Am văzut pe viu noul Audi Q8 e-tron: 5 lucruri esențiale despre faceliftul vechiului Audi e-tron

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 09.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a făcut o vizită în mare secret pe Coasta de Azur, pentru a vedea pe viu noul Audi Q8 e-tron. Cine este el? Nimeni altul decât faceliftul modelului Audi e-tron.

În 2015, germanii de la Audi veneau la Salonul Auto de la Frankfurt cu un concept care anunța o nouă eră pentru constructorul din Ingolstadt. Cea a electrificării.

Numele acestui concept era e-tron quattro. Un SUV cu zero emisii, care a debutat în formă finală în 2018: prima oară în cadrul unui eveniment organizat la San Francisco, în luna septembrie, și mai apoi cu ocazia Salonului Auto de la Paris.

Audi e-tron a fost, așadar, deschizătorul de drumuri, deși, în trecut, germanii au mai cochetat cu ideea unei electrice complete și pe R8 e-tron. În prezent, portofoliul nemților include 8 modele electrice, iar până în 2026 sunt promise un total de 20. Totul va culmina cu o gamă formată numai din modele cu zero emisii, după cum este mai nou moda în industria auto.

De fapt, începând cu anul 2026, Audi va dezvolta numai modele cu zero emisii. O decizie anunțată chiar de Markus Duesmann, CEO-ul mărcii germane, în vara anului trecut.

Revenind la SUV-ul Audi e-tron, în ultimii 4 ani, constructorul a livrat circa 150.000 de unități la nivel global. Acum, însă, a venit momentul faceliftul. Și nu e doar o banală restilizare. Este momentul marilor schimbări, în contextul în care modelul german a primit și un nume nou: Q8 e-tron.

În urmă cu peste o lună, Automarket a făcut o vizită în mare secret pe Coasta de Azur pentru a admira îndeaproape noul Audi Q8 e-tron, în ambele variante de caroserie: SUV și SUV Coupe (adică Sportback). Acum că embargoul a expirat, îți putem povesti mai multe, trecând în revistă 5 lucruri esențiale despre SUV-ul cu zero emisii venit din Ingolstadt.

Dar, pentru început, haideți să vi-l prezentăm într-un scurt clip video, filmat chiar în hangarul în care am asistat la dezvăluire.

5 LUCRURI DESPRE NOUL AUDI Q8 E-TRON

1. AUDI E-TRON DEVINE Q8 E-TRON

SUV-ul cu zero emisii Audi e-tron pășește într-o nouă etapă și primește un facelift, adică o serie de noutăți, atât de ordin estetic cât și tehnic. Cea mai importantă modificare este, însă, numele: e-tron devine Q8 e-tron. De reținut că până în 2026, Q8 (cu motoare termice) și Q8 e-tron vor fi comercializate concomitent.

Deci Q8 nu dispare din gama Audi și nici nu este înlocuit cu Q8 e-tron.

Prin introducerea acestui model în gama lui Q8, constructorul german de automobile îl transformă în vârf de gamă printre SUV-urile și crossover-ele sale cu zero emisii.

SUV-ul este disponibil în continuare în două variante de caroserie: standard și SUV Coupe, adică Sportback. Și dimensiunile sunt diferite, comparativ cu "vechiul" e-tron: lungimea măsoară 4.915 milimetri (+14 mm), lățimea este de 1.937 milimetri (+2 mm), iar în dreptul ampatamentului sunt trecuți tot 2.928 milimetri (la fel ca înainte).

Noul Audi Q8 e-tron are o înălțime de 1.633 milimetri, iar varianta Sportback are una coperiș ceva mai coborât, adică 1.619 milimetri.

Versiunile de top SQ8 e-tron și SQ8 Sportback e-tron sunt cu 39 de milimetri mai late.

2. DESIGN NOU, AERODINAMICĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ

Din punct de vedere al designului exterior, Audi Q8 e-tron propune o parte frontală redesenată. Grila Singleframe vine în culoarea caroseriei, atunci când este bifat pachetul S Line. Avem jante noi, cu diametrul cuprins între 19 și 21 de inch și o bandă luminoasă, orizontală, integrată în faruri și ascunsă finuț sub capotă.

Trebuie menționat că acest Q8 e-tron este primul model care adoptă noua identitate vizuală a mărcii. Un prim indiciu este logo-ul cu 4 cercuri bidimensional, dar și faptul că hayonul nu mai afișează versiunea modelului (50, 55 și așa mai departe). Altfel spus, atunci când îl vei vedea în trafic nu vei ști cu ce Q8 e-tron ai de-a face.

Echipa de creație a vrut un design mai curat pentru partea din spate și de aceea a fost luată decizia de a reduce numărul emblemelor prezente aici. În schimb, emblema și numele modelului sunt acum gravate cu laser pe montantul B. O premieră pentru Audi.

Aerodinamica a fost, la rândul ei, îmbunătățită. Sunt prezente o serie de elemente noi care sporesc circulația aerului pe lângă roți. În consecință, coeficientul aerodinamic al versiunii SUV este de 0.27 (de la 0.28), iar al variantei Sportback a scăzut de la 0.26 la 0.24.

3. MATERIALE SUSTENABILE PENTRU INTERIOR

Interiorul a rămas în mare parte la fel. Tehnologia Audi Virtual Cockpit este standard, iar consola centrală integrează două display-uri poziționate unul sub celălalt: primul are o diagonală de 8.1 inch (sau 10.1 inch), iar cel de-al doilea de 8.6 inch. Rolul lor este de a înlocui majoritatea butoanelor fizice.

Pasagerii pot interacționa cu funcțiile mașinii fie prin intermediul acestor ecrane, fie prin intermediul vocii (Amazon Alexa). Sistemul Head-Up Display este opțional.

Noutatea o reprezintă prezența mai multor materiale sustenabile la interior. Spre exemplu, clienții au la dispoziție ornamente dintr-un material obținut prin reciclarea PET-urilor, iar scaunele sport ale pachetului S Line sunt îmbrăcate în piele artificială și microfibră Dinamica (cu 45% poliester).

De asemenea, Audi a folosit materiale reciclate pentru insonorizarea habitaclului, dar și pentru preșuri. Totodată, prinderile centurilor de siguranță sunt din plastic reciclat.

4. VERSIUNE CU 3 MOTOARE ELECTRICE, O PREMIERĂ AUDI

Noul Audi Q8 e-tron este disponibil alături de 3 sisteme de propulsie electrice cu o eficiență crescută, iar tracțiunea integrală este standard.

Versiunea de bază Q8 50 e-tron și, implicit, Q8 50 Sportback e-tron vine echipată cu două motoare electrice, care dezvoltă 340 de cai putere și 664 Nm cuplu (cu modul Boost activat).

Varianta de mijloc, Q8 55 e-tron, echipată tot cu două motoare electrice, oferă 408 CP și 664 Nm, de asemenea în modul Boost.

Viteza maximă a primelor două versiuni este limitată la 200 de km/h.

Cele 3 motoare electrice ale versiunilor de top, SQ8 e-tron și SQ8 Sportback e-tron, dezvoltă 503 CP și 973 Nm, în modul Boost. Ca să aprofundăm puțin, avem un motor de 124 kW pe puntea față, iar roțile spate sunt puse în mișcare de câte o unitate electrică de 98 kW.

În aceste condiții, sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în doar 4.5 secunde, iar viteza maximă ajunge la 210 km/h.

Pentru un plus de manevrabilitate, mai ales pe viraje, suspensia a fost revizuită, iar direcția este mai precisă decât înainte. Garda la sol ajunge la 176 milimetri, dar poate fi coborâtă până la 76 de milimetri.

5. BATERII NOI ȘI AUTONOMIE MAI MARE

Înainte să trecem în revistă opțiunile de baterii pe care le au clienții la dispoziție, trebuie să știi că acumulatorul de 71 kWh a fost eliminat.

Asta înseamnă că versiunea de bază Q8 50 e-tron vine alături de o baterie de 89 kWh, capacitate netă. La o stație de 150 kW, repriza 10-80% durează 26 de minute. La o priză de 22 kW, pentru o încărcare completă trebuie să aștepți circa 4 ore și 45 de minute, sau 9 ore și 15 minute la 11 kW.

Cu o singură încărcare, Q8 50 e-tron poate parcurge între 491 km (SUV) și 505 kilometri (Sportback).

Versiunile Q8 55 e-tron și SQ8 e-tron oferă o baterie de 106 kWh, capacitate netă. Aceasta poate fi încărcată la stații rapide de până la 170 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează aproximativ 31 de minute (420 de kilometri autonomie).

În cazul unei prize de 11 kW, o încărcare completă durează 11 ore și 30 de minute, sau 5 ore la 22 kW.

Dacă Q8 55 e-tron are o autonomie cuprinsă între 582 și 600 de kilometri, SQ8 e-tron și SQ8 Sportback e-tron pot acoperi 494, respectiv 513 kilometri cu o singură încărcare.

CONCLUZII

Așadar, Audi e-tron, vechiul model cu zero emisii al constructorului din Ingolstadt, a trecut prin cea mai mare schimbare din carieră și a devenit Q8 e-tron.

SUV-ul german va putea fi comandat de la mijlocul lunii noiembrie 2022, iar lansarea pe piața din Germania (și alte țări din Europa) este programată pentru finalul lunii februarie 2023. Prețurile pornesc de la 74.400 de euro în Europa.

Comentarii (4)

  • Bravo Tesla !
    7 5
  • Frumoasă prezentare, neinspirată redenumire, în opinia mea.

    Nici nu are alura lui Q8....

    Şi la Mercedes la fel EQS şi EQS SUV !!??!?!
    Putea să îi spună EQS şi EQSX poate sau EQSS...

    Confuziile duc în timp la daune împotriva brandului.
    10 1
  • Măcar au mai făcut oleacă de ordine în denumirile gamei electrice care nu prea aveau noimă. Dar văd că tot se poartă numele complet aiuristice. Zici că ăia pe la marketing și-au pierdut mințile pe la mulți producători.

    Apropo de ce zice Mike, numele complet al SUV-ului EQS este Mercedes-EQ EQS SUV 450+. Superb :)
    9 0
  • Ma bucur sa vad o aerodinamica imbunatatita si acumulatori de capacitate sporita. Sunt ajustari pozitive, in limitele tehnologiei actuale. Sunt curios la cat a ajuns masa proprie a masinii in noile conditii. Cea 'veche' avea 2445 kg goala, 3040 kg MMA
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru