Am testat noul Logan 1.5 dCi 85 CP!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Una dintre cele mai dificile situatii in care se poate gasi un jurnalist auto este cea in care un constructor sau importator organizeaza un test drive pentru o noua motorizare. Asta pentru ca cititorii, respectiv vizitatorii in acest caz, doresc multe informatii despre un nou model insa acestea sunt foarte putine atunci cand vorbim de un simplu motor adaugat gamei deja existente. Iar cand in ecuatie intra arhicunoscutul Logan, aproape ca nu exista nimic de adaugat. Si totusi, lucrurile se schimba atunci cand in gama apare unul dintre cele mai interesante motoare de pana atunci.
Pe scurt, Dacia a invitat Automarket la un test drive organizat cu ocazia lansarii celei de-a cincea si a celei mai recente motorizari de pe Logan: 1.5 dCi 85 CP. A fost o premiera nationala si mondiala in acelasi timp, noul motor urmand sa fie prezentat Europei de abia la Frankfurt, acolo unde noul diesel va fi vedeta (singura vedeta, din pacate pentru cei care vor Logan pe paine) la standul constructorul roman.
In gama Logan mai exista o versiune a acestui motor diesel, singura scoasa in gama pana astazi, care dezvolta insa doar 70 de cai. Ei bine, cei 85 CP de pe noul 1.5 dCi sunt mult mai utili si mai practici. Diferentele se vad inca de la exterior: sigla 1.5 dCi este usor schimbata, i-ul fiind rosu. Element de subtilitate care va va permite insa sa stiti ca Logan-ul care incearca sa va depaseasca din spate face asta pentru ca are cu ce sub capota. In plus, Dacia a decis sa schimbe cu aceasta ocazie spoilerul berlinei cu cel pe care il gasim pe MCV (1.5 dCi este disponibil in ambele versiuni de caroserie).
Peste toate insa, comportamentul dinamic este cel care va atrage cumparatorii de partea noii versiuni diesel. Mult, mult mai agil in depasiri decat versiunea de 70 de cai, noul motor este capabil sa ajunga la 167 de km/h viteza maxima in cazul berlinei (163 pentru MCV), acceleratia fiind acceptabila: 13 secunde berlina, 14.3 MCV-ul. Peste cifre insa ramane sentimentul interesant de a putea depasi fara vid de putere intre trepte sau dupa retrogradare/urcare in viteza, de a-ti permite sa stai pe panta in urcare in spatele unui Passat 2.0 TDI care nu isi dadea seama de ce un Logan se lipeste de el, de a atinge viteze rezonabile pe autostrada si mai ales de a face toate astea cu un consum mediu mixt de 4.6 litri/100 km. In testul nostru, cu luminile si cu aerul conditionat in uz si in conditiile in care masina avea 300 de kilometri la startul testului spre Sibiu, computerul de bord arata un sec 5.1. Deci se poate.
Inconvenientele tin insa de zgomotul din interior, destul de deranjant mai ales de la 2500 de turatii in sus. Iar argumentul “diesel” nu tine aici.Pentru a urca puterea cu 15 cai, inginerii Dacia au fost nevoiti sa opereze cateva schimbari de ordin tehnic la nivelul motorului. Desi nu se vede din exterior, ni s-a explicat ca 1.5 dCi 85 CP vine cu o presiune de injectie care urca de la 1400 la 1600 de bari, cu o presiune turbo marita si cu o serie de piese modificate efectiv: pistoane, ambreiaj sau circuit de admisie a aerului (in cazul acestuia din urma s-a considerat viabila, de dragul fiabilitatii, solutia adoptarii unui tub din inox in partea superioara a circuitului in locul celui din plastic de le 1.5 diesel 70 CP). Toate acestea ridica insa pretul noii versiuni cu doar 450 de euro in raport cu cea deja existenta, o diferenta evident mica si care ar putea dauna, spunem noi, vanzarilor versiunii de 70 de cai.
De altfel, oficialii Dacia au declarat la conferinta de presa ca vechiul dCi nu va iesi din productie, urmand sa isi imparta piata cu noul diesel de 85 de cai. O solutie interesanta, insa ramane de vazut cati dintre doritorii unui diesel se vor mai orienta spre cel mai slab din gama in conditiile in care in cazul unui leasing diferenta de plata lunara este de sub 20 de euro. “Am ales sa ridicam pretul cu 450 de euro in functie de ce exista astazi pe piata si avand in vedere politica Dacia din acest moment”, au explicat reprezentantii companiei romane.
Nu incheiem fara a va spune, mai ales avand in vedere ca pregatim lansarea unei sectiuni “verzi” pe site, ca noul motor emite 120 g CO2/km, o valoare buna in comparatie cu alte modele ale concurentei. In plus, daca v-ati convins deja ca noul motor este ceea ce va trebuie (noi vi-l recomandam mai ales in versiune MCV, unde face treaba buna), comenzile sunt deja deschise. Nu mai asteptati alte motoare, pentru ca gama de propulsoare Logan s-a incheiat aici. De acum, asteptam doar alte versiuni de caroserie.
DATE TEHNICE 1.5 dCi 85 CP
LOGAN |
LOGAN MCV |
|
MOTOR | ||
Tipul cutiei de viteze | Manuala 5 trepte |
|
Nivel poluare | Euro 4 |
|
Numar de locuri | 5 | 5 (7) |
Cilindree | 1461 cmc | |
Numar de cilindri | 4 | |
Putere maxima | 85 CP / 3750 rpm | |
Cuplu maxim | 200 Nm / 1900 rpm | |
Carburant | diesel | |
PERFORMANTE | ||
Viteza maxima | 167 km/h | 163 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 13 secunde | 14.3 secunde |
CONSUM / EMISII | ||
Urban | 5.3 | 5.9 |
Extraurban | 4.2 | 4.8 |
Mixt | 4.6 | 5.2 |
Emisii CO2 | 120g CO2/km | 137g CO2/km |
PRETURI LOGAN MCV
Motorizare/Echipare | AMBIANCE | PREFERENCE | LAUREATE |
1.4 MPI (5 locuri) | 8.200 | 8.900 | - |
1.6 MPI (5 / 7 locuri) |
8.600 / 9.000 | 9.300 / 9.700 |
10.100 / 10.500 |
1.6 16v (5 / 7 locuri) |
- | - | 10.600 / 11.000 |
1.5 dCi 70 CP (5 / 7 locuri) |
9.700 / 10.100 |
10.400 / 10.800 |
11.200 / 11.600 |
1.5 dCi 85 CP (5 / 7 locuri) |
- | 10.850 / 11.250 |
11.650 / 12.050 |
PRETURI LOGAN BERLINA
Motorizare / Echipare |
AMBIANCE | PREFERENCE | LAUREATE | AMBITION | PRESTIGE |
1.4 MPI |
6.400 | 7.100 | 7.900 | - | - |
1.6 MPI |
- | 7.500 | 8.300 | 9.100 | - |
1.6 16v |
- | - | - | - | 9.900 |
1.5 dCi 70 CP |
7.900 | 8.600 | 9.400 | 10.200 | - |
1.5 dCi 85 CP |
- | - | 9.850 | 10.650 | 10.950 |
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
cheers
consumuri incredibile si foarte multa forta pentru 1.5
De la inceput trebuia montat acest motor existent pe Megan,sau versiunea de 100 C.P;dar cum sa-ti ia banii,decat prin gainariile tipice romanesti.Se ajunge la performanta motorului dupa multe motorizari anterioare si evident preturi din ce in ce mai mari.
RUSINE CONSTRUCTORULUI si PROSTIEI CUMPARATORULUI!
Cine e atat de prost sa dea 12000 euro pe un dulap, se pare ca sunt...
Apropo de Clio, am mers de curand cu unul, pot sa spun ca e un cacat de masina, inghesuita, cocosata,finisari si materiale de cea mai proasta calitate, pot sa spun ca loganul e mai tare decat clio...
1.2 opelCORSA TWINPORT® ECOTEC® 59 kW/80 CP 9 980 10 600
poi..daca o luam asa..:-? e mai mic decat loganul..dar e opel..scoate 80 de cai in 1.2 loganul scoate din 1.5..e mult mai frumos shi chiar daca e mai mic e mult mai stabila shi mai sigura in caz de accident..consumul deasemenea este mai mic..ideala pentru orash. sunt curios de demaraj..ma uit imediat si de ala :) [are 12.4..sper as nu fie o informatie eronata .. dar e destul de bine dupa parerea mea]
ce am vrut eu sa demonstrez aici..loganul e o masina care nu isi face banii..astia de la renault au zis ei sa faca o magarie..sa mai scoata un ban depe pielea romanului. sunt sigur ca asta e telu..o masina cat mai putin performanta..sa fie la limita decentei ca design shi performante si sa se vanda bine la romani..pentru ca e dacia mashina nationala..etc. cu banii astia iti poticumpara o masina mai micuta shi mai dragutza shi mai buna..diferenta de gabarit nu e asa de mare totusi.
daca exista critici asupra parerii mele..va rog frumos sa nu fie jignitoare.
multumesc. have a nice day [doar opinia mea]
nu ma intelege gresit .. eu respect parerea ta .. dar nu stiu de ce am impresia ca nici tu nu crezi ce spui in legatura cu loganul :)) [k e super masina]
iti recomand o octavia la mana a 2-a shi iti garantez ca o sa iti dea satisfactii mult mai mari decat un logan nou..la aceeasi bani :)
Dar cand au scos pe piata Dacia cu motorul pe injectie,ce scria pe luneta la berlina,la papuc :
DACIA CU MOTOR CU INJECTIE
Bine ca nu era cu vaccin sau cu pedale;NUMAI TAMPENII ROMANESTI,de ramai cracit!!!
P.S.
Bravo tuturor celor ce au adus critici OBIECTIVE acestei struto-camile romano-franceze
SALUT pe toti use-erii!!!
Fratilor e de rahat si serviceul prestat de Dacia Renault ptr masinile in garantie:daca ai ceva probleme cu loganul si sunt din cauze de constructie ,ei bine nu mai apar in cartile de service si nici in evidentele servicelor autorizate.mai aveam un surub si jumatate si pierdeam aparatoarea de la motor-si cand le-am zis in service de ce nu pun suruburi cu autostrangere sau saibe grover-a venit un raspuns beton -asa sunt din fabrica .Sau nu imi functioneaza motorul constant-are tulburari de mentinere a vitezei-a trebuit sa insist 2 zile ca sa-i faca un test -si-au descoperit ca era nu stiu ce filtru umed.Iar cand le-am zis ca da rateuri la pornire au preferat sa ma trimita la plimbare-desi au constatat chestia asta chiar la ei in service-cititi serviceurile din Prahova.
Concluzia:o pacaleala de masina pentru cei care n-au mai avut vreodata o masina si un sistem de cacat de serviceuri autorizate.
Ei bine, aceste motoare de 8 supape 1.4 si 1.6 sunt pe Renault Megan din 1998 ( AM EU UN MEGAN DIN SEPTEMBRIE 1998, CU MOTOR DE 1.6 e. Acelasi motor, aceleasi piese.......ce se intampla. aceste motoare sunt de generatie '95 si sunt foarte putin costisitoare la fabricatie. De exemplu Renault Laguna din 94 are motor de 1.6 MPI de 88 CP, exact la cel de pe logan. Apoi toate chestiile alea marunte care incheaga masina( manere usi, chedere geamuri, planetare, pivoti, bascule, bucse, indicatoarele de bord..........etc toate se regasesc pe un Megan din anii 98-02, sau pe un clio 1 sau 2 pana in anul 2002-2003, ca sa nu mai vb de Laguna 1 care s-a fabricat din 1994 pana in 2001. Deci in concluzie cine cumpara Logan sa nu se astepte ca o masina noua in mileniul 3 la 9000 euro sa dispuna si sa fie construita la cele mai noi tehnologii. parerea mea e ca Logan este o masina pt oameni de peste 45-50 de ani, care au trait 30-35 ani in COMUNISM si care nu prea fac ei diferenta la calitate, design, confort, siguranta......NOU SA FIE....VORBA LU UNCHIU
Ce cati cai are motorul Passat-ului din fata Loganului si cum era condus? Banuiesc ca Passat-ul erca lejer panta respectiva, pe cand Logan-ul...
Voi nu intelegeti un lucru, fiecare om are dreptul sa aleaga ceea ce vrea de la viata lui, nevasta , masina, casa, etc. Si daca el a ales Logan, foarte bine, asta e alegerea lui. De ce trebuie sa sariti ca mucul din nas, si sa considerati 'loganistul' ultima otreapa ? Pana la urma este doar o masina mai buna sau mai proasta, ieftina, care deserveste cu succes nevoia de zi cu zi , aceea de a umbla motorizat.
chiptuning 1,5 dci renault 260 de e...il faci cu mina ta:))))
o sa creasca foarte mult vinzarea de "i"-uri rosii....ca si la passat...sa vada tzaranu ca are i-ul rosu...:)))))
Fratilor vreti logan luatil e foarte bun ptr gropile noastre chiar f. tare dar in afara este varza , VARZA. te misti de parca stai pe loc nu tii pasul la 160 nici macar 5 Km. asa ca fiti seriosi si luati logan ptr TARA si masina PTR i n afara.
P.S. Spun asta deoarece multi barbati tin la masina mai mult decat la neveste (sau la fel de mult), cei care sunt invatati cu SH.... rabufnesc pe forum.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AAAAAAA CER SCUZE ! NOU PENTRU CINE NU STIE ! CORECT !
CRED CA UN TITLU MAI CORECT AL ARTICOLULUI AR FI FOST : "DIN ACESTA TOAMNA LOGAN-UL VA PRELUA VECHIUL MOTOR 1.5 dci DE LA RENAULT !"
FARA SUPARARE ! DAR NU POTI SPUNE CA ESTE NOU ACELUI "CEVA(motor)" CARE A FOST CONCEPUT ACUM CEVA TIMP !
Va spun eu ca asta face parte din politica Dacia de a mai vinde cate ceva. Cand scad vanzarile ...hop ...mai tragi un partz ..si toata lumea vb despre el.
Abia astept Dl Mester sa testez si eu noua varianta. Din randurile scrise de dvs citesc k ar fi o capra neagra cu uger de vaca ce mananca cat un soricel. Doar k nu l-ati depasit pe ala cu Passatul (probabil vre-un 2.0 TDI) pe o sicana de munte. Iar despre sectiunea aia de care vorbiti ...va rog mult sa o faceti...si sa permiteti uploadarea muuultor poze ...sa va arat masini ...motorizari ...si comentarii !!!
Stiu ca oficialii Dacia au citit aceste randuri ...sau probabil multe dintre randurile de mai sus (scrise de Dvs dle Mircea) sunt rupte chiar dintr-un comentariu de-al lor...dar va intreb ceva ... (lasandu-ne pe noi ...cititorii la o parte)...chiar credeti ceea ce ati scris ???
in rest ... " despre morti ...numai de bine !!! "
o zi buna !
p.s. si " vechiul " diesel de 70 cp mergea bine ...depinde la ce te raportezi !!!
oricum ... 85cp pt logan la pretz acceptail cred ca e o afcere buna .. pe clio e super .... eu am pe un megan 105 cp ... e inca in rodaj si nu stiu cat poate, dar cu siguranta e sprintena .... pana in 2500 de ture nu m-a facut nici o netoaica ... debia in linii drepte s-au indepartat de mine ..cand eu nu mai acceleram !!!
Logan 85CP la 1560 c3
Opel/Fiat 90CP la 1248 c3 (si cuplu 200 Nm incepand de la 1750 rpm)
si mai are multe altele: 5stele NCAP, ESP etc...
Oricum cei de la dacia se pot lauda cu un pic de inteligenta: pt ca nu or mai pastrat vechiul diesel de 1.9 ca te mai omorau si cu taxele (inmatriculare, asigurari)
Asa ca mi-am luat o nubira sh din tara si sunt foarte multumit, am facut 28000km cu ea in mai putin de 7 luni si nu am avut vreo problema, acum are 80000 si se comporta excelent.
Fratele meu si-a luat un logan nou si acum cauta o nubira, spune ca a facut o mare greseala cand a luat logan si cine ia logan e foarte prost si neinformat.
Asa e romanu' si cand avea dacie nu stia ce sa mai agate pe ea si mama ce masina avea, sa nu uitam ca loganu a inlocuit berlina, atat...
Hahaha... Pai va spun eu de ce nu isi da seama, pentru ca ala relaxat din Passat nu intelege ca loganarul din spate se chinuie sa demonstreze ceva ce nu poate. :))
Acuma pe bune, cum poti compara motorul VW 2.0TDI cu Renault 1.5DCI? Ati dat talpa vreodata unui VW 2.0TDI? Are 140CP si 320Nm daca nu stiati...
:D
asa
SERVODIRECTIE
ABS + EDB, DAR ARE TAMBURI PE SPATE (NICI MACAR MODELUL PRESTIGE CARE COSTA PESTE 12200 EURO NU ARE PLACUTE PE ROTILE SPATE "NUMAI DE AICI ITI DAI SEAMA CA-SI BATE JOC DE MASINA" CE MASINA FABRICATA IN 2007 LA PRETUL DE PESTE 12000 EURO ARE TAMBURI PE SPATE???.....SI CE E MAI GRAV ESTE CA REPREZINTA SI VARFUL GAMEI LA DACIA.
2 AIRBAGURI
GEAMURI SI OGLINZI ELECTRICE (FULL ECECTRIC)
COMPUTER BORD ( E CAM SLABUT SI SIMPLU AFISAJUL, ADICA E SUPER MIC ECRANUL DE AFISAJ)
JANTE ALIAJ PE 15
AC
PROIECTOARE CEATA
CASETOFON CD 4*15 WATTI CU 2 BOXE PE USI SI 2 PE PLACA SPATE (SE AUDE BINE DAR NU ARE BASS MAI DELOC).
Pretul unei planetare la un LOGAN este de 400 euro, un set de placute de frana este de 50 euro, un singur proiector de ceata costa 80 euro, unn stop spate costa 50 euro. faceti calculul in lei si vedeti ce preturi colosale. toate piesele de logan costa super mult pentru ca toate au stanta siglei RENAULT pe ele.
SI ACUM SA VA PREZINT CATEVA MASINI CARE SE REGASESC INTRE 3500 EURO SI 5500 EURO CU ACELEASI OPTIUNI POATE LA UNELE CHIAR MAI MULTE:
La 3500 euro cel mai profitabil model( si aici vb de raport calitate pret ) este:
Espero, an fabricatie 1996-1998, cu
AC
ABS
servodirectie
geamuri electrice
proiectoare ceata
jante au majoritatea modelelor
oglinzii electrice, si daca ai noroc poate avea si airbag pe volan, depinde de optiune.In minus fata de logan are 1 airbag si computer de bord(aici includem si faptul ca bordul este electronic). Dar cam atat. oricum la DESIGN espero este super reusit, sa nu mai vb de materialele interioare. Calitatea materialului din care este facut bordul este foarte moale si placut la atingere nu ca cel de pe LOGAN care zici ca e carcasa de televizor.Sa tinem cont ca atunci cand a aparut espero in 1995-1996 costa 16500 dolari, deci a fost proiectata ca si o masina din clasa premium. Pretul pieselor la ESPERO in mare: 110 lei un amortizor, 60 lei o curea distributie, 200 lei un parbriz.Cea mai scumpa piesa de la Espero este un FAR care costa 510 lei, in rest piese foarte rezonabile ca pret. Daca umbli bine pe net gasesti Espero pana in 4000 euro din 1998 cu mai putin de 120000 km la bord. SI AM PASTRAT PENTRU LA URMA CEEA CE ERA CEL MAI IMPORTANT 'MOTORUL'
LA LOGAN exista 3 motoare 1.4 MPI pe 8 supape de 76 cai, 1.5 DCI de 68 cai si 1.6 MPI pe 8 supape de 88 cai. toate aceste motoare sunt de generatia anilor 95-96, si se regasesc pe modele ca LAGUNA an 96, Megan an 97. La ESPERO se regasesc 2 motoare: 1.5 DOHC pe 16 supape de 90 cai(acest motor echipeaza si astazi modelele cielo executive) si 1.8 OHC pe 8 supape de 90 cai( acest motor este de generatie OPEL si se regaseste Pe VECTRA A.).
DECI, TRAGEM CONCLUZIA CA logan ESTE CEL MAI INDULGENT LA ACELASI NIVEL CA MOTORIZARI CU O MASINA DE ANII 90, CARE COSTA DE 3 ORI MAI PUTIN SI ARATA MAI BINE CA DESIGN, PAREREA MULTOR SPECIALISTI.
Acum sa luam la comparat o masina de generatie mai noua si de provenienta germana. OPEL CORSA din anii 2001-2003, care au motoare ECOTEC de 1.0, 1.2 pe benzina ce dezvolta 60 respectiv 75 cai, si 1.7 cdti de 70 cai. aceleasi optiuni ABS,servodirectie,airbaguri,geamuri electrice,computer de bord,afisarea kilometrajului se face electronic. Iar daca mai pleci si in germania aduci o corsa din 2004 la 5000 euro cu euro 4 full.
alte masini pana in 5500-6000 euro:
LEGANZA(1999),NUBIRA(2000) ALFA ROMEO 156(2000-2001), OPEL VECTRA B(1997-1999),FORD MONDEO (1997-1998)
MASINI PANA IN 9000 EURO:
FORD MONDEO(2002), GOLF(2002-2003), OPEL VECTRA C (2002),FORD FIESTA (2003), SI LISTA POATE CONTINUA. DAR VORBA ROMANULUI.....NOU SA FIE!
Skoda Octavia Tour
Fraieri "loganistii" astia... de 9000 iti iei Ferarri din '94... sunt cel putin vre-o 10 bucati pe mobile.de sub 10.000; poti sa iti iei 20 de trabanturi, sau 10 opel corsa din '90.
10.000 poti sa ii donezi saracilor... sau poti s-o freci pe Laura Andresan daca vrei; poti sa-i joci la ruleta sau poti sa ii bei.
SI poate iti mai raman si 3-4000 sa-ti iei un Espero sau o nemtoaica batrana... cu mirosu de cacao esti obisnuit oricum.
Dar poate nu vrei nimic din toate astea, poate nu vrei nimic spectaculos, nu vrei nimic cu care sa iesi in evidenta, si alegi un automobil nou... chiar daca se numeste Logan.
Eu nu pot decat sa te felicit pentru alegerea facuta... este destula prostitutie in tara asta... nu-i nevoie sa o sprijini si tu!
E chiar plina tara asta de "buni samariteni"?!?.... asa credea si eu
Majoriatea vor doar sa arate ce grozavi sunt pt ca au masini mai grozave decat Loganul
avea Eminescu "o vorba".. Iar deasupra tuturora va vorbi vrun mititel/ Nu slăvindu-te pe tine... lustruindu-se pe el
O SKODA OCTAVIA FABRICATA IN SEPTEMBRIE 2007 COSTA PESTE 18000 EURO, IAR IN LEGATURA CU RECLAMA DE LA TV PRIVIND SKODA OCTAVIA TOUR LA DOAR 12400 EURO, ESTE CEA MAI MARE TEAPA.......! EXISTA PE RAFTURILE LOR, PLINE DE ANI, MULTE, FOARTE MULTE CHITURI DE FABRICATIE PT SKODA OCTAVIA TOUR CE TREBUIAU CONSTRUITE IN ACEI ANI, DAR CARE NU S-AU VANDUT IN ANII 2002,2003,2004,2005 SI ACUM LE DA LA PRETURI MULT MAI MICI.INTRADEVAR CU 0 KM LA BORD DAR CAM DEPASITE......CINE SI-AR CUMPARA UN MODEL DE OCTAVIA IN 2007 MULT INFERIOR CELUI CARE REPREZINTA CU ADEVARAT SKODA PE PIATA DIN VEST.ESTE ACELASI LUCRU CU RENAULT CLIO FIDJI, CARE RENAULT CLIO 2 NICI NU SE MAI FABRICA.DEJA A APARUT CLIO 3, IAR EI DAU RECLAME CU RENAULT CLIO 2 FIDJI, TOT ASA LA VREO 10500 EURO.....DECI MASINI NOI FABRICATE CU VREO 3-4 ANI IN URMA SI RAMASE PE STOC....! TU AI VAZUT CUM ARATA ADEVARATA SKODA OCTAVIA IN ANUL 2007..........! SI INCA CEVA....DE CE NU PUNE SI PE LOGAN PRESTIGE O OPTIUNE DE CATEVA SUTE DE EURO PENTRU PLACUTE FRANA SPATE CU ESP, ASR.DE CE? PT CA E DESTINATA OAMENILOR DIN ROMANIA, CARE NU PREA CUNOSC EI TREBURILE ASTEA, DECI NE CAM IAU DE FRAIERI, NU?
IN LEGATURA TU CEEA CE AM ZIS DESPRE SKODA OCTAVIA TOUR, CA SA MA EXPLIC MAI BINE, DECI NU EXISTA MASINILE GATA ASAMBLATE CI SUNT RAMASE PE STOCURI CHITURILE, PIESELE, COMPONENTELE DE ASAMBLARE PENTRU ACEST MODEL CARE A INCEPUT SA SE PRODUCA DIN 1999 SI ....CICA PANA IN ZILELE NOASTRE ( PROBABIL INCA VREO 6-10 LUNI PANA EPUIZEAZA COMPONENTELE RAMASE PT SKODA OCTAVIA TOUR, CA DOAR VB ACEIA.....DE CE SA IESIM IN GAURA, NU.....DAM LA ROMANI, BULGARI, TURCI........! TU CE CREZI, CA SE PUNE LA VANZARE ASA CEVA IN GERMANIA, ANGLIA, SPANIA, FRANTA, ITALIA.....AIA DEJA STIU CA S-A SCOS DE PE PIATA SKODA OCTAVIA TOUR..........! AAAAAAA......... SI APROPO.....ASA CUM ESTE MASINA, ARE O OPTIUNE PRIN CARE PLATESTI VREO 180 EURO CA DOTARE SUPLIMENTARE SI II PUI PLACUTE FRANA PE SPATE.....! NUMAI BINE!
-mai am un vecin care spune ca a prins 180km cu a lui ..tot acelasi tip ...il astept pe cel care prinde cu ea 200 km
masina dupa viteza de 130 km, fratilor jalnic,
si daca bate si vintul cum a batut in ziua de
9 septembrie cind am venit de la mare pe A2, sa te tii bine de portiere. Ce sa spun cine vrea o
masina sa mearga peste viteza de 120 km sa cumpere de la Opel in sus. Fica mea spune ca ne depasesc toate masinile ( are 9 ani ).
Va doresc un drum placut du noul Logan Dci.
daciaclub
http://www.daciaclub.ro/index.php?showforum=34
GUSTURILE NU SE DISCUTA.........FIECARE CUMPARA CE POATE..........FIE SH ....strain ....FIE LOGAN NOU.........DAR CE este mai important ce iti poti permite sa intretii ....exista CASCO, EXISTA RCA, exista revizii IN SERVIcuri autorizate......nu in de-alea pirat.....in care lucreaza baieti care se pricep.....A SI INCA CEVA MASINILE STRAINE NU SE REPARA CU PIESE DIN VITAN.....FARA VITAN.......fratilor daca va permiteti......luati-va masini straine noi....tineti-le macar 6-7-8 ani si faceti-le reviziile la reprezentante .....ATUNCI SA VA VAD .....care e mai SMECHER....?????? Nu luati masini straine le tineti 2-3-4 ani si pe urma le dati la fraieri sa le repare iei....si voi doar le-ati forjat....
Cum e sa te duci la revizie si sa dai doar 200 ron.
Cum e sa dai 1100 ron cea mai scumpa revizie+verificare (distributie, ulei, filtru,bujii, placute frana ... si revizia)
Clientul pt Logan este acel familist care s-a saturat de vechea dacie, se mai duce la tara si pune ceva in portbagaj.
La Skoda,Ford,Opel,VW cea mai ieftina revizie e 500 ron.
Astea sint realele diferente.
Iar daca iti iei masina in rate, nu iti vine sa dai bani pt intretinerea unui second hand.
Respect
Dar la noi din ce citesc pe alocuri, se pare ca nu e asa.Sa fie vreun snobism groaznic de dezvoltat la noi la Romania ?
Mai exista undeva oameni care sa dea 20 de milioane pe un telefon mobil si dup-aiai sa
Unora se pare ca n-o sa le iasa din cap niciodata mitul masinii germane.
Se cutremura si se prabuseste mitul asta si in Germania da´ la noi tot Passatu ramane masina nationala.
Fug nemtzii de VW si MB spre la Honda, Mazda si Toyota, si la noi toata lumea sare la orice coaja nemtzeasca.
Nemtzii prefera masinile japoneze dar la noi ce-i mai important e ce stampila poarta masina.
Nu conteaza ca dai o carutza de bani pe-o conserva cheala.Are pe ea W sau manutza de la Skoda si asta e suficient.
M-ar crede cineva de aici daca as spune ca in momentul asta (2007) la fiabilitate, Audi, VW si Renault sint pe acelasi loc?
Si ca de cativa ani, marcile germane merg numai in jos, pe cand celelalte urca incet incet?Daca aveti maretze indoieli, documentati-va.
Luati-va cu totii VW-uri si Manutze, ca vecinii se vor uita mai cu invidie la voi decat daca aparetzi cu un "cacat" de Logan.
Sau mai bine: luati Polo Happy (mizeria aceea fara servo sub numele dar de VW , sau super masina Fabia, fiabila ,foarte frumoasa si mai ales foarte foarte puternica 55CP !
Logan e naspa ....dar la pretul oferit si dotarile oferite, masini din aceasi categorie nu gasesti....
Ca viitor condcator de mcv 85 cai abia astept sa conduc golanul...ala naspa:P
Ma ... pe prietenul si vecinul tau.
Mihai= respect. O opinie obiectiva, elegant argumentata!
Insa ma doare capul cand cineva scrie ca un Logan se tinea dupa un passat si cel din passat se mai si intreaba de ce se tine Loganul dupa el. Imi vine greu sa cred ca un motoras de 1.5 DCI 85 CP se poate tine dupa vreo bestie de motor produs de cei de la VW pentru Passat.
Mult mai saisfacator decat la multe alte marci.
Este STUPID (!) sa compari un mini premium (Corsa si Grande Punto) cu un Logan!
Pt cine nu stie cel mai mare adept al tamburilor pe spate este chiar maretul Ford care vine la noi. Aproape toate modelele incepand de la Ka si terminand cu Mondeo (ala nou chiar :), facut la Koeln) au tamburi pe spate. Skoda Octavia Tour are si ea (recalcitrantilor le recomand sa citeasca pagina oficiala a producatorului) si ma doare in pix ca este un model mai vechi! As zice ca asta este masina cu care poti compara Loganul.
Ati auzit vreodata de raportul calitate/pret? Poate ca de asta ati auzit, dar am dubii ca ati auzit de ecuatia costuri de productie, pret componente si solutie tehnica, calitate satisfacatoare in conformitate cu caietul de sarcini si profitul pe unitate produsa. Alo gara! Logan este o masina de start pt familii si adevarul este a nu exista alta masina in Europa in nisa asta! Pt cine a mai apucat sa vada si sa citeasca le recomand sa vada Asia pt ca numai acolo mai sunt masini din clasa asta: VW Santana din China si Proton din Malaysia (am mers cu amandoua). Nu este ceva secret, se stie ca majoritatea pieselor de pe Logan sunt facute la cativa ani de la amortizarea sculelor folosite la fabricatie pt alte modele Renault sau Nissan si puse din nou la lucru. Pt Renault este o mina de aur! Mie asta-mi da un sentiment de siguranta deoarece in acesti ani (in mod sigur minim 8 ani deoarece numai dezvoltarea ia vreo 5 ani) au fost eliminate aproape toate defectele de proiectare si/sau fabricatie. Consider comparatia cu o Vectra din 1998-2000 destul de pertinenta. Iar pt cine nu stie sa priveasca consumul motoarelor Toyota si va observa cu "stupoare" ca sunt mai gurmande. Probabil le veti gasi vreo scuza, insa mie-mi spune multe! Sunt motoare cu o generatie mai veche dar la care in timp s-au "scos" cam toate hibele si de unde si celebra fiabilitate japoneza. Din punctul meu de vedere este o tzeapa! Platesti la suprapret un produs mai vechi. Un alt exemplu este Opel Astra Classic, aia masina veche in fabricatie!
Inca o lamurire pt cei care hulesc opinia lui Mircea Mester, intai si intai CONDUCETI masina si vezi de partea dinamica la care s-a facut referire in articol si nu te lega de cacaturi. TOATE masinile Renault sufera la capitolul plastice! Referitor la cei care se "minuneaza" de performanta unui Logan si anume de a depasi un Passat 2.0TDI. Probabil o chestie de conjunctura dar hai sa vedem o mica lectie de dinamica autovehiculelor cum era la facultate sau pt cei care au mai prins armata la Tancuri-Auto. Raportul CP/Masa in miscare utilizat pt performantele dinamice in miscare:
Passat 2.0 TDI=(140/1648)*1000=84.95 CP/tona
Logan 1.5DCI 85=(85/1075)*1000=79.69 CP/tona
Fara suparare dar diferenta nu este asa de fantastica (9.3% in favoarea VW) si situatia prezentata mai sus este posibila daca Logan-ul avea deja o viteza mai mare decat Passat-ul in momentul deplasarii (mai intervine si inertia).
Cazuri similare au fost pt cam toate masinile Lotus si exemplul cel mai bun de ce inseamna o masina usoara cu un motor puternic dar usor este Ariel Atom http://www.youtube.com/watch?v=WaWoo82zNUA
este chiar distractiv!
Pt nestiutori: cablajele electrice de la Ford si Toyota se fac in Ploiesti, volanele si centurile de siguranta de la Ford Mondeo sunt facute la Arad, bordul de la Volvo S80 (cel nou) se face tot la Arad, senzorul de nivel de combustibil pt Toyota se face tot la Arad, etc.
Cu alte cuvinte MADE IN ROMANIA!
Semnat,
un inginer auto din superba industrie auto din Romania(Nu lucrez pt Dacia :)).
PS: incetati oameni buni sa mai comparati masini premium cu Dacia Logan! Chiar daca Renault v-a dat tzeapa cu masina de 5000 de euro. Se cheama marketing! Daca toti ar fi cinstiti nu ai mai cumpara nimic!
Referitor la numaratul masinilor pe autostrada in Germania, de 3 ani imi desfasor activitatile chiar in Germania.
Consumul inregistrat de coputerul de bord: 5,9 media la ajungerea la destinatie. pentru mai mult de 1500 km am consumat aprox.90 l.
Stabilitate: probabil datorita faptului ca eram incarcati la "capacitate" nu am observat DELOC eventuale probleme la acest capitol, nici datorita eventualilor curenti laterali, nici instabilitatii in curbe anuntate cu "ingrijorare" de anumite rev. de specialitate si preluate cu sarg la noi. Poate pt. ca eram "plini".
Si, ceea ce recunosc ca m-a surprins placut, a fost rezerva afisata de motor la depasirile pe care am fost obligati sa le efectuam, incepand de la unguri incoace, pe europene. in 4-a, chiar si in a 5-a, cu unele rezerve, puteai sa depasesti alti participanti la trafic.
Una peste alta, fara a fi afn logan, impresia pe care mi-a lasat-o nu a fost deloc rea ptr. o masina de aprox.8000E, cu un motor de 1.5 si cu doar 65 cp. Sunt curios sincer sa conduc noul 85 si asstept sa apara noul logan pentru a scapa de imaginea butucanoasa pe care , dupa pareea mea, o afiseaza actualul logan.
Fiecare e liber sa ma creada sau sa puna la indoiala cele afirmate de mine. Rog doar decenta si cumpatare in eventualele raspunsuri.
Razvan, sper ca macar o parte din curiozitatea ta sa fi fost satisfacuta.
dan
Referitor la dezbaterile interminabile priviind masina nationala logan si alte marci vestice si nu numai pot spune ca se face o mare greseala punandu-se la un loc logan cu diferite marci(ce-i mai grav cu alte clase).
Dacia Logan a fost conceputa cu gandul la cost si sa se stie si sa fie clar, e conceputa in urma unui studiu de fezabilitate a nevoilor fiind vizat un anume segment de cumparatori.
E o masina IEFTINA, fara pretentii, avand strictul necesar in echipare, un compromis echilibrat intre pret/calitate/echipare.
Sunt de acord ca tehnologia folosita in constructie este una invechita, reutilizata de pe vechile modele Renault, dar cred ca este o tehnologie dovedit relativ fiabila.
Nu sunt fan Dacia/Renault detin alta marca.
Dar consider ca nu isi merita batjocora adusa si ca "ofensatii" de pe forum sunt eventual niste pustani usor infuentabili, indoctrinati si neavizati care nu iau in calcul decat "feeling"-ul lor la vederea loganului (justificabil si pentru mine in mare parte de designul neinspirat).
Sunt dezgustat intradevar de atitudinea firmei Renault care e prezenta numai pentru a face profit, investitiile sunt minime, profiturile vizate maxime. E o lipsa de respect la adresa unei natiuni. Lipsa unor modele noi dacia in atata vreme, stilul lent in devoltare si investitie aplicat denota intentia si ideea ca Renault vrea doar sa faca bani si nu pune suflet.
De asemenea vreau sa penalizez in felul meu neinspirata descriere a Loganului lipit de Passat (si descrierea unui motor de 2.0 TDI :) )
Renault ar fi trebuit sa puna romanii ingineri la treaba si sa scoate si Dacii mai pretentioase, sa diversifice gama.
Sunt si romani cu nevoi mai "rasate" care si-ar dori sa-si cumpere gama de varf al propriei marci.
Probabil si de aici atatea ofense din partea romanilor, fiindca nu au satisfacute orgoliile unei masini autohtone competitive, dar nu ar trebui orientate catre logan care in segmentul lui isi face treaba bine.
Ciao si numai bine !
Am vorbit cu tine exact pe tonul adoptat de tine, daca nu te-ai prins.
In ceea ce priveste studiile si realizarile mele, vor ramane o necunoscuta vesnica pt tine. In schimb modul in care scri (mai lucreaza putin la ‘-‘ ) si in care vezi lucrurile imi spune multe despre tine.Si nu sint manios pe masinile germane in sine, sint manios pe enorma lor SUPRAEVALUARE, si insusi maretul neamt si-a dat seama ca in momentul asta nu-si mai fac banii masinile astea si ca nu mai sint ce au fost..Si ca sa mai fiu o data "astrolog , savant , a tot stiutor " afla ce au insemnat anii 2005 -2006 pentru VW si pentru MB.(Dup-aia o sa-mi ceri singur un “mucles”)Si sint nemti care sint stare sa aprecieze corect (adica in clasa ei) o masina ca Loganul, si sa aiba o idee corecta despre ceea ce inseamna mult discutatul raport calitate-pret.Ceea ce ma mira este faptul ca in Romania, toti parlitzi care nu se pot caca de foame dar isi iau telefon de 20 de miloane in rate, sar sa faca Loganul de cacat.Iar altii (ca tine probabil), din start nici nu vor sa auda de Logan, si se arunca la orice gunoi nemtesc ajuns in Romania.
In curand o sa citim pe forumuri cat e de jalnic Loganul pe langa Maybach.Sau mai prinzi pe cate unu (nu generalizez, nu vreau sa jignesc pe nimeni) care-a pus faianta-n Spania (sau Anglia) si care nu poate face pisu decat din spatele Audi-ului.
In cea ce priveste marile inovatii si idei revolutionare in industria auto, ele niciodata n-au venit de la nemti, ci de la altii.Vezi Common rail-ul si MULTE altele de care probabil habar nu ai si e putin probabil sa afli .Nemtii nu prea au inventat, ei intotdeauna au preluat si-au dezvoltat.Atat.Vad ca-i tot pupi in popou’ pe nemti cu multa convigere.Dar zici ca ai o matusa in Germania care-ti trimitea probabil in vremea lui Ceasca pachete cu margarina si guma de mestecat, deci e de inteles afinitatea ta pentru natia asta.Incearca totusi sa treci peste ursuletii de jelu din Germania care ti-au marcat copilaria.Oricum argumentul tau “NEDETALIAT” din cartile lui Sven Hassel este zero.Dar nu-i mai pupa atata in poponeata pe nemti astia pana nu-i stii mai bine sau cata vreme ii cunosti numai din vorbele matusii care-ti trimitea margarina si guma.Am lucrat si lucrez cu nemti si nu sint nici pe departe ceea ce se crede despre ei si mai ales ceea ce crezi tu.Sint tot oameni care mananca, fac caca si fac si pipilica (fac si pe gard daca nu-i vede nimeni) si, mai presus de toate sint cei mai rigizi (in sensul rau) si cei mai inchisi la nou oameni din cati am cunoscut.Si daca nu sta cineva cu ochii pe ei sau nu sint constransi, nu-si fac treaba cum ar crede toata lumea.Nemtii de care zici tu sint un mit demult apus asu poate au fost doar un mit.Au in momentul asta o baza foarte solida ramasa de la “vechii nemti” adica actualii pensionari, dar daca continua in stilul asta or sa mearga in jos rau de tot.Vezi problemele economice mari pe care le au dar de care nu ai habar nici tu nici matusica.Asa ca nu le mai sufla direct intre fese, sau fa-o cu mai putina pasiune.
In ceea ce priveste Loganul, o sa-i fac “reclama si felatie gratis” in continuare pentru ca este un produs decent “MADE IN ROMANIA “ cum spunea cineva pe aici, si o sa ma bucur de fiecare data cand vad unul cu numere nemtesti pe autostrada.Si ar trebui sa fie altfel privit de multi romani, avand in vedere ca este prima masina facuta in Romania care se vinde bine si in vest si nu numai.Si ar trebui privit altfel orice produs romanesc care ar reusi sa se vanda afara.Si n-o sa dau pe spate niciodata in fata oricarei conserve pe care scrie VW, si care este aleasa sau facuta special pt a fi vanduta in Romania.
Nu am avut consum mediu mai mare de 5%,sunt agent de vinzari(cred ca stiti ce inseamna pt masina).
In urcare intrce masini cu ,,pretenti ".
Super multumit !!!
oamenilor "romanilor" voi vreti BMW la pret de MATIZ, poate dupa parerea unora era mai bine sa fi ramas si acuma la fost dacie 1410
aveti pretentia la motoare puternice si bani putini(oare era mai bine ca loganul sa aiba un motor de 2000cmc si 200cp si sa coste cam 20.000euro?oare cati dintre voi lati cumpara?)
apropo loganul are cel mai bun raport pret/calitate de pe mapamond, si nu sant vorbe inventate de mine
nu sunt proprietar de logan, dar am condus cateva sa-mi fac o parere
sa aveti o zi buna!!!
Acum 3 saptamani am urcat cu cineva cu un logan 1.5 DCI - 70 CP la munte faceau zgomot toate plasticele de pe ea la 15.000 Km insa in passat la peste 150.000 Km se auzea numai muzica din boxe.
Calitate/pret/rezistenta in timp = PASSAT.
Din cate vad eu se face reclama la Logan si cand se mai adauga 10 CP, naspa.
Nu vreau sa fiu rautacios dar mai terminati cu frazele astea ca loganul face cu bliturile la un Passat.
Pentru pasionatii de astfel de comparatii vedeti aici: http://www.youtube.com/watch?v=rhpZnPSJ090 . S-au mai gandit "unii" sa faca un test pe A1 si sa depaseasca un BMW, toti erau asa de entuziastmati, probabil timpul din BMW "vrajea" la blonda din dreapta si nu avea timp s-o "calce".
Cand si cei de la Dacia vor scoate un motor diesel de 1.9 - cu macar 115 CP, atunci intradevar am sa evit masinile second ... insa pana atunci "stati" pe aproape daca va tine loganul :D.
ce pot sa spun....pare destul de ok in multe privinte.. e destul de naravasa, pozitia la condus e surprinzator de comoda, afisajele pe bord sunt destul de fainut facute ...dar aici GATA..
tot aceleasi plasticuri nenorocite....
am si un FIAT ALBEEA de vreo 16 luni...
in comparatie e mult mai finisat...
ideea e ca ar trebui si cei de la Renault sa se gandeasca la finisaje ....pt ca numai suntem ca acum 10 ani inebuniti dupa dacia 1310...
asteptam cu nerabdare loganu de 150 de cai care din cate se aude se va scoate pe piata in urma insistentelor celor de la conducere si mai ales cei din franta care vor mai face un ban gramada de la noi :)
PS.Intrebare ptr. REALITATEA
1.2 opelCORSA TWINPORT� ECOTEC� 59 kW/80 CP 9 980 10 600
poi..daca o luam asa..:-? e mai mic decat loganul..dar e opel..scoate 80 de cai in 1.2 loganul scoate din 1.5..e mult mai frumos shi chiar daca e mai mic e mult mai stabila shi mai sigura in caz de accident..consumul deasemenea este mai mic..ideala pentru orash. sunt curios de demaraj..ma uit imediat si de ala :) [are 12.4..sper as nu fie o informatie eronata .. dar e destul de bine dupa parerea mea]
ce am vrut eu sa demonstrez aici..loganul e o masina care nu isi face banii..astia de la renault au zis ei sa faca o magarie..sa mai scoata un ban depe pielea romanului. sunt sigur ca asta e telu..o masina cat mai putin performanta..sa fie la limita decentei ca design shi performante si sa se vanda bine la romani..pentru ca e dacia mashina nationala..etc. cu banii astia iti poticumpara o masina mai micuta shi mai dragutza shi mai buna..diferenta de gabarit nu e asa de mare totusi.
Esti mai prost ca noaptea!!!
Parerea mea e ca ar trebui inceputa motorizarea de la 1.6 16 v in sus... nu de la 1.4, care sincer, nu stiu ce cauta pe masina asta, daramite sa mai pui si AC pe ea.
RESPECTE
In schimb cautam ceva confort si consum mic, asa ca m-am gandit ca ar fi mai bine un 1.5 dci cu aer conditionat toate tetierele pe spate (ca e penibil altfel) si proiectoarele de ceata .... la reprezentanta surpriza ca nu pot sa imi iau un logan pana in 9000euro cu aer conditionat si dotarile pe care le vroiam eu, ca este ac-ul este disponibil abia la prestige parca.... oricum penultima versiune...(ordonate dupa pret) deci ca sa ai un confort minim si un consum rezonabil si o tractiune cat de cat ok 70-80cp trebui sa cam dai 11 mii de euro asa ca ... m-am dus vizavi la VW surpriza ultimul model de Polo cu motor de 1.2 benzina cu consum identic cu loganu pe motorina, 70 CP la 1180 aici fiind inclusa reducerea pe luna aceasta de 880 euro la dacia pentru modelu respectiv fiind de 350 euro ... practic pentru polo dotajul pe care l-am ales fiind oglinzile si inchidere centraliyate + geamuri electrice + aerconditionat cu reglare automata (ca imi e cam lene) mi-au iesit moca din reducerea lunii curente. ba mai mult mi-a mai redus cu 150 euro pretu masinii standard care avea deja geamuri electrice pe fata (toate tetierele pe spate) +proiectoare scaune reglabile pe inaltime ... astea`s standard la VW.... Doamne ce greseala faceam daca nu intram si la Vw apropo la 85 cp motor de 1,2 consum putin mai mare e cu 20 euro mai sucump .... deci dacae o dacie "full option " :)) (ce tare suna) mai bine altceva chiala ca e mai full option decat dacia...
la mers moderat 80/90 consum maxim de 4-4,5%, la peste 130 in jur de 6,5 %.
lasati lumea sa vorbeasca.gumele sunt de la cumparare, la 95 de mii le-am schimbat cu debica M+S.
toate reviziile la automarcus pantelimon.nu am schimbat nici o piesa.
sa ne auzim bine