Pe lângă noul Mercedes-Benz EQT, versiunea electrică a Clasei T, despre care am scris într-un articol dedicat, Automarket a mai admirat la Frankfurt noul concept cu zero emisii EQT Marco Polo, gândit special pentru aventuri în aer liber.
Sau, cum îl descriu reprezentanții producătorului din Stuttgart, "un concept aproape de serie" care anunță un viitor "micro camper". Versiunea de producție va debuta în a doua jumătate a anului 2023.
Înainte de toate, te invităm să urmărești un video pe care l-am filmat chiar în locația unde Mercedes-Benz ne-a dezvăluit atât conceptul electric EQT Marco Polo, cât și noul EQT cu modul Marco Polo. Adică o soluție practică, care transformă noul EQT într-un camper entry-level.
BAZAT PE VARIANTA CU AMPATAMENT LUNG A LUI EQT
Revenind la subiectul principal al acestui articol, conceptul Mercedes-Benz EQT Marco Polo este bazat pe versiunea cu ampatament lung a lui EQT. Mașina, gândită special pentru iubitorii de activități în aer liber, are o lungime de 4.92 metri și o înălțime care nu depășește 2 metri.
Conceptul este vopsit în nuanța Gri Chromite Metallic și vine echipat cu jante de 19 inch, cu design special. Pentru contrast, constructorul german de automobile a pregătit o serie de elemente exterioare vopsite în negru lucios.
După detaliile exterioare pe care le-am menționat mai sus, primul lucru pe care l-am observat a fost plafonul care se ridică.
Așadar, poți să stai în picioare în interiorul mașinii.PLAFON "POP UP" CU PANOURI SOLARE
Deasupra plafonului, Mercedes-Benz a instalat câteva panouri solare care alimentează o baterie detașabilă. Aceasta, la rândul ei, generează suficientă energie electrică pentru diversele electrocasnice prezente la interior.
Pentru că adevăratele piese de rezistență se regăsesc în interiorul conceptului EQT Marco Polo. De îndată ce deschizi hayonul și ușile laterale, glisante, ți se dezvăluie o sufragerie suficient de încăpătoare pentru 4 persoane.
Toate piesele de mobilier (dezvoltate împreună cu cei de la Brabus) sunt confecționate din lemn de cireș și, poate cel mai important, pot fi îndepărtate în mai puțin de 5 minute, după cum susțin reprezentanții producătorului din Stuttgart. Astfel, mașina poate fi utilizată, fără probleme, zi de zi.
Dacă Mercedes-Benz EQT cu modul Marco Polo avea un singur pat, conceptul EQT Marco Polo oferă două spații pentru dormit: unul, cu o lungime de 1.97 metri și o lățime de 0.97 metri în plafonul care se ridică, și altul (pliabil) în partea din spate a mașinii, cu o lungime de 2 metri și o lățime de 1.15 metri.
Partea de bucătărie a lui EQT Marco Polo include o chiuvetă cu rezervor de apă, cu o capacitate de 12 litri, frigider cu volum de 16 litri, un mini-aragaz cu butelie de gaz detașabilă (pe care îl poți folosi și în afara mașinii) și o plită cu inducție.
Să gătești în mașină, dacă vremea de afară nu îți permite să prăjești micii în natură.
SERTARE CU SOFT-CLOSE
Masa, pliabilă și ea, o poți regla pe înălțime prin apăsarea unui buton.
Vesela și tacâmurile pot fi păstrate în diversele spații de depozitare prezente la interior (spre exemplu, sub plita cu inducție). La fel ca în cazul lui EQT cu modul Marco Polo, toate sertarele sunt cu Soft-Close.Tot prin apăsarea unui buton, geamurile ușilor laterale devin opace pentru intimitate deplină.
Motorizarea și autonomia conceptului Mercedes-Benz EQT Marco Polo sunt, momentan, necunoscute. De menționat că noul EQT este disponibil, inițial, cu un motor electric care dezvoltă 123 de cai putere și 245 Nm. Cu un plin de baterie (capacitate de 45 kWh), mașina poate parcurge până la 282 de kilometri (ciclu WLTP).
Acumulatorul lui EQT poate fi încărcat la stații rapide, de până la 82 kW, caz în care repriza 10% - 80% durează 38 de minute.
Așa cum spuneam, versiunea de serie a conceptului Mercedes-Benz EQT Marco Polo va debuta în a doua jumătate a anului 2023.
te-ai dus cu pirostria de acasa?