n ecrane și trebuie să avem pretenții de conducere semi-autonomă?