Am testat Logan Break!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Este greu de definit clasa din care face parte noul model venit in familia Dacia Logan. In principiu este un break de clasa compacta. Dar de ar fi atat de simplu...
In filosofia Logan de a oferi maximum pentru cat mai putini bani, Logan MCV nu este doar un simplu break. Are elemente de utilitara ce se vor regasi pe viitorul Logan Van dar si elemente de monovolum compact. Dar sa le luam pe rand.
FUNCTIONALITATE
Dacia a reusit sa surprinda si a oferit noul model cu o optiune care da de gandit concurentei. Astfel, optional, Logan MCV poate fi comandat cu sapte locuri. Iar al treilea rand de scaune nu este doar de forma. Sunt inca doua locuri adevarate pe care pot calatori in deplin confort doi adulti de dimensiuni normale. Si chiar si in configuratia cu sapte locuri mai exista loc in portbagaj pentru doua genti nu prea mari. Bacheta se pliaza usor daca nu avem nevoie de ea la fel ca si randul doi. Sistemul folosit este simplu si probabil va fi si foarte fiabil din acest motiv. Daca renuntam la bancheta suplimentara, portbagajul devine imens, putand inghiti aproape orice. Volumul portbagajul ajunge astfel de la 198 litri la aproape incredibila valoare de 700 litri.
Accesul in portbagaj se face prin intermediul a doua portiere asimetrice iar aici apar elementele de utilitara. In mod normal, pentru caroseria break majoritatea constructorilor prefera varianta hayonului. Este mai usor de operat si mai practica. Cele doua portiere ofera acces facil dar sunt greu de deschis daca o alta masina este parcata in spate. In plus, cele doua lunete nu sunt cea mai grozava solutie in ceea ce priveste vizibilitatea. Si, doar luneta de pe portiera mai mare are dezaburire electrica. Aceste portiere se vor dovedi insa extrem de utile pe versiunea utilitara.
Aceasta va fi practic identica cu breakul doar ca in loc de geamuri la portierele din spate si luneta va avea portiere in intregime din tabla.
MOTORIZARE
Sub capota masinii de test se afla motorul 1.6 16v care este cunoscut proprietarilor de masini Renault, fiind prezent pe modele din gama Megane. Cei 105 CP dezvoltati la 5.750 rpm dau o agilitate deosebita break-ului Logan. Lucrurile incep sa se precipite de la 4000 rpm in sus. Aici se atinge valoarea cuplului maxim motor: 148 Nm la 3.750 rpm. In ceea ce priveste performantele, Loganul break atinge 100 km/h 11.8 secunde mai tarziu, iar viteza maxima este de 174 km/h. Greutatea unui Logan MCV la gol este de 1.195 kg.
Dar, surprinzator, in realitate masina arata mai bine decat ne inchipuiam din poze. Surprinde, ce-i drept, ampatamentul de aproape trei metri, puntea spate parand a fi asezata aproape la finalul caroseriei. Dar privita din spate, Loganul MCV afiseaza o silueta inalta cu lini rotunjite. Noile stopuri aduc un plus de imagine iar linia celui de-al treilea rand de geamuri este interesanta. In fata, aproape totul este identic cu versiunea berlina. Singurul lucru diferit este spoilerul care are alt desen. Proiectoarele de ceata sunt acum ingropate iar priza de aer este desenata diferit. La interior, nu s-a schimbat aproape nimic, doar levierul schimbatorului de viteze fiind nou. Comezile sunt identice cu cele ale berlinei, in plus fiind doar stergatorul si spalatorul de luneta. De remarcat si renuntarea la unitatea audio fixa in favoarea unui nou model de cd-player marca Blaupunkt cu fata detasabila. Optional, poate fi comandat chiar si MP3-player.
LATURA PRACTICA
Revenim si atacam capitolul practic.
Un lucru devine certitudine. Dacia Logan MCV este un break multifunctional cu veleitati de monovolum compact. Desi nu este cea mai frumoasa masina de pe piata, castiga detasat la capitolul practicabilitate. Dacia Logan MCV 1.6 16v cu cinci locuri costa 10.600 euro (toate taxele incluse) iar in versiunea cu sapte locuri 11.000 euro.
Pentru mai multe informatii, fotografii si pentru a vedea punctual avantajele si dezavantajele lui Logan MCV, vizitati rubrica Drive teste.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Hai sa fim seriosi! Cei 105 CP abia ajung sa urneasca hardurghia din loc, pana ajungi la 80km/h adormi, cele 12 secunde pana la 100 sunt cam 14, iar daca mai ai inca doi oameni si trei bagaje, si aerul pornit, breakul devine foaarte lent in miscari.
Se conduce usor in oras, intr-adevar, dar de aici si pana la a-l scoate "agil"... :) Sa fim seriosi!
ps.
Si podeaua din spate nu este perfect plata daca se scot scaunele spate, stiti foarte bine ca are o panta accentuata acolo unde sta bancheta de obicei.
Raportul calitate/pret sufera. Calitate mai putin, pret mai mult. La 11000 iti cumperi autoturism care merita banii, recomandandu-l raportul calitate/pret si costurile de intretinere.
Romanul, cand alege, tine cont de consum, comfort, siguranta, fiabilitate (solida, rezistenta la gropi), aspect, marime, pret. Cand analizam toate acestea si le raportam la pret, tanand cont de piata, observam alte oferte mai bune.
Din punct de vedere al serviciilor oferite de Dacia (ca brand), de departe observam ca nu avem de suferit. Incercati si convingeti-va.
Alegerea este a dumneavoastra. "Nu e prost cel care cere, ci cel care da".
Avand in vedere advertising-ul, este ceva normal, fiecare face asa ceva.
ALEGETI! BANII SI PLACEREA SUNT ALE DUMNEAVOASTRA.
Un produs nereusit DACIA: Daca ai cap nu iti lua :)
Bafta si fereste-te de FIAT, pt ca nici nu stii ce pierzi ;)
Am incercat diverse "manevre" in zona amenajata pt drive teste cate ceva. Parca dansam la banchetul de sfarsit de liceu cu o colega balabusta de care nu puteam sa scap. COSMAR.
Asa ca ... parerea mea...fratilor la aproape 12K euroi sunt destule oferte OK pe piata romaneasca, sa nu mai spun ca din Germanica iti poti aduce un Jahreswagen in banii astia.
Rusine DACIA! pentru carutele pe care ni le bagati pe gat cu pretentia de autoturisme.
Cat despre alternative la Logan, sunt foarte multe . Consultati forumuri pe net, cumparati reviste de specialitate si nu in ultimul rand mergeti si negociati cu dealerul. Nu pot da sfaturi pt ca nu stiu exact ce doreste de la un autoturism fiecare om. STIU cu siguranta ca NU isi doreste o masina URATA si NEPERFORMANTA ( in ideea in care suntem la final de 2006 ). Loganul are performantele unui autoturism mediu din anii '90, iar designul....din topor, deci...din epoca de piatra.
Domnilor...am fost si eu prin zona cand s-a prezentat Loganul MCV...Multa valva...mult tam-tam...si totusi tristete.
Spuneti-mi pe unde intra ocupantii locurilor din portbagaj ??? Si podeaua e chiar plata ??? E trist ca asa ceva poate fi publicat...si oferit publicului larg ca o parere de " expert " Imi este cu neputinta sa inteleg rostul unor randuri ca cele in care ne este prezentata masina in cauza ...atata vreme cat in spatele banchetei (de 3 locuri)ramane un spatiu (exact acolo unde venea probabil bancheta variantei berlina) in care deja vad diferite lucruri nefolositoare cum zac.Bancheta spate aduce ceva cu banchetele folosite pentru locurile din spate al unui Land Rover utilitar.O bucata de fier ...cu plasa (pentru elasticitate)...putina spuma poliuretanica (sau burete) si capitonaj. Parerea mea este ca Dacia a prins putin din gustul victoriei...si ca prin prezentarea atator variante de caroserie (sa nu uitam ca au aparut si poze cu Van...iar o noua varianta ...a papucului e asteptata ptr anul viitor)se incearca o mentinere a acestei pozitii (de surfeor). Din pacate insa ...sunt inca extrem de multe persoane ce cumpara masini inadecvate ...si tocmai de aceea s-ar putea sa vedem papuci Logan propulsati de motoare 1.4...cu sarcina utila 1.2 T...si cu podeaua " dreapta " ...
Hai s-o zicem pe aia dreapta...
Oricum ma gandesc cu groaza ce-o fi cand se inmultesc MCV-urile in trafic asta chinuit din Bucuresti! MCV nu mai este frigider pe roti...deja a ajuns la stadiul de congelatoar industrial!!!...
Un matizar stresat!
Pt. inceput as vrea sa spun ca nu sunt un fan al produselor Dacia. Daca mi-as permite altceva cu siguranta as avea de unde sa aleg.
Dar realitatea ne constrange, sau ar trebui sa o faca sa luam in calcul posibilitatile financiare ale unui om. De altfel intreaga economie romaneasca din ultimii 16 ani pe asta s-a construit.
Sunt perfect de acord cu faptul ca articolul ziaristului de la Autocar este probabil "comandat" pt. ca ideea fundamentala a acestuia este ca francezii au atins perfectiunea cu acest model, ceea ce este departe de realitate.
Dar daca privim problema dintr-o perspectiva pur financiara, care este de altfel axul principal al pietei romanesti fiind o piata extrem de sensibila la pret, ne punem intrebarea evidenta: Ce alternativa exista la modelul Logan MCV? Ma tem ca nici una.
Cineva a lansat ideea ca o alternativa clara si mult mai buna ar fi Opel Astra Caravan. Oare???
Frumoasa masina, nimic de spus... mi-ar placea una... dar ia sa vedem cat costa? amicul cu pricina a "uitat" sa ofere si aceasta informatie.
Pai o motorizare pe benzina cu motor de 1.4 este nici mai mult, nici mai putin decat 14.090 euro DDP, iar o motorizare Diesel de 1.3 CDTi este 16.190 euro DDP (no comment). O diferenta de 3.400 euro este "nesemnificativa"? Probabil ca in cazul amicului respectiv acestia reprezinta banii de buzunar cand iese in week-end cu prietenii (respectele mele) insa pt. un roman de rand aceasta suma reprezinta salariul pe multe luni de zile. Ce fel de alternativa ar putea reprezenta un Caravan numai el ("amicul") ar putea sa stie.
O alta alternativa, si mai interesanta, ne-o ofera amicul "Kata" (Salut cu respect). Este vorba despre Octavia. Apai, domnul meu, Octavia Combi 1.9 TDI cu ceva dotari de bun-simt pt. anul de gratie 2006 ajunge "doar" la vreo 19.000 euro DDP. Alternativa??? Definiti, va rog, termenul...
De altfel Octavia este un model superb, fara nici o discutie din f. multe puncte de vedere; mi-ar placea sa imi pot permite una insa cu acea diferenta de "doar" 8.400 euro i-as cumpara o masina si prietenei mele. Dar oare ce as putea sa cumpar cu 8.400 euro? Ghiciti cumva?
Acum daca ne gandim la faptul ca amicul "Kata" poseda o frumusete de Golf V GTI il intelegem dar pe de alta parte, noi romanii de rand, care nu ne permitem un Golf nici macar obisnuit dapai unul GTI il rugam sa isi coboare privirea si spre noi si sa incerce sa inteleaga faptul ca daca romanul-taran de rand pt. ca nu avea bani de tractor, n-ar fi inhamat la plug un bou sau ce gasea "disponibil" prin batatura, ar fi ramas cu ogorul nearat si ar fi murit de foame. Iar astfel domnia sa, care presupun ca se trage din acelasi roman-taran, ca noi toti de altfel, nu ar mai fi astazi in postura de a-si alege o masina buna din multitudinea de oferte datorita simplului motiv pt. ca inaintasul de care vorbeam ar fi murit de foame...
Acum, domnilor, cu riscul de a va plictisi v-as mai povesti o intamplare a unui amic ce si-a cumparat o masina second-hand. Sper ca se observa ca nu fac o comparatie intre o masina noua, oricat de proasta ar fi ea si una second-hand din simplul motiv ca mi se pare absurd. E ca si cum as compara mere cu pere.
Revenind la poveste si alternativa second-hand, amicul cu pricina si-a cumparat din Germania un Ford Mondeo Combi 2.0 benzina. Un exemplar reusit fara doar si poate insa in tara a avut o surpriza destul de neplacuta sa constate ca nu isi permite sa plateasca o polita CASCO datorita pretului prea ridicat, avand in vedere ca masina era full-options. Astfel s-a trezit conducand o masina super confortabila si destul de performanta insa traind cu frica in san, cum se spune... Nu trebuie sa va mai povestesc faptul ca a avut de curand un accident fara vina lui... A intrat un nene in plin lateral dreapta. Masina lui sta de 1 luna in service si toata lumea il duce cu vorba. E plin de nervi tot timpul.
Ce trebuie sa invatam de aici... Ca nu este suficient doar sa cumparam masina pe care ne-o permitem (ca pret) ci si sa ne permitem costurile de intretinere ale ei. Iar aici ar putea urma o alta analiza.
In final va marturisesc faptul ca sunt un admirator al grupului VW, fie ca este vorba despre VW, Skoda sau Seat insa in cazul celei din urma marci, o Ibiza cu motor de 1.2 benzina este doar vreo 12.000 euro. Desigur cu dotari de bun-simt pt. anul in care traim. Si pot spune cu certitudine ca este frumushica, destul de nervoasa pt. un astfel de motor si confortabila insa este efectiv de 2 ori mai mica decat un Logan MCV. Si as putea sa va istorisesc si despre acest model o intamplare traita in plina iarna cand s-a stricat Climatronicul tocmai cand intram in Brasov... si era weekend si peste tot inchis si a fost o adevarata aventura sa ne intoarcem in Bucuresti pe un frig de iti crapa maseaua in gura si fara pic de caldura in masina.
Asa ca dragi prieteni, fiti realisti si nu mai aruncati la gunoi lucruri care nu va plac doar pt. faptul ca va permiteti mai mult. Sunt oameni care nu isi permit mai mult. Iar asta nu inseamna ca cei care isi cumpara Dacia sunt "niste prosti" cum "insinua" unul dintre "prietenii" nostri de pe forum.
Cand iti cumperi o masina trebuie sa iei multe aspecte in calcul, altfel patesti ca amicul cu Fordul... Iar daca ceea ce iti permiti este Logan, asa sa fie. Asta nu inseamna ca esti mai prejos decat cineva care isi permite un GTI, de orice marca ar fi el.
PS: Astept sa imi demonstreze cineva ca exista o alternativa viabila pt. Logan. Coordonate: pret-spatiu-functionalitate-fiabilitate-intretinere.
Sa auzim numai de bine.
Fiti realisti
Cu respect
Cu respect
Asta nou e:
- lent (nu cum a scris autorul articolului, haha, nastrusnicule!),
- consuma mult (4 zdraveni +bagaj = 15-16 litri in oras, sa fie primit!),
- e scump pentru ce stie sa faca , pentru calitatea materialelor, pentru calitatea asamblarii(o cunostiinta a luat unul cu 12.600 Euro !)
- arata slab pentru banii astia
- are avantajul ca e mare (dar la ce iti trebuie! daca ai familie mare iti iei un microbuz :), daca transporti marfa iti iei o dubita)
concluzia mea: pentru firma producatoare o sa fie un esec (daca pastreaza acest pret)
compara cineva mai sus pret MCV aprox egal pret peugeot 107. nu vreau sa ma gandesc la ce pret ar scoate dacia pe piata un model din clasa mini, daca s-ar hotari intr-o zi.
cu respect
Nu as fi inceput cu acest citat din Caragiale daca atitudinea "amicului" Cosmin nu ar fi fost atat de violenta si lipsita de bun-simt. Si as adauga ceea ce scria la un moment dat Leonardo da Vinci (artist, inginer): "He who truly knows has no occasion to shout.”
Acestea fiind spuse domnul meu, imi permit sa iti atrag atentia ca daca ai fi citit cu atentie cele scrise de mine ai fi observat ca am specificat clar faptul, citez: "Sper ca se observa ca nu fac o comparatie intre o masina noua, oricat de proasta ar fi ea si una second-hand din simplul motiv ca mi se pare absurd. E ca si cum as compara mere cu pere." Sau cu caisele, dupa cum prefera unii sau altii. Deci alternativa second-hand a fost scoasa din calcul.
Acum si eu as putea sa te intreb aceleasi lucruri... de ce nu ne spui cat costa o bara de Passat sau un far? Sunt convins ca majoritatea romanilor s-ar albi la aflarea pretului. De ce? Pt. ca evident nu stii cat este salariul mediu pe economie si faptul ca 70% dintre romani nu il depasesc.
Pe de alta parte ai uitat sa ne spui cat costa o revizie la Passat sau polita CASCO (presupunand ca ai o asigurare de acest gen). Aceste cheltuieli sunt OBLIGATORII daca vrei sa ai o viata linistita si sigura.
In incheiere as dori sa te informez ca marca Dacia are cea mai mare cota de piata in Romania din 1968 pana in prezent, performanta depasita doar de marci precum Renault sau, peste ocean, Ford. Previziunile pt. urmatorii 5 ani sunt neschimbate fiind f. putin probabil ca Dacia sa piarda fruntea clasamentului pana prin 2015. Iar cand o va pierde ghici cine va prelua stafeta? "Mama lor de frantuji".
Nu stiu daca mai e cazul sa iti spun ca modelul Passat are o cota de piata ffff mica si ca, spre exemplu, Skoda Octavia (tot membra a grupului VW) are o cota de aproape 3 ori mai mare si urmeaza un trend ascendent. Dar nu ma astept sa stii aceste amanunte "nesemnificative".
Ai habar cat costa un Passat nou? Cred ca nu... Versiunea "chioara" cu motor de 1.6 benzina costa nici mai mult nici mai putin de 19.590 euro DDP, ajungandu-se pana la 22.240 euro DDP in cazul unei motorizari 1.9 TDI.
Probabil tu ai un Passat Comfortline 1.9 TDI care nou costa "doar" 23.015 euro DDP. Si tu spui l-ai cumparat cu 9.000 euro in 2004, avand doar 2 ani de folosinta??? Oare??? Cred ca habar nu ai ca rata de devalorizare in timp (ca uzura) a unui Passat este una dintre cele mai mici din lume. Stiai aceste lucruri. Ma indoiesc...
Daca tu vrei o masina second-hand nu are nimeni nimic impotriva ta, fiecare are dreptul sa-si aleaga ce pofteste insa cand vei reusi sa intelegi ca unii oameni cand isi propun sa cumpere o masina noua, inseamna ca asta vor - o masina noua, probabil ca vei intelege si ce spun eu.
Toate bune.
Fiti realisti.
Si ce ma agaseaza cel mai mult sunt articolele trase la xerox cu "masina agila dar si incapatoare, design futurist si spatiu, siguranta si costuri mici". pai ori siguranta, ori cost, ori sportiva, ori incapatoare...logan le are pe toate, chiar nu vedeti? amuzant: din 2007 se va face si cupa logan, ca sa ne arate ca e si sportiv dulapul care consuma putin si ne duce toata familia in siguranta la piata:). adica practic un srl din germania ia loganul si-i monteaza niste jenti si amortizoare tari. sectia de sport de la DACIA PITESTI in schimb a fost desfiintata de renault...a fost primul lucru "bun" pe care l-au facut noii stapani cu fabrica noastra. piese pt nova nu se mai asigura, desi-s obligati de lege. asta ca sa se vanda logan. stiu niste chestii pt ca-s in domeniu de cativa ani buni.
Cu respect
? locurile 6 si 7 sunt ptr baby caci cine intra acolo ? ce sa mai zic de 1.54 dci . daca bagi 5 musterii la ~ 80 kg + ceva bagaj si mai dai drumu la ac CREZI CA MAI PLECI DE PE LOC
..astra trage mai tare...parerea mea de antiloganist...
-Bucse bara stabilizatoare duse
-caseta de directie dusa (refuz de schimbare pe garantie de la 3 service-uri autorizate pe motiv ca INCA nu e picata de tot)
-esapament mancat de rugina (din nou refuz de schimb pentru ca "nu are gauri inca, cand are gauri, vii si schimbam)
Solenza asta, condusa 100% ca la carte consuma cam 9% in Bucuresti. Producatorul dadea un consum urban de 8.3%. NU EXISTA MASINA CARE SA SCOATA MAI PUTIN DECAT ZICE PRODUCATORUL! Asta daca conduceti corect ca asa stiu multi tampiti care isi chinuie Daciile (Solenza si Logan) mergand cu 45-50 la ora intr-a 5-a. Sa vad cat va tin masinile la stilul asta.
Acuma [b]marius[/b] nu stiu din ce oras esti tu, ca si asta conteaza. Dar in Buc, unde trafiul e asa cum e, nu poti sa ma convingi pe mine ca un Logan [b]pe benzina[/b] consuma 7%.
Iar cu masini incapatoare, mai cercetati piata ca sunt oferte destule la acelasi spatiu interior si in bani apropiati.
SINGURUL avantaj Logan: UNELE piese mai ieftine (ca altele costa cat la Megane II) si costuri de asigurare mai mici.
Logan e o masina ok pentru cineva care doreste DOAR un mod de deplasare intre punctele A si B. Dar ca un vehicul modern nu este o masina BUNA, doar acceptabila. Am avut asa ceva pe mana si nu mi-a placut. Acelasi sentiment de ieftin si prost ca la Solenza, numai ca la pret aproape dublu. Ceea ce nu imi convine.
Cand a fost sa schimb Solenza am luat un Hyundai Accent 2006 1.5 CRDi care are 110 CP si care imi consuma cam 7% in Bucuresti. Consuma mai mult decat un Megane II 1.5 CRDi din doua motive, are cutia etaja mai spre sport si este foarte greu de condus linistit, asta pentru ca este foarte rapida [b]pentru o masina de acest gen[/b]. Extra-urban se coboara lejer sub 5%.
Si pretul la echiparea aleasa de mine era de 11.700 Euro DDP la vremea aceea. Masina nu are taxe.
Da, reviziile si casco sunt mai scumpe fata de la un Logan MCV 1.5 DCi dar si confortul, calitatea si placerea de a conduce sunt altele.
LOGAN e o masina simpla si acceptabila, dar nu e o masina buna, e ceva cu care iti faci treaba si atat. Stiu bine ce si cum si nu mi-as fi luat Logan dintr-un singur motiv, a fost gandita in jurul pretului (adica costul de productie) care sa fie cat mai mic si asta se vede in fiecare detaliu.
Nu se compara cu alte masini chiar si din clasa ei, dar pentru ceea ce este, este ok, numai ca si pretentiile romanilor sunt stupide. Cumpara Logan sperand la un Passat in deghizare.
Second Hand exclud pentru ca stiu prea bine ce si cum e cu masinile din domeniul asta. Masini alergate de tot felul de baietasi si care sunt vandute repede pentru ca nu mai sunt la moda.
Cine are norocul de a pune mana pe asa ceva la un pret bun si la o uzura redusa, bravo lui, dar sa vad cand vin reviziile...
Cine spune ca nu costa sa intretii asa ceva MINTE, simplu si la obiect inseamna ca nu respecta indicatiile producatorului pentru ca "stie el mai bine" ceea ce e o aberatie si duce la o uzura crunta si prematura a masinii.
Iar un Passat la 9000 de Euro nu e asa de rar. Am o ruda care si-a luat in 2003 un Volvo S40 din 2001 cu 9000 de Euro in stare PERFECTA (revizii la zi, condus cu grija, nimic defect) cu 50.000 de Km la bord. Dar nu e Diesel ci 1.8 pe benzina.
Costurile de intretinere sunt mari, Casco e enorm, piese sunt scumpe, asta relativ cu un Logan, dar in clasa si gama asta de masini preturile vor fi intotdeauna prea mari pentru romanul mediu statistic.
Problema romanului mediu statistic e ca nu se intereseaza de costul preturilor la piesele de pe Logan.
Exemplu, kit ambreiaj Solenza nou :11 milioane acum 2 ani. Ambreiaj de Golf 3 (nou, din magazin) era tot pe acolo (diferenta sub 1 milion).
Placutele de frana de la Logan sunt ele 1.5 milioane, dar se duc in 15.000 de Km. La Solenza mea cu care nu am franat brusc, cu care mergeam grijului, placutele s-au mancat in 10.000 de Km si erau 1.2 milioane.
DA, la un model gen Fiesta or fi placutele vreo 5 milioane dar le schimbi la 35.000 - 40.000 de Km. Sunt posesori de Accent model 2005 care le-au schimbat abia la 45.000 de Km.
Faceti si calculele astea si veti vedea ca Logan nu mai e chiar asa ieftin de intretinut.
Hai succes, conduceti cu grija si sa aveti parte numai de noroc si bucurii la volan.
Cea mai ieftina auto din segmentul sau. Cea mai apropiata ar fi cu 3500 euroni mai scumpa.
Si asta cand in Italia MCV-ul se vinde cu 1000e mai scump ca in Romania!!!
Mai bine spuneti-mi de unde convine sa o cumpar. Cat costa sa o "pui pe strada" in Romania? asigurare si toate cele. In Italia e asigurare(furt incendiu)pentru 3 ani gratuita de exemplu...
Convine sa o iau de aici sau din Romania???
Lansarea aici e pe 19 ianuarie si deja la concessionaria mea s-au depus 27 prenotari.
sunt de la thara ,nu vreau sal folosesc pe camp sau alceva.doar pt a merge la o manastire ,la o moara ,etc.
utila sa fie .
dathimi shi mie nishte modele de mashini pt o familie de 4 pers.
ast rasp voastre .
bafta shi loganul e cel mai tare .
>>
>>FEMEIA LA VOLAN
>>
>>Nu sunt misogin, dar - dupa 10 ani de permis - ghicesc intotdeauna
daca
>>masina din fata mea este condusa de o femeie. Daca observ un sofer
>>nesigur, care conduce incet dar neatent, care semnalizeaza dupa ce
face
>>manevra sau care merge pe 2 benzi, pariez ca e... o soferita (eu ii
zic
>>"p..zda proasta", dar, repet, nu vreau sa par misogin).
>>
>>Nu stiu cum se face, dar mereu in parcarea de la hypermarket se
>>nimereste cate-o soferita in fata mea. Desi conduce un Matiz sau un
>>Peugeot 206, niciodata nu reuseste sa parcheze. Face 'nspe mii de
>>manevre ca sa se miste 2 cm, in ciuda claxoanelor din spate. Nu stiu
de
>>ce, dar in astfel de momente, barbatii se gandesc la sex oral. Atat
cu
>>soferita in cauza, cat si cu politistul care i-a dat carnetul.
>>
>>Daca pe luneta mai vezi si semnul de incepator, atunci tragedia
capata
>>proportii shakespiriene. Apreciez totusi bunul simt al soferitelor
>>care-si accepta conditia mizera si isi lipesc pe luneta intre 8-10
semne
>>de incepatori. Ca sa fie clar pentru nefericitii din spate. Sau,
pentru
>>nefericitii cu miopie severa, lipesc o "lamaie" custom made, de
>>dimensiunea unui pepene. Copt.
>>
>>O femeie la volan arata la fel de natural ca un barbat in rochita
roz.
>>In ambele cazuri iti dai cu palma peste frunte si injuri printre
dinti:
>>"Ia uite-l si p-asta cum merge!... Aaaah, e femeie.....". In
momentul,
>>dramatic de altfel, in care realizezi ca e vorba de o femeie, te
>>resemnezi. Parca nimic nu mai conteaza. Dumnezeu exista, dar acum e
>>timpul sa-I platesti pentru pacate.
>>De altfel, veti observa pe buzele barbatiilor expresii de genul:
>>"Dumnezeii ma'sii...."
>>
>>Ati observat ce cauta femeile la o masina, atunci cand vor sa-si
cumpere
>>una? Nu conteaza consumul, fiabilitatea sau performantele tehnice.
Ele
>>oricum nu fac diferente dintre carburator si cric. Masina trebuie sa
fie
>>mare si incapatoare (shopingu', batu-l-ar vina...), dar sa fie mica
si
>>usor de parcat. Culoarea e alta dilema. Trebuie sa fie shic si
trendy,
>>dar trebuie sa-i scoata in evidenta si ochii.
>>
>>Imi place cum sunt tratate (si taxate) femeile intr-un service auto.
>>Desi singura problema a masinii e intre volan si scaun (!!!),
mecanicii
>>pot inventa orice defect, fara sa fie contrazisi. In afara de chei si
de
>>oglinda retrovizoare (folosita pentru machiaj, nu pentru a se asigura
in
>>trafic), femeile nu cunosc bine nici macar comenzile masinii. De cate
>>ori n-ati vazut o femeie care porneste farurile dand drumu' la
>>stergatoare?
>>
>>O alta kestie interesanta la femeile-soferite este pozitia de condus.
>>Intotdeauna scaunul trebuie sa fie dat in fata. Cat mai in fata. Daca
se
>>poate, lipit de volan. Obisnuite sa "calareasca", femeile adopta
aceeasi
>>pozitie si la volan. Stau "calare" pe volan. Tensionate si speriate,
se
>>uita in toate partile, mai putin in fata.. Probabil e sezon de
reduceri
>>la haine si se uita prin vitrine.
>>
>>Femeile nu apasa niciodata ambreiajul cat trebuie. Ele dau vina pe
>>pantofii cu tocuri. Nu va lasati inselati. Si neuronii lor tot pe
tocuri
>>sunt.
>>
>>
>>
>>
>>BARBATUL LA VOLAN
>>
>>Dumnezeu a creat barbatul cu volanul in mana. Cand loveste cu
picioarele
>>in burta mamei, baietelul cauta de fapt ambreiajul si frana. La 3-4
ani
>>conduce prima masina (teleghidata), iar la 14-15 ani e deja expert in
>>masini si femei. Chiar daca experienta lui se reduce la Dacia lu'
tata
>>si la mana lui dreapta...
>>
>>La 18 ani isi cumpara o Dacie, iar dupa 1 an o vinde. N-a impresionat
>>nicio fata. Masina trebuie sa fie de vina!
>>
>>In viata unui baiat, Dacia e precum armata. Il face barbat. Invata sa
>>sufle in jiglere, sa desfunde carburatorul si sa curete rugina de la
>>praguri. O are, dar nu-l ajuta cu nimic.
>>
>>La 25 ani, barbatul iese cu masina la agatat. Barbatii capata curaj
doar
>>in spatele volanului. Daca ii dai jos din masina, se rusineaza ca
niste
>>fete mari. Daca vede o femeie cu decolteu generos si fusta mini, ce
>>credeti ca face? Ii cumpara flori? Ii recita o poezie? O invita in
oras?
>>Nu. O claxoneaza ca tembelu'. Ca doar atat il duce capul. Sa
claxoneze.
>>
>>Barbatul este atat de obsedat de masini, incat trateaza femeile de
parca
>>ar fi masini. In ambele cazuri, el vrea sa fie PRIMUL. Primul care
"da
>>in ea", primul care-i rupe "tzipla"... de ce sa ia una "alergata" de
>>altii? Ce, el e mai prost?!?
>>
>>Daca nu are bani, barbatul se afla intr-o dilema existentiala. Daca
ar
>>avea bani, si-ar lua o masina frumoasa, scumpa si noua. Prin
analogie,
>>si-ar lua si o femeie frumoasa, inalta si virgina. Dar nu are bani.
Ce
>>sa aleaga? O masina frumoasa dar second-hand, sau o masina urata dar
>>noua (a se citi "Dacia Logan")? La femei e la fel: o femeie frumoasa,
>>dar "alergata" de altii, sau una urata, dar virgina?
>>
>>Viata e cruda. Dumnezeu e sus. Iar barbatu e jos. Jos de tot. El
>>sfarseste intr-un Logan, visand la Mercedes E-Klasse, alaturi de o
>>femeie grasa si (c)urva, visand la Nicoleta Luciu.