AlpineTour by Continental: La Sibiu am descoperit incubatorul tehnologiilor Mercedes-Benz

de Automarket.ro
Vineri, 13.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În ultima zi a proiectului AlpineTour am vizitat centrul de cercetare și dezvoltare, și unitatea de producție, pe care Continental le are la Sibiu. Aici, 4.500 de angajați lucrează zi și noapte pentru a produce o gamă largă de componente pentru industria auto. Mercedes-Benz este cel mai important client al lor.

Proiectul AlpineTour ne-a purtat pe cele mai impresionante șosele alpine din România: Transfăgărășan și Transalpina. Au fost alături de noi patru modele Mercedes-AMG, încălțate cu anvelope Continental care ne-au oferit toate siguranța și încrederea de care am avut nevoie, în condiții de drum apocaliptice.

Temperaturile scăzute, ploaia și ceața ne-au dat de furcă în primele două zile. Dar, în a treia zi, soarele a răsărit, în sfârșit, și pe strada noastră. Mai că ne doream să o luăm de la capăt, în aceste condiții.

Însă, după o noapte de odihnă, atât pentru mașini cât și pentru toți cei implicați în acest proiect, venise momentul să pornim spre casă. Nu înainte de a mai face o oprire. Poate cea mai importantă și, cu siguranță, cea mai interesantă din AlpineTour.

Asta pentru că am avut ocazia să vizităm centrul R&D și unitatea de producție pe care gigantul german Continental le deține la Sibiu. Caravana AlpineTour a sosit aici într-un moment aniversar, având în vedere că, anul acesta, Continental sărbătorește 20 de ani de activitate la Sibiu.

REZUMATUL VIDEO AL CELEI DE-A TREIA ZILE

CONTINENTAL SIBIU, INCUBATOR DE TEHNOLOGIE

În urmă cu două decenii, Continental a început cu 30 de angajați la locația din Sibiu. Acum, aici activează aproximativ 4.500 de angajați, din care 1.100 de ingineri, care lucrează zi și noapte pentru a dezvolta și fabrica o gamă largă de componente pentru industria auto. Mercedes-Benz este cel mai important client al lor.

De fapt, "nu există mașină în Uniunea Europeană fără să aibă o componentă Continental," ne-au spus, cu mândrie, oamenii de acolo.

În acești 20 de ani, locația din Sibiu a evoluat: de la una la 70 de linii de producție, de la 500.000 la un volum de producție de peste 40 de milioane de unități electronice de control pe an și 1 miliard de euro vânzări, de la una la 3 clădiri de cercetare și dezvoltare.

Cei de la Continental nu se opresc aici, pentru că au planuri mari pentru locația din Sibiu.

În luna iunie 2024, compania germană a anunțat începerea lucrărilor la un nou modul de producție, al 7-lea, cu o investiție planificată de peste 45 de milioane de euro.

Acest nou modul va avea o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați, din care 6.500 sunt alocați zonei de producție. Noul modul va fi inaugurat la finalul anului viitor, iar începerea producției este programată pentru primăvara anului 2026.

La Sibiu, Continental dezvoltă, testează și produce, printre altele, sisteme de frânare, suspensii pneumatice, sisteme de asistență la condus, dar și sisteme inteligente de comunicare între componentele mașinii sau între mașină și mediul extern.

Cu alte cuvinte, după două zile în care am condus patru modele Mercedes-AMG pe Transfăgărășan și Transalpina, acum venise momentul să aflăm mai multe despre componentele electronice fără de care acest lucru nu era posibil. Multe dintre ele, produse în România, la Sibiu.

AM VĂZUT CUM SUNT FABRICAȚI "OCHII" MAȘINILOR MERCEDES-BENZ

Partea și mai interesantă este că am avut ocazia să vizităm două dintre cele 6 module de producție.

Înainte de a vedea, cu ochii noștri, cum este adusă la viață tehnologia regăsită în mașinile Mercedes-Benz, ne-am echipat corespunzător și am încercat să nu perturbăm prea mult activitatea oamenilor și a roboților care lucrează cot la cot în cadrul uzinei Continental de la Sibiu.

Așa cum spuneam, aici este produsă o gamă largă de componente electronice, inclusiv module pentru scaune care permit activarea unor funcții (încălzire, ventilație, masaj) de care noi am cam abuzat în aceste 3 zile de AlpineTour.

Ultimul modul de producție, funcțional în acest moment, este specializat pe asamblarea componentelor fără de care mașinile de ultimă generație nu ar putea să "vadă" mediul înconjurător și, până la urmă, nu ar putea să se conducă singure, în anumite situații.

Ne referim aici la camerele video.

Modulul 6 a început să producă "ochii" mașinilor în 2019. De atunci, uzina Continental de la Sibiu a produs circa 10 milioane de camere video pentru mașinile Mercedes-Benz și peste 30 de milioane în total.

AM LUAT ÎN PIEPT TRAFICUL DE PE VALEA "PLÂNGERII"

Acum că vizita în fabrică a ajuns la final, venise momentul să ne înarmăm cu foarte multă răbdare. Urma să înceapă "Bătălia de pe Valea Oltului", unde am dat piept cu toate blocajele de trafic cu care ne puteam întâlni într-o zi.

Tocmai de aceea, drumul de la Sibiu la București a durat puțin peste 5 ore. Pentru noi a fost un prilej numai bun să reflectăm asupra celor trei zile din AlpineTour, iar pentru mașinile care ne-au însoțit în această aventură a fost un prilej numai bun să își "tragă sufletul".

AlpineTour va putea fi urmărit după hashtag-ul #AlpineTour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, AlpineTour va putea fi urmărit și pe conturile invitaților noștri: Chef Dexter și Alex Grecu.

10-12 septembrie

Proiect prezentat de:

CONTINENTAL ANVELOPE

MERCEDES-BENZ ROMÂNIA

Comentarii (2)

  • Iată că avem și confirmarea că Alpine F1 Team va avea motor Mercedes din 2026!
    0 0
  • Succes si aveti grija cu franele.
    Se pare ca cele furnizate de Continental celor de la BMW cam au probleme.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru