Am văzut pe viu noua Skoda Kodiaq: 5 lucruri despre cel mai mare SUV al cehilor+VIDEO

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 04.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Automarket a călătorit la Berlin pentru a face cunoștință cu noua generație Skoda Kodiaq. Ți-am pregătit 5 lucruri esențiale despre cel mai mare SUV din portofoliul cehilor și, așa cum te-am obișnuit, un video în care poți să îl admiri din toate unghiurile.

Văzând succesul de care se bucură Yeti, Skoda a hotărât, în 2016, să mai adauge un SUV în portofoliul de modele. Unul de dimensiuni mai mari, de această dată, pe care l-a denumit Kodiaq.

Skoda Kodiaq a mizat încă de la început pe un interior spațios, o gamă eficientă de motorizări și tehnologie de ultimă generație, așa că a devenit imediat un hit. În ultimii 7 ani, Kodiaq a câștigat nu mai puțin de 40 de premii la nivel global, fiind desemnat "Mașina Anului" în țări ca Cehia, Polonia și Bulgaria.

APROAPE UN MILION DE UNITĂȚI VÂNDUTE

Mai mult, în 2022, Kodiaq a devenit al doilea cel mai vândut SUV Skoda, după Kamiq.

Din 2016 și până în prezent, constructorul din Mlada Boleslav a comercializat 841.900 de exemplare Kodiaq în 60 de țări. Germania, Marea Britanie și, desigur, Cehia sunt primele 3 țări în care Kodiaq ar câștiga cu lejeritate un concurs de popularitate, dacă s-ar organiza unul.

De ceva vreme, Skoda lucrează la a doua generație Kodiaq, iar, în vara acestui an, noi am avut ocazia să conducem versiunea îmbunătățită a celui mai mare SUV al cehilor, aflată sub camuflaj la acea vreme. Cu acea ocazie, ți-am pregătit un articol pe care îl poți citi/reciti AICI.

Derulăm pe repede înainte până în prezent, când Automarket se află la Berlin pentru a face, în sfârșit, cunoștință cu noua generație Skoda Kodiaq. SUV-ul a renunțat la toate secretele, inclusiv la camuflaj, astfel că ți-l putem prezenta în toată splendoarea lui. 

PREZENTAREA VIDEO A NOII GENERAȚII SKODA KODIAQ

1. UN KODIAQ MAI MARE ȘI MAI AERODINAMIC

Până să ajungem la noul design exterior, trebuie să menționăm că Skoda Kodiaq a crescut în dimensiuni. Spre exemplu, lungimea măsoară acum 4.758 milimetri (+61 mm), ampatamentul are 2.791 milimetri, 1.864 mm sunt trecuți în dreptul lățimii, iar înălțimea măsoară 1.659 milimetri.

Din punct de vedere estetic, noua generație Kodiaq înglobează o serie de elemente ale celui mai nou limbaj de design Skoda, denumit Modern Solid.

Avem o capotă sculptată, un logo nou, finisat în nuanța Unique Dark Chrome, o grilă hexagonală, care, opțional, poate fi iluminată, o priză de aer de dimensiuni generoase, un plafon optimizat din punct de vedere aerodinamic, spoilere revizuite și un difuzor de aer integrat în spoilerul spate.

Am vorbit de aerodinamică, dar nu am spus că noul Kodiaq are un coeficient Cx îmbunătățit, care este acum de 0.282.

Clienții au la dispoziție jante cu diametrul cuprins între 17 și 20 de inch, iar paleta de culori exterioare include 9 nuanțe, inclusiv una nouă, denumită Auriu Bronx Metallic.

Blocurile de lumini frontale rămân împărțite în două. Farurile și stopurile LED sunt standard, însă, opțional, noua Skoda Kodiaq poate fi echipată cu a doua generație a farurilor TOP LED Matrix. Acestea conțin cu 50% mai multe elemente luminoase și oferă cu 15% mai multă iluminare, comparativ cu prima generație.

Tot opțional, ele pot fi unite de o bandă LED integrată în grila frontală. O premieră pentru cel mai mare SUV al cehilor. Dar, un element de inspirație VOolkswagen, dacă îmi permiteți. 

La rândul lor, stopurile LED sunt unite de o bandă LED, roșie, și sunt împărțite în 3 secțiuni. Ele integrează o animație de "întâmpinare", dar și lumini de semnalizare dinamice.



2. REAPAR BUTOANELE, LEVIERUL TRANSMISIEI SE MUTĂ PE VOLAN

Habitaclul a fost, la rândul său, revizuit din temelii. În standard, noul Kodiaq vine echipat cu un display central de 10 inch, iar cel de 13 inch, cu navigație încorporată, este opțional. O premieră este prezența unui Head-Up Display, care completează instrumentarul de bord digital, Virtual Cockpit, cu ecran de 10 inch.

Sub display-ul central regăsim așa numitele Skoda Smart Dials.

Pe scurt, vorbim despre 3 rotițe multifuncționale. Seamănă foarte mult cu ce vedem pe modelele Dacia-Renault, doar că sunt mai mari și, odată apăsate, pot avea mai multe funcții. Sunt, de fapt, scurtături către diverse funcții ale mașinii. Și sunt personalizabile.

Spre exemplu, ele pot fi programate să controleze volumul sistemului multimedia, viteza ventilatorului, direcția aerului, sistemul de climatizare inteligent, modurile de condus și funcția de apropiere a hărții.

Există și 4 butoane fizice care oferă acces la funcții ca dezaburirea lunetei sau recircularea aerului. Toate acestea ne spun că Skoda se reîntoarce la butoane, cel puțin pentru o parte din funcții.

Selectorul transmisiei automate a fost mutat pe coloana de direcție. În consecință, consola centrală plusează cu 2.1 litri de spații de depozitare. Totodată, are un design mai aerisit.

Când vine vorba de conectivitate, noua Skoda Kodiaq oferă 4 port-uri USB-C, dar și o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Denumită Phone Box, aceasta poate încărca două telefoane în același timp (cu o putere de 15 W) și are inclusiv o funcție de răcire. Pentru că orice telefon tinde să se încălzească atunci când se încarcă wireless. Acest Phone Box este, desigur, opțional. La fel sunt și scaunele Ergo, cu funcție de masaj.

Un sistem audio cu 9 incinte este standard, dar pe lista de opționale regăsim și sistemul Canton cu 14 boxe, gândit special pentru melomani.

Noua generație Kodiaq a împrumutat de la Enyaq așa numitele Design Selections, adică acele pachete de materiale și culori predefinite pentru interior. Pe scurt, Loft propune o tapițerie gri din material textil, Lounge vine cu alcantara și cusături decorative în nuanța Galben Mustard, iar ecoSuite include o tapițerie din piele neagră, tratată în mod sustenabil, și cusături contrastante negre, gri sau Cognac.

Dacă tot suntem la capitolul sustenabilitate, toate materialele textile utilizate pentru tapițeria scaunelor, pentru covorașe și pentru plafon sunt confecționate din 100% poliester reciclat. De asemenea, umbrela și racleta pentru gheață (două elemente Simply Clever cu care ne-am obișnuit deja) sunt fabricate din materiale reciclate.

Un dispozitiv pentru curățarea ecranelor și un compartiment de depozitare nou, integrat în tunelul median spate (cum am văzut și pe noua Fabia), sunt cele mai noi adăugări în oferta Simply Clever.

La fel ca înainte, Kodiaq poate fi comandat și în variantă cu 7 scaune. În cazul său, pasagerii de pe rândul al treilea de scaune au la dispoziție 920 de milimetri spațiu pentru cap (+15 mm față de vechiul model).

Și portbagajul este mai încăpător decât înainte. De pildă, cu toate scaunele în poziție normală, Kodiaq cu 5 locuri oferă 910 litri (+75 l). Sau 2.105 litri (+40 l) dacă rabatezi bancheta.

Volumul portbagajului variantei cu 7 locuri în funcțiune a crescut la 340 litri (+70 l), sau 845 litri cu rândul al treilea de scaune rabatat. Cu 80 de litri mai mult decât prima generație Kodiaq. În cazul acestei variante, volumul total de încărcare este de 2.035 litri (+30 l).

3. VERSIUNE PLUG-IN HYBRID CU 100 KM AUTONOMIE

Noua generație Skoda Kodiaq poate fi comandată alături de motorizări pe benzină și diesel. Indiferent de alegerea făcută, transmisia este una automată, DSG, cu 7 rapoarte.

Intrarea în gamă se face cu propulsorul de 1.5 litri TSI, cu 150 de cai putere. Unitatea lucrează alături de un sistem mild-hybrid la 48V, pentru un plus de eficiență. Amatorii de motoare pe benzină pot opta și pentru unitatea TSI de 2.0 litri, cu 204 CP.

De cealaltă parte, pentru tradiționaliști, avem agregatul diesel de 2.0 litri, TDI, disponibil în versiuni de 150 și 193 de cai putere.

De menționat că tracțiunea integrală este standard pentru unitatea 2.0 litri TSI (204 CP) și pentru motorul de 2.0 litri TDI cu 193 de cai putere.

Marea premieră este, însă, noua versiune plug-in hybrid Kodiaq iV. Ansamblul PHEV este compus dintr-o unitate de 1.5 litri TSI (150 CP), un motor electric și o baterie. Sistemul oferă o putere totală de 204 CPÎn cazul acestei versiuni, tracțiunea este pe puntea față, iar transmisia DSG are 6 rapoarte.

În modul pur electric, noua Skoda Kodiaq iV poate parcurge până la 100 de kilometri. Încărcarea acumulatorului poate fi realizată la prize de 11 kW, sau la puncte rapide cu o putere de până la 50 kW.

Nu vă gândiți că versiunea PHEV înseamnă compromis în materie de spațiu. Lucrurile sunt foarte generoase și aici. Hibridul cu încărcare la priză oferă 745 de litri spațiu pentru bagaje.

Pentru un răspuns îmbunătățit al suspensiei, dar și pentru mai mult confort, SUV-ul poate fi echipat cu versiunea revizuită a sistemului DCC Plus Dynamic Chassis Control.

4. MEMORAREA LOCULUI DE PARCARE ȘI CONTROL DE PE TELEFON

Pachetul de sisteme de asistență a fost îmbunătățit și a ajuns să includă tehnologii noi ca Turn Assist, Collision Avoidance Assist, Crossroad Assist, Exit Warning, Automated Emergency Braking și Intelligent Park Assist, cu funcțiile suplimentare Trained Parking și Remote Parking.

Pe scurt, Turn Assist avertizează și, eventual, frânează automat atunci când detectează un vehicul care vine de pe contrasens, la ieșirea de pe un drum secundar, spre exemplu. Crossroad Assist utilizează senzorii radar și camera video frontală pentru a detecta traficul cu care te intersectezi, inclusiv bicicliști și pietoni, atunci când ieși de pe o alee, fără vizibilitate, spre exemplu.

Noul sistem Intelligent Park Assist permite parcarea automată a mașinii, iar acum controlează și viteza de deplasare, nu numai direcția. Desigur, frânează automat atunci când detectează un obstacol.

Funcția Trained Parking permite memorarea a 5 locuri de parcare favorite și manevrele pe care le faci pe o distanță de 50 de metri. Atunci când recunoaște vreunul dintre aceste 5 locuri, mașina va parca singură.

Așa cum îi spune numele, asistentul Remote Parking îți permite să parchezi mașina cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefonul mobil.

5. VERSIUNE DE TOP, KODIAQ SPORTLINE

La fel ca până acum, versiunea de top poartă denumirea de Kodiaq Sportline. Bineînțeles, cehii au pregătit câteva noutăți și aici. Spre exemplu, pe lângă grila frontală, oglinzile exterioare, difuzorul de aer și ramele geamurilor vopsite în negru, montantul D vine și el finisat, pentru prima oară, în negru lucios.

Emblema Sportline poate fi regăsită pe aripi, iar jantele de 19 inch, cu design special, sunt exclusive pentru această versiune. Clienții pot opta și pentru jante de 20 de inch, echipate cu capace aerodinamice, negre.

Farurile TOP LED Matrix și stopurile TOP LED sunt standard pentru Kodiaq Sportline. Această versiune este disponibilă cu toate motorizările, inclusiv cu versiunea plug-in hybrid.

Pentru interior, constructorul din Mlada Boleslav a pregătit o temă proprie Sportline Design Selection, scaune sport cu tetiere integrate, tapițerie din alcantara, cusături contrastante gri, plafon negru, ornamente metalice și volan cu 3 spițe și cusături negre. La capitolul tehnologie, vești proaste. Chiar și pentru această versiune de top, display-ul de 13 inch este opțional.

Comentarii (14)

  • Chera Robinson
    Frumos exemplar cu cateva minusuri:
    1) pret mare, cu siguranta ca o sa porneasca de pe la vreo 40k pret lista;
    2) banda de led de pe spatele nu are nici o treaba, la fel si banda fagure de pe fata;
    3) nu au auzit si ei de full hybrid, arunca in continuare phev care o sa coste o carute de bani, sau mild hybrid 1.5 care o sa fie cam lesinat ptr aceasta caroserie de aprox 2tone...
    9 1
  • Și prețul? Cat e prețul în contextul 'actual'
    ? Incepe de la treizeci și se termină la cincizeci?
    Eu nu mi permit sunt prea prost platit. Bineînțeles oculta mondială e de vina că nu mi permit o Skoda. O banala Skoda. Mi ar fi și rușine să îmi iau, mie Skoda îmi aduce aminte de Skoda 120s, pe când Opel îmi aduce aminte de Opel rekord. Ceea ce e alta mâncare de pește dar nici Opel nu mi as mai lua. Dar un Ford Granada, da.
    8 2
  • Trilulilu
    Mare. Parcă prea mare. Prețurile în variantele dotate cred că vor depăși 60k
    6 1
  • Atit,204cp?
    0 5
  • Doamne cât de urâtă e.
    Skoda avea ceva al ei, pe vremuri: design banal dar elegant. Acum zici ca sunt niște caricaturi de bmw.
    5 7
  • Fata de Suzuki sx4,,stopuri pe spate parca intoarse pe dos,,infatisare anosta la pret de Lexus?
    2 4
  • Marian
    Cand citeam comentariile legate de preturi, am vazut un articol propus de Automarket si am dat click de curiozitate ca sa vad de cand e: https://www.automarket.ro/stiri/preturi-pentru-noul-volkswagen-touareg-in-romania-start-de-la-49000-de-83599.html?utm_source=projectagora&utm_medium=contentdiscovery
    Acum cat o fi pretul ? 80.000? Deci aproape s-a dublat in 5 ani daca luam in considerare ce zic "Primii 150 de clienți care îl rezervă pentru 1.000 de euro îl pot cumpăra cu 43.000 de euro."
    Cand citesc un articol de genul mi se pare de acum 10-15 de ani cand vad preturile minuscule fata de ce avem acum.
    A devenit un mare lux o masina noua...
    9 0
  • Razvan
    eu am comandat honda cr-v generatia 6.bafta tuturor
    3 3
  • Chera Robinson
    as fi luat si eu honda crv dar vazand ca un phev e 50k, m-am lasat pagubas...Efectiv isi bat joc de noi toti producatorii si cu 35k abia reusesti sa-ti iei o caruta de masina din pacate...
    5 1
  • @chera
    Eu am comandat hibrid 4x4,nu phev care e 4x2.Ambele sunt peste 50k,evident mai scump phev decât hibrid.
    0 1
  • Banditos
    @Chera

    ce intelegi caruta la 35K? intreb, ca sunt curios daca pe ce am dat eu 32K o pot considera caruta. Nu de alta, da' chiar sunt multumit de achizitie.
    1 0
  • Zic si eu
    Arata chiar bine pentru o skoda! Personal vad 2 neajunsuri momentan ( al 3lea va fi-probabil- pretul):
    1.Datorita grilei față, aduce a sx4 cross de acum 6-7 ani;
    2.Tableta de 13' din alt film, aminteste de taximetristii cu probleme de vedere, care isi puneau o tableta de 10 inchi pe bord. Senzatia este ca, dupa ce au terminat designul interior, si-au dat seama ca au uitat sa integreze tableta, asa ca au luat o chinezarie groasa si au lipit-o cu ciungă in mijlocul bordului.
    Cum insa perceptiile din viata reala difera uneori de cele generate de poze, as astepta sa o vad pe viu.
    3 0
  • Chera Robinson
    @Banditos unde ai dat tu banii ăștia pe noul crv? Ca pe site apare la 40k cea mai ieftina varianta, am întrebat pe la dealers și nu dau alte discount uri in afara de rabla :((
    0 1
  • Banditos
    N-am zis de CRV, in schimb ai zis tu de "caruta la 35K". Oricum, comanda a fost in ianuarie 2023.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru