Am văzut pe viu noul BMW Seria 7: avem 5 lucruri esențiale despre limuzina germană

de Alexandru Monenciu
Vineri, 29.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noua generație BMW Seria 7, a șaptea, este una dintre cele mai importante lansări ale începutului de an. Noi am călătorit la Bratislava pentru a o vedea "în carne și oase" și, mai ales, pentru a pipăi toate materialele premium de la interiorul modelului bavarez. Iată 5 lucrurile esențiale despre noua navă amiral a producătorului din Munchen.

Succesor al celebrului E3, Seria 7 a îndeplinit rolul de navă amiral BMW încă din 1977, odată cu debutul primei generații. A fost un model crucial pentru constructorul din Munchen, unul care a marcat multe premiere: vorbim despre primul BMW echipat cu ABS, airbag pentru șofer și un sistem complex de climatizare, printre altele.

Ajuns la a șaptea generație, prezentat la jumătatea lunii aprilie 2022, BMW Seria 7 este mai impunător ca oricând, iar aici nu ne referim doar la aspectul limuzinei germane, ci și la tehnologia cu care vrea să atace rivalii din gamă: Mercedes-Benz Clasa S și Audi A8.

Noi am călătorit la Bratislava pentru a vedea noul Seria 7 pe viu, iar în articolul de față am rezumat 5 lucruri esențiale despre mașina care, atunci când va debuta pe piața, va fi, fără îndoială, subiect de conversație.

Însă, înainte de a vă spune cum am simțit noi mașina, am vrea să o vedeți și voi în cadrul unui scurt clip de prezentare, pe care l-am realizat în cadrul evenimentului de lansare. Ne-am fi dorit mai mult timp cu mașina, ne-am fi dorit să fim singuri, să avem timp să butonăm toată tehnologia, însă condițiile n-au fost propice pentru un material video așa cum ne-am fi dorit. Cu toate acestea, puteți să vă faceți o idee despre cât de spectaculos este noul Seria 7.

PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI PE CARE l_AM VĂZUT LA BRATISLAVA

Acum că am văzut și un clip video, haideți să descoperim 5 lucruri esențiale despre BMW i7.

1. DESIGN

Înainte să vorbim despre designul noului BMW Seria 7, trebuie amintim faptul că, pentru prima dată, modelul german poate fi comandat și într-o versiune cu zero emisii. De fapt, pe aceasta am avut ocazia să o studiem îndeaproape la muzeul Danubiana din Bratislava, acolo unde a mai fost prezent un X7 facelift, dar și unul dintre cele 99 de exemplare BMW THE 8 X JEFF KOONS.

Ca întotdeauna, Seria 7 se diferențiază de celelalte modele din portofoliu și impresionează, în primul rând, prin aerul premium. Acum că l-am văzut pe viu, pot spune (chiar dacă pare o exagerare) că se apropie, ca și prezență, de un automobil Rolls-Royce. Poate nu Phantom, dar Ghost cu siguranță.

Echipa de creație a mizat pe o parte frontală complet redesenată, verticală, și pe un design monolitic al suprafeței. Acestea, alături de capota cu dungi dinamice pe linia centrală și dimensiunile exterioare care au crescut vizibil (ampatamentul a ajuns la 3.215 milimetri), îi oferă limuzinei germane un aer elegant.

Nu putem vorbi despre design fără să ne oprim puțin asupra farurilor și a grilei frontale. Ambele reinterpretate.

BMW Seria 7 vine în standard cu faruri LED adaptive, funcțiile de lumină fiind împărțite în două zone separate (artificiu de design preluat și de X7 facelift). În partea superioară avem două benzi subțiri care integrează luminile de zi, luminile de poziție și semnalizările. Opțional, clienții pot bifa blocurile optice din cristal BMW Iconic Glow, care conțin elemente din cristale Swarowski.

Farurile pentru faza scurtă și faza lungă sunt poziționate în unitățile inferioare, cu tentă fumurie, integrate în spoilerul față. Între ele regăsim grila frontală, supradimensionată, al cărei contur este iluminat.

Din lateral se evidențiază ușile lungi, cu deschidere automată (la buton) și geamurile cu etanșări invizibile.

Suprafețele din spate sunt clar divizate, iar stopurile LED se extind spre lateral, pe aripi.

În ceea ce privește versiunea electrică i7, aceasta nu este foarte diferită din punct de vedere al designului. Sunt, desigur, câteva indicii că ai în față un BMW cu zero emisii: accentele exterioare albastre, emblema i integrată discret în grila frontală, lipsa evacuării și, nu în ultimul rând, priza de încărcare de pe aripa dreapta-spate.

Este BMW Seria 7 o mașină frumoasă? Ei bine, frumusețea se află în ochii privitorului. Este BMW Seria 7 o mașină spectaculoasă? Cu siguranță.

2. INTERIOR

Ai nevoie de o zi întreagă pentru a vorbi despre toate noutățile de la interiorul noului Seria 7, tocmai de aceea le vom trece în revistă pe cele mai importante.

În primul rând, atunci când deschizi portiera, sau, mai bine spus, când ți se deschide portiera, observi un volan nou (cu două spițe pentru i7), consola centrală împrumutată de la iX, scaunele cu suprafețe mai mari ale șezutului și numărul semnificativ mai mic de butoane, comutatoare și comenzi.

Finisajele și materialele folosite sunt demne de o navă amiral. Ai de ales, printre altele, între materiale sintetice, piele naturală și chiar o combinație de piele Merino și lână cașmir, dotare regăsită în catalogul BMW Individual.

Plafonul panoramic din sticlă este standard, la fel și sistemul de climatizare pe patru zone cu noi orificii de ventilație, tip fantă. Dacă nu se simt destul de confortabil pe scaunele standard, pasagerii din spate se pot relaxa și mai mult pe cele Executive Lounge (adevărate fotolii extensibile). Bineînțeles, ele sunt opționale.

3. BMW THEATRE SCREEN

Trecând peste materialele folosite la interior, noul BMW Seria 7 impresionează cel mai mult cu display-urile din habitaclu și cu suprafețele iluminate care îți dau impresia că mașina poate comunica cu tine.

Ecranul cu cea mai mare diagonală, și una dintre piesele de rezistență de la bord, este așa numitul BMW Theatre Screen. Un display de 31.3 inch, cu rezoluție 8K, pentru pasagerii din spate, care vine cu Amazon Fire TV încorporat. Ocupanții locurilor din spate pot viziona filme sau videoclipuri, pot asculta muzică și se pot chiar juca pe Playstation sau Xbox.

Modul opțional Theatre (din noile My Modes) coboară acest ecran, care altfel este "retras" în plafon, trage automat perdeluțele, reglează lumina ambientală și transformă noul Seria 7 într-un adevărat cinema pe roți. Sistemul audio Bowers & Wilkins, cu incinte opționale în scaune, face ca experiența să fie completă.

Tot în spate, dar de această dată încastrate în mânerele portierelor, regăsim două display-uri de 5.5 inch fiecare, denumite BMW Touch Command. Acestea înlocuiesc "vechea" tabletă, din cotiera centrală, a generației anterioare, și le permit pasagerilor să controleze diferite funcții ale mașinii (climatizare, radio etc.) și, în premieră, să efectueze apeluri telefonice.

Și cei din față sunt răsfățați, încă din standard, cu tehnologia BMW Curved Display: o structură curbată care integrează display-ul de 12.3 inch, al instrumentarului digital de bord, și ecranul de 14.9 inch, al sistemului multimedia iDrive cu sistem de operare de generație a 8-a.

Acesta din urmă prioritizează interacțiunea folosind controlul vocal și prin ecranul tactil.

Pentru prima oară, cei din față pot urmări materiale video pe display-ul central.

Partea din față, în special, este animată de tehnologia IBMW Interaction Bar, pe scurt o evoluție a sistemului de iluminare ambientală. Printre altele, această tehnologie interacționează cu My Modes și, așa cum spuneam, îți dă impresia că mașina comunică cu tine.

4. MOTORIZĂRI

Oferta de motorizări a noii generații BMW Seria 7 este una generoasă. În funcție de piață, modelul bavarez va putea fi echipat cu două motorizări plug-in hybrid, denumite comercial 750e xDrive și M760e xDrive, ambele având la bază motorul de 3.0 litri, pe benzină, cu șase cilindri. Prima va dispune de 490 CP, iar cea de-a doua de 571 CP.

Din pachetul celor două mai face parte o baterie de 18.7 kWh, care oferă o autonomie pur electrică de până la 80 de kilometri.

În dreptul motorizărilor convenționale regăsim unitatea diesel de 3.0 litri, cu sistem micro hibrid la 48V, care dezvoltă 300 CP și 650 Nm. Aceasta va echipa versiunea 740d xDrive din primăvara anului 2023 (inclusiv în Europa). Tot aici trebuie menționate și cele două versiuni pe benzină, adică 735i și 740i.

Și în cazul lor, motorul de 3.0 litri vine în compania unui sistem micro hibrid la 48V. Oferă 286, respectiv 380 de cai putere.

Să nu uităm de viitorul 760i xDrive, care va ascunde sub capotă un motor V8 de 4.4 litri, twin-turbo, care va dezvolta 544 de cai putere și 750 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.2 secunde.

5 VERSIUNE ELECTRICĂ

Marea premieră pe care o introduce cea de-a șaptea generație Seria 7 este, așa cum am mai spus, versiunea electrică i7. Este modalitatea prin care modelul bavarez intră în această eră a electrificării, o eră în care fiecare producător și, implicit, automobil trebuie să contribuie la protejarea mediului înconjurător.

Pe Bătrânul Continent, noul BMW Seria 7 va fi oferit exclusiv în versiunea i7 xDrive60, cea pe care am cunoscut-o și noi la Bratislava. Este echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, cele două dezvoltând în total 544 de cai putere și 745 Nm cuplu.

În aceste condiții, mașina atinge 100 de km/h în 4.7 secunde.

Pachetul acestei versiuni este completat de o baterie de 101.7 kWh, care promite până la 625 de kilometri autonomie. Acumulatorul poate fi încărcat la stații rapide (de până la 195 kW), caz în care sunt de ajuns 10 minute pentru o autonomie de 170 de kilometri.

Ca o comparație, rivalul său direct, adică Mercedes-Benz EQS, oferă până la 785 de kilometri autonomie (WLTP), valoare declarată de producătorul din Stuttgart.

Revenind, însă, la BMW i7, acesta va fi disponibil, ulterior, și într-o versiune i7 M70 xDrive, cu 660 de cai putere.

CONCLUZII

Noua generație BMW Seria 7 va fi produsă la uzina din Dingolfing, Germania. Debutul pe piață este programat pentru luna noiembrie 2022. În țara de baștină, știm deja că versiunea electrică pornește de la 138.310 euro.

Comentarii (17)

  • Ăștia au concediat designerul și au angajat doar consilieri de bling-bling si tablete?
    36 2
  • Nu mi permit BMW, in nici un caz seria 7 , poate cel mult un 3 la mana a doua condus de o bătrânică, dar cum frumusețea sta in ochii privitorului, mie nu mi place ce au făcut la exterior.
    Pare ceva copiat de pe la Citroen plus rinichii aia pe post de grila bleah.
    Cel mai frumos BMW a fost după mine faceliftul la seria 5 de prin anii 2002. Adicătelea știai că e BMW, era elegant. Alea erau linii frumoase, nu ciudățenia asta.
    O sa fiu catalogat drept demodat, desuet sau mai știu eu cum . Și ce dacă.
    35 2
  • Design-ul este subiectiv. In cazul de fata, personal nu-mi place mai nimic. Sa vedem cati o sa-si murdareasca pantalonii costumelor cu pragurile alea. Ma asteptam la altceva de la seria 7.
    20 0
  • Seriff
    Oribila, horror chiar, si-au batut joc de un model legendar, moda asta cu tablete si ecrane peste tot e cea mai urata din istoria auto, au pus ecrane si in usi, sa puna si sub masina un televizor, de farurile alea de Hyundai Kona nu mai zic nimic
    30 5
  • Pragurile inalte sunt pentru baterii de fapt, altfel n-ar avea loc .
    11 1
  • andrei
    Or fi oferit pungi anti-voma, pentru acest Citroen bavarez?
    8 2
  • Scurt ,și în cazul de față,la obiect...
    F.f.f.urât!
    Știu,frumusețea e în ochii privitorului..
    Nu intru în polemică.
    9 2
  • Mircea Badea
    daca esti dealer de etnobotanice..asta e masina..
    14 1
  • bravos
    nici lui unchiu' nu-i place designul,si este pensionar.
    concluzia: toti iubitorii,cititorii,postacii automarket sunt pensionari,conservatori si retrograzi.
    4 8
  • Să compari așa ceva cu un Rolls mi se pare blasfemie. Cu luminile alea roșii de pe bord, consolă, uși, scaune și ce o mai fi pe acolo este ca și cum ai compara un brad de Crăciun cu Pasărea măiastră a lui Brâncuși. Pare făcută special pentru oligarhii ruși...
    13 3
  • andrei
    Maiastra, fara pasare. De acord ca este o masina vulgara.
    4 2
  • Andrei
    Dacă tot au vrut sa copieze un Citroen puteau sa angajeze un designer Citroen, sa le arate cum se face.
    3 2
  • Mustache
    Grila aia seamana cu mustața lui ala.
    2 1
  • tc1900
    se pare ca sunt facute pt gusturile chinezilor, cea mai mare piata a lor

    design bleah
    5 1
  • Costin
    Incredibil cat de tare au putut sa distruga fata la masina asta. Eu chiar nu-i inteleg cu cine se consulta design-erii astia :( Ai avut 2 elemente superbe ce faceau marca BMW foarte usor de recunoscut in trafic si mai ales in retrovizoare, farurile cu angel eyes si grila tip "rinichi". Le-au distrus pe ambele :( Nu mai vorbesc de motoarele cu sase clindri in linie care sunt pe cale de desparitie. Pacat. Am avut e39 de care mi-e dor in fiecare zi, acum F25 cu sase in linie ma mai consoleaza putin :) mi-a placut F10 cand a aparut, superba... am crezut ca sunt pe drumul cel bun. Insa se pare ca s-au timpit de tot in ultimii ani. A mai fost o tresarire de orgoliu cu M8 care arata bine in rest ....praf. Am imbatranit :)))
    3 0
  • Octavian
    Nu sunt un fan al costumelor si al cravatelor dar la asemenea masina ar fi mers altceva.
    1 1
  • Poate ma insel, dar mi se pare ca farurile seamana foarte mult cu Genesis G60.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru