În ultimii ani, segmentul SUV a reușit să acapareze piața europeană și să stabilească noi tendințe, iar constructorii care au întârizat să ofere astfel de modele au avut de suferit masiv în dreptul vânzărilor. Dar publicul nu și-a dorit doar spațiu interior mai mult și o poziție mai înaltă de conducere, ci și un design atrăgător.
Iar designerii au reușit să vină cu o ofertă care să satisfacă și aceste gusturi: SUV-ul coupe. Nu vorbim despre un segment complet nou, ci despre o subramură a marii familii de SUV-uri care, an de an, reușește să adune și mai mulți adepți.
În tot acest peisaj a intrat și Audi. Prima mutare a fost făcută la jumătatea anului trecut odată cu lansarea lui Q8. Acum, constructorul recidivează și iese în fața publicului alături de Q3 Sportback, o versiune coupe a SUV-ului compact care lună de lună reușește să convingă din ce în ce mai mulți europeni. Și ca să înțelegeți contextul general, vă mai spun că prima generație Q3, model lansat în 2010 a reușit să strângă 1.1 milioane de comenzi până în 2018, anul lansării actualului SUV compact.
Design cu tușe ceva mai sportive
Atât noua generație Q3, cât și Q8 au adus ceva mai multă "culoare" în portofoliul de SUV-uri deținut de constructorul german. Așa cum era de așteptat, și noul Q3 Sportback marșează în aceeași direcție și îmbină trei idei de bază: sportivitate, masculinitate și elementele generale "quattro".
Designerii Audi ne-au spus că noul Q3 Sportback emană "puterea unui SUV obișnuit" pe care o îmbină cu stilul elegant și sportivitatea unui coupe. Partea frontală a lui Q3 Sportback este dominată de grila octogonală Singleframe, element caracteristic gamei de SUV-uri a producătorului din Ingolstadt. Spre deosebire de Q3 care integrează o grilă cu elemente verticale, grafica folosită pe Q3 Sportback are forma unor faguri. Acesta va fi elementul principal cu ajutorul căruia vei putea deosebi pe stradă un Q3 de un Q3 Sportback. Un alt element specific noului SUV coupe este pachetul de exterior High Gloss care propune o serie de elemente de contur închise la culoare menite să sublinieze și mai mult tușele designerilor germani. Acestea vor fi întâlnite atât la nivelul grilei, cât și în dreptul aripilor laterale sau ale pragurilor.
Cu un ochi ager și bine antrenat vei observa că designerii au pregătit "tăieturi" ceva mai generoase sub farurile lui Q3 Sportback și chiar și un spoiler retușat într-un mod discret. Și pentru că tot am amintit de faruri, acestea vor fi echipate cu LED-uri. Versiunea full-LED sau cea cu tehnologie Matrix vor fi disponibile opțional.
Profilul lui Q3 Sportback se încadrează perfect în "definiția" generală a unui SUV coupe: plafon plonjat cu montanți ceva mai subțiri. Pentru a sublinia forma generală a caroseriei, desginerii au venit cu o aripă spate discretă și cu un umăr lateral care, spre deosbire de cel al lui Q3, se termină brusc în dreptul portierei spate. În plus, același umăr se continuă în partea posterioară cu o linie plasată orizontal și bine evidențiată. Un ultim detaliu care vine să tranșeze diferențele dintre cele două SUV-uri compacte este forma nouă a difuzorului de aer.
11 culori de caroserie au pregătit nemții pentru Q3 Sportback. În versiunea standard, anumite elemente de caroserie vor fi vopsite în culoarea Manhattan Grey. Cei care vor alege pachetul de exterior S Line vor putea cere aceste accesorii în culoarea caroseriei. Standard, SUV-ul coupe va fi echipat cu jante de 17 inch, însă pe lista de opționale apar dimensiuni de până la 20 de inch, cele mai generoase dintre acestea fiind semnate de divizia Audi Sport.
Dimensiuni exterioare și spațiu interior
Noul Audi Q3 Sportback are o lungime de 4.500 de milimetri, lățimea măsoară 1.843 de mm, iar înălțimea trecută în fișa tehnică este de 1.556 de mm.
Altfel spus, SUV-ul coupe este cu 15 mm mai lung, cu 29 de mm mai scund și cu 13 mm mai îngust decât Q3. Cât despre ampatament, ambele modele oferă 2.680 de milimetri. Deși are un aspect mai sportiv, garda la sol a SUV-ului coupe oferă aceeași valoare cu cea disponibilă în cazul lui Q3.În aceste condiții, noul Q3 Sportback promite să ofere spațiu suficient pentru cinci pasageri. Bancheta din spate pregătită de Audi poate culisa pe o lungime de 130 de milimetri, o valoare mai mică cu 20 de milimetri comparativ cu cea oferită de Q3. Cele trei locuri oferite în partea din spate dispun de spătare ce pot fi reglate în șapte poziții. Pentru pasagerii cu o înălțime mai mare de 1.85 metri, spațiul pentru cap în zona din spate ar putea deveni o problemă.
Audi menționează că volumul portbagajului este de 530 de litri, valoare identică cu cea trecută de nemți în fișa lui Q3. Prin rabatarea scaunelor (40:20:40), volumul portbagajului ajunge la 1.400 de litri, cu 125 de litri mai puțin comparativ cu Q3.
Motorizări și transmisii
Noul Audi Q3 Sportback va fi introdus pe piață în toamna acestui an. În momentul lansării, constructorul german propune un motor pe benzină și două diesel.
În cazul motorului pe benzină, clienții vor putea opta pentru varianta Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Tradus într-un limbaj normal, asta înseamnă un motor de 2.0 litri cu 230 de cai putere disponibili între 5.000 și 6.700 rpm și 350 Nm oferiți între 1.500 și 4.400 rpm.
Pentru cei care au în plan un diesel, Audi oferă versiunile 35 TDI și 40 TDI quattro. Pe varianta de bază, motorul de 2.0 litri oferă 150 de cai putere între 3.500 și 4.000 rpm și 340 Nm începând cu 1.750 rpm. Vârful de gamă dezvoltă 190 CP și 400 Nm între 1.750 și 3.250 rpm.
Dacă varianta de 190 CP va fi echipată standard cu transmisia automată S Tronic cu șapte trepte și quattro, pe versiunea de bază, sistemul de tracțiune integrală va fi oferit opțional. În plus, nemții spun că pe versiunea cu roți motrice față vor oferi și o cutie manuală cu șase trepte.
Versiune de bază pe benzină cu 150 CP și tehnologie mild-hybrid la 48V
La scurt timp după lansare, Audi va introduce în gama lui Q3 Sportback și versiunea 35 TFSI. Aceasta va fi echipată cu un motor de 1.5 litri benzină de 150 de cai putere și 250 Nm. Conform reprezentanților producătorului din Ingolstadt, versiunea 35 TFSI va fi disponibilă cu sistemul cylinder-on-demand care dezactivează doi cilindri în sarcini joase și medii.
În momentul alegerii transmisiei automate, versiunea 35 TFSI va primi și un sistem mild-hybrid cu sistem electric la 48V. Acest artificiu promite un consum de carburant mai mic cu până la 0.4 litri/100 de kilometri și, bineînțeles, emisii de CO2 reduse. Indiferent de transmisia aleasă, această variantă nu va fi oferită și cu tracțiune integrală.
La început vă spuneam că Audi a gândit Q3 Sportback pentru ceva mai multă sportivitate, motiv pentru care vine cu mici surprize. Reprezentanții nemților au menționat că suspensia sport va fi disponibilă standard, însă cei care își doresc confort sporit vor putea opta pentru versiunea de bază fără costuri suplimentare. Suspensiile adaptive își fac și ele loc pe lista de opționale.
Tot standard, Audi oferă pe Q3 Sportback sistemul Drive Select. Acesta propune șase moduri de rulare: Auto, Comfort, Dynamic, Off-road, Efficiency și Individual. Fiecare dintre acestea oferă setări diferite pentru motor, accelerație, transmisie, direcție și suspensie. Pentru cei care vor să iasă de pe asfalt cu noul Q3 Sportback, nemții oferă opțional și sistemul Hill Descent Control capabil să mențină o viteză constantă de coborâre (funcționează până la 30 km/h).
Tehnologie multimedia și interior
Caracterul sportiv imprimat de designeri la exterior a fost preluat și la nivelul habitaclului.
Forma octogonală a grilei frontale a fost utilizată și pentru realizarea elementelor de design interior care "îmbracă" marginile ecranul sistemului multimedia și care ajung până în drepul ușii șoferului.Indiferent de versiunea comandată, Audi Q3 Sportback va fi oferit standard cu un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 10.25 de inch. Cei care își doresc vârful de gamă pot biga opțiunea Audi Virtual Cockpit care promite un instrumentar digital cu o diagonală de 12.3 inch.
Ecranul sistemului multimedia poate fi controlat prin simple atingeri. În varianta de bază, acesta măsoară 8.8 inch, vârful de gamă urmând să aibă o diagonală de 10.1 inch.
Pentru interior, Audi propune trei versiuni: Basic, Design și S Line. Ultimele două variante de echipare vor include scaune sport cu un suport lateral mai bun, iar pe lista opționalelor, clienții vor descoperi o tapițerie din material textil, piele artificială, piele naturală sau Alcantara. În plus, personalizarea modelului poate fi realizată și prin alegerea unor materiale diferite pentru câteva accesorii din interior.
Sistemul de infotainment pus la dispoziție de Audi este compatibile cu Apple CarPlay (versiune wireless), Android Auto și integrează și asistentul virtual Alexa dezvoltat de Amazon. Sistemul de recunoaștere vocală a fost și el îmbunătățit, iar acum, tehnologia funcționează asemănător cu asistentul virtual introdus în urmă cu un an de Mercedes-Benz pe Clasa A.
Spre exemplu, în momentul în care îi vei spune mașinii că îți este foame, sistemul îți va sugera o serie de restaurante aflate în apropierea ta. Totodată, sistemul de navigație va învăța rutele tale cele mai intens utilizate, iar în momentele cheie va fi capabil să-ți ofere sugestii noi cu privire la traseu. Audi folosește serviciul HERE, iar pentru generarea noilor rute va accesa serverele online astfel încât situația din trafic să fie updatată.
Pentru că Audi se adresează unui public modern, Q3 Sportback va fi echipat cu un card SIM, iar o rețea Wi-Fi va permite conectarea pasagerilor la internet. Conexiunea oferă o viteză de download de până la 300 Mb/s.
Sisteme de siguranță moderne
Audi a acordat o atenție deosebită siguranței pasagerilor, motiv pentru care vine cu o ofertă generoasă de sisteme moderne. Pachetul Audi pre sense basic va fi oferit standard și este capabil să identifice situațiile care pot deveni periculoase pentru viața celor aflați la bord. În aceste condiți, centurile de siguranță vor fi tensionate, geamurile se vor închide, iar luminile de avarie se vor aprinde pentru atenționarea celorlalți participanți la trafic.
Tot standard este oferit și pachetul Audi pre sense front, denumirea comercială folosită de nemți pentru sistemul de frânare automată de urgență. Pachetul oferit de Audi include și funcții pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor.
Pentru piața din Germania, Audi a pregătit în echiparea standard și tehnologiile Lane Departure Warning și Lane Change Warning. Pe lista opționalelor își face apariția și un cruise control adaptiv. Acesta include și sistemele Traffic Jam Assist și Active Lane Assist care, în anumite situații de trafic, permit o conducere semi-autonomă.
Pentru ca manevrele de parcare să fie și mai ușoare, Audi oferă un sistem de camere cu vedere la 360 de grade și tehnologia Park Assist.
Noul Audi Q3 Sportback va fi produs la uzina din Gyor, Ungaria. În momentul lansării pe piață, nemții vor veni și cu o versiune specială denumită Edition One. Aceasta va fi disponibilă în două nuațe de caroserie: Dew Silver cu accente Manhattan Gray sau Mythos Black. Audi Q3 Sportback Edition One va fi echipat cu pachetul exterior S Line, cu faruri Matrix cu LED, jante de 20 de inch din gama Audi Sport și un pachet de interior dezvoltat special în funcție de nuanța caroseriei.
Un T-roc TFSI sau TDI cu sigla Audi....
Hyundai Kona cred că este mai premium decât Audi ăsta.
Marcile premium au coborat nivelul calitatii de fabricatie mult prea jos de dupa criza economica. Si-au redus costurile si si-au maximizat profiturile. Nimic rau in asta pt. ei. Dar pt. client te poti uita pe forumuri si vei vedea ca Audi, BMW si Mercedes de dupa 2009-10 sunt un dezastru. Acum ori iti iei de lux de peste 200 de mii masina, ori una de buget mai bine sau nimic. Eventual poti apela la SH-uri cu km putini doar din Olanda (merge si Germania) unde sunt destule si mai intretinute decat in restul lumii.
Până şi Toyota Prius Prime are geamurile laterale duble (cu strat interior de aer) , de exemplu, care reduce din zgomotul exterior !
Uite alt element premium.
Dar aşa? Ce premium este??
sau Ford Kuga cu deschis portbagajul doar prin vânturarea piciorului pe sub maşină... şi buton pentru închiderea uşii portbagajului în mod automat... (cam toate maşinile americane au)
element premium... are Audi aşa ceva?
Intrare keyless şi refacerea setărilor pentru 2-4 şoferi pe baza recunoaşterii amprentei... alt element premium...
Are Audi ăsta aşa ceva?
Sau hai plimbăm maimuţa... şi că e germană, trebuie să fie premium, în mod automat ????
Ca de fiecare data cand e vb de Audi, pretul nejustificat e cel care strica toata supa. Cu modelul in chestiune nu va fi nimic nou.
PS....am un Audi A5 din 2015 si momentan din ce am vazut, atins si condus in 2019 nu l-as da la schimb pe nici pe nici un model nou de la ce firma vrei tu care costa pana in 45.000 euro nou astazi.
PS..cine are Mercedes, ramane doar la Mercedes. nu poti cobori stacheta sa iei ceva de duzina cum e VW-aiudi.
P.S. conceptii stupide ca numai Mercedes e masina am avut si eu pana m-am urcat si am condus A5 ul actual. Momentan Mercedes mi-a cazut in preferinte pe locul 3 daca e sa ne limitam numai la tripleta Germana. Te rog sa-ti canti maneaua la alta masa.
35 -45k cel de baza?
Durerea este alta, dragii mei (mă adresez tuturor), şi se axează pe o butadă proprie, adică “scornită” de mine, şi anume : pe vremuri, luxul determina preţul; astăzi, se întâmplă invers…
Luxul autentic, neîndoielnic, ba chiar frapant, se prezintă ca o corabie fixată cu două “ancore” : Rolls Royce şi Bentley…În mod normal, ar fi trebuit să le enumăr şi pe Cadillac şi Lincoln (plus defuncta Imperial de la Chrysler Group), dar “yankeele” şi-au pierdut demult abilităţile în branşă…Pe de altă parte, eu întotdeauna am crezut, în mod categoric, că luxul “adevărat” se defineşte ca expresie a prelucrării cu gust a trei elemente…scumpe (prin prisma disponibilităţii producătorilor) : LEMN, METAL şi PIELE (ultima specifică postmodernităţii). “Implementate” la modul masiv, senzaţia (cuceritoare) de eleganţă (aşa cum este albia pentru o apă curgătoare, tot aşa putem releva rolul eleganţei în afirmarea luxului) este împinsă către instantaneu şi absolut…Astăzi însă s-a insinuat, în mod insidios, trucul stârnirii impresiei imediate de “wow” pe baza hegemoniei (de fapt, asul din mânecă se cheamă…vastitatea, adică acoperirea unor suprafeţe cât mai intinse, pentru un efect garantat asupra ochilor, inclusiv celor ai minţii…) materialelor “foarte plăcute la atingere”, “fain” finisate/îmbinate şi măgulitoare ca impact organic confortabil, deşi cuvântul de ordine este…produs sintetic. “Englezoaicele” refuză însă cu îndârjire compromisul estetic, deşi pot crea iluzia (mai mult sau mai puţin pretabilă la ghilimele) că nici măcar ele n-ar rezista (la nesfârşit) asaltului demenţial şi insistent al artificialului (inclusiv în sens de high tech – de pildă, tot tabloul de comandă ajunge să se confunde cu un ecran...oricum grotesc, incompatibil cu noţiunea în sine de autovehicul) şi al “religiei” SUV şi/sau electro-autonome.
Recapitulând sugestiv, infamia constă în aplicarea politicii complet imorale a “reducerii costurilor” chiar şi pe tărâmul…eleganţei. Spre deosebire de “volum”, şmecheria este astfel organizată, încât – vorba aceea evanghelică – să-i amăgească şi pe cei “aleşi” (în context: cu ochi avizat, “format”, adică pricepuţi la ştiinţa auto). Astfel, încântându-te “la maximum” toată această prestidigitaţie de marketing (inclusiv “rezonanţa de brand”, cot la cot cu vitezele armate sovietice, pardon, cu fascinaţia emblemei), duci instinctiv mâna spre finanţe şi încă ce finanţe (ameţitoare…). Mai “cartieristic” spus: te-au făcut (în sânge)…În mod ironic însă, tu, dimpotrivă, eşti ferm convins că “ai dat lovitura”, să moară duşmanii tăi (dar şi prietenii tăi, pe care nu te poţi abţine să nu-i “laşi mască” măcar la o “tură”).
PS. Păi, n-ar fi mai bine să te dotezi cu o “americană”, cum altfel decât “fake premium” ? Măcar că, dincolo de Marea Băltoacă (aferim, Mister K!), preţurile nu-ţi joacă feste.
“Dar despre jape ce crezi?”…Jap! (v-am răspuns deja la întrebare)
Parerea ta si ti-o respect ! In schimb eu nu imi voi schimba nicioidata parerea cu privire la masinile de dupa 2010 asa zise ,,premium''. Asa ar trebui sa faci si tu sa respecti parerile altora chiar daca tu ai alta. In ceea ce priveste Audi, crede-ma sunt jalnice chiar si cele vechi fata de un BMW sau Mercedes. Am avut si BMW si Mercedes si Audi. Am avut de la Audi A8 D3 4.2 V8 Log. Mergea ca dracu. Plus ca am mers cu multe masini si vechi si noi si am putut sa trag o concluzie. Daca vrei masina premium cum spunea cel de mai sus, S class cu un motor decent pe benzina V8 sau V12 ramane cu adevarat premium. Dar tot nu ma incanta nici S-ul. Si am mers cu 4 generatii de S, stiu ce pot masinile alea printre care si un S 600 mai vechi de prin 2003. In afara de Porsche care e premium - luxury dar se poate cumpara cu ceva bani in plus aproape de una premium mai rasarita, (nu conteaza modelul ) nu merita sa mai cumperi de la nemti. Porsche inca tine calitatea sus si design-ul si cam tot ce vrei. Porsche da ! E premium.De aia i se si spune premium-luxury ca e mai sus ca triada. Poti spune ca ai masina buna. Audi, BMW, Mercedes au murit de mult. Ca ne mai ia ochii un Q8 ca arata mai aparte sau un G30 ca e frumusel e una....dar cand mergi cu ele iti dai seama ca nu sunt cine stie ce. Cel putin pe mine nu m-au dat pe spate pt. ca am facut ceva teste cu unele noi. Vecinul meu si-a luiat G30. Nu e neaparat de rahat dar nu e nimic special la ea. Dar ca fiabilitate nu am incredere in ele nici cat in Pinochio. Q8 e un tanc de masina, merge frumos dar are multe alte defecte. Prefer oricand Q7-ele pe care l-am avut. In afara de alea vechi si C5-ul ala de 2.2 care era indestructibil, pot spune ca mi-am luat teapa cu toate fiind cumparate de noi nu SH. Tot ce e de la Espero inclusiv au fost luate de noi. Urmatoarea masina nu va mai fi noua. Mi-am pus in cap sa fie ceva special dar la un pret de masina premium noua. Vreau sa bifez pe lista si o masina cu adevarat deosebita. In maxim 5 ani pt. ca acum m-am apucat de alte investitii in alte domenii, imi voi lua un Ferrari 612 Scaglietti. E singurul Ferrari care imi palce cel mai mult si una din TOP 5 masini produse vreodata care imi place cu adevarat. E doar 65, 70, 80 de mii euro acum fata de 330 de mii la vremea lui. Intretinerea nu ar fi o problema...asta e si ideea sa ma pape putin sa bag cheltuieliule ei pe cabinet sau pe firma sa ma scad de la impozitul anual. Eu masina premium cum am mai spus, nu mai cumpar EVER ! Iar de lux nu ma apuc sa arunc cu stutele de mii in astea noi ca nu are rost la ce drumuri avem si ce ciobani in trafic atata timp cat pot sa gasesc la un pret ok una mai veche la fel de faina.
Astea au fost masinile pe care le-am avut in timp.
https://masinamea.4tuning.ro/garaj/scorpionul.negru/
In rest, ramane cum am/ati stabilit. :)))
Wow! Nici nu mi-ar fi trecut prin minte vreodată (semn de fidelitate pro-AM, adică nu prea citesc…4tuning, ba chiar deloc în ultimii ani, deşi îmi plăcea iniţial). Dacă m-ar fi întrebat cineva în mod expres, aş fi răspuns, sigur pe mine, că sunt doi oameni diferiţi…Adică nu mi l-aş fi imaginat pe Adrian C (“înverzit” de mine deseori!) autorul unei expresii precum “mădăleasca, măscăreasca, idioţeasca” sau contrându-se cu Kote…
Asistăm la un fel de autodenunţ marca Robert Turcescu, ofiţer SRI “sub acoperire”.
Mda. Credeam că mă pricep la oameni…Mai am însă de învăţat despre (caracterul multora dintre) ei. Sunt (încă) prea umanist/optimist/idealist.
Acum însă înţeleg că se va termina şi cu A8…Nu d.p.d.v. juridic. Căci de super-generaţia a doua sigur s-a depărtat…
Doamne, oare unde vom ajunge (noi, robii Tăi) cu toată această “evoluţie” ?
:)) fain comentariul tau. Acum iti poti da seama ca nu sunt persoana aia rea si aroganta care se lua la tranta cu...nici nu mai stiu cum ii chema. Cand esti luat la misto de niste neica nimeni gen mascarescu ala, sau mai stiu eu care, oare cum era sa reactionez ? Si dintr-o reactie de genul ala, am ajuns atunci sa fac un adevarat show pe forum. Eu nu mi-as fi schimbat numele dar nu am mai putut intra pe contul scorpionul negru. M-am gandit ca nu mai are rost sa fac altul asemanator si mi-am pus numele adevarat. Fiind nou nascut, am comentat normal si firesc ca si pana atunci numai ca fara atacuri. Va salut pe toti cu respect si asa ar trebui sa facum toti pe aici. Sa ne respectam parerile chiar daca nu ne plac.