Am testat noul Ford Mondeo!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce va trece prin minte atunci cand auziti cuvantul Mondeo? O masina care a facut istorie, care si-a trait veacul, care inseamna foarte mult pentru Ford, o masina care a avut problemele ei la un moment dat insa care si-a revenit. Cam asta inseamna cariera lui Mondeo de pana acum.
Ei bine, cea de-a treia generatie este altfel. Din doua motive. In primul rand, vorbim de o masina care, asa cum o vedeti astazi pe strada, a fost utilizata de James Bond (a.k.a. Daniel Craig) in ultimul episod al celebrei serii de aventuri. Ei bine, da, noul Mondeo este masina lui Bond si, desi Ford a cotizat evident pentru a reusi aceasta “performanta” disponibila pana acum doar supercarurilor cu un coeficient aerodinamic relativ ridicat, miscarea a reusit. Al doilea motiv al faptului ca ultimul Mondeo este altfel se numeste Kinetic. Asa cum s-a incetatenit in limba, Kinetic este noul limbaj de design utilizat de Ford pe modelele sale. Ce inseamna asta in practica? Pe scurt, cateva sute de priviri indreptate inspre tine cand esti la volan in primul test drive organizat in Romania si linii incisive care nu amintesc foarte mult de deja depasita versiune anterioara.
Ford vrea sa faca din Mondeo cel mai tare model din segment. Pentru asta, a pregatit nu mai putin de noua motoare in Romania (4 Duratorq TDCI si 5 Duratec pe benzina), de la un 1.6 pe benzina usor subpotent, trecand pe la un 2.0 TDCI care face toti banii si pana la un 2.5T care iti ofera tot ce se poate in segmentul de care vorbim. Si cand spunem “tot ce se poate” ne referim la grupul de sisteme electronice inteligente care iti fac viata mai usoara pe sosea.
Deliciul intregului test (care a avut loc pe Autostrada Soarelui, pana la Constanta) a fost, de altfel, Cruise Controlul activ care recunoaste si calculeaza automat distanta pana la masina care se afla in fata si franeaza usor pentru a evita un eventual contact intre cele doua vehicule.
Este adevarat, nu e o inventie exclusiva Ford si nici o noutate absoluta, insa ACC iti usureaza mult sarcina in cazul drumurilor lungi, o provocare care trebuie trecuta din start in CV-ul lui Mondeo.Daca exteriorul arata bine (si diferit in zona grilei frontale, in functie de versiunea pe care o alegeti intre Ambiente, Trend, Ghia si Titanium), formele interiorului pot naste discutii in contradictoriu. Motivul: modul in care Ford a ales sa utilizeze, in locul unei planse de bord clasice si elegante, una high-tech care sa se potriveasca cu stilul abrupt de afara. In echiparile superioare, cadranele clasice se tranforma intr-un concert digital care arata mai degraba a mini-monitor de calculator iar consola devine un loc de pelerinaj pentru cei care isi doresc o multime de gadgeturi in acelsi loc. Este adevarat, fanii mai conservatori nu vor agrea acest stil schimbat al lui Mondeo, insa cei care au trecut pe Ford odata cu noua imagine Kinetic vor fi primii care vor aprecia imaginea modelului produs in fabrica Ford din Genk, Belgia.
In test au fost disponibile toate versiunile de caroserie: sedan, break si hatchback. Diferentele dintre hatchback si berlina nu sunt foarte mari, ele limitandu-se la spatiul din portbagaj, evident mai mare in cazul celei de-a doua configuratii. Hatchback-ul are insa avantajul de a fi usor mai scurt si de a fi mai abordabil si mai practic. Insa nimic nu se compara cu spatiul din break, unde (vezi si in fotografii) doi dintre colegii participanti la test au incaput fara probleme. Oricum ar fi, viitorii clienti vor putea alege intre 14 nuante de vopsea pentru exterior si trei variante de tapiterie, astfel ca identitatea fiecarui Mondeo cumparat in Romania va putea fi personalizabila pana la un anumit punct in functie de preferinte.
Urmeaza acum trei mari puncte pozitive ale lui Mondeo (cititorii carora le plac criticile sunt invitati sa reciteasca prima parte a textului).
Marile avantaje ale noului model Ford sunt suspensiile (legate direct de stabilitatea pe sosea), sistemul de frane si transmisia.Primele reprezinta o surpriza placuta in conditiile in care stim ca pachetul de suspensii de pe rivalul Passat este, poate, cel mai dezvoltat tehnologic din intreaga piata. Nicio problema in virajele abordate agresiv, nicio problema pe partile proaste ale soselei. Compromisul pe care Ford l-a facut in favoarea confortului este unul placut in aceste conditii, fiind dublat de spatiul interior si de modul de constructie a scaunelor.
Daca una dintre problemele dumneavoastra la alegerea unei masini este reprezentata de frane, puteti sa va orientati linstiti spre Mondeo. Gandit pentru a functiona in conditii de berlina pur-sange, pachetul de franare nu supara prin sensibilitate sau, din contra, prin duritate, fiind concepute astfel incat sa fie practice si simple. Cutiile de viteze sunt exact ce avea nevoie Mondeo. Ford nu a dezvoltat o singura cutie pe care sa o imparta apoi la fiecare motorizare ci au gandit absolut fiecare pachet de transmisie in paralel cu motorul pentru care acesta a fost dezvoltat. Au rezultat cutii pretabile fiecarui propulsor, treptele scurte ale motorului de 2.5 litri dubland, de exemplu, aparitia sportiva a acestuia.
Oricum ar fi, in cazul in care va hotarati sa alegeti un Mondeo, testati mai multe versiuni de motorizare inainte. S-ar putea sa aveti surprize placute de la motoare pe care nu le-ati putea crede in stare sa va ofere confortul si senzatiile pe care le dau cu adevarat. Si invers. Dar neaparat cereti o configuratie superioara de echipare. Merita pe bune.
Preturile noului Ford Mondeo incep, in Romania, de la 15.590 de euro (1.6 benzina - 110 CP in versiune Ambiente) si ajung pana la un maximum de 23.085 de euro (2.5T benzina - 220 CP, in versiune de echipare Titanium X)
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Ce conteaza pe langa o motor macar satisfacator, este sasiul daca se decurca de unul singur fara electronica (modele proaste: Alfa 147, X3, Astra...) si cum e directia/manevrabilitatea? Apoi vorbim de materiale in interior si vopseluri. Din Fericire vechiul Mondeo se descuca bine la toate aceste capitole, mai putin motorul de generatie mai veche si cateodata fiabiliatea lui. Deci sunt totusi motoare noi? inafara de Volvo-ul cu 5 cilindrii? sau tot cele vechi?
o zi buna !
Pe scurt, e ok.
Nu vi se pare ca EXAGERATI MULT cu atitunea voastra acra ??
Masina este super , super buna !
se spune in bucatarie; pentru a nu zgaria urechea se foloseste "al scaunelor"
Ciao
@Tto Bogdan: Interiorul este identic cu cel pe care il vezi acolo. Crede-ma pe cuvant.
93-00 - prima generatie Mondeo (in '96 a fost operat un facelift major care nu este considerat insa generatie noua. In plus, versiunea din 96 nu a fost primita foarte bine de public din cauza designului neinspirat).
00-06 - a doua generatie Mondeo (cunoscuta la noi de acum ca "vechiul Mondeo")
07 - a treia generatie.
E bine? :)
Fix Or Repair Daily - propietarii de Ford stiu ce inseamna
Pa
Si pozele cu interiorul?
...apropo, noul mondeo e superb...vreau si eu unul.
Lasand gluma la o parte.. observ ca nici un comentariu din cele de mai sus nu aduc in discutia asemanarea la design dintre noul mondeo si "greii" germani BMW, MERCEDES.... sincer.. parca ar fi BMW seria 5....
, am urcat la volan, scaunele sunt ok, parca te inghit la propriu, bordul finisat, arata exact ca cel din imagini, nu trebuia sa puna necesar alte poze facute de ei, era de cul neagra
si era propulsata de 2.0 TDCI, a pornito omu, silentioasa, motorul e ok, e imbracat ca de iarna, dar sincer
vibratii ale masiniii nimic...
discuri de frana ventilate, a prins cu ea
220 pe autostrada...bine engleza lui de balta am inteleso, in rest masina, portbagaju sunt ok, suspensiile ok, aaa si plecarea de pe loc...a fost ceva interesant
sa infipt masina, ii dau un 5 spre 6 secunde pana la 100 de km acu nustiu exact cat e pe bune dar nenea asta cam atat ia luat sa faca suta...frane bune, electronica de pe bord...doamneee
dupa ceam intrat in masina si a inchis usile
avea geamuri inchise la cul fara folie sau etc... poi domnule cand a au pornit toate electronicele din bord...am ramas...roman ce sa fac...:)) si miam zis asta da masina...nu ea cea mai cea...dar oricum a evoluat.mult...interior negru de piele, bordul negru, fara alte culori pe el... volanul mia placut, cate comenzi pe el...
in rest masina se comporta bine, nustiu daca va prinde cat zice pe bord...260...dar 200 si ceva tot a prins...mia zis grecu..sil cred...
vam papa, si cine tipa k e fordu....de cacao sasi cumpere noul ford...si sa taca din gura cu explicatiile de prost gust...
Si pana la urma, e vorba de preferinte, nu e masina perfecta nici a unui constructor, pentru ca e masina, e facuta din fiare, se uzeaza, etc, etc. Totul se bazeaza pe ce vrem, ce alegem, ce ne place, si ne reprezinta. Si pe langa toate astea, nimeni nu a vorbit nimic de promovare in toate comment-urile scrise pe acest subiect. V-as sfatui sa cautati spotul pulicitar pentru noul Mondeo, asta pentru cei care nu l-au vazut la TV. Se pricep la marketing oamenii astia. Si daca analizam bine piata auto, marketing-ul si PR-ul joaca un rol foarte important in volumul de vanzari al unui producator de automobile. Toti investesc in tehnologie, in cercetare, in modele noi, in campanii de promovare enorm de costisitoare, insa consumatorul, cel caruia ii revine produsul va decide soarta unei companii in functie de parerea lui despre acel brand, parere sustinuta intr-o foarte mare masura de marketing-ul companiei. N-o fi Ford-ul asta minunea tehnologiei, dar unii privesc alte aspecte ale masinii, aspecte care li s-au fixat in cap si care le dicteaza optiunile. Nu o sa nu ajute cu nimic uitat-ul in curtea vecinului: "Eu am Passat, e mai beton", "eu vreau Honda ca ...". Pai fiecare sustine si promoveaza ce are. Orgoliul asta bata-l vina...Stima !
Ei bine, mai număraţi o dată generaţiile de Mondeo şi veţi avea surpriza să descoperiţi că aceasta este a patra.
Nu vad nimic de masina germana cum ziceau unii, e mult mai frumoasa.
P.S. Daca tot faceti o incercare alegeti un model cu mai multe dotari si o clasa superioara
Ford la unele treburi ia cam luat pe cei de la VW,EXEMPLU:PUNTEA SPATE INDEPENDENTA LA FOCUS care a fost primu iar apoi cei de la VW lau copiat si a iesit si Golfu...
de aceea sunt mii si mii de modele de masini pe piata, pentru ca sunt mii si mii de gusturi diferite.
Oricat de bun ar fi un model trebuie sa existe si oameni la care pur si simpu nu ii place .. de ex: mie imi place Mondeo, am unul generatia precedenta, sunt multumit si parca mi l-as cumpara pe asta nou acum....dar dilema intre Ford Mondeo si o japoneza de aceeasi clasa...mai vedem...
Insa, despre test-drive-ul facut spre Constanta...ZERO BARAT...mai bine luati pe cineva la autostop si il puneati pe drum sa va faca articolul ....sau asa ati facut? :)
cert este ca acest model aduce din fata cu un Audi si din spate cu un Renault
-judecand dupa faptul ca a fost conceput (proiectat) la nemti o sa imi cam dati dreptate
-nu imi place ca toti producatorii mari au inceput sa adopte strategia plagiaturii fara a scoate ceva diferit si mai ales dus spre anul 2007 ...vedeti Honda Civic ....superb exemplar o masina a anului 2007 intradevar
-mentionez ca sunt exclusivist BMW
-dar desigur parerile sunt impartite, fiecare cu gustul lui si poate ca eu nu mai vad bine si ma insel in privinta asemanarilor dintre firmele mentionate mai sus
Cert este ca stiu sigur daca vreau o masina de viteza costuri minime performante din belsug imi iau BMW ,vreau siguranta iau Volvo si Toyota, vreau sa imi iau o masina dupa care sa se uite lumea imi iau una exotica care sincer pe drumurile noastre nu prea isi vede rostul
-iar daca vreau sa imi iau o masina de care sa rada lumea imi iau ceva autohton nu zic ce...
PS:spor la cumparaturi sa va luati cate 50000000 de exemplare ...cat mai putina poluare va rog in schimb
Am plecat de la Honda Accord benzina 2.0 19.600 ddp.
Am zis sa mai vad si ce alternative am:
toyota avensis 2.0 diesel echiparea luna 22 mii ddp.
alta varianta ar fi si noul ford mondeo .. echiparea cat de cat ar fi trend motorul 1.8 diesel 22 mii. Skoda superb varianta extended - cam 19500 ddp - cheala rau , nici macar casetofon si motorul diesel de 115 cai !!! naspa .. sare.
Am inceput testarile azi .. am fost cu mondeo. Eram mai sceptic la inceput .. pare interesanta.. in teste destul de bine .. singura chestie e ca e cam scumpa pentru ce ofera comparativ cu cele 2 japoneze. Daca urmatoare echipare ar fi pe la 22 ar fi super asa .. pana in 22 mii pe diesel nu ai bord din ala misto si multe chesti marunte care conteaza..
Deocamdata parerea mea e ca ford mondeo e de luat in calcul doar daca te intereseaza modelele de varf .. In rest nu cred ca se merita comparativ cu concurenta