Am făcut un drum București-Craiova pentru a merge la uzina Ford. Acolo am făcut cunoștință cu noul star din Oltenia, un fel de Ilie Balaci sau Rodion Cămătaru, pentru cei atinși de microbul fotbalului . Nu, nu e vorba de vreun nou fotbalist vedetă al echipei Universitatea Craiova. Este vorba despre noul Ford Puma facelift.
Odată ajunși la uzina Ford din Craiova (care, evident, se află pe strada Henry Ford), ni s-au prezentat câteva date foarte interesante despre eficiența acestei uzine. Spun eficiență, pentru că, la fiecare 90 de secunde, de pe linia de producție iese un Ford Puma.
În total, durează 17.3 ore pentru a produce un Puma, timp în care 670 de roboți și 600 de oameni interacționează cu mașina, pentru a o trece prin cele 1200 de procese și a pune cap la cap cele 2000 de părți diferite care alcătuiesc vehiculul. Asta nu este tot. Până ce un nou Puma ajunge să fie lansat, mașinile de test parcurg 500.000 de kilometri pe șosele.
Înainte de a vedea ce s-a schimbat, haideți să derulăm un clip video pe care l-am făcut la debutul de la Craiova.
1. MOTORUL ECOBOOST, ÎN CONTINUARE LA PUTERE
Motorul EcoBoost de un litru nu este o noutate, el fiind folosit pe mai multe modele și ajungând să fie un succes când vine vorba de vânzări. De fapt, un succes atât de mare, încât cei de la Ford au renunțat la motorul de 1.5 litri de pe vechea generație. Asta înseamnă că pe Puma facelift poți să îți mai iei doar motoare de un litru, fie de 125 sau 155 de cai putere.
Ovalul Albastru a mers chiar mai departe, înlocuind motorul de 1.5 litri și pe versiunea de performanță ST. Dacă vrei să încordezi cu adevărat mușchii oltenești, trebuie să o faci cu același motor de un litru EcoBoost, care de data aceasta vine cu 170 de cai putere și un cuplu motor maxim de 248 Nm. Într-adevăr, nu se compară cu cei 200 de cai de pe modelul anterior, dar pentru caroseria lui Puma, sunt de ajuns pentru un puseu de adrenalină. Toate motorizările vin cu sistem mild-hybrid.
Din fericire, Ford a păstrat plăcerea cutiei manuale, care poate fi aleasă doar pe versiunea cu 125 de cai putere. În rest, toate versiunile vin cu o cutie automată cu 7 rapoarte, cu dublu ambreiaj.
2. PUMA NU ÎȘI SCHIMBĂ FOARTE MULT BLANA
Noul design exterior al lui Puma se bazează pe caracterul deja creat de modelul anterior, una din cele mai populare mașini din Europa.
Fața prezintă un nou logo Ford integrat direct în grila redesenată, flancat de faruri montate în partea superioară a aripilor. Farurile păstrează aceleași forme, dar schimbă semnătura luminoasă LED. Pe noul model avem 3 variante de echipare, dacă nu punem la socoteală versiunea de top și sportivă ST. Fiecare nivel de echipare vine cu anumite caracteristici.
De exemplu, echiparea de bază numită Titanium se inspiră de la fratele mai mare Kuga, având o grilă fără crom.
Echipările ST-Line prezintă un design frontal unic, inspirat de performanță. Modelele ST-Line X se laudă, de asemenea, cu un spoiler spate exclusiv.Noul Puma este disponibil în șase culori de caroserie, inclusiv una nouă, numită gri Cactus. Design-ul roților a fost și el schimbat, iar Puma poate fi echipat cu jante din aliaj de la 17 la 19 inch. Pe versiunea ST, de 170 de cai putere, avem în plus un splitter Ford Performance foarte agresiv, care îi oferă o apăsare frontală mai bună cu 80%, față de un Puma standard. În același timp, regăsim și jante în culoarea gri Magnetite, care ascund etrieri de culoare roșie.
3. INTERIOR MODERNIZAT
Dacă unii ar zice că exteriorul lui Ford Puma nu prezintă modificări importante, odată ce te-ai urcat în mașină, cu siguranță vei observa schimbări majore. Prima dată îți vor atrage atenția cele două ecrane mari, fie că vorbim despre instrumentarul de bord de 12.8 inch, fie de ecranul central cu o diagonală de 12 inch. În același timp, Puma vine cu un volan sport nou, plat în partea de jos, cu 2 spițe, finisat cu piele artificială Sensico și cu o serie de cusături roșii ST.
Pe partea superioară a bordului avem un material tare și un soundbar marca B&O, parte a sistemului audio cu 10 difuzoare. Același finisaj Sensico îl găsim și pe scaune, care vin cu anumite cusături subtile de culoare gri, pentru echiparea Titanium, în timp ce pe modelele ST-Line avem cusături roșii.
Scaunele sunt confortabile și plăcute la atingere, iar noul Puma vine și cu o cotieră nouă, glisantă. Dacă mergem la nivelul următor, Puma ST dispune de scaune de tip scoică, Ford Performance, menite să îți ofere un suport lateral foarte bun, atunci când vrei să îți faci de cap pe un drum virajat.
Noul Puma este cel mai mic Ford din Europa care a primit sistemul de conectivitate SYNC 4, de ultimă generație. Ecranul central include butoane tactile pentru controlul sistemului de climatizare. Astfel, numărul de butoane fizice a fost drastic redus pentru a se păstra un design simplificat.
SYNC 4 poate folosi un algoritm automat complex, pentru a învăța obiceiurile șoferului și pentru a oferi sugestii mai precise pe măsură ce clienții accesează caracteristicile sistemului multimedia. Recunoașterea vocală a fost și ea îmbunătățită, și suportă în prezent 15 limbi străine.
Acum, conectivitatea Apple CarPlay și Android Auto se face wireless, iar Puma permite ca două smartphone-uri să fie conectate simultan. Un modem 5G standard oferă conectivitate foarte rapidă și susține asistentul personal Alexa.
4. MAI MULTĂ SIGURANȚĂ PENTRU FORD PUMA
Noul Puma introduce tehnologii pe care te aștepți să le vezi pe mașinile din segmente mai scumpe. De exemplu, controlul adaptiv al vitezei beneficiază și de sistemul de Asistență Predictivă a Vitezei.
Această tehnologie poate ajusta în mod anticipat viteza vehiculului atunci când urmează o curbă, un sens giratoriu șau chiar și în momentele când intrați sau ieșiti de pe autostrăzi.Asistența la Intersecții scanează și monitorizează drumul pentru potențiale coliziuni cu mașini care vin din sens opus. În același timp, sistemul scanează și bicicliștii sau pietonii care traversează drumul pe care șoferul intenționează să vireze. Prin urmare, noul Puma poate aplica automat frânele pentru a ajuta la prevenirea sau reducerea coliziunilor. Funcționează fără a avea nevoie de marcaje rutiere, precum și pe timp de noapte, cu ajutorul farurilor activate.
Asistența la Frânarea în Marșarier este, de asemenea, nouă pentru Puma. Dacă vehiculul detectează un obiect staționar, cum ar fi pietoni, biciclete, sau alte mașini, va avertiza șoferul și poate frâna singur. În același timp, acest sistem poate detecta și obiecte în mișcare, aplicând frânele dacă este necesar.
Ford Puma facelift aduce și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Acesta oferă o imagine de deasupra vehiculului, pe ecranul central, permițând șoferului să vadă obiecte și obstacole mult mai ușor.
Farurile LED Matrix dinamice oferă o vizibilitate îmbunătățită și ajută la protejarea celorlalți participanți la trafic. Modul Turist permite șoferului să schimbe modelul fasciculului pentru traficul din stânga sau din dreapta atunci când conduce într-o țară străină.
5. MEGABOX AKA MEGACOOL
Pentru un vehicul compact care măsoară 4.2 metri lungime, nu ai avea neapărat așteptări foarte mari de la portbagaj. Totuși, Ford a vrut să maximizeze, ba mai mult, să depășească limitele.
Acest lucru este datorat în mare parte așa numitului MegaBox, un spațiu de 80 de litri, aflat sub podea, mai generos decât în trecut. MegaBox a fost disponibil și pe modelul anterior Puma, dar acum vine și cu un separator de bagaje. Acest spațiu de încărcare versatil este și drenabil, fiind în același timp un spațiu ușor de curățat, când sunt depozitate articole murdare sau umede. Prin urmare, portbagajul are un volum total de 456 de litri, o cifră impresionantă pentru acest segment de piață.
Momentan, nu știm detalii despre prețurile noului Ford Puma, dar acestea ar trebui să fie publicate în luna aprilie. Ford se va mișca repede cu comenzile, pentru că este preconizat ca livrările să înceapă la jumătatea lunii mai. Cei de la Ford au comunicat și numele versiunii electrice, Puma Gen-E, care va fi prezentată pe parcursul acestui an.
"Ford se va mișca repede cu comenzile, pentru că este preconizat ca livrările să înceapă la jumătatea lunii mai."
Dar încă nu au comunicat prețul.
Păi cum se mișcă repede??
Varianta ST nu mai e de luat cu motorul ala de 1L. De fapt motorul e cea mai important argument sa NU iei masina asta... Am inteles ca e cam stricacios...
Este doar dovada că nu vor pune niciodată 4x4 pe el, iar în locul care trebuia ocupat de diferențialul spate au refuzat și locașul pentru o roată de rezervă normală.
Iar roata de rezervă mai mică vine ca dotare suplimentară, extra, caz în care volumul portbagajului devine 410l.
https://www.youtube.com/watch?v=fjQVt8DV5-k
https://autolatest.ro/editorial-auto/ford-are-mari-probleme-cu-motorul-pe-benzina-1-0-ecoboost-ecoboom-2018/
Sunt incredibil de marsavi astia de la Ford cu marketingul lor desantat, cica motorul asta de 1 litru e un succes atat de mare incat au renuntat la ala de 1,5. Daaa sigur. Nu, dragii mosului, adevarul e ca asta de 1 litru e o catastrofa putin mai mica decat ala de 1,5 litri si atat.
https://autolatest.ro/stiri/ford-scoate-din-productie-motorul-pe-benzina-1-5-ecoboost-construit-la-craiova-este-un-esec-tehnologic/
Singurul motor ok de la Ford este dieselul de 1,5, care provine de la Peugeot. Nu sunt eu fan diesel la fel de mare ca tine, dar ii inteleg rostul si aici ar fi singura optiune viabila. Ford Pu*a nu e disponibil insa cu dieselul de 1,5, ci doar cu pocnitoarea de 1 litru.
Flăcăilor de la mizeria aia le pute tot ce se produce în Romania, adică Ford & Dacia. Samsari care se dau specialiștii vieții.
Studiile de ergonomie arata ca e mai ușor pentru ochi sa focuseze pe ecran dacă e plasat sus. Durează mai puțin sa se adapteze ochii de la distanță la aproape.
Dezavantajul e ca dacă e montat sus îți blochează o parte din vedere.
Dar dacă îl muți jos și pui guri de ventilație deasupra ai "The worst of both worlds".
Motorul ăla de 1L ar trebui să capteze discuția, ecoboost, milioane de ratoni care s-au fript.
a luat Andrei doua negative pentru observatii de bun simt
...dar autolatest e referinta in media auto
si da ford face si camioane, in bucuresti este o firma de salubrizare cu masini de gunoi marca ford, ma rog, partea de sasiu/cabina, nu stiu daca si utilajul de compactare a gunoiului e tot ford sau de la alt producator.