- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Reportaj
Ultimele stiri din Reportaj
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (17.10)
-
Automarket a fost invitată la inaugurarea noii fabrici de anvelope Nokian Tyres de la Oradea. Mai mult, am avut ocazia să vedem procesul de producție în prima fabrică de anvelope, din lume, neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. (21.09)
-
BMW România a organizat un eveniment special pentru iubitorii de animale. Am fost în vizită la Urme de Bucurie by Save The Dogs, un adăpost special pentru animale, aflat la Cernavodă. Cu această ocazie, am fost la volanul noilor modele Mini Cooper și Countryman, disponibile în versiuni termice și electrice. (19.09)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Am testat trei maşini electrice prin Bucureşti: plonjon în necunoscut
Trebuie sa fii prost sa-ti cumperi asa ceva, in loc sa-ti iei un TDI,ceva, o treaba frumoasa!
Sau hai, daca vrei sa fii hipster iti iei un Prius si salvezi planeta, gen.
cine e mai galagios decat cine ???
Imi plac la nebunie masinile electrice dar astea de pana acum sunt ... varza!!!!
In plus, cat cuplu si cata putere ai de la 800-900rpm la un diesel si cat ai la un motor electric?
Cand au fost lansate motoarele diesel erau oare ele cu ceva mai performante fata de cele cu abur? Tehnologia e in dezvoltare ..
Si intrebatii pe cei peste 200k de bucuresteni care au astm, ei ce fel de aer ar dori sa respire?
Singura restrictie tehnologica tine de capacitatea de a stoca energia electrica, nu de performantele electromotoarelor. Eu daca as circula numai prin bucuresti (serv-acasa), zau ca mi-as lua un C0 sau un iMEV. Cat despre Renault si "chiria pe acumulator", in Franta se plateste doar 60EUR pe luna din care de 20 ai curent electric inclus si cate 5 euro se duc pentru crearea de statii speciale pe autostrade pentru alimentare rapida. Si tot in franta cutia pentru uzul casnic e gratuita (dar pretul de pornire este cu 1600 EUR mai mare decat in romania). In Paris, Lille, Arras sau Douai am vazut o multime de gaze din astea electrice. Dar acolo lumea isi eficientizeaza cheltuielile si stilul de viata si isi iau cate 2 masini: una cu care sa nu aglomereze orasul si una care sa mearga pe autostrada cum trebuie.
Noi in schimb ne luam tanc sa mergem cu 180 prin gropi si sa blocam orasele.
Se pare ca tehnologia viitorului este un hibrid mai "special" (un motor mic (1-1.1l) cu biodiesel care sa ruleze la turatii constante si sa incarce un acumulator cand este nevoie, iar restul actionarilor sa fie electrice)
PS: care mai vrea sa comenteze despre motoare electrice, sa se documenteze, si apoi sa vorbeasca.
La inceput, motoarele diesel erau folosite preponderent in industrie, asa cum sunt folosite si acum electromotoarele. Faceti analogiile.
Felicitari Automarket pentru test!
@test: avantajele si dezavantajele au fost deja dezbatute (atat cat pot romanii sa dezbata ceva) si nu prea mai sunt multe de spus, dar ma bucur ca le-ati pus pe toate intr-un singur articol.
@ "0 emisii" + "sa respiram aer curat" : romania.. europa.. nu prea conteaza cand vine vorba de marii poluatori de pe planeta. Calota glaciara tot se topeste, aerul va fi tot plin de fum, etc. Nu aici trebuie sa se faca schimbarea din pacate.
E vorba ca masina e foarte silentioasa. Sunetul pe care il produc geamurile electrice sau oglinzile electrice atunci cand le folosesti,in mers, e mai puternic decat sunetul emis de automobilul in care te afli.
Era o comparatie simpla.
Toti cred ca daca ai un panou solar poti incarca de la el 5 case si nu stiu cat de putina energie genereaza ele de fapt in momentul de fata.
90% nu vor avea 50-70mp ca sa genereze destula electricitate pentru alimentarea unei case la minim.
Stiu un singur lucru in schimb si ala cu incapatanare, orice ai spune impotriva electricitatii esti un ucigas al planetei si vor fi impotriva ta :) Asta e.
Eu unul prefer o masina electrica, in locul unei masini pe carburant fosil.
Este normal sa coste masina electrica mai mult decat masina pe carburant fosil dar pe de alta parte nu se intreaba nimeni ca in 5 ani cand numnarul de masini electrice o sa creasca pretul acestora o sa scada si in plus nu credeti ca ar fi foarte tare sa te duci la un prieten in vizita sa joci o partida de poker si cand pleci ai masina incarcata cu 3 euro ?
Cred ca ar trebui sa acordam mai multa importata masinilor electrice decat celor pe carburant.
Este normal sa aibe pretul mare momentan si bateria autonomie mai mica, dar cand o sa apara prima masina electrica cu autonomie 500 de km am sa incerc sa o iau.
Daca mai apare si nu panou solar undeva pe capota este perfect (gen cu are Skoda Superb si Audi pe trapa si circla aerul in masina chiar daca are motorul oprit)
Asa ca mai ganditi-va.
La testul facut as fi preferat sa fie prezent si Nissan Leaf.
La calculul facut as fi interesat de mai multe aspecte: Incarcarea bateriei de la priza de acasa presupune multe variabile: Asa cum a zis si unckle, pretul electricitatii nu sta locului si nici a chiriei acumulatorului.
As merge si mai departe, pretul electricitatii pe timp de noapte poate fi foarte diferit de cel din varfurile din timpul zilei (a se vedea curba de sarcina).
Astfel un contract cu furnizorul electric poate fi mai mult decat avantajos mentionand incarcarea pe un plan tarifar nocturn (incarcare care facaut in masa poate duce la o usurare a productiei de energie in baza si deci o scadere a electricitatii per total).
Sunt in schim curios la Fluence care este curentul cerut la o incarcare lenta si daca are o versiune de incarcare rapida.
@unckle Ma repet: sunt orase care au interzis accesul in centru permitand doar utilizarea mijloacelor de transport in comun. O tentativa de acest gen cu parcari imense la intrarile in orase si cu solutii de transport interne "verzi" poate schima sesizabil poluarea macar in oras.
Nu o atitudine "de ce sa schimb eu cand altu polueaza mai mult ?" te va duce spre progres. (este plin de oameni care nu respecta reguli de circulatie, arunga gunoaie peste tot si spaguiesc cu orice ocazie, hai sa fim cu toti la fel ca sigur daca toti fac asa inseamna ca e bine)
Un singur lucru este cert: costul cu alimentarea este sensibil mai mic la masinile electrice.
Sunt de parere ca autoritatile ar trebui sa acorde alte tipuri de subventii masinilor electrice.
Cea cu 3700 de euro la achizitionare nu pare a fi asa interesanta.
Eu ma gandesc la alt tip de subventie.
De exemplu, ar putea sa achizitioneze un numar de masini electrice si sa le inchirieze la un pret redus (leasing operational) cetatenilor.
La un pret corect, cred ca ar avea succes in orasele cu trafic aglomerat.
Autonomia ar putea fi extinsa oarecum simplu (cred eu). Asa cum carburantul este comercializat in benzinarii, asa ar trebui sa se intample si cu acumulatorii.
In conditiile in care producatorii stabilesc de comun acord un nr. limitat de tipuri de acumulatori si de localizare a acestora in caroseria masinii, este nevoie doar de un sistem rapid (automat) de schimbare a acumulatorilor pentru ca autonomia redusa sa nu reprezinte o problema.
2. @lol
Verifica "cuvantul" monopol in dictionar deoarece nu stii ce inseamna.
2. Hibridele din prezent si din viitorul apropiat vor sa impace si capra si varza. Deci si consum mic, si emisii minime. Sunt doar un compromis de moment.
3. Motoarele electrice vor fi la moda o perioada. Dar nu vor avea viata lunga. Si asta dintr-un motiv simplu. Spuneti-mi mie ce agregate care folosesc baterii au avut o viata lunga, cel putin pe parcursul secolului 20? Pe la 1900 bogatasii se plimbau cu sarete motorizate, iar prostimea ii admira la nebunie. Erai megasmecher atunci. Cam asa sunt acum masinile astea electrice. O prostie. Iar derbedeii afirma cu gatul sub ghilotina ca poluarea este zero la aceste masini. Voi folosi si eu o expresie neacademica: "sa mori tu ca masinile astea nu polueaza absolut deloc". Energica electrica de unde dracu vine? Din rai? Deseurile atomice unde sunt? Deseurile din industria miniera unde sunt? Aha, va sa zica se ascunde gunoiul sub pres si ni se arata partea frumoasa a lucrurilor. Nu mersi.
4. Hidrogenul e mama viitorului propulsiei. Este peste tot in univers, doar ca nu-l poti obtine usor. Daca vreti, e aceeasi situatie ca in cazul unui tip care se afla in largul marii si moare de sete. Apa ar fi din plin, pacat insa ca e sarata :P Si mai pacat ar fi sa mori de sete cu atata apa sarata langa tine :P
Electricitatea este produsa cu un randament mult mai mare intr-o uzina care functioneaza in baza pe perioade lungi decat cand motoarele actuale ale masinilor. Nu va agitati inainte de a va documenta. Randament mare=>la aceeasi cantitate necesara mai putina poluare. Locurile de productie sunt special alese a.i. poluarea sa fie minima asupra mediului, (ex aproape de o padure care sa absoarba CO2ul, in camp unde vantul imprastie poluarea, care este astfel mai usor "tratata" de plante caci este in densitate mai mica. In oras avem bureti de inmagazinare a poluarii si nu asa de multa verdeata sau vant, plus ca sunt plamanii nostrii). Nuclearele, da, sunt poluante spre foarte poluante chiar spre "inca habar nu avem cat de poluante". Dar daca faci un calcul de transfer de energie din sursa primara (carbune,uraniu,petrol, vant, apa, lumina) in energie cinetica pt a invartii turbinele (micutele de pe autovehicule sau cele de cativ MW din centrale) in energie de propulsie (cazul masinii pe petrol) respectiv in energie electrica si apoi in cea de propulsie (in cazul celei electrice)...vei afla ca randamentul nu e in favorul productiei distribuite (fiecare masina cu motorul ei) ci in favorul celei centralizate (turbine care produc constanta pt consumatori variabili). In afara de Ro restul Europei poate pricepe ca transportul electric este mai avantajos. Si iar ma repet: trenurile sunt o solutie in tarile care nu l-au falimentat inca, dincontra.
motoarele electrice nu vor fi "la moda". Sunt de acord cu ce zici despre hidrogen ca si combustibilul viitorului dar sunt masini electrice care merg pe hydrogen, nu doar cu combustie interna. Iar considerand ca motoarele electrice sunt mai fiabile, acestea vor ramane viitorul.
Treaba cu inchirierea bateriei pt Renault ii anuleaza orice fel de avantaj financiar fata de un Fluence normal,ba chiar il face mai costisitor de folosit.
Eu cred ca, pe de o parte, este un avantaj ca renault inchiriaza bateriile, spun acest lucru deoarece la momentul actual nu sunt bateri atat de performante incat sa le cumperi si sa functioneze la aceiasi capacitate o perioada lunga de timp 15-20 ani, iar pretul pretul lor este foarte mare. Nu cred ca i-ar conveni cuiva sa plateasca dupa 4-5 ani de folosinta a masini, jumatate din pretul acesteia, pentru a schimba bateriile, ori asa, fiind inchiriate, renault va trebui sa le schimbe, iar pe parcurs cand vor aparea bateri mai performante, care vor avea autonomie mai mare si un pret de cost si gabarit mai mic, sa le poata schimba.
Sunt pentru masinile electrice deoarece in viitor peste 50% din consumul casnic va fi obtinut de catre locatar. Spun acest lucru deoarece extinderea folosirii panourilor solare si tendinta tehnologiilor noilor corpuri de iluminat si a aparatelor de uz casnic va duce la consum energetic mult mai mic .
Nu-i asa amice pt ca tehnologia nu sta pe loc. In 2-3 apar baterii mai performante si atunci ce faci cu bateria de la Mitsubishi/Citroen...? Si ce crezi ca se va intampla cand ajungi la sfarsitul vietii bateriei? Te-ai gandit? Iti spun eu: ramai cu ea in brate! Aspectul asta duce la o devalorizare mai mare la o eventuala revanzare.
Pe Mitsubishi putin ii intereseaza acum. Renault gandeste insa in perspectiva. Renault Z.E. au posibilitatea schimbarii bateriei cu una mai avansata in cativa ani conform contractului. In plus, reciclarea bateriei e durere de cap, dar Renault te scapa si de grija asta. Pt asta platesti acea chirie. 110 euro/lunar pt chirie si alimentare mi se pare rezonabil. Mai ramane sa scada preturile de achizitie. Si vor scadea.
@Cristi - daca transportul in comun poate sa raspunda nevoilor cetatenilor as fi de acord cu interzicerea totala a automobilelor in orase ( in centru.. cam cum este la noi "inelul central" descris de basarab, Stefan Cel mare, M. Bravu... si tot asa pana la razoare.) Momentan transportul in comun nu poate satisface aceste nevoi, motiv pentru care mergem cu masina.. fie ea si electrica :)
@Antonny - la arad (din bucuresti) ajungi in 2 ore: Avionul pana la Timisoara + o cursa locala cu un autobuz/ceva/orice catre arad :) (tre sa fii un pic dus cu pluta ca sa pleci din bucuresti la arad cu masina... costa mai mult decat avionul - la tarom este cam 8-9mil dus-intors)
(nu-i virus:P)
un link al UE unde se pot consulta harti ale "poluarii" pe diferite substante si categorii de poluatori (sursa este ... saiturilii da stiri da romanika )
@ Mircea
ai uitat sa adaugi la socoteala poluare rezultata in urma extragerii litiului si fabricarii bateriilor, poluare semnificativa prezenta numai la automobilele electrice, iata ca se mai egalizeaza lucrurile :)
Masini electrice ... ok .... sunt pro chestia asta dar eu imi pun o intrebare: Deci autonomia este undeva la 150 - 160km corect ? Pentru autonomia asta ai nevoie de curent (fie de la priza fie de la franare) dar de ce mama masii nu pun astia un panou solar pe masina ? De asemenea de ce nu se poate implementa in fiecare roata (in janta mai exact) un sistem piezoelectric http://en.wikipedia.org/wiki/Piezoelectricity ? ma gandesc ca ar fi simplu si energie s-ar genera in prostie pentru autoturismul oricum este greu, lucru care face cauciucurile sa preseze solul iar aerul din cauciuc ar presa asupra acestui sistem aflat in janta. Prin presiune ai energie -> autonomie mai mare. De asemenea tot la roti se pot pune 2 magneti - unul pe roata si unul pe sasiu. curentii generati de acesti magneti in timpul rularii autovehiculului pot genera electricitate -> autonomie mai mare. In concluzie intrebarea mea este: de ce nu se aplica chestiile astea la autovehiculele electrice ? Mi-ar comveni sa dau 50 - 100 de mii pe un "jeepan" electric si sa merc cu el cat vrea muschiul meu si acel autovehicul sa genereze atata electricitate incat sa o dau inapoi in retea si sa fiu platit pentru ea ! :)
http://www.autonopedia.org/
Momentan e clar ca nu e de loc profitabil si nici comod sa-ti cumperi o electrica 100%. Dar o sa se gaseasca actori, milionari, ecologisti, etc sa deschida piata si sa contribuie involuntar la scaderea pretului.
Infrastructrura (puncte de incercare) sa va dezvolta si ea pe parcurs si deci sunt intr-u totul de acord cu "E încă mult, dar nici laptopurile nu au fost ieftine imediat după lansarea primului PC portabil."
Nu se mentioaneaza iar nimic de opozitia tacita (sau nu) a companiilor de extragere/rafinare a petrolului, care momentan au profituri inimaginabile si e clar ca vor sa intinda pelteaua cat mai mult... ii doare la basca de poluare... sa fim seriosi
Iar faza cu "bateria in chirie" mi se pare cea mai mare perversitate contemporana... adica daca Renaultunui i se impune de cineva de sus sa termine cu "prostiile" electrice, ca prea prind la public, iti taie macaroana, iti ia bateria, ca nu esti tu proprietar pe ea si te lasa cu coaja de masina? Si apoi ce faci? iti cumperi cai? sau husky sau camile? sau ce?
http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8
Vazand pretul imi dau seama ca ea poate nu costa atat, dar trebuie sa protejeze productia actuala.
Acum doua saptamani am plecat la iarba verde. Pe drum am mers cu farurile aprinse si cu clima. Acolo unde am ajuns am oprit motorul , ne-am destins cat a trebuit , iar cand sa plecam demarorul "ciment".
Pe drum se descarcase bateria, cu toate ca nimic care sa tradeze descarcarea bateriei nu ne-a avertizat.
Noroc ca nu am fost singuri ...
Ce putem face in acest sens ... ???
Se poate pune si transportul pe cablu...
Asta este !
Pentru auto personal , nu doresc sa ma pronunt.
In plus, prin contractul de lease propus de Renault-Nissan mi se garanteaza ca in cativa ani ii pot face un "update" masinii si pot beneficia de baterii noi cu autonomie extinsa si alte progrese tehnologice... Mai ramane sa se extinda reteaua de alimentare... Aici trebuie sa fie interes si din partea autoritatilor si interesul cred ca va creste exponential in urmatorii ani... Electricitatea e usor de transportat, mult mai usor decat combustibilii fosili... Ca perspective de viitor, cred ca se va pune accent pe energia regenerabila
Deocamdata, noile tehnologii sunt date cam cu picatura. Cred ca asa dicteaza interesele actuale, atata vreme cat se mai pot vinde combustibili fosili. Cand ma gandesc cat polueaza industria, avioanele, vapoarele si alti mari consumatori, realizez ca tehnologiile ecologice sunt abia la inceput, din multe puncte de vedere... Deocamdata ele sunt scumpe si nu au cum sa reprezinte un fenomen de masa. Cel putin nu la noi si probabil doar in cazul anumitor firme si pentru imagine, cum bine se spune in articol.
Foarte interersant ca se poate produce energie electrica si cu bani mai putini. Se pare ca este posibil. Ma refer la acel inventator german si al sau acumulator numit Kolibri, care montat pe un Audi A2 a realizat o autonomie de 600 de kilometri, intre Munchen si Berlin, la o viteza medie de 90 km/h. Se pare ca proiectul, concretizat anul trecut, a fost sponsorizat de Guvernul german si a avut valoarea de 120.000 de euro, ceea ce arata ca masinile electrice pot fi comercializate la preturi ceva mai mici... Durata de viata a acumulatorului era estimata undeva la 500.000 de kilometri, daca se rula cu o viteza medie de 90 km/h. De asemenea, acumulatorul era realizat din materiale reciclabile. Spun era, pentru ca prototipul respectiv a ars intr-un incendiu in urma cu cateva luni, intr-o hala a firmei DBM Energy din Berlin, unde se gasea in acel moment. La acea vreme, inventatorul intentiona sa refaca proiectul, pe propria lui cheltuiala. Interesanta suma care a fost alocata de catre Guvernul german pentru acel proiect. Comparata cu pretul actual al unui automobil electric, ceva parca nu se potriveste... Asta presupunand ca datele pe care le-am gasit in diverse surse sunt corecte. Am uitat sa mentionez ca incarcarea acumulatorului Kolibri se putea face si rapid, in numai 6 minute. Daca datele respective sunt reale, cred ca acea inventie reprezenta un pas mult mai mare decat electricele care sunt acum pe piata. Dar, din anumite motive, se pare ca mai avem de asteptat pana cand masinile electrice vor avea autonomie ceva mai buna si preturi accesibile.
Si ideea cu bateria inchiriata mi se pare excelenta. Cata vreme bateriile tzin 160Km (in cel mai bun caz) si trebuie incarcate zilnic, trebuie sa ne gandim ca dupa aprox. 2 ani trebuie sa cumperi una noua (care o estimez undeva pe la 15-20.000 euro). Ma scuzati ca spun, dar cineva care spune ca este o prostie ideea de a avea bateria inchiriata (e ca si cum ai avea o asigurare a bateriei, platesti 70-80 euro pe luna si iti iei gandul de la ea)este inconstient.
Sper ca nu am batut campii, dar asta este parerea mea. Stima.
Pasagerii nu ar fi electrocutati?