Ştim deja că suntem la pământ la capitolul puncte de încărcare pentru maşini electrice, în principiu pentru că autorităţile de la noi au alte priorităţi, iar instalarea unor prize e considerată o chestiune mai complicată decât fizica cuantică. De altfel, pentru a documenta corect situaţia prizelor din Bucureşti am realizat recent un tur al punctelor de încărcare în urma căruia am bifat un motiv serios pentru care maşinile electrice din România sunt, în mare, fie modele Tesla cumpărate de milionari, fie maşini de test ale mărcilor auto.
Francezii au găsit însă o metodă foarte bună pentru a monta câtorva zeci de puncte de încărcare în termen record. Tot ce trebuie să facem este să organizăm un summit de nivel înalt pe teme de mediu ale cărui maşini de protocol să fie pur electrice.
Probabil că aţi auzit sau aţi văzut pe la ştiri faptul că marii lideri ai lumii, implicit Barrack Obama, Vladimir Putin, Francois Hollande şi Angela Merkel s-au adunat la Paris pentru COP21, o întâlnire între şefii de state care durează două săptămâni la Paris şi în care se discută probleme vitale legate de viitorul Planetei. Ei bine, alianţa Renault-Nissan şi autorităţile din Paris au montat cu această ocazie 90 de prize de încărcare pentru cele 200 de maşini electrice folosite pentru transportul demnitarilor prezenţi în capitala Franţei.Pe lângă faptul că o parte dintre staţiile de încărcare au fost donate de Schneider Electric, care cu această ocazie promovează capacitatea de a monta acest tip de prize, ele folosesc energie electrică provenită în mare parte din surse regenerabile (eoliene, celule solare, hidrocentrale), scopul fiind limitarea amprentei de carbon la nivelul Parisului.
Între cele 80 de staţii de încărcare care au răsărit în timp record în Paris se numără şi câteva încărcătoare rapide care pot umple bateriile unei maşini electrice la nivelul de 80% în doar 30 de minute. În România există un singur astfel de punct de încărcare, şi acela semi-public, în curtea sediului Porsche România din Pipera.
Franţa a adunat până acum 10.000 de puncte de încărcare, 4000 dintre acestea aflându-se în Paris.
din ce stiti voi, adica poate voi stiti, poate aveti informatii "mai"de la sursa: care ar fi motivul PRINCIPAL al vanzarilor nu prea bune de electrice in Romania?
- mentalitate
- pret
- retea de alimentare
Aceleaşi motive ca peste tot în jur: preţ de achiziţie încă ridicat şi infrastructură în dezvoltare sau lipsă.
multumesc, inseamna ca "fenomenele" ca cel de mai de sus nu e chiar o regula