Volkswagen a anunţat în această săptămână că va suporta costuri de 10 miliarde de dolari pentru a cumpăra înapoi 475.000 de maşini din Statele Unite care utilizează motoare Dieselgate de 2.0 litri.
Constructorul german vrea să evite însă o măsură similară şi în cazul motoarelor de 3.0 litri, întrucât crede că a găsit o soluţie viabilă pentru a le rapara. În acest fel, Volkswagen va evita costuri suplimentare de câteva miliarde de dolari.
Explicaţia? Motoarele de 3.0 litri au fost echipate cu un alt tip de dispozitiv pentru trucarea emisiilor care permitea emisii de până la 9 ori mai mari decât nivelul maxim legal, mult mai puţin decât în cazul unităţilor de 2.0 litri. Din acest motiv, acestea sunt şi mai uşor de reparat.
"Compania crede că poate repara motoarele de 3.0 litri la standardele certificate în mod original. Discuţiile sunt foarte tehnice şi avem nevoie de timp pentru a fi pe deplin convinşi că soluţia tehnică propusă este foarte bună", spune Robert Giuffra, unul dintre avocaţii Volkswagen.Cele 85.000 de unităţi cu motoare de 3.0 litri aparţin unor modele precum Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Audi A6 şi A7 Quattro, Audi A8, Audi Q5 şi Q7 şi au fost produse începând din 2009.
Via Automotive News
Comentarii (2)