Esential
800 | de kilogramne este masa recomandata de inginerii Dacia pentru incarcarea benei. |
7250 | de euro este pretul de pornire al noului Logan Pick-up. |
800 | de kilogramne este masa recomandata de inginerii Dacia pentru incarcarea benei. |
7250 | de euro este pretul de pornire al noului Logan Pick-up. |
Lansarea lui Logan Pick-up vine la momentul oportun pentru Dacia. Vanzarile intregii game se mentin inca la un nivel bun, insa era nevoie mare de un alt model care sa completeze oferta si sa contrabalanseze varsta destul de inaintata a gamei Logan. Iar strategia Dacia a facuit ca acest model sa fie mult-asteptatul pick-up, inlocuitorul de drept al arhiprezentei Dacia Papuc.
Inca de la o prima vedere iti dai seama ca gama Logan si-a gasit in sfarsit versiunea care sa se potriveasca cu stilul angular al designului. Pick-up-ul este, din punctul nostru de vedere, modelul Logan care arata cel mai bine, reusind sa combine formele cunoscute si de multe ori hulite ale modelului romanesc cu stilul practic al unei utilitare. Bena este asezata proportional cu lungimea vehiculului, cabina nu este nici mai inalta nici mai joasa decat ar parea normal sa fie, astfel ca in fata iti apare o masina bine inchegata si care nu risca sa te “taie” la nivel vizual din niciun punct de vedere. Ba mai mult, daca luam in considerare marginea din plastic care protejeaza partea superioara a benei putem spune ca totul capata culoare si inspiratie.
Nu trebuie sa uitam ca vorbim de o utilitara. Si, in plus, de una care provine dintr-o gama care s-a facut remarcata prin costurile reduse de vanzare si intretinere. In aceste conditii, am lasat acasa orice fel de pretentie superioara cu care ne inarmam de obicei cand pornim intr-un test cu un autoturism oarecare si am abordat problema altfel: in ce masura poate pick-up-ul sa satisfaca nevoile unui comerciant mic care are nevoie de spatiu de incarcare si de un pret bun de achizitie? Raspundem noi, fara a risca sa gresim: in foarte mare masura.
Practic, una dintre singurele probleme pe care le-am avut s-au referit la interiorul cabinei, in care cei de la Dacia s-au straduit sa incropeasca 300 de litri in care bagajele marunte sa poata incapea cat de cat bine. Nu vorbim insa de o suprafata regulata, aceasta mulandu-se pe linia spatarelor scaunelor si, mai mult, pe modul in care cei doi ocupanti ai locurilor isi aseaza scaunele in adancime.
In aceste conditii, trei cutii de aceleasi dimensiuni nu vor putea fi puse una peste alta in spate decat foarte greu si in pozitii ciudate. Dacia a incercat sa astupe aceasta bila neagra prin amplasarea unor spatii de depozitare inedite (o plasa elastica, un suport pentru pahare si sticle), care isi gasesc utilitatea dar care nu reusesc sa inlature total neajunsul. Aveti in schimb doua cuiere pentru hainele groase care in lunile de vara pot fi utilizate inteligent. Au grija micii comercianti de accesorii sa se ocupe de asta.Trecand la suprafata de incarcare, cei de la Dacia se lauda ca au creat o bena cu lungime utila mai mare decat cea a celui mai capabil pick-up de pe piata, Navara. Masuratorile le dau dreptate acestora. Este indicat ca incarcatura din bena sa nu depaseasca 800 de kilograme, aceeasi masa utila pe care o regasim in cartea tehnica a versiunii Van. In testul nostru pana la Brasov si retur am utilizat doua tipuri de obiecte incarcate: cateva seturi de pneuri de 400 de kilograme (testate cu versiunea de motorizare pe benzina de 1.6 litri/90 CP) si o canapea de circa 100-150 de kilograme (testata cu motorul diesel de 1.5 litri/85 CP). Avantajul absolut ii revine motorului diesel, care este mult mai sprinten, mai rapid in raspuns si care consuma evident mai putin decat o face cel pe benzina. In plus, acesta va fi preferat de majoritatea celor care vor cumpara aceasta masina pentru nevoile comercviale de zi cu zi. Singurul dezavantaj este zgomotul ceva mai ridicat in cazul dieselului, echilibrat insa in cealalta parte de faptul ca pneurile ancorate in bena produceau un sunet destul de deranjant ca volum la viteze inalte pe sosea intinsa. Va recomandam, astfel, sa acoperiti incarcaturile neregulate pentru a evita opririle si zgomotele de care nu are nimeni nevoie. In schimb, inginerii Dacia ne-au asigurat la conferinta de presa ca materialele din care este facuta bena rezista, ca tabla este tratata impotriva coroziunii si ca miciile orificii de scurgere sunt create tocmai pentru ca apa – musafir de neocolit in cazul unui pick-up – sa se poata scurge fara efecte negative asupra suprafetelor. Trebuie amintit si faptul ca, pe langa cele 16 puncte de ancorare a marfurilor, pick-up-ul Dacia prezinta o armata intreaga de elemente optionale care ii vor ajuta pe cei care doresc o asezare ordonata a incarcaturii in bena. Inclusiv o cochilie prin care pick-up-ul poate fi carosat direct din fabrica si care costa in jur de 750 de euro.
Despre motoare si despre cum se comporta acestea nu este cazul sa vorbim acum, fiind vorba de aceleasi unitati clasice de pe restul gamei. Comportamentul este asemanator, singurele elemente care difera evident fiind regimul de turatii si consumul in conditii de incarcare maxima, cifrele nefiind insa puse la dispozitia jurnalistilor de catre specialistii Dacia. Practic, cei care vor merge pe varianta Dacia Logan Pick-up vor avea de ales intre doua motoare diesel dCi de 1.5 litri (70 sau 85 de cai putere) si unul pe benzina MPI de 1.6 litri (90 de cai), astfel ca versiunile ar trebui sa multumeasca pe toata lumea.
Apropo de multumiri, ne-am simtit bine cand am observat ca noul pick-up dispune de geamuri electrice si de aer conditionat, elemente de confort care vor fi apreciate cu siguranta de soferii carora le este destinat modelul. Insa din pacate pentru cei care isi doreau o continuare a liniei precedente Papuc, noul Logan pick-up nu va dispune de o versiune double-cab si nici de una 4x4, acestia trebuind sa se multumeasca cu maximum doua locuri create pe baza platformei clasice Logan. Cu toate acestea, am pune pariu ca in cateva luni pick-up-ul va fi la mare pret in parcarile marilor magazine de mobila, de exemplu. La 7250 de euro cu tot cu TVA (adica pentru putin peste 6000 de euro fara TVA, pentru ca o mare parte dintre aceste masini vor fi achizitionate de catre firme), merita din plin.
..................
Cati bani bagi intrun sh in 6 ani eu mai cumpar unul nou