Volkswagen a dezvăluit astăzi oficial noul Touareg. Cea de-a treia generație a celui mai mare SUV european Volkswagen a văzut lumina zilei în premieră mondială în China, însă în seara aceleiași zile de vineri, 23 martie, va fi prezentat oficial în România în cadrul Salonului Auto Internațional București 2018 (SIAB). Ulterior, mașina va rămâne principalul exponat al standului Volkswagen pe perioada Salonului Auto și va putea fi admirată până în 1 aprilie, ziua închiderii SIAB.
Automarket a avut ocazia să vadă noul Volkswagen Touareg în cadrul unui eveniment strict secret care a avut loc la începutul lunii martie la Hamburg, astfel că vă putem oferi deja o serie de informații interesante, fotografii reale cu noul SUV al germanilor și un interviu cu designerul care s-a ocupat de exteriorul noului Touareg.
Alături de Automarket, la evenimentul din Germania au participat și cei de la 0-100.ro, dar și emisiunile La Volan (Digi) și Super Speed (ProTV), astfel că puteți deja să consultați mai multe puncte de vedere legate de noul Touareg. Atât cât se poate într-un eveniment de presă în care mașina și tehnologiile sale sunt prezentate în format static. Adică fără test drive.
1. Suntem a treia piață de Touareg din Europa
Dacă v-ați întrebat de unde vine acest interes al germanilor de la Volkswagen pentru România în ceea ce privește noul Touareg, aflați că țara noastră s-a aflat anul trecut pe locul al treilea în Europa în clasamentul vânzărilor SUV-ului german, după Germania și Marea Britanie.
Evident, este o performanță facilitată de faptul că modelul s-a aflat în 2017 în final de carieră, iar publicul din România iubește în general edițiile speciale de final de generație care coboară prețul de achiziție. Cu toate acestea, prezența României pe podium în acest clasament este pe cât de surprinzătoare, pe atât de interesantă.
2. Exteriorul noului Touareg
Cel de-al treilea Touareg păstrează izul estetic inspirat de masivitatea anterioarelor generații, dar plusează cu linii pe care le regăsim în gama contemporană de modele Volkswagen. De exemplu, zona frontală este un amestec între T-Roc, Tiguan și Arteon din punct de vedere vizual, însă dimensiunea părților componente ale acesteia - blocuri optice, grilă în formă de T - transformă peisajul într-unul ceva mai "corpolent".
Partea posterioară a lui Touareg este ceva mai clasică în abordare, mai puțin spectaculoasă decât fața. Este și zona care păstrează cele mai multe "rădăcini" comune cu generația anterioară. Cu toate acestea, forma generală a stopurilor LED, jocul de lumini în forma literei L din acestea și apariția denumirii modelului sub sigla Volkswagen pe hayon sunt elemente noi.
La nivel de dimensiuni, Touareg este mai lung (+7.7 centimetri), mai lat (+4.4 centimetri) și cu foarte puțin mai scund (-0.7 centimetri) decât generația pe care o înlocuiește. Noul Touareg măsoară 4.88 metri în lungime și 1.98 metri în lățime, iar înălțimea maximă a SUV-ului german este de 1.70 metri.
Deși e mai mare, utilizarea aliajelor ușoare în construcția structurii mașinii face ca Touareg să fi trecut printr-o dietă serioasă: minus 100 de kilograme în raport cu generația anterioară.
De notat că versiunile clasice și versiunea R-Line diferă sensibil la nivel vizual. Dacă Toureg-ul clasic abundă în elemente cromate la nivelul grilei și al zonelor laterale din bara frontală care anterior erau rezervate luminilor de ceață, varianta R-Line elimină orice inserții cromate în favoarea unora negre. Diferențele vizuale sunt evidente: dacă versiunile "cromate" par dedicate celor care vor o mașină de statut, varianta R-Line are o alură ceva mai sportivă și linii mult mai "curate".
Jantele care pot fi comandate pe noul Touareg au între 18 și 21 de inch. La nivelul nuanțelor exterioare, clienții au la dispoziție o paletă de 13 culori, dintre care 3 sunt absolut noi: Aquamarine Blue, Tamarind Brown și Juniper Green.
Conform designerului de exterior al noului Touareg, brazilianul Arnaldo Cruzeiro, designul noului Touareg va juca rol de inspirație pentru viitoarele generații ale modelelor din avalul gamei Volkswagen, fiind un punct de start pentru o eră nouă în limbajul estetic al mărcii.
Interviu cu Arnaldo Cruzeiro, designerul de exterior al noului Touareg
Cât de important a fost pentru echipa de designeri să dezvolte un Touareg care are un "feeling familiar"?
"Feeling-ul familiar" e important pentru noi, pentru că dacă luați oricare dintre mașinile noastre, veți observa câteva legături estetice. Până la urmă termenul în sine asta înseamnă: e o familie, iar membri săi au trăsături comune. Dar pe Touareg avem câteva elemente puternice și unice în același timp care ar putea fi introduce pe viitoarele noastre modele. Touareg este produsul nostru de top acum, iar asta înseamnă că poate vom vedea unele elemente și pe produsele care urmează.
Deci putem considera că noul Touareg, ca navă-amiral a gamei, este startul unei noi generații de mașini în gama Volkswagen?
Da, cu siguranță deschide o nouă eră în designul Volkswagen. Bineînțeles, Touareg este o mașină mare și nu putem pur și simplu să repetăm toate elementele pe care le vedem pe acest SUV pe toate celelalte modele, pentru că trebuie să respectăm dimensiunile și caracterul fiecăruia. Dar în mod sigur unele elemente au potențialul de a fi introduse și pe alte mașini.
Deși spuneți că e un nou start pentru designul Volkswagen, putem recunoaște, totuși, câteva elemente deja prezente în gama mărcii. Văd unele elemente de la Arteon, poate unele de la fratele mai mic, Tiguan, mai ales în zona blocurilor optice frontale.
Aș spune că Arteon a fost cumva o referință. De fapt, Arteon și Tiguan au fost dezvoltate împreună, în paralel. Dacă analizați cu atenție liniile, veți vedea că Arteon este desenat ca un coupe sportiv, în timp ce Touareg este un SUV sportiv. Un astfel de element comun este grila în forma literei V. Aceasta creează un element unic pe mașină, o face ușor de recunoscut. Și asta se întâmplă atât pe Touareg, cât și pe Arteon. Dar pe Arteon, acest element este așezat foarte jos, pentru că vorbim despre o mașină sportivă. Pe Touareg, e mult mai sus, pentru că e o mașină masivă, designul trebuie să inspire protecție, iar grila e ca un fel de scut în fața mașinii.
Din profil, limita frontală a mașinii este foarte verticală. Nu va exista o problemă la viitorul test Euro NCAP la categoria Protecția Pietonilor din acest punct de vedere?
Nu, mașina a fost desenată în funcție de toate regulile de siguranță din industrie. Dacă ar avea vreo problemă din acest punct de vedere, mașina nu ar putea fi vândută. Regulile în vigoare spun că dacă lovești un pieton, partea inferioară a spoilerului trebuie să lovească prima picioarele, pentru ca pietonul să fie apoi aruncat pe capota activă, acolo unde zona superioară a corpului este protejată în măsura în care se poate.
Cum priviți, ca designer, noile tehnologii de siguranță și faptul că multe radare și mulți senzori trebuie așezați în zona grilei și pot să strice astfel aspectul frontal al mașinii?
E întotdeauna o provocare pentru noi.
Deci un designer nu le urăște pur și simplu, ci le vede ca pe provocări pe care le poate ataca.
Prima reacție pe care o ai este simplă: Doamne, un nou senzor! Un nou radar! Dar până la urmă, acest lucru e unul pozitiv pentru mașină și pentru clienții ei. Când se întâmplă să ai nevoie de aceste tehnologii și ele te ajută, nu știi cui să mulțumești mai întâi pentru că acestea există. Dar, revenind la design, încercăm să le integrăm cât de bine se poate. De exemplu, avem în grilă noua cameră dedicată sistemului Night Vision. Aceasta trebuie să fie expusă, pentru că e o cameră, nu avem voie să o obturăm în niciun fel.
Clienții ce spun despre integrarea asta?
Discutăm constant cu clienții noștri despre acest subiect și se întâmplă exact invers față de ceea ce am putea crede. Există clienți care spun: "Mașina mea nu arată ca și cum ar avea un radar și aș vrea să se vadă asta, din moment ce am plătit pentru el.
Și cum vedeți viitorul acestor sisteme?
E foarte clar că vor apărea din ce în ce mai multe. E evident că viitorul mașinilor este autonom, iar asta înseamnă că vor apărea foarte multe radare și senzori care trebuie integrați în design. Deci va trebui să învățăm să lucrăm cu aceste elemente.
Să revenim la Touareg: cum ați decis să schimbați atât de mult aspectul versiunii R-Line față de celelalte?
Pe R-Line am scos complet elementele cromate și le-am înlocuit cu elemente negre lucioase. Scopul nostru a fost din start acela de a transforma mașina, de a o face să arate mai sportiv. Pentru că R-Line asta înseamnă, o versiune mai sportivă.
În spate, stopurile arată de parcă au fost preluate de pe anteriorul Touareg și trecute printr-un facelift. Altfel spus, dacă vezi acest stop, îți dai seama imediat că e un Touareg. Am dreptate sau nu?
Nu neapărat. Am lucrat și la exteriorul anteriorului Touareg. Stopurile erau poziționate mult mai sus, iar forma lor e complet diferită. În cazul noului Tiguan, am mers pe linii ceva mai fluide, iar direcția muchiilor era alta. Însă faptul că noul Touareg poate fi recunoscut ca un Touareg implicit la nivelul stopurilor este un lucru bun, pentru că asta dovedește că filosofia noastră de design a funcționat. Suntem designeri și scopul nostru este de a-i face pe oameni să recunoască mașinile noastre, nu să le confunde cu cele ale altor branduri.
Dacă pe T-Roc și pe Tiguan găsim stopurile cu formă neregulată, aici tot "jocul" se întâmplă în interiorul stopului, în zona luminilor LED.
Da, elementele în forma literei L fac parte din semnătura luminoasă a mașinii.
Un alt element nou este faptul că noul Touareg are numele scris mare pe hayon. Până acum, acest detaliu nu exista pe Touareg, dar a fost introdus de SUV-ul de clasă mică T-Roc.
Așa este. Prima mașină pe care am făcut acest lucru a fost primul Phaeton. Această mașină avea suprafețe curate, linii curate, iar pe spate aveam logo-ul și numele modelului: Phaeton. Acest nume pe hayon va deveni o parte din identitatea mașinilor noastre.
Deci ne așteptăm la acest lucru pe mai multe modele?
Da, pe viitoarele mașini Volkswagen.
3. Ecrane de la stânga la dreapta: Innovision Cockpit
La fel ca în cazul exteriorului, Volkswagen Touareg oferă un interior care își bazează rădăcinile pe ceea ce Volkswagen oferă deja în propria gamă de modele. Spre deosebire de exterior, însă, interiorul face un pas masiv înspre digitalizarea completă, fiind un amestec de tehnologie și materiale de calitate superioară. După o "inspecție" punctuală a habitaclului, putem spune, fără niciun fel de îndoială, că interiorul este punctul forte al noului Touareg, având toate argumentele să se lupte de la egal la egal cu SUV-urile de talie asemănătoare dezvoltate de constructorii premium.
Centrul de interes al interiorului din punct de vedere tehnologic este ceea ce Volkswagen denumește "Innovision Cockpit": ansamblul format de cele două display-uri masive care pot fi comandate de clienți. Instrumentarul digital de bord care ia locul ceasurilor analog are diagonala de 12 inch, în timp ce ecranul central, "lipit" de primul, are diagonala de 15 inch în varianta sa de top, Discover Premium. Nu știm cum arată versiunile de bază ale lui Touareg, pentru că la workshop-ul de la Hamburg am avut în față doar variantele superioare.
Evident, soluția de a "lipi" două display-uri masive nu e una nouă în industrie, fiind introdusă de Mercedes-Benz acum un an și jumătate pe noua generație Clasa E și apoi generalizată la nivel de gamă. Este însă prima dată când un constructor non-premium oferă o astfel de soluție tehnologică, chit că acest lucru se întâmplă pe un model care aspiră la zona premium a pieței. În plus, probabil că această așezare a ecranelor va prinde rădăcini în gama Volkswagen odată cu "desfacerea" sa spre modelele din segmentele inferioare.
Displayul central masiv (la nivel vizual are dimensiuni care rivalizează cu cele ale volanului) ascunde majoritatea comenzilor care până acum erau împinse în spatele unor butoane fizice. În plus, acesta se inspiră din lumea tabletelor Apple și vine cu un buton central Home care te "aruncă" pe pagina de start în cazul în care te pierzi prin meniuri. Noi am testat sistemul și pare destul de logic și de simplu de utilizat, bazându-se pe ecrane paralele prin care navighezi cu deja cunoscutele gesturi pinch și swipe.
Pe lângă cele două display-uri de la interior, clienții noului Touareg pot opta pentru un Head-Up Display color care proiectează pe parbriz informațiile importante ale rulării pe un "ecran virtual" de 22 pe 9 centimetri.
4. Interior: calitate dedicată familiilor
Interiorul lui Touareg poate fi personalizat în funcție de dorințe prin trei "linii de echipare" care schimbă ușor materialele, inserțiile de pe bord și culorile din habitaclu. Acestea sunt Atmosphere (lemn, culori naturale calde), Elegance (tehnic, dominat de nuanțe și materiale metalice) și R-Line (cu accente sportive).
Un lucru rămâne comun între cele trei linii de echipare: designul general al interiorului, cu "aripa" inferioară masivă care încadrează planșa de bord, și materialele utilizate de cei de la Volkswagen, care par că s-au inspirat de la colegii de la Audi pentru a oferi o ambianță și o calitate percepută la nivel de vârf. Există și elemente inspirate din gama actuală - cum ar fi aeratoarele interioare ascunse în bord în designul baghetelor orizontale de pe Bord, așa cum se întâmplă pe Passat și Arteon.
Scaunele frontale încălzite și ventilate pot fi comandate opțional cu funcție de masaj cu opt moduri de funcționare, aceasta fiind "rezolvată" de perne de aer instalate anatomic sub tapițerie.
Alte două elemente interesante care scot în față interiorul lui Touareg: plafonul panoramic cu deschidere glisantă care devine - conform celor de la Volkswagen - cel mai mare astfel de plafon din portofoliul mărcii, cu o deschidere interioară de 127 pe 82.5 centimetri. Apoi, portbagajul crește serios la nivel de volum, informație care bucură mai ales familiile care se vor orienta spre modelul german: 810 litri, un plus de 113 litri față de generația actuală.
Pentru a crește nivelul calității percepute, designerii de interior au lucrat mult la nivelul efectelor luminoase generate de sistemul de iluminare ambientală. Acestea sunt disponibile în 30 de culori și "acționează" pe mânerele și clanțele interioare ale ușilor, pe zonele de depozitare din portiere și din consola centrală, dar și (opțional) ca baghete de lumină care subliniază textura inserțiilor din aluminiu sau lemn de pe bord.
5. Motoare: Miza pe V6 și (mai târziu) pe V8 și Plug-in Hybrid
Dacă erați obișnuiți cu oferta de până acum a lui Touareg, nu veți găsi surprize majore la nivelul motirizărilor oferite de germani pe noul vârf de gamă al familiei Volkswagen.
Noul Touareg se va lansa împreună cu două motoare diesel V6 de 3.0 litri care produc 231, repectiv 286 CP. Germanii nu oferă informații suplimentare despre aceste motorizări, dar știm că e vorba de versiuni Euro 6 reconfigurate ale motorizărilor actuale. Mai mult, fanii diesel se vor putea baza în gama Touareg, ulterior lansării, pe un motor V8 de 4.0 litri care va dezvolta 421 de cai putere și va deveni vârful de putere al gamei.
Începând cu toamna anului 2018, noul Touareg va primi un motor V6 turbo pe benzină care va dezvolta 340 CP. Dar cea mai "curată" versiune a noului Touareg va fi un hibrid cu încărcare la priză care va fi lansat inițial în China și care va dezvolta un vârf de 367 de cai putere prin cele două motoare ale sale. Nu există informații nici despre componența sistemului hibrid, nici despre data sa de lansare în Europa.
Vestea bună este că Touareg va veni standard cu sistemul de tracțiune integrală 4Motion și cu o transmisie automată DSG cu 8 rapoarte. Un diferențial central blocabil cu distribuție asimetrică a cuplului va asigura transferul între cele două axe ale mașinii: maxim 70% din cuplu pe puntea față și maxim 80% din cuplu pe puntea spate.
6. Suspensii pneumatice și direcție integrală
De notat câteva elemente importante care vor asigura o ținută de drum on- și off-road superioară față de generația anterioară a lui Touareg. În primul rând, vorbim despre un model construit pe platforma tehnică MLB a celor de la Volkswagen, care acoperă mașinile de clasă superioară cu motoare și cutii de viteză montate longitudinal.
Cel mai important pachet dinamic este cel al suspensiilor pneumatice care promit atât un nivel de confort redutabil pe șosea, cât și capacități off-road sporite prin faptul că garda la sol a mașinii poate fi modificată în modurile "Off-Road" și "Special Off-Road" cu 2.5, respectiv 7 centimetri. Tot suspensiile pneumatice asigură performanțe aerodinamice la viteză ridicată prin coborârea mașinii între 2.5 și 3.5 centimetri atunci când aceasta rulează cu peste 120 de km/h.
Capacitățile off-road ale lui Touareg diferă, astfel, de tipul de suspensii pe care îl alegeți. Dacă suspensiile standard și cele pneumatice opționale oferă același unghi de înclinare (35 de grade) și aceleași capacități la urcarea rampei (60 de grade), cifrele diferă serios când vine vorba de unghiurile de atac și de degajare (de la 25 la 31 de grade), dar și când vorbim despre adâncimea maximă a vadului (de la 50 la 58 de centimetri).
Apropo de off-road, Volkswagen le oferă pasionaților un pachet dedicat opțional care vine cu moduri de rulare suplimentare, puncte de ancorare, protecție suplimentară sub șasiu, protecție la pietre și cu un rezervor a cărui capacitate crește de la 75 la 90 de litri.
Noul Touareg este primul model Volkswagen care primește un sistem de direcție integrală. Acesta îmbunătățește stabilitatea în viraje atât la viteze mici (sub 37 km/h) cât și la viteze mari (peste 37 km/h) rotind roțile de pe puntea spate invers față de cele din față, respectiv în direcția celor din față. Rezultatul se vede în orașe (diametrul de bracaj scade cu un metru, de la 12.19 la 11.19 metri), dar și la viteze ridicate, unde Volkswagen susține că mașina primește un plus de stabilitate în virajele rapide și la manevrele de urgență, cum ar fi cele de evitare a obstacolelor.
7. Tehnologii de asistență noi pentru gama Volkswagen
Așa cum ne așteptam, Touareg primește tot ce are mai bun marca Volkswagen în materie de siguranță. Și nu doar marca Volkswagen, ci Grupul VW în general. De exemplu, Touareg este primul model al familiei VW care este oferit cu un sistem de asistență Night Vision. Acesta folosește o cameră cu termoviziune pentru a detecta pietoni și animale care se află pe marginea șoselei pe timp de noapte, iar imaginea acestora este evidențiată imediat pe displayul digital din zona instrumentarului de bord, în timp ce farurile matrix LED - ajungem și la ele în scurt timp - trimit o serie de flash-uri concentrate cu fascicul pe "subiectul" din fața mașinii, pentru a-l avertiza că se apropie un vehicul.
Un alt sistem prezent în premieră în gama Volkswagen este Front Cross Traffic Alert, un pachet care până nu demult era prezent exclusiv pe modelele premium de top. Acesta este "frate" al sistemului de asistență la ieșirea perpendiculară cu spatele din parcare și îl avertizează pe șofer cu ajutorul unor senzori montați în stânga și dreapta spoilerului frontal dacă pe drumul perpendicular din față se apropie o mașină. Sistemul este foarte util în parcări sau la ieșirile fără vizibilitate pe drumuri principale, adică acolo unde până acum șoferul era nevoit să scoată "botul" mașinii periculos de mult pentru a putea vedea dacă se apropie mașini. Pachetul e legat de cel de frânare automată pentru a acționa din proprie inițiativă dacă mașina consideră că șoferul e depășit de situație.
Ultimii ani au fost martorii unei explozii a sistemelor de asistență semi-autonome, iar Touareg nu putea să facă excepție de la această "regulă". SUV-ul german oferă un pachet opțional care se numește oficial "Large driver assistance system package" și care conține, printre alte sisteme deja "clasice" în lumea auto (frânare automată, păstrarea benzii, avertizare la părăsirea benzii, avertizor unghi mort) și un sistem care promite să te scape de nervii din traficul aglomerat. Se numește Traffic Jam Assist cu Roadwork Lane Assist și permite rularea autonomă în traficul aglomerat și pe porțiunile în lucru ale autostrăzilor, Touareg luând ca repere atât vehiculele din față, spate și lateral, cât și marcajele. Totul funcționează atât timp cât șoferul păstrează mâinile pe volan, pentru a prelua controlul în caz de urgență.
Ultimele găselnițe ale mărcilor germane în special includ așa-numitul Trailer Assist, un sistem care parchează mașina automat dacă aceasta are agățată o remorcă de cârligul special retractabil. Considerate unele dintre cele mai dificile manevre de parcare, acestea sunt preluate 100% de mașină, care duce la bun sfârșit o parcare cu spatele sau una laterală cu remorcă inclusă. Acest sistem, apărut în premieră absolută pe cea mai recentă generație Audi Q7 - deci în familie - este montat pe Touareg pentru că statisticile VW spun că aproape jumătate dintre clienții europeni ai acestui SUV îl folosesc la un moment dat pentru a tracta o remorcă sau o rulotă.
Apropo de asta, Touareg poate tracta încărcături de până la 3.5 tone.
8. Noile faruri IQ.Light - LED Matrix
Numele sistemului e scris oficial de Volkswagen cum îl vedeți mai sus, dar noi ne vom referi la el, simplu, ca IQ Light. Acesta propune un sistem de faruri dezvoltate de specialiștii germani de la Hella care înglobează în blocul optic frontal toate luminile de care ai nevoie: cele de zi LED, faza scurtă, faza lungă (ambele cu funcție cornering) și indicatoarele de direcție.
Sistemul complex de lumini este conceput din 128 de LED-uri individuale care preiau funcțiile de mai sus. Acestea pot fi activate individual sau în grup pentru a bifa cerințele de moment ale mașinii. Un element interesant este faptul că modulele LED ale fazelor lungă și scurtă (75 de module LED sunt dedicate acestora) sunt așezate în forma unei table de șah. Evident, acestea lucrează constant pentru a "acoperi" mașinile din raza de acțiune a noului Touareg, astfel că șoferii din jur vor percepe faza lungă a SUV-ului german ca pe o fază scurtă, în timp ce restul câmpului vizual va fi inundat de o lumină "apropiată de cea din timpul zilei", spun inginerii VW.
Conform celor de la Volkswagen, noul sistem de lumini LED de pe Touareg crește raza de acțiune a farurilor cu 100 de metri pe faza lungă în comparație cu sistemul Xenon de pe anteriorul model.
9. Sistem de sunet Dynaudio
Sistemul audio dedicat de danezii de la Dynaudio noului Touareg este opțional pe SUV-ul german și oferă o putere totală de 730 de wați. Acesta vine cu un amplificator Dolby 7.1 și cu 14 incinte acustice surround care oferă o experiență audio de top. Am experimentat noul sistem audio în contextul unei mașini statice - deci ne păstrăm analizele finale pentru un test ulterior - iar experiența de studio a fost una mai mult decât plăcută.
10. Cum arată profilul clientului de Touareg?
De exemplu, media vârstei deținătorilor unui Touareg este de 55 de ani în Europa, în timp ce în China aceasta scade serios, până la 41 de ani. Rusia se află ceva mai sus față de China, cu o medie de 43 de ani.
În aceste condiții, e interesant de văzut un alt aspect al portretului-robot al deținătorului de Touareg: doar 31% dintre clienții europeni folosesc mașina pentru a transporta copii mici care au nevoie de scaune speciale. În schimb, în cazul chinezilor și al rușilor - mai tineri în medie - lucrurile stau diferit: 65%, respectiv 47% dintre aceștia transportă copii mici cu Touareg-ul propriu.
daca stii de existenta altor marci adevarate, da negativ
Tehnic, un update la nivelul pietei
Nu vor pierde clienți, Touareg este mai ieftin ca Q7.
Consola îndreptată către șofer n-o văd ca pe un dezavantaj, mai ales că si la Audi A7 se găsește aceeași idee.
Per total arată bine, nu-mi place volanul identic cu cel de la Golf, puteau veni cu alt model.
În rest, mașina pare OK, chiar dacă-i total anti-eco-trend cu motoarele alea diesel de +300 CP. Stilul în continuare sobru - frizând chiar banalul- era de așteptat oricum, că asta cer clienții tipici (deși-mi displac liniile orizontale cromate excesiv de multe-n caladru - noroc că lipsă pe R-Line.)
Și interiorul *televiziv* era de așteptat (acceptabil estetic doar cînd mega-ecranele-s întunecate), la fel și armada de noi sisteme de asistare-n conducere.
Ambele - plusuri care pot deveni minusuri... la fiabilitate (și nu doar în cazul unei CME solare masive = Coronal Mass Ejection.)
Concluzie: o să-l și cumpăr, dar numai cînd oi avea de tractat 3,5 tone - adică niciodată. :-)
P.S. De apreciat prezentarea exhaustivă a lui Mircea.
O analiză interesantă a dvs...dar care ca specialist adevărat știți că nu poate sta in picioare raportat la adevărul pieței auto la acest moment și mai ales la modelul în cauză ( care nu poate fii în balanță cu Duster nici măcar în România indiferent de destinație ).
Deși nu sunt fan al SUV mediu și mare trebuie să acceptăm că sunt utile în mai multe cazuri decât cele reținute de dvs, iar la nivelul tehnic și tehnologic este foarte echilibrat fiind de la platformă până la interior în trendul cerințelor celei mai mari piețe ( China ) care așa cum bine cunoașteți dă și va da direcția auto pentru mult timp.
Fiabilitatea nu a avut de suferit la acest model la generațiile anterioare iar motorizările acestei generații ( V6 și V8 ) se bucură de unele îmbunătățiri verificate pe alte modele din grup
Și în final un aspect care sper să nu supere sau să fie interpretat greșit... oricât de mult au greșit cei din acest grup și oricât am iubi/prefera alte mărci VW știe să facă mașini.
Întotdeauna am apreciat deci calitățile produselor VAG / VW dincolo de scandalurile recente, începînd cu aproape miraculoasa ofertă de spațiu interior în raport cu dimensiunile exterioare.
Mai vechile modele erau ce-i drept mai fiabile (zic asta nu doar din auzite - am mers 314.000 - !!! - km c-un A4 Avant *1.6 aspirat* luat de nou acum +două decenii fără probleme majore), da-i f. probabil că și creșterea exponențială a complexității high-tech (electronica-n primul rînd, dar și turbinele, EGR-urile etc) să afecteze stricarea defectelor. :-)
...De unde și relativitatea... relativă a legendei *solidității nemțești*, care nu doar la noi văd că rezistă încă, deși motivată doar parțial.
Sper însă ca nemții să-și revină total, re-făcînd un pas înainte stimulați de progresele = șuturile :-) coreenilor, nu doar ale japonezilor.
P.S. Tema *mașini oficiale scumpe-n țări sărace* e totuși prea stufoasă ca s-o lămurim aici.
Total de acord cu dvs pentru că realitatea vă dă dreptate 100%. Să sperăm că viitorul va fi mai bun din toate punctele de vedere și că producătorii vor îndrepta erorile făcute și că vor dezvolta mult mai atent tehnologiile viitoare.
Tot respectul meu față de cunoștințele și comentariile dvs și vă urmăresc cu interes și postările viitoare indiferent de marcă și model.
"China va avea un efect decisiv asupra succesului strategiei noastre. Vom orienta gama de produse și mai aproape de dorințele și așteptările publicului din China".
Pe șefii VW a început deci să-i cam doară-n pix de gusturile noastre estetice, după ce anul trecut au vîndut 3,2 milioane mașini chinezilor, din care +0,4 mil. SUV-uri (proporție care se va dubla în 2 ani.)
Chinezi pe care nu-i afectează nici scandaluri gen Dieselgate, nici experimentele de *gazare* pe oameni etc. (dacă ați cunoaște un antreprenor chinezoi tipic, cu mentalitate și mai vanitos-feudală ca cea a vesticilor, ați înțelege și de ce.)
Concluzie: VW face (încă) mașini OK, dar, odată cu globalizarea / autonomizarea etc, *sufletul* = personalitatea lor se va dilua probabil și mai dihai.
Asta-i direcția transumanistă-n definitiv, acceptată tacit cu toate avantajele... și mai ales hibele ei.
P.S. E doar părerea mea și asta, clar.
Nu mai lansati informatii care nu se bazeaza pe date certe!