Volkswagen și-a pregătit cu seriozitate lansarea modelului electric ID.3. Cu o campanie de teasing începută cu mult înainte de lansarea modelului, reclame TV cu mașina camuflată și lansarea posibilității rezervării online a mașinii înainte de lansare, Volkswagen a abordat lansarea acestei mașini ca pe concertul unui rock star. Și dovedește, astfel, că are mare încredere în acest nou model electric.
ID.3 este un model extrem de important pentru Volkswagen. Am putea spune că este chiar istoric, deoarece Volkswagen vrea să facă din ID.3 un Golf al erei electrizate. Și pentru a ne convinge de acest lucru, am zburat în secret la Wolfsburg pentru a vedea noua mașină înaintea tuturor.
Cu mai mult o lună înainte de prezentarea oficială care a avut loc astăzi la Salonul de la Frankfurt, într-o hală ascunsă în inima uzinei Volkswagen din Wolfsburg, puteam vedea pentru prima dată un Volkswagen ID.3 în tablă și oase. Mai precis două exemplare ID.3 au fost la dispoziția noastră pentru o sesiune foto. Volkswagen are un studio foto complet amenajat în interiorul uzinei, iar acolo poate fotografia orice model din gama sa.
După ce am semnat un acord de confidențialitate și sub stricta observație a oficialilor Volkswagen, am putut vedea, pipăi și observa pentru prima dată cel mai nou model electric din gama constructorului german. Este primul care folosește platforma MEB cu motorul electric amplasat pe puntea spate și o baterie plată situată chiar sub podea.
Volkswagen a desfășurat o amplă campanie de promovare a noului model, ID.3 fiind vedeta unor spoturi de televiziune în versiunea sa camuflată și neterminată. Scopul a fost angrenarea și stârnirea interesului pentru potențialii clienți. Aceștia au putut să își rezerve mașina online, pe siteul Volkswagen, contra sumei de 1.000 euro. În România au fost disponibile 450 de unități ale unei versiuni speciale, denumită ID.3 1st. Toate cele 450 de exemplare au fost deja rezervate, dar există o listă de așteptare pentru cine mai dorește să se înscrie pentru achiziția unui exempar Volkswagen ID.3.
Design
Știam cum arată linia generală a noului ID.3 după ce am studiat fotografiile cu mașina camuflată. Dar, odată ce l-am văzut în realitate, ID.3 te lovește cu un stil futuristic, dar cumva îmblânzit pentru a se integra mai bine printre actualele mașini cu motor termic. Cu proporții de Golf ușor înălțat, ID.3 arată ca un automobil "normal". Volkswagen nu a folosit artificii exagerate pentru a scoate în evidență latura electrică, cu câteva excepții. Nu există grilă pentru radiator, farurile inteligente LED IQ Light te urmăresc când te apropii de mașină, dând senzația că mașina te privește, iar în partea frontală există o semnătură luminoasă cu tentă albastră ce leagă ambele blocuri optice.
A, și încă ceva, VW ID.3 este primul model Volkswagen ce poartă nouă siglă a mărcii, reinterpretată în versiune 2D, parte din noua identitate a mărcii germane. Este o siglă mai simplă și mai elegantă față de actuala versiune tridimensională.
După primul impact al designului, noul Volkswagen ID.3 te impresionează prin dimensiuni.
Personal, mă așteptam la un automobil mai mic, dar ID.3 are dimensiuni similare cu cele ale legendei Golf.Volkswagen a comunicat dimensiunile exacte pentru noul ID.3. Acesta are 4.261 mm lungime, 1.809 mm lățime și 1,552 mm înălțime. Ampatamentul modelului electric este de 2,765 mm. ID.3 poate fi echipat cu jante de 18, 19 sau 20 inch.
Ca termen de comparație, un Volkswagen Golf VII are 4.258 mm lungime, 1.790 mm lățime, 1.492 mm înălțime și un ampatament de 2.620 mm.
Odată instalat la bord, primul lucru care își atrage atenția este spațiul interior. Sau, mai bine zis, cât de mult spațiu au la dispoziție cel de la volan și pasagerul din față, dar mai ales pasagerii de pe banchetă.
În spate este loc pentru trei adulți, indiferent de înălțime, iar aceștia sunt răsfățați cu foarte mult loc pentru genunchi. O persoană cu o înălțime de 1.8 metri are loc mai mult decât suficient la picioare. Mai mult, portbagajul are un volum apreciabil, comparabil cu cel al lui Golf, și poate fi configurat cu podea dublă. Adâncimea acestuia este similară cu cea a unui vehicul cu motor termic. Volkswagen nu a comunicat încă oficial volumul portbagajului pentru ID.3, dar din ce am observat la Wolfsburg, acesta este similar cu cel al modelului Golf.
Platforma MEB
Pe lângă cele două exemplare ID.3 prezente la revealul secret, VW ne-a oferit o întâlnire cu platforma MEB, care va fi folosită de toată familia de modele ID. Volkswagen spune că toată producția noului model este neutră din punct de vederă a emisiilor de CO2. Cu setul de baterii așezat complet plat sub podeaua mașinii și cu motorul electric încorporat în puntea spate, platforma MEB folosită de ID.3 permite folosirea a trei tipuri de baterii. Astfel, noul Volkswagen ID.3 va fi disponibil în trei versiuni în ceea ce privește capacitatea bateriei. Bateria cea mai mare va avea o capacitate netă de 77 kWh, cea medie (disponibilă la lansare) va avea 58 kWh, iar cea mică va avea o capacitate de 45 kWh.
În funcție de bateria aleasă, autonomia va varia, în ciclu WLTP, între 330 și 550 km. ID.3 dispune de charger cu capacitate mare ce permite alimentarea la prize rapide (de până la 100 kW). Cu ajutorul unei stații de încărcare de putere mare, VW ID.3 poate primi o autonomie de 260 km în 30 minute. De la o stație de alimentare AC standard, cele mai răspândite, Volkswagen ID.3 poate alimenta cu maxim 11 kWh.
În ceea ce privește puterea motorului electric ce acționează puntea spate, acesta va fi disponibil în două variante: 150 CP (110 kW) sau 204 CP (150 kW). Cuplul furnizat este de 310 Nm, iar viteza maximă ce poate fi atinsă de noul Volkswagen ID.3 este de 160 km/oră. Un detaliu remarcat la prezentarea modelului ID.3: frânele pe față vor fi discuri ventilate, în timp ce pe puntea spate motoare Volkswagen a preferat soluția frânelor cu tambur.
La volan
Revenim la Wolfsburg și ne instalăm la volanul primului ID.3. Cel vopsit în culoarea albă cu interior deschis la culoare și jante de 19 inch. Sistemul multimedia nu funcționează încă la standarde reale pe acest prototip de pre-producție, dar după câteva încercări, ecranul central orientat către cel de la volan se luminează și ne arată o grafică modernă și caldă.
Toate butoanele folosite la interiorul lui ID.3 sunt de tip touch, inclusiv cele de pe volan. Selectorul pentru direcția de mers este amplasat în dreapta volanului și este de tip rotativ, similar cu cel folosit de o altă electrică foarte populară, BMW i3.În fața celui de la volan se află un al doilea display, despre care nu avem informații pentru că acesta a rămas stins în exemplarul pe care l-am văzut. În stânga volanului există un cluster de butoane touch ce controlează farurile, stopurile de ceață, dar și dezaburirea pentru lunetă și parbriz. Un alt detaliu interesant sunt cele două pedale, realizate din aluminiu, pe care au fost încastrate simbolurile universale pentru play (pedala de accelerație) și pause (pedala de frână). Un detaliu simpatic ce va pune în zâmbet pe fața celor care se urcă pentru prima dată la volanul unui ID.3.
Între cele două scaune din față există o consolă transformată într-un imens spațiu de depozitare. De remarcat și faptul că pe versiunea de top ID.3 1st Max vor exista și scaune ErgoActive, dar și sistem audio Beats. Pentru pasagerii de pe bancheta spate, există două prize USB-C pentru alimentarea dispozitivelor mobile, iar pe spătarul scaunelor din față există două buzunare mai mici separate în partea de sus, foarte bune pentru plasarea unui telefon mobil. Spătarul banchetei este fracționabil și pliabil, ceea ce permite și încărcarea unor obiecte agabaritice în portbagaj.
Pe mânerul interior al portierei de pe partea șoferului există și comenzile pentru reglarea oglinzilor electrice, închidere centralizată și doar două butoane pentru acționarea geamurilor electrice. Aceste două butoane pot fi folosite atât pentru acționarea geamurilor față, cât și pentru a celor din spate, selecția făcându-se prin intermediul unei comenzi touch.
Am menționat nivelul de echipare Max. Acesta va fi nivelul de top pentru ediția de lansare a modelului ID.3 1st și va avea roți pe 20 inch, head-up display cu realitate augmentată și plafon de sticlă. Exemplarul turcoaz prezent la dezvelire era un ID.3 1st Max. Cel alb este nivelul de echipare intermediar, numit 1st Plus, ce include farurile inteligente LED IQ.Light, jante de 19 inch și design bi-color. Versiunea de bază a modelului ID.3 va avea pe lista de echipări standard comenzile vocale și sistemul de navigație.
Versiunea de lansare Volkswagen ID.3 1st are un preț de pornire situat sub borna de 40.000 euro și folosește bateria de 58 kWh pentru o autonomie de 420 km (măsurată în ciclul WLTP). Producția versiunii de lansare 1st va fi limitată la 30.000 unități, iar clienții vor primi un an sau 2.000 kWh de electricitate gratis. Patru culori de caroserie vor fi disponibile pentru ID.3 iar interioarele sunt personalizabile, inclusiv culoarea volanului.
Pentru clienții care și-au rezervat un exemplar, primele modele Volkswagen ID.3 1st vor fi livrate în vara anului 2020.
Dar vorba lunga, saracia omului: deschideti portmoneul larg, dati-i drumul la comenzi! Faceti un dizalist ca mine mandru de tineretul progresist si iubitor de planeta. :D
Intre timp, eu ma gandesc ce culoare sa aleg la pielea si insertiile de lemn din bordul Merc-ului Diesel de 50.000 de eur. :D
Sunt curios cum se va vinde dupa un an, cand va trece iuresul lansarii si vor aparea si alte modele concurente.
Foarte slabut. Un Nissan Leaf sau Hyundai Ioniq merg mai bine, desi sunt mai vechi lansate :)
Mercedes EQC cu range de 400 km testat (la 90 km/h face mereu testele el, pentru că se consideră viaţa reală, wltp, etc) !!!!
Încarcarea completă.... 1 oră !!
Dar ce fel arată exterior şi mai ales interior Mercedesul EQC.. nu există comparaţie.
PS Audi e-tron se încarca complet în 38 minute !!!
nume urât (ca să nu zic prost)
sigla nouă urâtă
exteriorul ciudat, spre urât (deşi ideea de formă e ok)
interiorul urât
Ce dracu au făcut maşinile electrice să arate ca dracu ???
Făceau cu interiorul de Golf şi gata!!!
Mari nebuni vag ăştia, parcă vor să dea faliment.
Bordul este modern si destul de aerisit.
Nu avem inca detaliile despre garda la sol si volumul portbagajului.
Daca ne aducem aminte VW Golf este renumit pentru usurinta in conducere, fiabilitate si preturi rezonabile in exploatare si mentenanta.
Aceasta ar putea fi varianta populara e VW Golf care sa asigure pana la 520 km WLTP ceea ce, in viata reala inseamna peste 450 km, in cea mai potenta versiune (cu baterie de 77 kWh)....
Ceea ce este foarte OK - zic eu - iar pentru cei care parcurg peste 20.000-30.000 km anual, in mod SIGUR ar iesi mai ieftin - dupa ce tragi linie decat un diesel - cel putin de doua ori daca nu de trei ori....
Eu i-as da nota 8-9 pentru ca reprezinta un pas MARE in schimbarea filozofiei grupului VW iar acest grup chiar AVEA MARE NEVOIE DE ACEST LUCRU....
MULT SUCCES VW !!!
Pe f. scurt, ID.3 pare un BEV echilibrat și reușit la prima vedere, cu care VW era demult dator.
Au avut însă nemții motivele lor solide să nu se grăbească, limitându-se la e-Up / e-Golfurile electrificate timid. Costurile în scădere ale bateriilor, dar și densitatea lor energetică-n creștere par să fi fost factorii decisivi -- de unde și autonomia acceptabilă, în fine.
Stilul exterior de semi-van -- nu chiar culmea atractivității -- era și el așteptat. Fiindcă spațiu interior maxim la amprentă pe sol minimă, plus aerodinamică bună.
La fel și ampatamentul mult mai mare, consolele scurte fiind permise de e-propulsie. Ori înălțimea majorată cu 60 mm vs. Golf (dar și poziția de conducere are +17 mm), din cauza bateriilor în podea.
...Gata cu laudele totuși, că ajung fanboy e-VW prin autosugestie. :-P
Cârcotelile însă, în episodul aviator.
*Christine Leuderalbert, head of ID.3 product marketing*, drept argument al relativei banalități estetice a mașinii, dictată preponderent de funcționalitate și/sau ergonomie.
Merită totuși întâi criticate și mici hibe ale articolului -- alfel bine scris de Dragoș și tocmai d-aia nemeritat umbrit de amănunte gen:
- *selector de direcție*... hmm, retrogradul de mine știa că obiectul numit volan:-) e folosit la *selectarea direcției* -- care-i și (pre)semnalizată de unii, dar utilizând cu totul altceva
- *grafiCA_CAldă*... v-ar trebuie poate un om CA_COrector.
Revenind la ID.3 însă, compromisurile designului (dar și ale finisării interioare perfectibile) cred că puteau fi limitate -- pornind, evident, de la premiza prețului de vânzare nu chiar mic raportat la e-concurența compactă prezentă / viitoare.
Sau chiar la Tesla Model 3, nu cu mult mai scumpă (ce-i drept însă, și mai auster-cyborgică înâuntru.)
Se pare că nemții au urmărit provocarea unor minime anxietăți viitorilor e-clienți, clar auto-selectați din rândurile ICE-Golf-iștilor mai ales.
Motivul mult mai general-insidios (doar subliminal impus chiar și project-managerilor VW, sînt convins) râmăne totuși -- părerea mea doar poate... hai și-a stimabilului @inexo :-) -- ghidonarea macro-socială spre noua paradigmă milenară.
...Una în care extinderea e-mobilității e unul din primii pași derutant-inofensivi spre închiderea digi-grid-ului întru control absolut, sub masca ecologizării.
Că mega-manevra asta-i anti-umană-n esență, deși aparent pro-digi-tech-optimizantă a *imperfecților* de noi, o să încerc să vă (re)demonstrez un pic mai încolo (știu, tot degeaba, dar cineva trebuie s-o facă, cu riscul de-a urla ca surdu-n clopote -- apud @inexo).
...Revin deci -- fiindcă, oricât de surd aș fi, acum aud un *șase, vine șefu* :-)
Cele cinci locuri ale ID.3 1ST sunt completate de un volum al portbagajului de 385 litri în spatele celui de-al doilea rând de scaune.
https://electrek.co/2019/09/09/vw-id3-production-electric-car-unveiling/
Despre GARDA LA SOL a gasit cineva, ceva ?!
https://youtu.be/q19kSp7kwhI
https://youtu.be/zuPjYEh9VXU
https://www.youtube.com/watch?v=wJdZtLyblxQ
Incarcarea a durat o ora. Si tipul zice ca e ok daca te opresti sa mananci. Deci la fiecare 250 de km sa mananci cate o ora? Asta in cazul in care sa zicem ca gasesti charger rapid si sa zicem ca e liber. :) Pe bune nu sesizezi ridicolul intregii gogoritze? :) La o priza normala cat ii trebuie sa il incarci? 36 de ore? :)
Cate 80.000 de eur costa un Mercedes de-ala? Si de ce mi-as complica viata in halul ala? Pe bune?
Deci iti iei o masina de oras la banii astia?! Ma bucur pentru tine, ca esti asa de potent financiar.
"Cat de des faci mai mult de 100 de km /zi?"
Nu des poate, dar si cand ai nevoie ce faci? te opresti din 250 in 250 cate o ora? Asta daca e liber.
Masina in sine nu arata rau la exterior, tinand cont de pocitaniile elctrice actuale, spatele chiar e unul reusit , ansamblul hayon-eleron pe negru lucios contrastant fiind unul reusit , iar acele stopuri care parca "arata cu degetul" spre NOUL logo BIdimensional , deasemenea. Apropos de noul logo, de ce oare s-au chinuit atata sa-l retrogradeze la Bi daca dedesubtul lui troneaza cu litere de-o schioapa inscriptia modelului intr-un frumos design 3D !!?? De interior evit sa-mi dau cu parerea pana nu-l vad pe viu si mai ales din cauza ca inca nu pot obisnui cu lipsa tunelului transmisiei si cu tot acest design simplist pe care probabil v-om trebui sa-l inghitim totusi pe viitor. Dar trebuie sa faca ceva totusi cu gurile de ventilatie ca arata oribil de banal totusi , vad ca nici macar un ornament ceva in jurul lor nu este prezent nici la varianta Max.
...Frâne cu tamburi pe spate ?! Anti-Wow -- la asta nu mă așteptam. Fiindcă, electrică sau nu, orice mașină de 150-204 CP nu merită downgrade-ul ăsta (și nu, nu-s @mafia undercover.)
Clar deci că nu doar ergonomia funcțională, ci și costurile chitroase au ghidat-o pe Frau Christine Leuderalbert, head of ID.3 product marketing. :-P
Deși mai puțin, mă surprinde și absența *frunk*-ului (portbagaj-față), spațiul respectiv fiind ocupat cică de cutia cu electro-maimuțe a Head-Up-Display-ului și alte e-mățăraie indispensabile.
1. Scrie clar în încărcătorul din video youtube IONITY
şi sunt foarte multe încărcătoare în Norvegia şi Suedia pe autostradă, unde asiaticu norvegianul simpatic probează maşinile
2. Dacă intraţi google şi apoi simplu pe https://ionity.eu/en/where-and-how.html vedeţi că anumite ţări au multe chargere şi vor fi mult mai multe
3. ceea ce mai spunea cineva aici, la un EQC nu stai la bloc... la casă foarte uşor tragi trifazat şi gata.
Fiecare plin duce 500-800 km...
Dacă este de electrică, nu o să încarci o dată pe lună ci poate de două ori pe lună.... sau respectiv hai în fiecare săptămână să încarci complet, care cu o priză trifazică îţi ia maxim 8 ore la EQC
Odată pe săptămână, 8 ore deja mi se pare foarte acceptabil.
Deci, despre ce vorbim...?
Și-n plus cu arhitectura *totul spate*.
...Liber la crezut orice, dar vă rog să vă scrieți crezurile (cu *c* mic) cu mânuțele proprii, ca să vedeți reacțiile altora.
Soluția *totul spate* mă făcea să presupun de fapt și existența unui *frunk*, dar unde nu-i, nici spiritul lui Ferdinand Porsche nu cere.
@Moldovean: Prețurile per kWh au început s-o ia deja la trap săltat în Vest, iar gratuitățile se evaporă și la superchargerele Tesla.
La fel și electro-bonusurile -- treptat, după model norvegian.
Iar cei cu case + garaje + panouri fotovoltaice etc. sînt o minoritate (în orașe -- mai ales pe la noi).
Ca să nu mai repet iarăși și din nou :-) simplistele-mi calcule electrofobe doar aparent, fiindcă-s limitative pe bune.
...Dar hai încă o dată, pe schema datelor noi (prize de 100 kW): sistemul nostru energetic (fără importuri de max. 1.500 MW, dar și fără vreu bec aprins măcar) ar putea suporta încărcarea a cel mult 75.000 ID.3-uri simultan.
...Adică doar 1% (unu la sută) din parcul nostru auto -- Q.E.D.
Dealtfel în oraş cu e-pedal au fost făcute probe în oraş real şi foarte rar ajung să facă frânarea şi cu frânele propriu zise.
Aşa că nu există nicio problemă.
Apoi o maşină de producţie, mai ales VAG EU, trece anumite teste foarte dure.
Nu va mai conta plansa de bord soft,pielea de pe scaune,astea nu vor mai vinde masina. va conta simplitatea,digitalul,functiile avansate,trebuie sa ne obisnuim. Din fericire inca conteaza niste scaune bune ,cum are si ID(argo-active)
Si ,dupa ce m-am simtit jignit de plasticul tare de pe T-roc/cross, am inceput sa ma uit cu alti ochi la plasticul din ID3 si sa inteleg ca acesta este drumul care urmeaza , pe care l-am vazut si la fiica-mea. Acum ii voi spune fiica-mi ca-mi place interiorul lui ID3 sau vreti sa raman simbolul unei generatii care se bucura de exces,consumism ,etc?!
Tesla are,de asemenea, succes cu minimalism si pragamatism,
Iar asta e o observație valabilă având ca exemplu trotineta aia tristă numită pompos i3, care are cauciucuri față late de 155mm.
Adică anvelope de Dacie 1300 (960 kg) care să oprească în jur de 2 tone, cu pasageri.
Ăsta e un compromis făcut să reducă frecările și să nu termine vitaminele înainte să înceapă să bată vântul.
Adică fură de la siguranță ca să lungeasă autonomia trăgând de ea ca de gumă.
Serios acu, la fel cum scria și @Kap, ăsta-i un avantaj doar în economia bilanțului energetic al BEV-urilor. Ce-i drept, are și atuul secundar al uzării f. lente a discurilor/plăcuțelor de frână (OK; și a tamburilor/saboților implicit.) D-aia discurile noului Taycan rezistă cică +800.000 km.
Eu vorbeam însă de frânările... serioase -- de urgență deci, când decelerațiile celor mai bune mașini depășesc 11,5 metri de secundă la pătrat (adică +1,2 g).
...În timp ce frănarea regenerativă nu sare de 0,3-0,4 m/s la pătrat, în cele mai dure setări tip e-Pedal.
Concluzie (necesară doar mie, dra o scriu ca s-o pot reciti când m-o bate gândul să mai postez comentarii EV-critice):
Chiar nu știu ce mai caut deci p-aici -- unde everybadea vrea să mă auto-culturalizeze. :-P
Fie și dacă utilitatea celor +1.350 postări pe AM ar fi discutabilă, să fiu dădăcit cu noțiuni de bază (și alea în context ratat) după decenii de lucrat și-n presa, și-n industria auto... e prea de tot
D-aia o să trec pe mod de rulare *mai răruț / drăguț*. :-).
Din pacate preturile astea sunt mult prea mari comparativ cu o masina cu motor termic similara. Iar partea cu adevarat neplacuta va fi daca suma de 35-40000 Eur va deveni noul pret de start pentru o masina noua ok dar banala. Ceva similar cu suma de 15-18000 care este in prezent.
Este un eveniment atât de GRAV că suntem total idioţi să nu înţelegem că este vorba de supravieţuirii omenirii sau dacă nu distrugerea a cel puţin 80% din tot ce există azi.
Mă miră extrem că mai sunt unii care iubesc maşinile pe combustibil din petrol, când efectiv am dat de dracu, suntem pe drumul spre DEZASTRU !
şi să existe o soluţie cu maşina electrică şi stăm şi debităm nişte idioțenii... că .... bateria... că tamburii... că viteza maximă.... că nu merg ca tâmpitul 800 km pe zi....
Murim dracului cu toţii şi condamnăm la moarte miliarde de oameni şi sărăcie crasă alte miliarde !!!
Daţi o încolo de treabă, mai deschideţi ochii....
Acum stau si ma intreb, cine naiba da 30k sau 40k euro minim pe o electrica??? Am innebunit cu totii. Sau brusc ne-am imbogatit peste noapte?!
Cand o sa scoata astia tot ce e acum pe strada o sa ne plimbam cu caruta sau cu masinile astea electrice ale lor pe baza de abonament. Ca tot se face experimentul UBER si alte ride share-ing.
E doar o sugestie prieteneasca. Nu de altceva, dar cand faci virtue signaling cu masina ta hibrida si iesi la bere cu colegii, ai grija ce pancarte verzi desfasori la masa. Nu de altceva, dar voi va tineti ca sunteti in pas cu ultimele "evolutii". :)
Vine Renault cu maşina electrică sub 15.000€ fără TVA (versiunea de bază)
@PMC daaaa nu se mai numeşte incălzirea globală ci climate change.... ştiu foarte bine şi motivele acestei schimbări de nume by the way....
În rest sugeraţi "prieteneşte" cui vreţi dvs dar nu mie, nu suntem prieteni în niciun caz
Slavă Domnului că nu ai prieteni pe aici! Nu putem spera decât că nu ai nici frăţiori, sau, dacă ai, nu seamănă deloc cu tine. Probabil că in căpșorul tău, simplist mobilat, electricele nu polueaza deloc fiindcă nu au o ţeavă pe unde iese "fumul". Bietul de tine! Run Forrest! Run!