Ziua întâi din AlpineTour ne-a purtat de la București către Transfăgărășan, alături de patru modele Mercedes-AMG încălțate cu anvelope Continental. Cel mai frumos drum montan din lume a fost, dacă vrei, personajul principal al turului nostru, având în vedere că anul acesta împlinește 50 de ani de existență.
Dacă vrei să știi cum a fost prima zi din AlpineTour poți afla din articolul nostru.
România are mai multe șosele alpine care ar putea să concureze oricând cu suratele lor din țări cu renume, cum ar fi Pasul Stelvio din Elveția sau Pasul Furka. Pe lângă Transfăgărășan, noi ne mai mândrim cu Transbucegi, Transrarău sau, mai nou, Transapuseana.
Dar niciuna dintre acestea, oricât ar fi ele de spectaculoase, nu se poate lăuda cu titlul de cea mai înaltă șosea alpină din România. Acest privilegiu îi revine Transalpinei. Cu o lungime totală de aproape 150 de kilometri, Drumul Național 67 C străbate patru județe și are cel mai înalt punct în Pasul Urdele, aflat la 2.145 de metri.
Acestea fiind spuse, caravana AlpineTour nu avea cum să nu facă o oprire pe Transalpina.
REZUMATUL VIDEO AL CELEI DE-A DOUA ZILE DIN ALPINE TOUR
AM PORNIT SPRE TRANSALPINA, PE O PLOAIE TORENȚIALĂ
După o primă zi, destul de lungă, atât noi cât și mașinile aveam nevoie de o binemeritată odihnă. Am ales orașul Sibiu pentru că se află, oarecum, la poalele celor două șosele montane: Transfăgărășan și Transalpina.
Dacă ieri ne-am luptat cu o vreme foarte capricioasă, azi a fost de-a dreptul un tablou desprins parcă din operele bacoviene. Încă de la primele ore ale dimineții, ploaia își făcuse simțită prezența, așa că, după ce am împărțit cele patru modele Mercedes-AMG, adică C 43, CLA 35, GLC 43 și "bestia" A 45 S, am pornit imediat la drum.
Primii kilometri i-am parcurs pe autostradă. De fapt, asfaltul era atât de acoperit de apă, încât puteai să juri că navighezi prin Canalul Corint. Au fost condiții ideale pentru ca anvelopele Continental, cu care sunt încălțate mașinile din turul nostru, să își dovedească, încă o dată, calitățile.
Atât SportContact 7 cât și PremiumContact 7 au fost notate Clasa A la aderența pe suprafețe umede. În plus, în cazul acestora din urmă, rezistența la acvaplanare a fost îmbunătățită cu 2% comparativ cu vechea generație. Așadar, am înaintat cu toată încrederea către Transalpina.
AM TRECUT PRIN SATUL "CIOBANILOR MILIONARI"
Înainte de a ajunge, însă, am trecut prin mai multe sate de munte, pitorești: Jina, Poiana Sibiului, să numim doar câteva dintre ele. Apropo, știai că Poiana Sibiului este una dintre cele mai bogate localități din Mărginimea Sibiului?
Locuitorii de aici s-au ocupat dintotdeauna cu păstoritul. Dar, din cauza lipsei pășunilor, ei au plecat în transhumanță în zone mai bogate în hrană pentru animalele lor și astfel au prosperat. Câștigurile le-au investit în satul lor. Nu degeaba, Poiana Sibiului mai este cunoscut ca "satul ciobanilor milionari".
Acest lucru se vede încă de la intrarea în sat. Case mari, moderne, curți pavate, cu decorațiuni bogate și, pe alocuri, mașini care le eclipsau pe ale noastre.
După alte zeci de viraje și sute de copaci derulați pe repede înainte, ploaia deja devenea apăsătoare, iar ceața densă începea să pună stăpânire pe orizont.
Acesta a fost primul semn că am început să urcăm deja pe Transalpina.Cu toții ne-am fi dorit ca prognoza meteo să nu se adeverească, dar, din păcate, cea mai înaltă șosea alpină din România nu a fost la fel de prietenoasă cu noi ca Transfăgărășanul.
Într-un final, ploaia, ceața și temperaturile scăzute s-au dovedit a fi mici impedimente. Ele nu ne-au împiedicat să îi lansăm o provocare celebrului chef care ne însoțește în această aventură.
AM PRÂNZIT, PE TRANSALPINA, ALĂTURI DE UN CHEF CELEBRU
Bogdan Alexandrescu, sau Dexter cum mai este alintat, a participat în chiar prima ediție a emisiunii MasterChef unde a trecut prin fel de fel de probe. Dar, chiar și pentru un bucătar cu renume, ca el, a fost o premieră să prepare un prânz la 2.100 de metri altitudine, pe ploaie, la o temperatură de 10-11 grade Celsius.
Până la urmă, nu degeaba am adus cu noi accesoriile Mercedes-Benz, gândite special pentru picnic. Așadar, fără să stăm prea mult pe gânduri, am ignorat complet condițiile meteo și am ales să trăim clipa, după cum bine poți observa în clipul atașat acestui articol.
Atmosfera a fost condimentată de ardeiul iute roșu, ca o trimitere la noul compus RedChili din anvelopele de vară Continental.
Până la urmă, partea bună a zilei de azi a fost că doar noi și un grup de motocicliști sârbi am fost singurii care au populat Transalpina. Nu același lucru îl puteai spune în urmă cu o săptămână.
Și acum, că am ajuns la finalul celei de-a doua zile din AlpineTour, hai să vedem ce are de spus fiecare despre mașina pe care a condus-o.
ALEXANDRU MONENCIU ÎN MERCEDES-AMG CLA 35
Înainte de toate, trebuie să fac o mărturisire: am subestimat această mașină. M-am gândit că, fiind, cea mai cuminte din turul nostru, CLA 35 este, de fapt, un "baby" AMG. Dar mi-a dovedit că își merită emblema diviziei din Affalterbach, chiar dacă nu ascunde sub capotă un motor V8. Sau măcăr un șase în linie.
Mercedes-AMG CLA 35 are un motor de 2.0 litri turbo, care dezvoltă 306 cai putere. Și, după ce l-am condus, pot să spun că sunt suficienți pentru a-ți transmite microbul condusului sportiv. Este o mașină bine echilibrată, cu o direcție foarte precisă. Unde mai pui că este mai încăpătoare decât un Clasa A.
Bordul este identic cu cel al lui A 45 S, singurele diferențe fiind că nu ai modul de rulare Race și că nu poți să deschizi, manual, clapetele sistemului de evacuare pentru un sunet mai accentuat. Dar, sincer să-ți spun, nici nu m-a interesat foarte mult.
A, și înainte să închei mai trebuie să spun că are cea mai frumoasă culoare dintre mașinile care ne însoțesc în tur. Se numește Roșu Patagonia. Să nu uit de interiorul bicolor (roșu/negru) care mi-a amintit de vremurile bune, în care producătorii de automobile nu se sfiau să fie ceva mai curajoși.
SILVIAN IRIMIA ÎN MERCEDES-AMG A 45 S
În sfârșit a venit și momentul cel mai așteptat de mine. Momentul de a pune mâna pe „monstrul” acestui tur, adică Mercedes-AMG A45 S, mașina care cu siguranță ar fi speriat orice urs întâlnit pe traseu. Pentru ochiul neantrenat, A45 S pare o mașină normală din exterior, dacă nu luăm în calcul acel eleron supradimensionat.
Nu mulți cunosc faptul că acest model ascunde sub capotă cel mai puternic motor turbo de 2 litri neelectrificat.
Un motor care dezvoltă 421 de cai putere. Când am ajuns pe Transalpina, am fost bucuros că aveam „în picioare” anvelope Continental SportContact 7. O ploaie puternică, un carosabil îmbibat de apă. Din fericire, pneurile Continental m-au ajutat să dezlănțui bestia pe acest drum înfrățit cu cerul.Direcția pare că este preluată de pe un kart, fiind extrem de precisă și rapidă. Cum era de așteptat, suspensia este rigidă și simți toate lucrările de canalizare care se fac în Poiana Sibiului.
Scaunele au fost minunate, cu un suport lateral excelent. Mai mult, pe tot parcursul drumului, mi-au oferit tot confortul de care aveam nevoie. Din fericire, pe acest model, climatizarea păstrează butoane fizice, iar ergonomia este la fel cum o știam odată. Totuși, ideea de a deține cel mai puternic hot hatch vine și cu un preț. La propriu. Mașina din turul nostru are o etichetă de 85.000 de euro.
CHEF BOGDAN ALEXANDRESCU ÎN MERCEDES-AMG GLC 43
Mașina care la începutul zilei părea cea mai ieșită din peisaj, s-a dovedit a fi cea mai potrivită pentru majoritatea drumului. Spun asta pentru că, până ajungi pe Transalpina, pare că mergi pe fruntea plină de riduri a unui vârstnic.
Consider că GLC43 a fost cea mai confortabilă mașină din tur, indiferent de modul de rulare pe care l-am ales. Dar nu vă lăsați păcăliți, pentru că GLC ține pasul cu restul modelelor AMG, în ciuda faptului că este un SUV. Nici nu mai zic că am avut montată și o cutie de depozitare pe plafon, unde au fost puse majoritatea bagajelor.
Mai mult, scaunele au fost de vis. Pe lângă un confort de invidiat, acestea ofereau și un suport lateral foarte bun. Pe tot parcursul drumului, Mercedes-AMG GLC43 s-a simțit ca o mașină închegată. Totuși, am găsit mici defecte. De exemplu, nu mi-a plăcut că era prea mult plastic negru lucios pe consola centrală. Totodată, am simțit lipsa acelui material Alcantara de pe volan, pe care l-am găsit pe modelul CLA 35 condus cu o zi în urmă.
ALEX GRECU ÎN MERCEDES-AMG C 43
Ieri am condus Mercedes-AMG A45 S, adică cea mai puternică mașină din tur. Norocul a ținut cu mine și azi, pentru că am tras la sorți o mașină aproape la fel de potentă: Mercedes-AMG C 43. Motor de 2.0 litri turbo, sistem mild-hybrid la 48 V, 408 cai putere în total.
Clar, sedanul german nu îți oferă aceleași senzații tari, dar nu este foarte departe. Are, însă, alte puncte forte: spațiul interior mai generos sau sistemul MBUX cu display central de 12.3 inch. Am apreciat în mod special intuitivitatea acestuia.
M-a surprins, de asemenea, calitatea materialelor din habitaclu, chiar dacă există destul de mult plastic negru cu finisaj lucios, care este un magnet pentru amprente și, mai ales, pentru praf.
AlpineTour va putea fi urmărit după hashtag-ul #AlpineTour, pe Facebook-ul Automarket și pe Instagram-ul Automarket. Veți găsi mereu imagini proaspete din timpul turului. Bineînțeles, AlpineTour va putea fi urmărit și pe conturile invitaților noștri: Chef Dexter și Alex Grecu.
10-12 septembrie
Proiect prezentat de:
Te bagi în discuție ca tanga-n...Greta.